Olen 178 cm 63 kg ja tunnen itseni lihavaksi kun pitäisi käyttää kesävaatteita
Kamalan lihava olo. Muut mitat 92/74/92. Vatsan seutu häiritsee erityisesti. Paljon mun pitäisi laihtua teidän mielestä? 10 kg?
Kommentit (67)
Tiedän tunteen. Oon 177cm ja ennen raskautta painoin 63kg. Olin laihiksella. Näin että 57kg on tavoite. Silloin kun painoin 61kg oli pömppö. Nyt kun mietin pömppö tais olla aika pieni. Tietenkin kun itse katsoo ylhääältä alas se näyttää isolta. Ja kyllä oon painanut ehkä jopa 75kg yhdessä vaiheessa. En käynyt sitten enään vaa alla.
Nyt oon ehkä 67/68kg. Ylimääräistä on mutta eipä se estää mua menemästä rannalle.
Itsetunto ollut aina vahva enkä koskaan häpeä kroppani, mutta luulen että kun on "mallinmitoissa" sitä vaatii itseltään enemmän. Kuvittelee itsensä isommaksi kuin on.
Tässä taanoin soppi sovittu takkiani. Anoppi siis on semmoinen miniihminen lyhyt ja laiha. Takki ei mennyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 162 cm ja 67 enkä ole yhtään lihava, ja pidän mielelläni kesävaatteita. En myöskään ole dieetillä enkä tunne syyllisyyttä herkuista.
Elä ja nauti - sinulla on vain yksi elämä!
Kuvaa tai en sori vaan voi uskoa. Vartalokuva.
Mitä et usko? Miksi ihmeessä minun pitäisi todistella sinulle, tuntemattomalle ihmiselle yhtään mitään? Oletko niitä kilouskovaisia jotka luulette että vain 50kg on naiselle kuin naiselle sopiva paino?
Koska naiset eivät useinkaan ole objektiivisia kehojensa suhteen. Koitin vain jeesata. En saa kiksejä vartalokuvista.
Wau, koitit oikein auttaa. Että naiset eivät tiedä milloin ovat lihavia tai laihoja, vaan on miesten tehtävä arvostella heidän vartalonsa jokainen sentti ja palauttaa hölmö tyttö maanpinnalle? Sinähän se hyväntekijä olet.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos informatiivisesta viestistä! Voi tosiaan olla joku hormonihäiriö, miksi kärsin vyötärölihavuudesta. Miistähän syntyy? Syön mielestäni suht terveellisesti, tosin annoskoot varmaan liian isoja eli veikkaan, että syön normaalia ruokaa vaan liikaa. Mitä tarkoittaa täysivaltainen proteiini? En syö lihaa/ kanaa eettisistä/ ekologisista syistä. Alkoholia en käytä. Joskus syön herkkuja ehkä pari kertaa viikossa. Lähinnä viikonloppuisin. Harrastan joukkuelajia jossa juostaan. Salilla kerran viikossa. Olen käyttänyt jonkun aikaa gluteenittomia tuotteita, mutta silti olen vyötärölihava. En ole käyttänyt koskaan hormonaalisia ehkäisyä.
Syntyy yleensä geneettisen taipumuksen, likkumattomuuden, ja henkilökohtaisen ravinnontapeen täyttymättömyydestä (nyt ei puhuta kaloreista vaan niistä rakennusaineista)
Et luultavasti syö liikaa, jos ei ole kamalan ähky olo jokaisen ruokailun jälkeen. Jos annoskoot kuitenkin itseäsi häiritsee, voit tietenkin harjoitella jonkin aikaa hankkimalla pienemmän kulhon/lautasen ja ottamalla lisää vasta parin tunnin päästä. Jos paino kuitenkin lähtee tippumaan hirveästi entisestään niin palaa isompiin!!!
Kun kasaat lautasta tee kuitenkin näin; kasaa ensin lautaselle salaattia ison kekon, sitten proteiinilähde, ja vasta sen jälkeen, jos vielä mahtuu, vähän tärkkelystä. Ai joo, ja älä upota salaatti majoneesikastikkeeseen. Kasviöljytljyt ovat pienissä määrissä per annos erittäin hyviä mutta liian paljon ja sekin saattaa heittää rasvapohjaiset hormonit sekaisin. Pari teelusikallista per annos on hyvä peukkkusääntö, vähemmän jos on paljon esim oliiveja, avokaadoa, pähkinää lautasella.
