Äiti! Koska olet viimeksi ostanut jotain ihan vain itsellesi?
Olenko ainoa joka huomaa käyttävänsä äitiyspikkareita, reikäisiä sellaisia vielä 6kk synnytyksestä. Äitiys housuja kun ovat ainoat ehjät ja rintaliivejä joista tunkee kaarituki pihalle? Tukka roikkuu silmillä.. Silmälasit olen uusinut 3 vuotta sitten.. Mistään ylellisyyksistä puhumattakaan!
Lapsilla on viimeisen päälle vaatteet, kaikki tarvitsivat kesäksi kolmet kengät ja tiehenkin pitää tilata mursketta.. Kaikki menee aina äidin hankintojen edelle.
Onhan muillakin näin?
Kommentit (241)
Tänä talvena avainnauhan 3,90, villatakin 9 euroa ja työsandaalit 12 euroa. Töihin.
Ja syksyll tarjoussilmälasit. Töihin nekin.
Kampaajalla käyn parin kuukauden välein. Se on ylellisyyteni.
Häh? 😄 Ei todellakaan ole noin. Viime kesänä oikein nautin synnytyksen jälkeen siitä kun vartalo alkoi taas palautua normaaliin mittoihin ja pääsin ostamaan itselleni uusia vaatteita. Nyt olen taas raskaana ja odotan syksyä ja synnytystä ja rehellisesti sitä että vartaloni ei ole tällainen pallo ja voin hemmotella itseäni vaikka uudella kivalla paidalla. Ihan normaalisti ostan sekä lapselleni että itselleni vaatteita ja tarvikkeita. Siis kohtuudella ja tarpeeseen toki. Ihan normaalisti lasten saamisen jälkeen mulla on edelleen omat harrastukset ja esim luottamustoimet, joissa on näytettävä asialliselta.
Viime viikolla kävin kaupungissa ja ostin kahdet rintaliivit, neljät pikkarit, ja geishakuulat. Kävin gynekologilla asennuttamassa kierukan, jotta voin naida vakkaria paljaalla.
En tullut tuolloin ajatelleeksi koko asiaa. Kuluttaminen on meillä minimaalista. Tuunaan kaiken, ja äitini osti kirpparilta paljon lapsen vaatteita, koska tori oli hänen työpaikkansa vieressä.
Minusta kolme vuotta vanhat silmälasit ovat upouudet. Minun lasini olivat 13 vuotta vanhat, kunnes oli ihan pakko ostaa uudet sangatkin. Silmälääkärin ehdotuksesta.
Ostin mittatilaustyönä teetetyn satulan omalle hevoselle, sekä tallisaappaat samaan nahkaväriin. Lapset jo teinejä.
Ostin itselleni pussillisen lakuja eilen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostan itsellekkin aina silloin tällöin jotain. Yleensä olen se joka ei tarvitse kipeimmin uusia kenkiä, kun lapset kasvaa ja tarve uusia vaatekaappiaan on jatkuva, mutta en enää pistä kaikessa itseänikään taka-alalle. Hieman siitä marttyyrin roolista pitää itseään karistella irti aina välillä.
Joo, marttyyriudesta ei ole koskaan mitään hyvää seurannut. Epärehellistäkin on, kun ulospäin ollaan niin uhratuuvaa emoa, vaikka pinnan alla kiehuu raivo.
Joka kuukausi ostan osakkeita/rahastoa 500€:lla
Viimeisimmät ostavani tavarat oli parit kengät ja muita vaatteita emp:ltä viime lokakuussa. Sitä aiemmin käytin 500€ veronpalautukset isohkoon 3D-tulostimeen syksyllä 2023.
Seuraavaksi suunnitelmissa ois ostaa kylppäriin suihkukaapin tilalle kylpyamme, sermi ja uusi suihkupää. Sitten myös eräs harrasteauto 2000€:lla.
Ja kyllä, olen synnyttänyt yhden lapsen.
Kyllä minulla on aina ollut varaa itselleni ostaa uusia pikkuhousuja ym. ja lisäksi lapsillekin tarpeelliset, vaikka olenkin ollut välillä vanhempainvapaalla/hoitovapaalla. Itse asiassa viikonloppuna ostin yhden neuletakin ja uudet Skechersin kengät itselleni. Alkuvuodesta ostin uuden auton, se oli sellainen isompi hankinta ja toki vähän piti lainaakin ottaa :D No, ei eletä kädestä suuhun.
