Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppi on täysin ylivoimainen kuukautissuoja!

kuukuppi
14.06.2018 |

Olen nyt käyttänyt kuukuppia reilun vuoden ja ainoa asia mikä harmittaa, on se, etten ole kokeilut tätä aikaisemmin! Kyseessä on täysin ylivoimainen kuukautissuoja. Aluksi oli pieniä haasteita oikean koon löytämiseksi, mutta isommalla koolla ja oikein asettamalla, ei ohivuotojakaan ole enää tullut. En tule enää ikinä palaamaan kuukautissuojiin tai tamponeihin.

Harrastan lisäksi urheilua, ja enää kuukautiset eivät estä minua tekemästä mitään. Saunominen, uinti, juoksu ja kaikki muut aikaisemmin kuukautisten aikana epämiellyttävät asiat ovat enää pelkkä muisto. Lisäksi kuukuppi säästää vuosien saatossa huimasti rahaa ja on ympäristöystävällinen.

Vaihtakaa ihmessä kaikki ällöttävät siteet ja tamponit kuukuppiin, ette tule tätä katumaan!

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pystynyt tunkemaan sisääni edes tamponia, joten ajatuskin jättimäisestä kuukupista hirvittää.

Käytin siteitä, mutta vaihdoin niitä todella usein ja tietenkin peseydyin joka vaihdon yhteydessä.

Kuukuppi on varmaan hyvä sellaisille, joille se sopii - ja tietenkin kuukuppia kauppaaville yrityksille. 

Ei mullekaan tamponi sopinut, mutta kuppi on eri kohdassa. Siinä kohtaa emätin venyy aika hyvin, eikä juuri tunnu.

- vuosia käyttänyt

Vierailija
22/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti  se vaan ei toimi ihan kaikilla.

95 % varmuudella syy toimimattomuuteen on väärä koko tai väärin asetettu. Kuten sanoin, niin aluksi vaatii harjoittelua, mutta sitten kun käytön oppii, niin vanhoihin suojiin ei ole enää paluuta.

ap

Miksi jankutat? Vaikuttaako se jotenkin yöuniisi miten muut naiset menkkansa hoitavat?

Ei tietenkään vaikuta. Yleensä hyvistä kokemuksista vain kannattaa kertoa eteenpäin, niin tieto lisääntyy. Esimerkiksi itse en olisi alkanut kuukuppia käyttämään, ellei kaverini olisi sitä kovasti kehunut. Mitä olen kuukupista kritiikkiä kuullut, niin suurelta osin se on täysin perusteetonta.

Ihmiset keskustelevat hämmästyttävistä asioista tuttujensa kanssa.

muistan kun mummoni sai melkein slaagin kun televisiossa mainostettiin kuukautissiteitä, tämä joskus 90-luvulla Kauniitten ja rohkeitten mainostauolla. Että jo oli jumalatonta menoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätpä ole tamponitkaan estäneet tekemästä mitään noista.

Monestiko joudut tamponin vaihtamaan päivässä? Kuukupin joutuu yleensä tyhjentämään vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin. Entä oletko laskenut paljonko rahaa kuluu vaikka 20 vuodessa tamponeihin? 

ap

Laskinpa huvikseni sen itse. Tamponeihin menee n. 15 €/kk (vaihtovali n. 6 h ja kuukautisten kesto n. 6 pvää), eli tekee vuodessa 180 € ja 20 vuodessa 3600 €.

Ei paha säästö, kun kuukuppi maksaa 31,90 € (Lunette) ja sitä voi käyttää vuosia. Pesu ja keittäminen riittävät huolloksi.

Minulla menee kuukausittain siteisiin euro tai pari, kun pahin vuoto kestää sen 2-3 päivää. Eikä minua haittaa maksaa paria pikkuhilua kuukausittain siitä helppoudesta.

Hyvä homma sitten sinulle, mutta  siteiden käyttö sen perusteella, että ne olisivat jotenkin helppoja on erikoinen. Vaihtoväli muutama tunti, paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti sekä sauna ja muut rajoitteet kuulostavat kaikkea muuta kuin helpolta kuukuppiin verrattuna.

Helppoudella viittaan siihen, miten vähän aikaa ja ajatusta siteen vaihtoon tai "huoltoon" tarvitsee käyttää. Enkä itse ainakaan ole koko ajan vaihtamassa sidettä ellei vuotoa ole tullut KUNNOLLA. Laitan kotoa lähtiessä uuden, ja vaihdan yhden kerran (tai max. kaksi) päivän/illan aikana, jos vietän koko päivän poissa kotoa. Kotosalla saattaa mennä koko päiväkin samalla siteellä (ellei sitten ole juurikin joku turbovuoto päällä).

