näpäytän puhekyvyttömiä bussissa
jos bussissa vierustoverini kerää tavaransa ja kääntyy merkitsevästi minuun päin tai nousee seisomaan, esitän niin kuin en huomaisikaan. odotan aina että hän sanoo ääneen että on poistumassa. ne jotka ei osaa puhua, joutuu ujuttautumaan ohitseni vaivalloisesti
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi syy lisää yksityisautoilla.
Ikinä et voi ennustaa mikä diagnoosi vierustoverillasi julkisissa on. Hyvässä lykyssä hän on vain käytöstavaton näpäyttelijä ;)
Ikinä et voi tietää, mitä toisten terveyden ja hengen vaarantavia sekopäitä kohtaat liikenteessä omalla autollasi liikkuessasi. Näpäyttelijät harvemmin vaarantavat toisten henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihanaa että vastustatte tällaista typeryyttä, niin minäkin, mutta miksi tää keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu vaikka oon jo useaan kertaan todennut tämän provoksi. t trolli ap
Et kai sinä junaakaan saa pysäytettyä huutamalla, että "juna tulee". Sitä saa, mitä tilaa.
Terv. Henkilö, jota siteerasit, vääristelit ja jätit osan kertomatta. Pus! Tervetuloa tuonne toiseen ketjuun keskustelemaan .:)
no anteeksi. sinäkö pidät tätä keskustelua yllä vastatrollauksena mulle? kärjistin kyllä asioita ja suorastaan vääristelin, myönnän häpeäkseni, mutta mitä jätin kertomatta? t trolli ap
En. Trollausjutut jätän muille ja tulin keskusteluun vasta loppumetreillä. Eiköhän tämä pysy ihan yllä sillä, että olet aloittanut naurettavan, kärkkään ketjun ja ihmiset nyt vastaavat siihen.
Jätit copy-pasteamatta sen viimeisen viestin, jossa oli avattu laajemmin tätä käytöstapa-asiaa.
se oli mun kirjottama (uskon et tarkotat sitä viestiä) ja pian sen kirjottamisen jälkeen alotin tän. siinä oli niin vähän peukkuja, ettei niistä voinu päätellä sillon mitään. en tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä
Joo, osaan käyttää isoja alkukirjaimia, mutta häiritsee vaihtaa tyyliä yhtäkkiä.
t trolli ap
jos et tarkottanu mun kirjottamaa viestiä, ehkä et, niin en jättäny tarkotuksel pois koska en ees kiinnittäny siihen huomiota. t trolli ap
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ap:n kaltaisia moukkia, jotka ovat omasta mielestään niin erinomaisia, että voivat "näpäyttää" tai "kouluttaa" muita. No, annat vain itsestäsi vastenmielisen kuvan. Hyväkäytöksinen ihminen pyrkii ymmärtämään ja olemaan mukava toisille, ei päinvastoin.
Käytännössä tämä ajattelutapa johtaisi siihen, että hyviä käytöstapoja ei tulisi laatia, vaalia eikä vaatia lainkaan. Jokainen voisi oman halunsa mukaan käyttäytyä hyvin tai perseillä, mutta mitään valitusoikeutta ei olisi, jos joku ei käyttäytyisi hyvin esim. työpaikalla. No, voinee vain arvailla, miten mukavaa tämä yhteiselo olisi, jos kaikki ajattelisivat siten, että ei minun tarvitse tehdä siten eikä täten.
Ylipäänsä mielestäni on aika kohtuuton ajatus, että jos joku koittaa toimia aina mahd. hyvin, niin silti hän ei saisi koskaan odottaa mitään hyvää toisilta. Hänen pitäisi vain antaa kaikkien kukkien kukkia ja olla tyytyväinen siihenkin, jos paskaa sataa, sillä kysehän on ollut vain hänen omasta toiminnastaan. Jaloa, mutta harvempi vaan on noin jalo. Ei hyväkäytöksisenkään tarvitse paskaa ymmärtää, vaikka monesti niin ajatellaankin, että kyllähän se kiltin siima loputtomasti venyy.
Ja minä kävelen sinun ylitsesi. Se taitaa kyllä olla sinulle tuttua puuhaa, ja siksi yritätkin saada häiriökäyttäytymiselläsi elämästäsi puuttuvaa kontollin tunnetta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihanaa että vastustatte tällaista typeryyttä, niin minäkin, mutta miksi tää keskustelu vaan jatkuu ja jatkuu vaikka oon jo useaan kertaan todennut tämän provoksi. t trolli ap
Et kai sinä junaakaan saa pysäytettyä huutamalla, että "juna tulee". Sitä saa, mitä tilaa.
Terv. Henkilö, jota siteerasit, vääristelit ja jätit osan kertomatta. Pus! Tervetuloa tuonne toiseen ketjuun keskustelemaan .:)
no anteeksi. sinäkö pidät tätä keskustelua yllä vastatrollauksena mulle? kärjistin kyllä asioita ja suorastaan vääristelin, myönnän häpeäkseni, mutta mitä jätin kertomatta? t trolli ap
En. Trollausjutut jätän muille ja tulin keskusteluun vasta loppumetreillä. Eiköhän tämä pysy ihan yllä sillä, että olet aloittanut naurettavan, kärkkään ketjun ja ihmiset nyt vastaavat siihen.
