Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja, ja nyt kesällä miesystäväni ja hänen vanhempansa kuvittelevat, että hoidan miehen lasta...

Vierailija
20.06.2018 |

...emme siis edes asu yhdessä.

Eli silloin, kun omat lapseni ovat isällään sen jlkn kun olen hoitanut heitä pari vk ja ollut heistä vastuussa 24/7 YKSIN (meillä on miesystävän kanssa välimatkaa, joten kun lapseni ovat luonani, emme juurikaan näe ), minun täytyisi vielä hoitaa miehen poikaa. Tyyliin muuttaa tuoksi ajaksi hänen luokseen asumaan ja hoitaa hänen lastaan.

Vähän ärsyttävää, kun miesystävän vanhemmatkin kyselevät, että alkoikos sulla jo kesäloma, jne., vihjailevaan sävyyn (ja suoremminkin on asia ilmaistu kyllä!), että voisit nyt tuota meidän lastenlasta sitten hoitaa, kun kerran ehdit...'

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen ihme, mitä tuossa on niin mutkikasta? Sanot selkeästi mitä asiasta ajattelet ja sillä hyvä. Jos mies siitä nokkaantuu, niin etsi parempi. Ei kenenkään tarvi viettää lomaansa tai edes osaa siitä vahtimalla lapsia, jos ei ne ole omia.

Vierailija
42/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tarvitsee lomaa, opettaja siinä missä muutkin. Miesystävän lapsenvahdiksi ei tarvitse alistua, varsinkin kun tämän lapsi ja yhtälö muutenkin tuntuu aika haastavalta.

Käytä kesäsi mieluummin omien lastesi kanssa ja välillä ihan omassa rauhassa tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksei se lapsi ole ihan normisti päiväkodissa? Ja jos on koululainen niin varmasti pärjää päivän yksin kun isä tulee jo kahdelta kotiin, kun lapsi kerran on aamu-uninenkin ja kavereita isän luona riittää.

On nuori koululainen, alle 9 v.

Ongelmana on, että saattaa kavereidensa kanssa tehdä asioita, mitä ei saisi tehdä. Häiritsevät naapureita, esim. trampalla hyppiessään meteli ja meno on aika järkyttävää, ja pakko sitä on välillä mennä hillitsemään...muuten lentelee tavarat suunnilleen katolle yms.  Olen minäkin joutunut menoa hillitsemään. En yhtään ihmettelisi, vaikka joku naapuri tekisi lastensuojeluilmoituksen, että täällä pienet lapset vain pyörivät keskenään koko päivän ja terrorisoivat naapurustoa. Mun mielestä metelillä ja melskaamisellakin on joku raja, ja  naapureilla on myös oikeus rauhaansa.  Mun luona on rikkonut lasteni tavaroita, varastanut rahaa ym. eli kyllä mielestäni poika tarvitsee aikuisen ihmisen rajoja asettamaan.

Isä tekee myös iltatöitä vuoroviikoin, jolloin tulee vasta iltakymmenen jlkn kotiin. Tämä työaika on tietenkin vielä haastavampi.

Ap

Vierailija
44/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole vastuussa miehen tunteista. Ymmärrän, että sinusta tuntuu pahalta, koska tiedät hänen vetävän herneen nenään. Mutta miehen hyvinvointi ei ole sinun vastuullasi. Oma hyvinvointisi on sinun vastuullasi.

Vierailija
45/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä suostuu äidin vaatimuksiin ja joustaa hänen suuntaansa ap:n kustannuksella?

No juuri tämä. Tätä itsekin ihmettelen, että miksi siedän tätä.

Kai mä olen sitten liian kiltti, vaikka toisinaan tuo mies saa mut tuntemaan itseni hyvinkin itsekkääksi.

