Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä erikoisuuksia kehossanne on?

Vierailija
19.06.2018 |

Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.

Kommentit (1574)

Vierailija
1201/1574 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään.

Vierailija
1202/1574 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visual snow/lumisade jatkuvasti, ja huono pimeänäkö johtuen siitä että näen kaikkien valonlähteiden ympärillä ”viivoja”.

Aina kun sanon tästä jollekin vaikuttaa siltä ettei kukaan oikein usko, ja mitä olen itse asiaa tutkinut, sille ei ole oikein mitään hoitokeinoa. Olen siihen tottunut, mutta olisihan se kiva pystyä näkemään ilman että koko maailma näyttää värisevän.

Minulla on tämä myös ja Facebookin vertaistuki-ryhmän myötä tajusin että meitä on PALJON. 

Pienenä joskus puhuin kaverille, että maailmaa koostuu lukemattomista pienenpienistä värähtelevistä pisteistä ja mietin, että ovatkohan ne atomeja. Kaveri ei yhtään ymmärtänyt mitä selitän, enkä ole sen jälkeen asiasta maininnut kenellekään.

On niin tottunut siihen että tältä maailma näyttää, että vasta tämän keskustelun nyt luettuani kiinnitin tähän uudelleen huomiota ja aloin lukea aiheesta. Minulla on myös migreeni, floattereita ja tinnitusta, jotka ilmeisesti kulkevat tämän kanssa käsi kädessä.

Erityisesti pimeässä näyttää siltä kuin katsoisi maailmaa sellaista staattista lumisadetta näyttävän ruudun läpi. Kirkkaassa valossa se on niin hento efekti että sitä on vaikea edes huomata, esimerkiksi pihalla ollessa tai kirkasta näyttöä katsoessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1574 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä nänniä, toisella puolella 3, toisella vain 1. Eivät ole ihan täysiä nännejä, vaan pienet nipukat ne ylimääräiset

Mullakin on todennäköisesti neljä, yhdellä puolella normaali ja toisella kolme. Toinen kahdesta ylimääräisestä on hieman mustelman näköinen laikku, jossa on keskellä pieni reikä, neljäs puolestaan on oikeastaan vain suuri luomi mutta sijoittuu kuitenkin ns. milky waylle, eli napaa kohden viistosti alaspäin normaaliin nänniin nähden, mistä päättelen että sekin on ainakin yrittänyt kehittyä nänniksi.

Vierailija
1204/1574 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on outo "syntymämerkki". Toisen korvan kiinnityskohdassa (siinä yläreunassa siis, mistä korva on kiinni päänahassa) on aukinainen talirauhanen. On aina ollut. Täytyy aina suihkussa painaa se tyhjäksi, koska se tuottaa talia kaiken aikaa aika tavalla.

Mikään muu ruumiinosa ei sitten tuotakaan, ihoni on atooppinen eikä edes tukka rasvoitu.

Lisäksi minulla on poikkeuksellisen iso kieli. Hammaslääkäri sanoi näin. Tämän ansioista minulla on hoikkanakin ikään kuin kaksoisleuka: kieli ilmeisesti kiinnittyy jotenkin niin alas, että leuanalus ei mene vaakasuoraan kaulan vaan alaviistoon.

Tuo korvan syntymämerkki voi olla ns. preaurikulaarinen ontelo, joka muodostuu korvan kehittymisvaiheessa jo sikiökaudella. Kyseessä ei ole tällöin talirauhanen, vaan pieni reikä, joka ei koskaan umpeudu. Se on harmiton, mutta joskus ontelon sisälle jää ihosta irtoavaa solukkoa ja ihon eritteitä, jotka muodostavat  köhnää ja saattavat myös aiheuttaa tulehduksen. Itselläni on sellainen, se on pitänyt kerran leikatakin auki kun sisälle muodostui kivulias, tulehtunut patti. Pesen sen itsekin aina suihkussa, sillä sieltä tulee usein pahanhajuista eritettä eli juurikin tuota ihosta irronnutta, hautunutta köhnää.

Vierailija
1205/1574 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin terävät hampaat. Ketään en silti ole purrut (vielä).   : )

Vierailija
1206/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon mahoton uloke jalkojen välissä

Vierailija
1207/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" merenneitovarpaat " nimetön ja pikkuvarvas kasvanu puolen sentin matkalta yhteen, tyttärellä samanlainen 😊

Minulla sama!!

Vierailija
1208/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas nänni, ei niin erikoista. Pystyn myös erittämään adrenaliinia jos tahdon, kätevää kun koira ei tottele. 

Vierailija
1209/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen uimahallissa naisen, jolla oli n. 5cm pakaravako, oli siis vain nahkaa se peräosa. Mulla on takapuoli kokonaan halki.

