Ottaisin paljon mieluummin jonkun somaattisen sairauden masennuksen tilalle
Saisi vaan itse ottaa rennosti, kun lääkärit hoitaa kuntoon. Nyt itsellä on kaikki vastuu kuntoutumisesta. Ei saa valittaa siitä ettei ole motivaatiota elää vaan täytyy itse tehdä se työ, jotta elämä muuttuisi taas elämisen arvoiseksi.
Päälle vielä kaikki pätijät, joilla on ollut lievä masennus joka on parantunut ruokavaliolla ja liikunnalla. En vain yritä tarpeeksi!
Kommentit (47)
Mutta entäs ku on 2 eri somaattista sairautta ja masennus. Tosin masennukseen en lääkettä, muuhun otan ison kasan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mä voisin vaikka heti vaihtaa paikkojan sun kanssa, ap!
Masennus olisi paaaaljon mukavampaa kuin tämä syöpäepäilyn varjossa eläminen. Ainakin voisi tosiaan itse vaikuttaa edes jotenkin. Jos tämä tosiaan varmistuu syöväksi, eivät lääkäritkään välttämättä pysty auttamaan. Siinä tapauksessa musta ei koskaan tullutkaan isoäitiä, hyvä jos näen lasteni edes kasvavan täysi-ikäisiksi.
Ja samaan aikaan joku masentunut haluaisi sen syövän, että saisi luvan kanssa kuolla pois. Tässä vertailussa ei ole yhtään mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys, sinä voit vielä parantua, minä en somaattisen sairauteni takia.
No niin just tällaista kommenttia masentuneet saavat kuulla. Ihan livenäkin, valitettavasti.
Sairauksien vertaileminen on ihan turhaa. Kilpailu siitä, kellä on kurjinta.
Mitä sä horiset? Käsittääkseni masennukseen on lääkkeitä avuksi. Kaikkiin somaattisiin sairauksiin ei.
Hemmetin idiootti. Läheskään kaikilla ei ne lääkkeet toimi.
no sitten vaan psykiatrille vaikka vuosiksi. Mulla ei oo mitään vaihtoehtoa parantua. Saa ainakin masentunut elää ja toivon mukaan parantua.
Niin edelleen tässä on ihan turhaa kurjuuskilpailua. Osa masentuneista ei saa apua lääkkeistä eikä muusta hoidosta, osin siksi, koska muuta hoitoa ei tarjota. Joillekin masentuneille se elämäkään ei ole niin kovin kallis, jotkut jopa saattavat päätyä päättämään itse päivänsä.
Se ei tarkoita sitä, ettetkö sinä voisi kärsiä sairaudestasi. Ymmärrän viestisi niin, että olet kuolemassa sairauteesi nyt pian. Olen todella pahoillani siitä.
Olen tuo ensimmäinen vastaaja, väliin kirjoitti joku muu.
Onko sulla ollut vakavaa masennusta, tai kenties somaattista sairautta? Täällä vaan toimit diplomaattina.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs ku on 2 eri somaattista sairautta ja masennus. Tosin masennukseen en lääkettä, muuhun otan ison kasan.
Se on muuten jännä juttu, miten masennus ja somattiset sairaudet saattavat voimistaa toisiaan. Ihan perus flunssa saattaa olla masentuneena aivan hirveä, jopa kuukautiskivut ovat masentuneena kovemmat. Ja sen flunssan seurauksena mielialaan tulee ihan hirveä kuoppa, kun on joutunut pari päivää olemaan noudattamatta normaalia arkirytmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys, sinä voit vielä parantua, minä en somaattisen sairauteni takia.
No niin just tällaista kommenttia masentuneet saavat kuulla. Ihan livenäkin, valitettavasti.
Sairauksien vertaileminen on ihan turhaa. Kilpailu siitä, kellä on kurjinta.
Mitä sä horiset? Käsittääkseni masennukseen on lääkkeitä avuksi. Kaikkiin somaattisiin sairauksiin ei.
Hemmetin idiootti. Läheskään kaikilla ei ne lääkkeet toimi.
no sitten vaan psykiatrille vaikka vuosiksi. Mulla ei oo mitään vaihtoehtoa parantua. Saa ainakin masentunut elää ja toivon mukaan parantua.
Niin edelleen tässä on ihan turhaa kurjuuskilpailua. Osa masentuneista ei saa apua lääkkeistä eikä muusta hoidosta, osin siksi, koska muuta hoitoa ei tarjota. Joillekin masentuneille se elämäkään ei ole niin kovin kallis, jotkut jopa saattavat päätyä päättämään itse päivänsä.
Se ei tarkoita sitä, ettetkö sinä voisi kärsiä sairaudestasi. Ymmärrän viestisi niin, että olet kuolemassa sairauteesi nyt pian. Olen todella pahoillani siitä.