Sori, tarkoitin täysiarvoista proteiinia, sellaista mistä löytyy kaikki kehon tarvitsemat aminohapot mieluiten helposti-imeytyvässä muodossa. Kala, kananmuna, juustot ja puhtaat jogurtitkin käyvät vallan mainiosti, ei missään nimessä tarvii vetää lehmänkankkua jokaisen aterian yhteydessä. Pelkästään yhdellä lähteellä minimimäärät/päivä on kuitenkin Kalaa n 350g, tai kananmuna 470g, Juustoissa se vaihtelee paljon. Sienetkin ovat hyviä ja lisäksi mineraalilähde mutta pitäisi vetää aika isoja määriä jos niitä pelkästään syö. Pavut ja linssitkin käyvät mutta ne eivät imeydy yhtä hyvin joten pitää syödä niitä yllättävän paljon ja b12 vitamiinilisä päälle jotta korvaisi oikeasti eläinperäiset.
Sokerin suhteen; ihan perinnöllisten tekijöiden puolesta jotkut kestävät jotain tiettyä myrkkyä paljon paremmin kuin toiset. Jos sakkaroosin pilkoutumisaineet eivät noissa määrissä tuota sulle ongelmia niin herkkuja viikonloppuisin ovat ihana elämän kultareuna, mutta hormonihäiriöistä kun puhutaan niin asia on valitettavan usein toisin. Silloin kannattaa yrittää rajoittaa perinteiset makeat herkut ihan oikeasti vain tyyliin jouluksi ja juhannukseksi, ja tositeolla harjoitella niitten vaihtaminen suolaisiksi herkuiksi ja hedelmiksi. Tässä joitakin vaihtoehtoja jota olen vuosien varrella saanut kuulla toimivina: kipollinen lohisashimia avokaadolla, ruislastut pestolla ja parmesaanilla, selleritikut ja kirsikkatomaatit pipputijoguttidipissä, kattilapopatut popkornit ja lämmin kardemummamaito pullan korvikkeena.
Jos et oikeasti ole jollekin viljalle allerginen tai sulla on keliakia niin gluteeni ei kyllä ole se mitä pitäisi välttää. Vakoisesta vehnästä tehdyissä tuotteissa se on tärkkelyksen määrä ja muun ravinnon puute joka oikeast mättää. Gluteeni on se pieni pelastava proteiinitekijä joka parantaa sen ravintoarvot edes vähän. Täysjyvätuotteet (joihin ei ole laitettu myös sokeria) ovat oikein käypiä.
Pistä niille päiville jossa ei ole urheiluharrastuksia jotain mieluisaa vähemmän liikunnankaltaista liikkumisa. Esim tälleen kesäisin, auringolnalskukävelykierros, piipahdus uimassa (jos ranta on lähellä ja vesi siedettävän lämmintä) vähän kuperkeikkoja nurtsilla se mihin aika riittää.
Hormonaalinen ehkäisy on sellainen että se saattaa pahentaa oireita entisestään, saattaa parantaa niitä täysin, saattaa tuottaa jotain ihan muita ongelmia, tai saattavat olla vaikuttamatta tähän millään tavalla ja kukaan ei oikeasti voi sanoa etukäteen mihin noppa sun kohdalla tippuisi.
Ja lopuksi, tiedän että tässä on paljon ja tämä pitkä lista tuntuu jo itsessään hadistavalta. Muista että korkeat kortisoliarvotkin tuottavat mahahöllää, joten aloita jostain kohtaa listaa ja ota lisää asioita työn alle vain siinä tahdissa että se on mielusaa ja ei tuota ylimääräistä stressiä!!!
Mielenkiintoista kun itse olen 181cm 61kg 84/63/91. 63 kiloisena kun olen ollut ei hirveästi muuta sekään vaatekokoa. Minua kuvailtu todella hoikaksi / timmiksi. En harrasta liikuntaa juuri mutta syön todella terveellisesti ja vatsalihasta näkyy hieman, ja mulla on Y vartalo. Onpa siis kummallista että voisi 178cm / 63kg ap näyttää niin erilaiselta, vaikka toki ruokavaliolla on merkitystä mutta silti.
Aika paksu vyötärö. Noin pitkällä pitäs vielä olla jtn 60cm luokkaa ei yli 70cm
Treenaa
Koska naiset eivät useinkaan ole objektiivisia kehojensa suhteen. Koitin vain jeesata. En saa kiksejä vartalokuvista.