Lapsi on vielä lellitty ainoa lapsi. Yritän jotenkin silloin, kun lasta näen, asettaa rajoja, mutta se on tosi vaikeaa, kun isänsä syyttää mua siitä, kun puutun lapsen kasvatukseen, ja esim. torun häntä, jos siihen on aihetta. Tai yritän opettaa lasta sellaiseksi, että kaikki ei ole hänen, ja asioita täytyy jakaa. Viikonloppunakin oli sellainen tilanne, että oltiin grillattu tietty määrä lihaa. No, poikansa olisi syönyt sitä vaikka miten paljon, vaikka esim. minä ja isänsä ei oltu syöty vielä ollenkaan (niin, sekin vielä, että isänsä antoi luvan pojalle aloittaa syömisen ennen muita) ja totesin pojalle hänen kysyessään vielä lisää lihaa, että minä ja isänsä emme ole esimerkiksi vielä ollenkaan saaneet lihaa (sitä ei ollut enää edes paljon). Isänsä katsoi minuun paheksuvasti ja totesi, että no mutta jollei poika syö paljon mitään muuta...! Niin olisi meidänkin lihat pitänyt pojalle antaa! Olenko minä tosiaan ainoa, jonka mielestä tuo on vinksahtanutta?!

Se on sellainen juttu, että jollei syö muuta, mitä on tarjolla, se ei ole kenenkään vika, ja kaikille on tietty lihamäärä tarjolla...

Tässä nyt esimerkki. Mies siis dissaa minua aina, jos koetan jotenkin ojentaa poikaa jossakin asiassa, tai opettaa toisen huomioonottamista (pojalla on ihan opettajansa arvionkin mukaan tässä kohdin rutkasti petrattavaa, ja allekirjoitan tuon analyysin kyllä ihan täysin).

Ap

Vierailija
46/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään sinun ei tarvitse hoitaa kenenkään muun lapsia, jos et tahdo. Eli keksit vain puuhaa ja ilmoitat, ettet pysty, kun olet silloin matkoilla tai tapaamassa kaveria tms.

Toisaalta en jotenkin tajua tuota "lapset ovat niin rasittavia"-ajattelua. Kuinka pienistä lapsista on kyse? Jos alle kouluikäisistä, niin miksi ei ole päiväkodissa. Ja jos puhutaan kouluikäisistä, niin miksi ihmeessä se miehen poika ei voi olla jonkun viikon yhtäaikaa omien lastesi kanssa ja teette vähän enemmän retkiä niinä viitenä päivänä. Jos sataa, niin elokuvissa, Super parkissa, uimahallissa ja aurinkoisella säällä rannalla, huvipuistossa, eläintarhassa jne. Tuolloin olisit ollut joustava ja hoitanut sitä lasta sen viikon ja tuskin kukaan sen enempää voi vaatiakaan käytännössä vieraalta ihmiseltä.

Jos kyse kuitenkin on siitä, ettet voi sietää miehen lasta, niin suosittelisin miettimään suhdetta ihan kokonaan uudesta näkökulmasta.

Ymmärrän, ettei kukaan halua olla lomallaan lastenhoitaja, mutta ainakin oman lomani aikana (myös opettaja) olen vienyt myös naapurinlapsia rannalle ja elokuviin, ensi viikolla käydään superparkissa ja siskoni lapset tulevat elokuun ekalla viikolla meille kolmeksi päiväksi. En suostuisi mihinkään loputtomaan monen viikon hoitokeikkaan mutta muutama päivä siellä ja täällä onnistuu hyvin, kun lomaa kuitenkin on se kahdeksan viikkoa.

Olen nyt lukenut aloittajan viestin kolmeen kertaan, enkä siltikään aisti tuosta mitään "lapset ovat niin rasittavia" -ajattelua. Tai ettei hän sietäisi miehen lapsia. Eihän kenenkään velvollisuus ole hoitaa 24/7 toisen lapsia. Varsinkaan kun asuvat kaukana toisistaan ja se järjestely vaatisi, että hänen pitäisi muuttaa siksi aikaa miehen luo.

Kyllä minä pidän pitkän lomani lomana, enkä ottaisi pariksi viikoksi tai pidemmäksi aikaa vastuuta toisten lapsista tuossa tilanteessa. (Että pitäisi muuttaa.) Eri asia jos asuttaisi yhdessä.