Jätit copy-pasteamatta sen viimeisen viestin, jossa oli avattu laajemmin tätä käytöstapa-asiaa.
se oli mun kirjottama (uskon et tarkotat sitä viestiä) ja pian sen kirjottamisen jälkeen alotin tän. siinä oli niin vähän peukkuja, ettei niistä voinu päätellä sillon mitään. en tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä
Joo, osaan käyttää isoja alkukirjaimia, mutta häiritsee vaihtaa tyyliä yhtäkkiä.
t trolli ap
En tiedä, mistä viestistä puhut, mutta ihan omaa viestiäni tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t trolli ap
En tiedä, mistä viestistä puhut, mutta ihan omaa viestiäni tarkoitan.
voitko linkata siihen viestiin? ap
On mahdollista että vieressäsi oleva henkilö saa aurallisen migreenikohtauksen, vatsakrampin, epilepsia meinaa iskeä päälle, diabetes TAI mikä tahansa muu kohtaus – eikä pysty puhumaan. Ja jos henkilö ei pääse ulos bussista ja korjaamaan tilaansa, saattaa se johtaa siihen, että ambulanssi joutuu hakemaan. Mykkä ihminen ei ole ongelma, vaan jos joku rouva tökkii painavalla laukullaan päästäkseen ohi, eikä sano mitään. Sekin ihme on nähty.
Onko tuollainen näpäyttely tavallistakin, vai pelkästään AP:n tyyli?
Kuulostaa melkoiselta nipolta, sillä eikös kehon kieli kerro jotain, kun vierustoveri aikoo poistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo moi, käytöspoliisi saa kyllä ihmeteltävää kun hetken odottamisen jälkeen rynnin päältä. Ei haittaa todellakaan ja saattaa siinä vähän kyynärpää tai kassikin kolahtaa jos ei ymmärrä väistää sen päänsä kanssa. Sit voin sanoa että ANTEEKSI ja talloa varpaille. Ihanaa, saa käytöspoliisi lisää materiaalia.
Eli siis minkä takia haluat toimia näin?
Näpäytyksenä juntille toimin näin. Jos ei kunnioita toisen tilaa, ei ansaitse itsekään mitään pokkurointia. Ja mikä tässä nyt haittaa, sen ANTEEKSI - sanankin sanon? Eikös se ollut se tärkein käytöstapa?
On niin helvatin vaikea suomalaisen avata suutaan, junttius tosiaankin näkyy käytöstapojen puutteena, ei voi sanoa anteeksi, kiitos tai tervehtiä, ihan kuin vasta eilen oltais kömmitty korpikuusen alta ihmisten ilmoille.
En ole löytänyt kommenteista vielä yhtäkään perustelua että MIKSI ei voida suuta avata ja pyytää päästä ohi ja miksi ollaan valmiita käyttämään fyysistä väkivaltaa? Ihan sekopäistä toimintaa. Miten nykyään peruskäytöstavat puuttuu niin monilta..
Monet alkaa vetämään niitä hanskoja käteen ja venkoilemaan jo monta pysäkkiä etukäteen, siinäkö pitäisi itse lukea ajatuksia ja nousta jo päästämään toista kun vierustoveri ei sitten vielä kuitenkaan jääkään pois? Uskomatonta
Kaikesta tänne avaudutaankaan...
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kohdallasi on ulkomaalainen, joka ei osaa ja ymmärrä suomen kieltä? Enkä nyt puhu välttämättä mistään tummaihoisesta ulkomaalaisesta, vaan vaikka ihan toisesta länkkäristä, joka voisi ulkonäkönsä puolesta ihan suomalaisesta käydä.
Osaavat sanoa anteeksi jollain kielellä, toisin kuin suomalaiset möllöttäjät. Missään tavannut näin puherajoittunutta porukka kuin täällä.
Vähän ehkä täytyy olla vajaa, jos ei huomaa, että toinen siinä 5cm päässä nousee seisomaan ja haluaa poistua? Samat liput maksettu, bussi ei ole kenenkään matkustajan omaisuutta enempää kuin toisen.. Mikä siis saa ap:n kokemaan, että jos on itse tuupannut ahterinsa jonkun viereen käytäväpaikalle niin täytyy saada kuulla vähintään pikkuinen small talk ennen kuin päästää takapuolensa vangitseman kanssamatkustajan pois bussista?
Sitten jos minä puhumaton tapautan olkapäähän ja viiton hymyillen että pääsisikö ohi niin katsotaan silleen norsunvitulla, että varmaan juostaan tänne valittamaan junteista venkoilijoista bussissa.
Hullulla on halvat huvit, sanoi mummoni ja oikeassa oli
Hulluilla halvat huvit, idiooteilla Ilmaiset.