Olen tuo ensimmäinen vastaaja, väliin kirjoitti joku muu.
Onko sulla ollut vakavaa masennusta, tai kenties somaattista sairautta? Täällä vaan toimit diplomaattina.
On, vaikea masennus. Sairastan myös kroonista fyysistä sairautta, joka ei kuitenkaan ole tappava eikä ole toistaiseksi ollut kohdallani erityisen vaikea.
No senkun otat tämän reuman! On se vaan niin kiva herätä joka ikinen aamu särkyyn. Tajuatko, että reumasairas kuten minä joutuu heräämään 2 tuntia ennen töihin lähtöä (klo 4.45), koska en pääse liikkeelle. Aamut ovat hitaita, ei toimi jalat, ei toimi sormet. Kortisonilääkityksen takia keho on täynnä nestettä, pöhöttynyt. Yöllä joutuu juoksemaan vessassa 2-3 kertaa. En pysty ikinä juoksemaan, liikunta on lähinnä kävelyä ja kuntosalia. Kysyn vaan, kuinka moni ihminen joutuu ottamaan 2 särkylääkettä, että pystyy tekemään siellä kuntosalilla jotain? Reumasairas joutuu. Eikä sekään aina auta . Ja tämä on parantumaton sairaus!!!
En voi olla muuta kuin loputtoman kiitollinen tälle kasville joka auttoi mua ratkaisevasti löytämään nuo haitalliset ajatuskuviot sekä väärät uskomukset itsestäni ja päästämään niistä irti. Tämä auttoi minut pääsemään irti lähes 20 vuotta kestäneestä masennus- ja lääkekierteestä. Toki taustalla oli myös muita tekijöitä, kuten totaalinen suhtautumisen muutos ravintoa, kehoani ja koko maailmaa kohtaan, eri luonnonlääkekokeilut(mm. ayahuasca), mutta kannabis avasi itselleni ehkä sen suurimman portin oman onnellisuuteni tiellä.
Haluan sanoa selkeästi, että Kannabis ei varmasti sovi jokaiselle, niin kuin ei sovi vehnä, maito, alkoholi tai naudanlihakaan. Eikä mitään tule nauttia liikaa, sana itsessään jo kertoo sen, mutta itse en voi yksinkertaisesti enää elää lain mukaan, joka kieltää aikuisilta ihmisiltä tämän luonnossa kasvavan kasvin käytön, vaikka saamme jatkuvasti lukea ja kuulla mahtavista tutkimustuloksista kasvin parantavista vaikutuksista lukuisiin sairauksiin ja vaivoihin. Tämä laki on lääkeyhtiöiden lobbaama ja palvelee ainoastaan heitä, sysäten ihmiset syömään kalliita, haitallisia ja erittäin voimakasta riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä vaivoihin, joihin luontoäiti on tarjonnut meille avun. Tämä on silkkaa hulluutta ja totuuden pakoilua. Voit toki elää erään kristillisdemokraattien kauniin naiskansanedustajan maailmassa, missä kun on kerran opittu että kannabis on pahasta, se on näin vaikka tuhannet tutkimukset sekä useat valtiot ja osavaltiot ovat KIISTATTOMASTI todistaneet toisin, tai sitten voit tulla vuoteen 2015 ja sivistää itseäsi tutustumalla tähän hienoon Tuomas Karhusen kirjoitukseen johon hän on kerännyt valtavsti tietoa asiasta sekä linkit kaikkiin lähteisiin: http://www.tuomaskarhunen.com/kannabis-avoin-kirje-savon-sanomille/
Meillä jokaisella on voima parantaa itsemme jokaisesta vaivasta, ongelmasta ja riippuvuudesta lopullisesti. Ainoa mitä se vaatii, on oppia rakastamaan itseään. Kun rakastat itseäsi sillä tavalla kun meidät on tarkoitettu, rakastat myös kehoasi etkä halua laittaa itseesi mitään mikä ei tee sinulle hyvää eikä sinun täydy paeta itseäsi ja ongelmiasi päihteisiin. Matka alkaa kun päätät alkaa rakastamaan itseäsi ja hiljennyt säännöllisesti kuuntelemaan omia ajatuksia ilman pelkoa tai tuomitsemista. Jokainen tietää kuinka tuskaista on yrittää muuttaa ihmisiä ympärilläsi että kaikki olisi hyvin. Muuttamalla ulkoisia asioita voi saada hetken tyytyväisyyden tunteen, mutta jokainen tietää sisällään että se ei ole ikinä pysyvää. Jos et ole nykyiseen tilanteesi tyytyväinen voit muuttaa sen vain muuttamalla itsesi ja suhtautumisesi. Loppu tapahtuu automaattisesti. <3 "