Muiden lapsista huolehtiminen on kuitenkin erilaista kuin omista huolehtiminen. Omat tuntee erittäin hyvin ja osaa rytmittää päivät sopivasti. Tietää myös minkä verran voi antaa vapauksia jne ilman että homma leviää käsiin. Eikä kukaan tule linjoja pitkin jos omalleen esim napakammin sanoo asiasta tai antaa hippasen enempi jäätelöä joku päivä tms. Toisten lapsilla on kuitenkin ne omat vsnhemmat jotks saattaa nillittää et ei ois saanut sanoa, kun meillä on tämä ja tämä näkemys kasvatuksesta tai herkkujakin saa vaan syödä lauantaina. Ja miljoona muuta tilannetta.

Ja kyllä minä olen rennommin monin puolin omien lasten kanssa. Ja lisäksi huolehdin toisten lapsista ammatikseni ihan riittämiin. Haluanko tehdä sitä palkatta omalla lomallani? No en. Ainakaan tuossa määrin. Osaan kuvitella että voisin pari päivää vahtia hyvinkin toisten lapsia. En koko kesää tai kahta viikkoa.

Vierailija
47/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Osoita vaikka solkipäällä

Vierailija
48/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi opettaja. Olen edelleen niin stressaantunut ja väsynyt työt lasten kanssa, etten voisi kuvitellakaan jaksavani hoitaa kuin omat lapseni.

Eihän sairaanhoitaja/lähihoitajakaan mene omalla lomallaan 24/7 hoitamaan miehensä mummoa?

Moni sh ihan omasta halustaa auttaa ja hoitaa iäkkäitä vanhempiaan/isovanhempiaa ja myös puolisin, jopa usein oman kolmivuorotyön ohessa.

Ja monen sh vuosilomia ei voi edes verrata opettajien lomiin, kun kesäloma on 4vk.

Opettajat ovat ainut ammattiryhmä, joka tarvitsee työstä palautumiseen vähintäin 2,5kk loman kesällä ja silti vielä jaksetaan valittaa.

Vierailija
49/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itse pyytänyt suoraan? Mitä vastasit?

Suhde kuulostaa jokseenkin ikävältä muutenkin. Mies ei arvosta työtäsi, mies ei arvosta sinua, näkee sinut itsestään selvänä, ei halua muuttaa yhteen vaikka sinä ilmeisesti haluaisit, kasvattaa lastaan huonosti, ei osaa pitää puoliaan eksän kanssa... tosiaanko hyvä seksi riittää korvaamaan kaikki nämä?

Vierailija
50/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opevuosina (20 vuotta) kesällä arvosanojen antamisen ja kevätjuhlahärdellin jälkeen ihan unessa koko kesäkuun, heräilin joskus heinäkuun puolivälissä. Koululla oli kyllä sisäilmaongelmakin, ja sairastelin jo silloin.

Vierailija
51/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi opettaja. Olen edelleen niin stressaantunut ja väsynyt työt lasten kanssa, etten voisi kuvitellakaan jaksavani hoitaa kuin omat lapseni.

Eihän sairaanhoitaja/lähihoitajakaan mene omalla lomallaan 24/7 hoitamaan miehensä mummoa?

Moni sh ihan omasta halustaa auttaa ja hoitaa iäkkäitä vanhempiaan/isovanhempiaa ja myös puolisin, jopa usein oman kolmivuorotyön ohessa.

Ja monen sh vuosilomia ei voi edes verrata opettajien lomiin, kun kesäloma on 4vk.

Opettajat ovat ainut ammattiryhmä, joka tarvitsee työstä palautumiseen vähintäin 2,5kk loman kesällä ja silti vielä jaksetaan valittaa.

Ammatinvalintakysymys edelleen, eikä itselläni ainakaan ole mitään 2,5  kk lomaa.

Eikä ainakaan oma äitini, joka oli sairaanhoitaja, omia iäkkäitä vanhempiaan ollut hoitamassa maanantaista perjantaihin yhdeksän tuntia päivässä. Eikä moni muukaan tuntemani sairaanhoitaja, ja heitä on monia! Onneksi fiksusti suurin osa ymmärtää myös sen, että  omasta jaksamisestaankin täytyy huolehtia, on ammatti mikä tahansa.

Ap

Vierailija
52/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nyt kun luet omat kommenttisi tästä ketjusta niin tajuat varmaan itsekin, että sulla ei ole tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Tai ainakaan sellaista missä olisit tasavertainen ja arvostettu kumppani miehen rinnalla.

Nyt olisi vakavan keskustelun paikka ja jos ei asenne muutu niin löydät kyllä parempaakin.

Vierailija
53/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli mieleen, että missä ne miehet oikein on, joille nainen, jolla on lapsi, on turn-off?  Tälläkin miehellä siis on omakin lapsi ja sitten vielä naisystävä, jolla on ainakin pari kpl. 

Ei ole kauaa, kun täältä luin jonkun uhoketjun, missä miehet julisti, kuinka ei ikinä naista, jolla on lapsia!!!!

Ja sitten on näitä ketjuja pilvin pimein, missä tosiaan on yh-äitejä  uusissa suhteissa vaikka kuinka paljon.

Joo, meni aiheesta sivuun, mutta kumminkin.

Vierailija
54/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko nämä opettajat jaksavat valittaa, jos ei haukuta oppilaita tai vanhempia, niin valitaan muista läheisistä.

Eikö ap. ole suuta kertoa, ettei sinua kiinnosta kenenkään lapset ja heidän hoitonsa.

Tuskin täällä valittamalla, asia ratkaistaan.

Ja tiedään, kuinka stressaantunut ja uupunut olet.

Vierailija
55/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vihjailla. Et ole kuulevinasi.

Vierailija
56/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitavatko he myös sadan kilometrin päässä asuvan miesystävän hoivattavia vanhempia/isovanhempia lomansa?

Vierailija
57/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh...meni taas vajaa kuukausi, kun opettajat palasivat palstalle valittamaan kuinka väsyneitä ovat.

Ja miksi ihmeessä et puhu asiasta miehen kanssa?

Vierailija
58/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nyt kun luet omat kommenttisi tästä ketjusta niin tajuat varmaan itsekin, että sulla ei ole tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Tai ainakaan sellaista missä olisit tasavertainen ja arvostettu kumppani miehen rinnalla.

Nyt olisi vakavan keskustelun paikka ja jos ei asenne muutu niin löydät kyllä parempaakin.

Mietin kanssa, opena (en enää toimi työssä) seurustelin tai koetin seurustella duunarimiesten kanssa, koska upeita. Jossain vaiheessa alkoi tulla kaunoja omia opettajia kohtaan minun päälleni. Niitä sitten "kostivat". Transferenssi siis.

Ei toimineet ne suhteet, miehillä oli liian paljon hampaankolossa. Ymmärrän kyllä että jos on tunnollinen tyttö, saattaa aluksi ne vaatimukset ja kostot olla ihan normaalin oloisia.

>Kielikurssi jossa on yksi sana: "Ei".

Vierailija
59/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh...meni taas vajaa kuukausi, kun opettajat palasivat palstalle valittamaan kuinka väsyneitä ovat.

Ja miksi ihmeessä et puhu asiasta miehen kanssa?

Ja itsekö et kesäloman alkaessa ole yhtään loman tarpeessa? Olen myöskin työskennellyt toimistotyössä, sairaalassa ja hotellialalla, ja kyllä joka paikassa oltiin loman tarpeessa pitkän työvuoden jälkeen.

Lohdutukseksesi voin sanoa, että opettajana en saa lomarahaa. Sitä ei ainakaan tarvitse kadehtia. Ja minä en sitä myöskään muilta kadehdi!

Ap

Vierailija
60/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitavatko he myös sadan kilometrin päässä asuvan miesystävän hoivattavia vanhempia/isovanhempia lomansa?

Miksi hoitaisivat? Useimmat heistä osaavat järjestää olosuhteet sellaisiksi että hoivaa ei kovin paljoa tarvita. Lisäksi luottavat kyllä myös kollegoihinsa ja järjestävät vanhuksille kotiapua. Hoitaja myös tietää että kukaan ei jaksa dementoitunutta vanhusta 24/7 vaan hakevat tälle hoitopaikan siinä vaiheessa kun hän apua ympärivuorokautisesti tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan