Mummu ja pappa, mummi ja vaari, fami ja fafa
Omi ja opa, tummu ja tuta, mamma ja pappa.
Kuka päättää miksi isovanhempia kutsutaan, isovanhemmat itse, vai lapsen perhe?
Miten Te kutsutte?
Meillä on
X mummu ja Y pappa
Sekä
Y mummu ja vaari
Kommentit (249)
Mummu ja pappa. Kaikki nuo muut ovat jotain ihme lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tulee mumma! Ihanaa! Ihanaa ja vielä kerran ihanaa!
Onnea sinulle! Minä olen jo neljän mumma. Se on kyllä ihanaa! ( Mutta pappa on vain pappa , ei paappa.)
Minäpä olen mömmö. Lapsenlapseni kutsui itse minua sillä nimellä ja se jäi käyttöön. Rakastan mömmönä olemista.
Isovanhempia ja isoisovanhempia kutsutaan meidän perheessä nimityksillä mummu, tuta, mummo, pappa, vaari.
Hei minä olen mummu puoli miniäni sai kauniin pojan poikani ystävälle olen iloinen kun saan olla pojan mumma hällä on mummi ja isoäiti
Olen lapseton, mutta sisaruksista se joka sai ekana lapsia päätti nimitykset. Itse olisin valinnut toisin, mutta jos joskus lapsia saan niin eipä ne miksikään enää sitten muutu. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoin, että haluan olla isoäiti, ja se sitten olen kaikille lastenlapsilleni.
Isoäiti tarkottaa mummon/papan äitiä.
Juuri näin, isoäiti on mummon äiti.
Minulla ei lapsia olen kolmen lapsen isäpuoli puolison vahinkoja olen hyväksynyt vieraan lapset äitini pettyi kun ei tullut isoäidiksi mut minä olen papa vain no anoppi mummi ja lasten isän äiti isoäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä kaikki papat ovat muuttuneet vaareiksi. Niin se kieli kehittyy.
Typerä sana toi vaari, tulee mieleen joku mukamas hienostoperhe, jossa käytetään noin jäykkää sanaa. Vaarikin varmasti joku kravattiplelle, eikä ollenkaan kunnon pappa. :)
Ukki vasta kokoomusväreitä antava nimitys onkin, huh.
Kaikkein paras kyllä pappa, tosiaan. Sulonen ja lämminhenkinen.
Kuten mummokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoin, että haluan olla isoäiti, ja se sitten olen kaikille lastenlapsilleni.
Tulee mieleen jotenkin vaan punahilkka. En tiedä miksi 😂😂😂
Itselläni oli lapsena 4 "isoäitiä" eri nimillä; oli Mummo, Ida-täti, ja Tampereenmamma, ainoan silloin elossa olevan Ukkini exät+vaimo, isän puolelta vain Mummu. (Lapsena ala-asteella kehuskelin, kuinka monta isoäitiä minulla on, mutta opettaja väitti, ettei se ole mahdollista? )
Omilla lapsillani isovanhemmat saivat päättää, millä nimikkeellä haluavat olla. Äitini halusi olla Mummi, isäni Pappa. Miehen puolelta Mamma ja Pappa.
Lapsilla ei mitään ongelmia, koska samat vanhemmat ja isovanhempia niin vähän...
Minulla on ollut kaksi mummua ja kaksi pappaa.
Omilla lapsillani on mummi ja ukki(mun vanhemmat) ja mummu ja pappa (puolisoni vanhemmat).
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kaksi mummua ja kaksi pappaa.
Omilla lapsillani on mummi ja ukki(mun vanhemmat) ja mummu ja pappa (puolisoni vanhemmat).
Hei minun puolison lapsien äiti myös mummi ja isä ukki olen itse isäpuoli lasten isän vanhemmat on mummu ja pappa ter. Isäpuoli
Mulla 2x pappa, mummu ja isoäiti.
Mun lapsilla 2x mummo ja 2x vaari
Mummo & Vaari / omat vanhempani
Mummi & Ukki / mieheni vanhemmat
Mummu ja ukki, molemmilta puolilta. Mummoista ja papoista puhun, kun puhun vanhoista ihmisistä yleisemmin.
Mä käytän ranskan kielisiä lyhenteitä, koska se tuntuu paljon hienommalta kuin nuo ruotsin kielestä väännetyt :)