Vierailija
1210/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisuus on se, että tänään se ei halua siirtyä pois nojatuolista ja ryhtyä päivän töihin.

Vierailija
1211/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullon mahoton uloke jalkojen välissä

Ja tyhjää korvien välis.

Vierailija
1212/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin eilen uimahallissa naisen, jolla oli n. 5cm pakaravako, oli siis vain nahkaa se peräosa. Mulla on takapuoli kokonaan halki.

Mun mielestä taas on erikoista, jos pakaravako ylettyy suunnilleen vyötärölle saakka.

Vierailija
1213/1574 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla puuttuu vasen otsaontelo ja vasen munuainen. Lisäksi mulla on vasemmassa nilkassa ylimääräisiä luita.

Löysinpäs vuosien takaisen kommenttini. Nyt mulla on myös molemmat polvet titaania.

Vierailija
1214/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen peukaloni on aina ollut toista lyhyempi. Toinen peukaloni on normaalimittaien mutta toinen on lyhyrmpi kynnen kohdalta.

En osaa iskeä silmää vasemmalla silmällä vaan ainoastaan toisella. Jos yritän iskeä silmää vasemmalla silmällä niin molemmat silmät menevät väkisin kiinni.

Molemmissa jaloussani isovarpaasta seuraavat 2 varvasta ovat osittain yhteeenkasvaneet.

Kun leukojani kuvattiin olllessani lapsi, niin todettiin, että minulla on sekä yläleuassa että alaleuassa useita puhkeamattomia ylimääräisiä hampaita. Niidtn poistoa suunniteltiin leikkauksella kun olin lapsi mutta sitä ei tehty ja siellä ne ovat vieläkin.

Vierailija
1215/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaisen ja isot nänninpihat. Nypin karvat aika usein pois, koska tummat karvat kasvavat väh. kolmesenttisiksi. Yäk! Myös hörökorva löytyy piilosta hiusten alta. Kieleni on myös hyvin uurteinen, eli ns. uurrekieli. Hammaslääkärin mukaan se ei ole mikään todella harvinainen asia.

Vierailija
1216/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" merenneitovarpaat " nimetön ja pikkuvarvas kasvanu puolen sentin matkalta yhteen, tyttärellä samanlainen 😊

Minulla sama!!

Mun yhdellä tutulla on tuollaiset molemmissa jaloissa ja hän puhuu "lehtivarpaista".

Mulla taas on pottuvarpaat eri paria. En ole varma, että muuttuiko toinen lapsena sattuneen haaverin takia, vai ovatko olleet syntymästä asti eri malliset. Siis huomattava ero, sitä on vaan vaikea selittää ja kuvaa en karmeista kintuistani ota. :)

Vierailija
1217/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nauran, niin alahampaat heiluvat selvästi edes takaisin naurun paineen voimasta.

Hammaslääkäri on todennut ettei hampaissa ole mitään vikaa ja niin kuuluukin olla.

Vierailija
1218/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonoikku kirjoitti:

Toinen peukaloni on aina ollut toista lyhyempi. Toinen peukaloni on normaalimittaien mutta toinen on lyhyrmpi kynnen kohdalta.

En osaa iskeä silmää vasemmalla silmällä vaan ainoastaan toisella. Jos yritän iskeä silmää vasemmalla silmällä niin molemmat silmät menevät väkisin kiinni.

Molemmissa jaloussani isovarpaasta seuraavat 2 varvasta ovat osittain yhteeenkasvaneet.

Kun leukojani kuvattiin olllessani lapsi, niin todettiin, että minulla on sekä yläleuassa että alaleuassa useita puhkeamattomia ylimääräisiä hampaita. Niidtn poistoa suunniteltiin leikkauksella kun olin lapsi mutta sitä ei tehty ja siellä ne ovat vieläkin.

Tuo lyhytpeukaloisuus on itse asiassa jonkinlainen sukuvika koska ilmeisesti ainakin muutaman sukupolven ajan isän puolen suvussa on aina joskus syntynyt henkilö, jonka peukalossa se kynnen peittämä osa on lyhyempi kuin peukaloissa yleensä on mutta ilmeisesti heillä se on ollut aina molemmissa peukaloissa ja minä olen luultavasti ainoa jolla se esiintyy vain toisessa peukalossa.

Vierailija
1219/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin terävät hampaat. Ketään en silti ole purrut (vielä).   : )

Laitoin yläpeukkua tuolle, että et ole purrut ketään. Pidä sama linja!

Vierailija
1220/1574 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas nänni, ei niin erikoista. Pystyn myös erittämään adrenaliinia jos tahdon, kätevää kun koira ei tottele. 

Mitä tarkoitat jälkimmäisellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi