Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 178 cm 63 kg ja tunnen itseni lihavaksi kun pitäisi käyttää kesävaatteita

Vierailija
16.06.2018 |

Kamalan lihava olo. Muut mitat 92/74/92. Vatsan seutu häiritsee erityisesti. Paljon mun pitäisi laihtua teidän mielestä? 10 kg?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä kohtalotoveri. Maha pömpöttää, ei puhettakaan että käyttäisi crop topeja. Mikä lie... t. 175/61

Hei kohtalotoveri! Minulla on siis kaksi isohkoa mahamakkaraa, kun istun ja seisoessa pömppömaha. Navakohdalta jopa 88 cm kapein kohta 74 vyötäröstä ylempänä. Onko tilanteesi kuitenkin lievempi lihavuus?

Vierailija
42/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä kohtalotoveri. Maha pömpöttää, ei puhettakaan että käyttäisi crop topeja. Mikä lie... t. 175/61

Susta kuvaa?

Ei ole netissä kuvia.

Aika helppo vaikka aijaa . com lähettää vartalokuva. Siis jos tahdot muiden mielipiteitä. Sen voi poistaakkin sivulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoo ja treeniä.

Vierailija
44/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti ihan nätti, epävarma vain. Muistan kuinka nuorempana tuntui juuri tuolta, ja rannalle ei oikein kehdannut mennä. Itse vasta nyt nelikymppisenä osaan olla rannalla vapautuneesti uima-asussa. Ulkonäkö ei ole tosiaankaan parantunut, mutta itsetunto on.

Sinulle sanoisin että nauti elämästä, keskity kuuntelemaan, katselemaan ja kokemaan - jotain vaan päälle ja iloisena ystävien kanssa reissuun!

Et varmasti itsekään rannalla ilkeillen kyttää muiden vatsoja - ei sitä kukaan muukaan tee. Tai jos tekee niin se on hänen häpeänsä.

Kiitos tästä kommentista! Toivottavasti minullakin iän myötä helpottaa. Olisi kivaa, jos ei tarvitsisi kesäisin hävetä itseään.

Vierailija
45/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Aloitin tänään pikadietin ennen reissua. Ahdistaa vaan juhannus ja muut kesäjuhlat jos sorrun siellä herkkuihin -> morkkis

Vierailija
46/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 162 cm ja 67 enkä ole yhtään lihava, ja pidän mielelläni kesävaatteita. En myöskään ole dieetillä enkä tunne syyllisyyttä herkuista.

Elä ja nauti - sinulla on vain yksi elämä!

Vierailija
47/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Aloitin tänään pikadietin ennen reissua. Ahdistaa vaan juhannus ja muut kesäjuhlat jos sorrun siellä herkkuihin -> morkkis

Treenaa, ei se löysyys häviä dieetillä.

Vierailija
48/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 162 cm ja 67 enkä ole yhtään lihava, ja pidän mielelläni kesävaatteita. En myöskään ole dieetillä enkä tunne syyllisyyttä herkuista.

Kuvaa tai en sori vaan voi uskoa. Vartalokuva.

Vierailija
49/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että tämä ei ole provo: Satuin olemaan tasan tarkkaan ap:n mitoissa about 15 vuotta sitten. Sain silloin kuulla vähän joka taholta että minun pitäisi syödä enemmän. Olen mies ja harrastin tuolloin erittäin aktiivisesti kestävyyslajeja. Ylimääräistä ei ollut vaikka en ollutkaan mikään ammattiurheilija. Jos naisen kroppa on noissa luvuissa ja siihen pitäisi mahtua naisen elimistöön kuuluvaa rasvaakin, voit olla varsin varma siitä että nyt on kyse korvien välistä eikä kehosta. Oletko ottanut asian puheeksi lääkärin kanssa? Hämmästyttävän monella meistä on tavalla tai toisella vääristynyt kuva omasta kehosta. Hyvä uutinen on että sille voidaan tehdä jotain hakemalla apua ammatti-ihmisiltä. Ja toki kannattaa myös pohtia onko esim. ruokavaliossa jotain joka aiheuttaisi vatsan alueelle turvotusta: ilma ei paina mitään mutta voi tehdä vatsan alueesta tarpeettoman ison.

Vierailija
50/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Good for you! Paino ei olekaan hyvä mittari lihavuudelle. Minulle kertyy rasvaa helpommin ja se painaa vähemmän kuin lihas. Koitan lisätä liikuntaa, kuten olette täällä neuvoneet. Kuulun vaan siihen ihmistyyppiin, johon lihas ei tartu vaan olen enemmän pyöreä. :-/

Vierailija
51/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla mitoilla voi olla ongelmana keskivartalo, jos on omenavartalo. Jos rakenne on siro ja hoikalta näyttäisi esim 55-58kg painossa, ja ne muutamat ylimääräiset kilot on rasvana vyötäröllä/mahassa, niin kyllähän se näkyy.

Kokeile mekkoja joissa kapein kohta on rinnan alla, tai väljiä yläosia pienen alaosan kanssa

55- kiloisena ap olisi jo sairaalloisen alipainoinen. Älkää oikeasti puhuko typeryyksiä, anoreksia tappaa.

Olisi alipainoinen, mutta ei vielä sairaalloisen. Eipäs liioitella. Sairaalloinen alipaino on kun bmi on alle 15, merkittävä 15-17 ja lievä 17-18,5. Ap:n bmi olisi 17,4 jos painaisi 55 kg, eli lievästä alipainosta kyse.

Vierailija
52/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta että tämä ei ole provo: Satuin olemaan tasan tarkkaan ap:n mitoissa about 15 vuotta sitten. Sain silloin kuulla vähän joka taholta että minun pitäisi syödä enemmän. Olen mies ja harrastin tuolloin erittäin aktiivisesti kestävyyslajeja. Ylimääräistä ei ollut vaikka en ollutkaan mikään ammattiurheilija. Jos naisen kroppa on noissa luvuissa ja siihen pitäisi mahtua naisen elimistöön kuuluvaa rasvaakin, voit olla varsin varma siitä että nyt on kyse korvien välistä eikä kehosta. Oletko ottanut asian puheeksi lääkärin kanssa? Hämmästyttävän monella meistä on tavalla tai toisella vääristynyt kuva omasta kehosta. Hyvä uutinen on että sille voidaan tehdä jotain hakemalla apua ammatti-ihmisiltä. Ja toki kannattaa myös pohtia onko esim. ruokavaliossa jotain joka aiheuttaisi vatsan alueelle turvotusta: ilma ei paina mitään mutta voi tehdä vatsan alueesta tarpeettoman ison.

Kiitos kommentista! Kyse ei ole pelkästä turvotukseesta, vaan minulla on kaksi isohkoa mahamakkaraa kun istun. Se on hyvin ällöttävää ja en voi käyttää bikinejä tai näyttäytyä ilman yläosaa missään tilanteessa. Miehellä varmaan nämä mitat kertoo timmistä vartalosta, koska lihakset.

Vierailija
53/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti puhua pa….   . Itse olen 159cm. ja 52kg. ja olen tosi hoikka ja siro ja sinä olet myös hoikka tuolla painolla.

Vierailija
54/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Good for you! Paino ei olekaan hyvä mittari lihavuudelle. Minulle kertyy rasvaa helpommin ja se painaa vähemmän kuin lihas. Koitan lisätä liikuntaa, kuten olette täällä neuvoneet. Kuulun vaan siihen ihmistyyppiin, johon lihas ei tartu vaan olen enemmän pyöreä. :-/

Kuvaa pliis.. auttaisi enemmän. Vakaasti uskon kehonkuvanhäiriöön.

Vierailija
55/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, joo ei kannata laihtua mutta kevyttä liikkumista pitää pistää jokapäiväiseksi; reipasta kävelyä, rauhallista uintia, polkupyöräily jne. 45-120 min (etsi sinulle kourallinen sekä keholle että aivoillekin mieluisia vaihtoehtoja joita vaihtelet niin että saat sen kevyen liikkumisen ihan oikeast jokapäiväiseksi) niin että saat aineenvaihdunta kiertämään paremmin.

Ja dieetistä, kokeile jättää kaikki (mahdollisuuksien puitteissa) sokeri ja alkoholi pois kokonaan ja pidä huoli siitä että saat tarpeeksi täysvaltaista proteiinia joka päivä. (n.63 g päivässä tolla pituus/painolla) Rafinoitujen tärkkelysten määrä voi kanssa kokeilla rajoittaa (pasta, riisi, vehnäleipä, maissijauho) ja poistaa näläntunteen enemmänkin perunalla, porkkanalla, punajuurella, bataatilla, kaurapuurolla, täysjyväruisleivällä jne.  Matalatärkkelyksisiä vihanneksia voi vetää niin paljon kuin huvittaa (niistä tulle vielä vettä kaupan päälle) Ja kokeile juoda ainakin lasillinen vettä heti aamulla kun herät. 

Sulla ongelma ei nimittäin kuullosta ylipainolta vaan huonon aineenvaihdunnan tuottamalta hormonikertymiseltä katsoen sun ympärysmittoja (rasva talentuu helpommin vatsaan kuin tisseihin, reisiin tai takamukseen, veltto pehmeä iho, jatkuva väsymyksen tunne, jatkuva alakuloisuus - joka tuottaa mielen kääntö sisäänpäin jonka lopputulos on usein korostettu keskittyminen ei vain omaan mieleen vaan myös omaan kehoon (Kaikki anoreksiasta tikotillomanian kautta spontaaniin kehohäpeään ovat useimmiten tämän ihmismielen varoitusjärjestelmän eri rajuusasteisia ilmentymiä) 

Tämä kaikki ei valitettavasti auta enää tähän kesään vaan vasta seuraavaan, ja vaikka toimiikin niin tuloksia tulee luultavasti vasta näkyviin syksyn tienoilla ja jos pysyviä tuloksia haluat niin ruokavaliomuutos joudut kanssa pitämään pysyvänä. Ja varmuuden vuoksi kannattaa tyroksiinitasoja mennä tarkistuttamaan.

Vierailija
56/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs naisasiamies tänne kirjoittelee? Huutonaurua miehelle joka vertailee miehen ja naisen kroppaa keskenään. Vaikka olitkin kuivan kesän oravava niin sulla oli silti huomattavasti enemmän lihasta ja muutenkin jykevämpi kroppa kuin naisella. 

Vierailija
57/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein pituus, paino ja mitat tunnu kohtaavan, jollet ole todellinen laihaläski. T. 175/70 95-70-98.

Laihduttamisen sijaan salille mars ja enemmän, laadukasta ruokaa naamariin. Lihas jäntevöittää kroppaa ja treeni raskailla painoilla polttaa rasvaa tehokkaasti.

Vierailija
58/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen tasapaksu kirjoitti:

Moi, joo ei kannata laihtua mutta kevyttä liikkumista pitää pistää jokapäiväiseksi; reipasta kävelyä, rauhallista uintia, polkupyöräily jne. 45-120 min (etsi sinulle kourallinen sekä keholle että aivoillekin mieluisia vaihtoehtoja joita vaihtelet niin että saat sen kevyen liikkumisen ihan oikeast jokapäiväiseksi) niin että saat aineenvaihdunta kiertämään paremmin.

Ja dieetistä, kokeile jättää kaikki (mahdollisuuksien puitteissa) sokeri ja alkoholi pois kokonaan ja pidä huoli siitä että saat tarpeeksi täysvaltaista proteiinia joka päivä. (n.63 g päivässä tolla pituus/painolla) Rafinoitujen tärkkelysten määrä voi kanssa kokeilla rajoittaa (pasta, riisi, vehnäleipä, maissijauho) ja poistaa näläntunteen enemmänkin perunalla, porkkanalla, punajuurella, bataatilla, kaurapuurolla, täysjyväruisleivällä jne.  Matalatärkkelyksisiä vihanneksia voi vetää niin paljon kuin huvittaa (niistä tulle vielä vettä kaupan päälle) Ja kokeile juoda ainakin lasillinen vettä heti aamulla kun herät. 

Sulla ongelma ei nimittäin kuullosta ylipainolta vaan huonon aineenvaihdunnan tuottamalta hormonikertymiseltä katsoen sun ympärysmittoja (rasva talentuu helpommin vatsaan kuin tisseihin, reisiin tai takamukseen, veltto pehmeä iho, jatkuva väsymyksen tunne, jatkuva alakuloisuus - joka tuottaa mielen kääntö sisäänpäin jonka lopputulos on usein korostettu keskittyminen ei vain omaan mieleen vaan myös omaan kehoon (Kaikki anoreksiasta tikotillomanian kautta spontaaniin kehohäpeään ovat useimmiten tämän ihmismielen varoitusjärjestelmän eri rajuusasteisia ilmentymiä) 

Tämä kaikki ei valitettavasti auta enää tähän kesään vaan vasta seuraavaan, ja vaikka toimiikin niin tuloksia tulee luultavasti vasta näkyviin syksyn tienoilla ja jos pysyviä tuloksia haluat niin ruokavaliomuutos joudut kanssa pitämään pysyvänä. Ja varmuuden vuoksi kannattaa tyroksiinitasoja mennä tarkistuttamaan.

Kiitos informatiivisesta viestistä! Voi tosiaan olla joku hormonihäiriö, miksi kärsin vyötärölihavuudesta. Miistähän syntyy? Syön mielestäni suht terveellisesti, tosin annoskoot varmaan liian isoja eli veikkaan, että syön normaalia ruokaa vaan liikaa. Mitä tarkoittaa täysivaltainen proteiini? En syö lihaa/ kanaa eettisistä/ ekologisista syistä. Alkoholia en käytä. Joskus syön herkkuja ehkä pari kertaa viikossa. Lähinnä viikonloppuisin. Harrastan joukkuelajia jossa juostaan. Salilla kerran viikossa. Olen käyttänyt jonkun aikaa gluteenittomia tuotteita, mutta silti olen vyötärölihava. En ole käyttänyt koskaan hormonaalisia ehkäisyä.

Vierailija
59/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa tai en sori vaan voi uskoa. Vartalokuva.

Mitä et usko? Miksi ihmeessä minun pitäisi todistella sinulle, tuntemattomalle ihmiselle yhtään mitään? Oletko niitä kilouskovaisia jotka luulette että vain 50kg on naiselle kuin naiselle sopiva paino?

Vierailija
60/67 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat ihan liian vähän pituuteesi nähden