Vierailija
24/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti  se vaan ei toimi ihan kaikilla.

95 % varmuudella syy toimimattomuuteen on väärä koko tai väärin asetettu. Kuten sanoin, niin aluksi vaatii harjoittelua, mutta sitten kun käytön oppii, niin vanhoihin suojiin ei ole enää paluuta.

ap

Miksi jankutat? Vaikuttaako se jotenkin yöuniisi miten muut naiset menkkansa hoitavat?

Ei tietenkään vaikuta. Yleensä hyvistä kokemuksista vain kannattaa kertoa eteenpäin, niin tieto lisääntyy. Esimerkiksi itse en olisi alkanut kuukuppia käyttämään, ellei kaverini olisi sitä kovasti kehunut. Mitä olen kuukupista kritiikkiä kuullut, niin suurelta osin se on täysin perusteetonta.

Ihmiset keskustelevat hämmästyttävistä asioista tuttujensa kanssa.

muistan kun mummoni sai melkein slaagin kun televisiossa mainostettiin kuukautissiteitä, tämä joskus 90-luvulla Kauniitten ja rohkeitten mainostauolla. Että jo oli jumalatonta menoa!

Mainokset ok, Kauniit ja rohkeat eivät.

Vierailija
25/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tamponia, koska:

- kuukuppi falskaa mulla

- töissä ei ole sellaista vessaa, jossa sen voisi pestä tyhjentämisen yhteydessä (muutenkin yleisissä vessoissa ei ole pesumahdollisuutta aina)

Käytän tamponia, koska:

- kertakäyttöinen ja hygieeninen

- ei tarvitse pesuja vaihtojen välissä

- ei falskaa

Vierailija
26/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole !!! Kokeilin kuukuppia sitkeästi yli puoli vuotta ja jokaisella kierrolla yhtä huonot kokemukset. Öisin lakanat veressä siteestä huolimatta ja päivisin yhtä läträämistä ja sotkua. YÄK!!!!! (Kokeilin myös eri kokoja, suurin sattui aivan liikaa).

Palasin taas tampooneihin ja pikkuhousunsuojiin, eikä mitään ongelmia.

Vierailija
27/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pystynyt tunkemaan sisääni edes tamponia, joten ajatuskin jättimäisestä kuukupista hirvittää.

Käytin siteitä, mutta vaihdoin niitä todella usein ja tietenkin peseydyin joka vaihdon yhteydessä.

Kuukuppi on varmaan hyvä sellaisille, joille se sopii - ja tietenkin kuukuppia kauppaaville yrityksille. 

Ei mullekaan tamponi sopinut, mutta kuppi on eri kohdassa. Siinä kohtaa emätin venyy aika hyvin, eikä juuri tunnu.

- vuosia käyttänyt

Kiitos tiedosta. :)

Minulta lopetti vaikea endometrioosi kuukautiset. Surullinen tilanne, mutta helpottavaa, koska pääsin eroon kuukautisista. 

Vierailija
28/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi samoin kuin siteet edistävät tulehduksia. Tämä on omakohtainen kokemus.

Vierailija
29/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luneten liikevaihto on yli 3 miljoonaa joten jotain he tekevät oikein.

Monet yritykset mainostavat tuotteitaan esimerkiksi keskustelupalstoilla. 

Vierailija
30/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monestiko joudut tamponin vaihtamaan päivässä? Kuukupin joutuu yleensä tyhjentämään vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin. Entä oletko laskenut paljonko rahaa kuluu vaikka 20 vuodessa tamponeihin? 

ap

yhtä pitkät vaihtovälit molemmissa itselläni. Ja kaikki ei ole köyhiä, joten rahalla ei tässä asiassa ole mitään väliä. Kuukupin vaihto on sottaista puuhaa vrt. tamponin vaihto.

Vierailija
31/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi samoin kuin siteet edistävät tulehduksia. Tämä on omakohtainen kokemus.

Minulla ei ollut koskaan tulehduksia, kun käytin siteitä. 

Toisaalta seksikumppaneita oli vain yksi ja olimme kumpikin toistemme ensimmäisiä.

Vierailija
32/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestositeet käytössä. Tokihan niidenkin pesemiseen menee vettä ja saippuaa, mutta taitaa mennä kuitenkin vähemmän vettä kun kertiksiin. Ja tokihan ne kertikset rahdataan jostain lähikauppaan. Laskujeni mukaan kestositeet maksavat itsensä takaisin n. 3 vuoden käytön jälkeen.