En kestä yhtään mitään marttyyrimeininkiä. Se on vain joidenkin keino yrittää nostaa itseään mutta paremmaksi ja äitiys jos mikä on monelle naiselle se kilven kiillotuksen paikka. Rikkinäisissä alushousuissa tai muuten ryysyläisenä kulkeminen ei tee kenestäkään muita parempaa äitiä.
Oli rahaa paljon tai vähän, jokainen perheessä on yhtä arvokas. Huolehdin tasspuolisesti niin muista kuin itsestänikin. Hankin taloustilanteen huomioiden kaiken tarpeellisen ja välillä vähän ylimääräistäkin sekä lapselle että itselleni, miestä unohtamatta. Myös kotia sisustan ja laitan koko perheen viihtyvyyttä ajatellen.
Viimeksi ostin ihan itseäni varten leikkokukkia ja viinipullon sekä kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En kestä yhtään mitään marttyyrimeininkiä. Se on vain joidenkin keino yrittää nostaa itseään mutta paremmaksi ja äitiys jos mikä on monelle naiselle se kilven kiillotuksen paikka. Rikkinäisissä alushousuissa tai muuten ryysyläisenä kulkeminen ei tee kenestäkään muita parempaa äitiä.
Oli rahaa paljon tai vähän, jokainen perheessä on yhtä arvokas. Huolehdin tasspuolisesti niin muista kuin itsestänikin. Hankin taloustilanteen huomioiden kaiken tarpeellisen ja välillä vähän ylimääräistäkin sekä lapselle että itselleni, miestä unohtamatta. Myös kotia sisustan ja laitan koko perheen viihtyvyyttä ajatellen.
Viimeksi ostin ihan itseäni varten leikkokukkia ja viinipullon sekä kosmetiikkaa.
En kyl kuvitellut itsestäni mitään enempää siksi, ettei ollut varaa viinipulloihin, uusista vaatteista puhumattakaan. Se oli vain realiteetti. Toki tiedän olleeni hyvä äiti muista syistä.
Hauskaa että tällainen ketju osui just tänään mun silmiin :) Just tänään kun satuin miettimään että siinä missä mun lapsilla on tonnin pyörät, kolmen tonnin skootteri ja seitsemän tonnin mönkijä, minä liikun 70 euroa maksaneella mummomankelilla :D Enkä kyllä ajatellut sitä yhtään marttyyrimeiningillä vaan ihan vaan nauratti. Tärkeimmät ensin :) (On mulla ehjät alushousut kuitenkin.)
Ostin alkuviikosta kasvoseerumin, tarjouksessa 10e.
Mies kinuaa 300e vaelluskenkiä...
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä oiva esimerkki miksi AINA pitää olla omaa rahaa. Ei tarvitse aikuisen ihmisen "kinuta" itselleen mitään. Jos haluaa, ostaa.
#eiyhteisiärahojaikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä oiva esimerkki miksi AINA pitää olla omaa rahaa. Ei tarvitse aikuisen ihmisen "kinuta" itselleen mitään. Jos haluaa, ostaa.
#eiyhteisiärahojaikinä
Bipolaarille ei voi antaa "omia" rahoja, koska sitten kaikki menee huvituksiin.
Ainakin itse nautin siitä, että voin ostaa lapsilleni asioita. Itse voin olla ilman tavaraa, vaatetta ym, joita en juuri nyt tarvitse. Jos joskus mainitsen jostain, mitä haluaisin itse, se ei tarkoita, että valitan tai olen marttyyri.
Eilen ostin kihartimen ja kasvoseerumin.
Eilen ostin itselleni hameen.
Enemmän nautin lapsiin rahan käytöstä (silloinkin elämyksiä / ruokanautintoja, ei tavaraa)
Mitä ihmettä! No olen ostanut itselleni (ja miehelleni + 3 lapselleni) vaikka mitä kahden viikon sisään:
Itselleni:
- 5 päivä lomareissun ystävän kanssa
- uuden, vähän liian kalliin, mutta ihanan valkoisen smart casual-paidan (150e)
- ihonhoitotuotteita 200e
- siistit housut
- rintaliivit
- pari pkt sukkia
- konserttiliput
- 2x pienen crossshoulder-käsilaukun
- käynyt parissa hyvässä ravintolassa
Perheelle:
- kesävaatteita kaikille
- 2x Eccon kävelykengät
- pieniä yllätyksiä työreissuilta
- pehmolelu x2