Mummu ja pappa, mummi ja vaari, fami ja fafa
Omi ja opa, tummu ja tuta, mamma ja pappa.
Kuka päättää miksi isovanhempia kutsutaan, isovanhemmat itse, vai lapsen perhe?
Miten Te kutsutte?
Meillä on
X mummu ja Y pappa
Sekä
Y mummu ja vaari
Kommentit (249)
Itse olen fanfaari. Ainakin pikkulikoille ;)
Mummu ja Vaari. Isäni olisi halunnut Pappa nimitystä mutta sanoin ettei onnistu koska asun perheeni kanssa Ruotsissa ja siellä pappa tarkoittaa isää.. Mieheni vanhemmat olivat farmor ja farfar - suoraa suomennettuna isänäiti ja isänisä. Nyt heitä ei enää ole. Omat lapsenlapseni olen opettanut sanomaan mummu minulle vaikkeivat muuten suomea osaakkaan.
Fami ja fafa kuulostaa niin juntilta.
Mun vanhemmat on mummo ja vaari - kaikille lapsenlapsilleen.
Mulla on ollut vaan mummuja ja pappoja, jotka isoisovanhempivaiheessa saa etunimen etuliitteeksi.
Kavereiden lapsilla on MIMMU ja toisella MIMMI, koska molemmilla oli ikäkriisi eivätkä halunneet tavallisia isovanhempinimiä.
Isäni pappa oli VAIJA.
Nämä fafat, fasut ja mufasat on aina ällöttänyt nousukkaiden nimistöinä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mummu ja Vaari. Isäni olisi halunnut Pappa nimitystä mutta sanoin ettei onnistu koska asun perheeni kanssa Ruotsissa ja siellä pappa tarkoittaa isää.. Mieheni vanhemmat olivat farmor ja farfar - suoraa suomennettuna isänäiti ja isänisä. Nyt heitä ei enää ole. Omat lapsenlapseni olen opettanut sanomaan mummu minulle vaikkeivat muuten suomea osaakkaan.
No minä olen lapsilleni Pappa ja vaimoni Mamma.En ymmärrä miten isoisää voi kutsua Papaksi?
Meillä on mami ja pappa sekä mummi ja ukki.