Kuukuppi ei tosiaan sovi kaikille, ap. Ja mitkä ihmeen spesiaalitamppoonit muka maksavat 15 euroa kuukaudessa? Isossa paketissa on 30 kpl, joilla pärjää vähintään yhden kuukauden, eikä varmasti maksa yli 5 euroa, oli mitä merkkiä hyvänsä.

Vierailija
33/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi on siitäkin kätevä että jos joku ilmoittaa että ei se kaikille toimi niin sit sille voi sanoa että ei ole värkin mallista vaan osaamattomuudesta ja liiasta väljyydestä kiinni!

Ihana, ihana, ylemmyydentuntoani vahvistava kuukuppi <3

Kuukupithan ne vasta massiivisia ovat – joten väljyydestähän kertoo pikemminkin se, että ylipäätään saa sellaisen sisälleen "mukavasti". :DDD

Vierailija
34/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Laskinpa huvikseni sen itse. Tamponeihin menee n. 15 €/kk (vaihtovali n. 6 h ja kuukautisten kesto n. 6 pvää), eli tekee vuodessa 180 € ja 20 vuodessa 3600 €.

Ei paha säästö, kun kuukuppi maksaa 31,90 € (Lunette) ja sitä voi käyttää vuosia. Pesu ja keittäminen riittävät huolloksi.

Minäkin laskin. Kuukautiset kestävät 5 päivää ja sinä aikana kuluu 2-5 tamponia, vajaa paketti siteitä (ehkä enintään 10 kpl) ja muutamia pikkuhousunsuojia. Rahaa menee korkeintaan 30 € vuodessa. Toki kuppi tulee halvemmaksi, mutta pointti olikin, että tällaisissa laskelmissa yksilöllinen vaihtelu on ihan hurjaa.

Vierailija
35/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin mielelläni kuppia, mutta en vaan saa sitä kivuttomasti ulos, joten siteillä ja tamponeilla mennään.

Vierailija
36/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tamponia, koska:

- kuukuppi falskaa mulla

- töissä ei ole sellaista vessaa, jossa sen voisi pestä tyhjentämisen yhteydessä (muutenkin yleisissä vessoissa ei ole pesumahdollisuutta aina)

Käytän tamponia, koska:

- kertakäyttöinen ja hygieeninen

- ei tarvitse pesuja vaihtojen välissä

- ei falskaa

Tamponi ei ole hygieeninen. Ja kyllä se alapää on hyvä pestä kuukautisten aikaakin ja kyllä se tamponi falskaa...

Vierailija
37/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et käytä mitään suojaa?

Vierailija
38/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla menee kuukausittain siteisiin euro tai pari, kun pahin vuoto kestää sen 2-3 päivää. Eikä minua haittaa maksaa paria pikkuhilua kuukausittain siitä helppoudesta.

Hyvä homma sitten sinulle, mutta  siteiden käyttö sen perusteella, että ne olisivat jotenkin helppoja on erikoinen. Vaihtoväli muutama tunti, paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti sekä sauna ja muut rajoitteet kuulostavat kaikkea muuta kuin helpolta kuukuppiin verrattuna.

Ei minulla ole paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti. Ja mitkä rajoitteet? Kaikki eivät vuoda kuin seula. Ei minulla ainakaan saunassa vuotoa tule, ei myöskään nukkuessa ennen kuin nousen ylös, jolloin yön aikainen vuoto vasta hulahtaa ulos.

Vierailija
39/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kokeilla kyllä kuukuppia, mutta itsellä on ehkäisynä nuvaring. Menkat aina vielä menossa kun uusi rengas pitää laittaa, joten vähän epäilyttää onnistuisiko sekä rengas, että kuukuppi yhdistelmä.

Onko kenelläkään kokemusta tästä, miten onnistuu?

Vierailija
40/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kuppia tai sidettä, mutta tätä ketjua lukiessa kauhistuin että ihanko oikeasti ihmiset vaihtaa tamponia tai sidettä kahdesti vuorokaudessa???? Sidehän jo hiostuukin niin että vähintään joka vessareissulla vaihdettava freesimpään. Tamponeista mulla ei ole kovin kokemusta, sem verran ällöltä tuntui vedellä sisuksista turvonnutta puuvilla/muovimötikkää että jätin ne värkkäykset. Kuukuppi on kyllä oikeasti hyvä vekotin, mutta täytyy tietää oma kiertonsa ja omat paikat. Joskus tarvii lisäksi siteen, joskus emätin on niin herkkänä ettei kuppia saa mukavasti paikalleen. Ei kai missään ole sanottu että pitää valita yksi ja pysyä siinä.

Mutta vaihtakaa nyt hyvät naiset useammin niitä kertsejäkin kuin aamuin/illoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme