Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?
Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.
Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.
Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?
Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.
Banaanit ja mangotkin ovat ihan tavallisia suomalaisia hedelmiä, niitähän on Suomessa kumpiakin myyty jo vuosia ja ties mihin kiisseleihin ja jälkiruokiin käytetty...
Niitä on paljon, koska olen ollut lapsesta asti kasvissyöjä. Eli kaikenlaiset perinteiset liharuoat jäänyt syömättä lihapullista broilerinkoipiin. Olen syntynyt 1974
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v
En laskisi ihan tavalliseksi ruuaksi. Eiköhän niitä löydy paljon jotka eivät ole sushia syöneet.
Vierailija kirjoitti:
- Kananmunakastike
- Kalakukko
- Siskonmakkarakeitto (tai siskonmakkaraa ylipäätään)
- Talkkunapuuro
- Karjalanpiirakkaa perunatäytteellä (en tiedä oikeaa termiä, perunapiirakka? :D)
Tässä mitä päällimmäisenä tuli mieleen, kirjoitan niitä myöhemmin lisää, mikäli muistuu :3
Tulihan niitä vielä muutama:
- Mustamakkara
- Tilliliha
- Lipeäkala
- Veripalttu
- Tiramisu
Ja ikäkin unohtui, 26-vuotias.
Kananmunakastike, kaikki sillit, silakka, muikut, kalakukko, läskisoosi, klimppisoppa, maksapihvit... Tulee etova olo jo näitä ruokia luetellessa, herättää hajuaistiin perustuvia muistoja lapsuudesta.
Silliä en ole maistanut missään muodossa. Ällöttävän näköistä ja hajuista. Muita:
Tilliliha
Graavilohi
Kylmäsavulohi
Piimä
Sienikastike
Kananmunakastike
Sushi jos se lasketaan :D
Olen syönyt näköjään aika monipuolisesti kaikenlaista, mutta klimppisoppaa ja läskisoosia en muista saaneeni missään.
vm. -78
En ole koskaan maistanut maksalaatikkoa tai verilettuja. Olen 35-vuotias nainen.
Katkarapuja en ole syönyt koskaan. Lapsuudenkodissa ei käytetty ja olen ollut kasvissyöjä koko aikuisikäni. Syntymävuosi 1982.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Ootko oikeasti testannu kaikki Helsingin sushi-paikat?
Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.
Tämä on totta. Stadissa on tukuttain kiinalaisia sushi-buffetpaikkoja, joissa ne sushit ovat jotain ihan muuta kuin japanilaisissa paikoissa.
Ai säki oot testannu kaikki Stadin kiinalaiset sushi-buffat?
Huoh, kyllä se vähän kokemuksen mukaan on tullut huomattua, että noissa paikoissa se sushi ei YLEENSÄ ole niin laadukasta. Ei tuo nyt mitään sano, etteikö sellaisia paikkoja voisi olla. Puhutaanko seuraavaksi pitsoista?
Graavilohi, silli, lipeäkala, lampaan, poron, jäniksen ja hirven liha. Maksapihvit, yleensäkin monet liharuoat. Sushi. Kyllä niitä ruokia on varmaan todella paljon mitä en ole maistanut ja lisää tulee, kun olen jo pitkään ollut kasvissyöjä. Olen syntynyt 1993.
Se kananmunakastike, syntymävuosi 1963. Meillä ei vain koskaan ollut sitä ruokana, enkä ole itsekään tullut myöhemmin tehneeksi.
En oikein tiedä mitä edes on smoothie. Onko mikä tahansa mössätty kylmä kasvispitoinen sitä? Mahdollisesti en ole koskaan syönyt. Välipalapatukka ja granola myös kokematta. Lasketaanko se ruoiksi?
Kaikki äyriäiset, etenkin katkarapu. En oikein koe niitä ruoaksi ja en halua edes koskea niihin. En ole allerginen, mutta noiden näkeminen aiheuttaa vain sellaisen ällöreaktion. Muuten voin vähintään maistaa kaikkea suomalaisten näkökulmasta tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?
Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.
Perinteistä itä-suomalaista kaurakiisseliä.
(...maistuu kuulemma lähinnä tapettiliisteriltä ja näyttää myös siltä )
Läskisoosia. Olen syntynyt v 1995. Sitä vaan ei ole koskaan tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vTämä myöskin minulla. Kerran olen maistanut sitä levää jolla kääritään se kala/riisi paketiksi. Oli kyllä ihan kamalan makuista. 76 olen myös syntynyt.
Sushissa ei useinkaan ole levää, eikä tarvitse olla kalaakaan. Oikealla tavalla valmistettu ja maustettu riisi on se, mikä tekee ruoasta sushia.
Makkara: joo en pienenä suostunut syömään kun kuulin mistä makkara tehdään ja ei kuulunut meidän kodin ruokiin niin ei oo tullut koskaan edes maistettua.
Pinaattikeitto
Maksalaatikko
Läskisoosi
Kananmunakastike
Lipeäkala
Poro, hirvi, ankka, jänis
Kesäkeitto
- Kananmunakastike
- Kalakukko
- Siskonmakkarakeitto (tai siskonmakkaraa ylipäätään)
- Talkkunapuuro
- Karjalanpiirakkaa perunatäytteellä (en tiedä oikeaa termiä, perunapiirakka? :D)
Tässä mitä päällimmäisenä tuli mieleen, kirjoitan niitä myöhemmin lisää, mikäli muistuu :3