Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näpäytän puhekyvyttömiä bussissa

Vierailija
14.06.2018 |

jos bussissa vierustoverini kerää tavaransa ja kääntyy merkitsevästi minuun päin tai nousee seisomaan, esitän niin kuin en huomaisikaan. odotan aina että hän sanoo ääneen että on poistumassa. ne jotka ei osaa puhua, joutuu ujuttautumaan ohitseni vaivalloisesti

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos bussissa vierustoverini kerää tavaransa ja kääntyy merkitsevästi minuun päin tai nousee seisomaan, esitän niin kuin en huomaisikaan. odotan aina että hän sanoo ääneen että on poistumassa. ne jotka ei osaa puhua, joutuu ujuttautumaan ohitseni vaivalloisesti

Hyvä! Itse teen samalla tavalla eli pakotan tuppisuun avaamaan suunsa. En voi sietää moukkia, jotka eivät saa sen vertaa suutaan auki että sanoisi: anteeksi, jäisin tässä pois tai vaikka jään tässä. Tällä palstalla on tietenkin turha kerätä peukutuksia kun selväksi on käynyt, että kukaan ei halua edes naapuriaan tervehtiä! Moukat ovat moukkia ja yleensä pysyvätkin sellaisina.

Vierailija
82/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma läheinen on puhekyvytön, tuollainen tilanne olisi hänelle varmasti painajainen. Mitäpä muuta siinä teet kun kiipeät vierustoverin yli

Esim. kiinnität sen vierustoverin huomion kääntymällä katsomaan häntä ja hymyillen (!) kehonkielellä ilmaiset, että olet nousemassa. Ei VOI olla noin vaikea hoksata!

Ja voihan henkilöä vaikka tarttua olkapäästä tai koskea vähän käsivarteen hymyillen. Tai vaikka viittoa jotain, jos viittomakieltä osaa. Ihan sama vaikka puhuisi indokiinaa, mutta kun jotenkin edes yrittää jotain kieltä puhua, niin tyhjää parempi. Puhunhan minäkin pääsääntöisesti aina ulkomaalaisille ja ulkomaalaisen näköisille suomea bussissa (en halua tehdä oletusta, etteivätkö muka voisi osata suomea), ja he sitten ymmärtävät sen sanatarkasti tai eivät. Varmasti arvaavat asiani kuitenkin. 

Toisaalta jos mitään toisiin liittyvää ei uskalla tehdä, ehkä kannattaa vain mennä istumaan yksinistuttavan paikalle tai seisomaan. Tai kulkea autolla tai taksilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menossa Budhalainen retriitti. En voi puhua. 

Lisäksi olen kuuromykkä. Mutta minä ajelenkin omalla autolla ;)

Sinkkumies

Vierailija
84/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakoulutusta tämän maan kansalaiset tarvitsevatkin. Minä sanon näille minun yli kipuajille vielä että "ole hyvä". Jos vaikka tajuaisivat jotain.

Vierailija
85/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaltaistesi kusipäiden, puhumiseni on vaikeutunut entisestään. Minä olen paha änkyttäjä ja voi kestää jopa monta minuuttia, että saan edes yhden sanan sanotuksi. Pitäisikö minun siis jo puolta tuntia ennen pysähtymistä alkaa inahdella ja aukoa suutani? Sain tämän vaivan aivoverenvuodon vuoksi jo lapsena.

T. 16v surullinen änkyttäjä :(

Vierailija
86/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapakoulutusta tämän maan kansalaiset tarvitsevatkin. Minä sanon näille minun yli kipuajille vielä että "ole hyvä". Jos vaikka tajuaisivat jotain.

Kiitos vinkistä! Jatkossa sanonkin iloisesti "ole hyvä", kun joku koittaa tunkea syliin sanomatta sanaakaan. 

Vierailija
87/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo moi, käytöspoliisi saa kyllä ihmeteltävää kun hetken odottamisen jälkeen rynnin päältä. Ei haittaa todellakaan ja saattaa siinä vähän kyynärpää tai kassikin kolahtaa jos ei ymmärrä väistää sen päänsä kanssa. Sit voin sanoa että ANTEEKSI ja talloa varpaille. Ihanaa, saa käytöspoliisi lisää materiaalia.

Vierailija
88/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä lukenut kaikkia viestejä. Mutta jännitän aina noita tilanteita että aloittajan kaltainen ihminen tulee viereeni. Minulla on oikea ja diagnosoitu syy miksi en pysty puhumaan, onneksi olen aina päässyt pois. Voisin koputtaa olkapäälle mutta kaikki ei pidä kosketuksesta. Enkä uskalla koputtaa jos viereen tulee joku epämääräinen. Jos aloittaja tulee viereeni niin ei minulle ole ongelma tunkea väkisin pois. Kyllä kaikilla on oikeus matkustaa.

Vierailija
89/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin ääliö. Asun ulkomailla, ja jokainen bussimatkalainen tietää jo  pienestä eleestäni, että jään seuraavalla pysäkillä pois. Kaikki antaa tietä sanomatta yhteisessä ymmärryksessä. Hommat toimii mutkitta. 

Sinä vain aiheutat mutkia matkaan. Oletko tyytyväinen?

Vierailija
90/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo moi, käytöspoliisi saa kyllä ihmeteltävää kun hetken odottamisen jälkeen rynnin päältä. Ei haittaa todellakaan ja saattaa siinä vähän kyynärpää tai kassikin kolahtaa jos ei ymmärrä väistää sen päänsä kanssa. Sit voin sanoa että ANTEEKSI ja talloa varpaille. Ihanaa, saa käytöspoliisi lisää materiaalia.

Eli siis minkä takia haluat toimia näin?

Vierailija
91/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetin ääliö. Asun ulkomailla, ja jokainen bussimatkalainen tietää jo  pienestä eleestäni, että jään seuraavalla pysäkillä pois. Kaikki antaa tietä sanomatta yhteisessä ymmärryksessä. Hommat toimii mutkitta. 

Lohduttavaa kai sinällään, että Suomi ei ole ainoa junttila.

Vierailija
92/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa että vastustatte tällaista typeryyttä, niin minäkin, mutta miksi tää keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu vaikka oon jo useaan kertaan todennut tämän provoksi. t trolli ap

Vierailija
93/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihanaa että vastustatte tällaista typeryyttä, niin minäkin, mutta miksi tää keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu vaikka oon jo useaan kertaan todennut tämän provoksi. t trolli ap

Et kai sinä junaakaan saa pysäytettyä huutamalla, että "juna tulee". Sitä saa, mitä tilaa.

Terv. Henkilö, jota siteerasit, vääristelit ja jätit osan kertomatta. Pus! Tervetuloa tuonne toiseen ketjuun keskustelemaan .:)

Vierailija
94/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään junttilaa, vaan hommat hoituu sujuvasti. Muuten ruuhkissa tulee ongelmia.

Tiedoksenne, että moottoriteillä annetaan myös tilaa moottoritielle tulevalle, mikä lienee päinvastoin Suomen liikkelakien. 

Vierailija
95/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että  kaikki moukat alkavat vetoamaan kuurouteen, sokeuteen ja mykkyyteen. Aika tuuri, että mun mielessä niitä hanskoja vetää viittä kertaa käsiinsä kuuromykkäsokea. Ja liikenteessä ilman avustajaa.

Tää on hyvä keskustelu. Menee kaikilla käytöstaidottomilla tunteisiin. Kiitos aloittajalle.

Vierailija
96/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että  kaikki moukat alkavat vetoamaan kuurouteen, sokeuteen ja mykkyyteen. Aika tuuri, että mun mielessä niitä hanskoja vetää viittä kertaa käsiinsä kuuromykkäsokea. Ja liikenteessä ilman avustajaa.

Tää on hyvä keskustelu. Menee kaikilla käytöstaidottomilla tunteisiin. Kiitos aloittajalle.

* …, että mun vieressä ...

Vierailija
97/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai sinä junaakaan saa pysäytettyä huutamalla, että "juna tulee". Sitä saa, mitä tilaa.

Terv. Henkilö, jota siteerasit, vääristelit ja jätit osan kertomatta. Pus! Tervetuloa tuonne toiseen ketjuun keskustelemaan .:)

no anteeksi. sinäkö pidät tätä keskustelua yllä vastatrollauksena mulle? kärjistin kyllä asioita ja suorastaan vääristelin, myönnän häpeäkseni, mutta mitä jätin kertomatta? t trolli ap

Vierailija
98/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten ihmisten takia julkiset kulkuvälineet on yhtä helvettiä.

Vierailija
99/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ap:n kaltaisia moukkia, jotka ovat omasta mielestään niin erinomaisia, että voivat "näpäyttää" tai "kouluttaa" muita. No, annat vain itsestäsi vastenmielisen kuvan. Hyväkäytöksinen ihminen pyrkii ymmärtämään ja olemaan mukava toisille, ei päinvastoin.

Vierailija
100/138 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään junttilaa, vaan hommat hoituu sujuvasti. Muuten ruuhkissa tulee ongelmia.

Tiedoksenne, että moottoriteillä annetaan myös tilaa moottoritielle tulevalle, mikä lienee päinvastoin Suomen liikkelakien. 

Mistähän maasta on kyse? Jossain Saksassa tuo nyt ei kauheasti yllättäisi, tehokkuuden luvatussa maassa.

Mutta ihmetyttäisi kyllä kovasti, jos briteiltäkin jo jäisi väliin "excuse me" yleiskansallisena ilmiönä.