Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppi on täysin ylivoimainen kuukautissuoja!

kuukuppi
14.06.2018 |

Olen nyt käyttänyt kuukuppia reilun vuoden ja ainoa asia mikä harmittaa, on se, etten ole kokeilut tätä aikaisemmin! Kyseessä on täysin ylivoimainen kuukautissuoja. Aluksi oli pieniä haasteita oikean koon löytämiseksi, mutta isommalla koolla ja oikein asettamalla, ei ohivuotojakaan ole enää tullut. En tule enää ikinä palaamaan kuukautissuojiin tai tamponeihin.

Harrastan lisäksi urheilua, ja enää kuukautiset eivät estä minua tekemästä mitään. Saunominen, uinti, juoksu ja kaikki muut aikaisemmin kuukautisten aikana epämiellyttävät asiat ovat enää pelkkä muisto. Lisäksi kuukuppi säästää vuosien saatossa huimasti rahaa ja on ympäristöystävällinen.

Vaihtakaa ihmessä kaikki ällöttävät siteet ja tamponit kuukuppiin, ette tule tätä katumaan!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuukuppifanaatikkojen suoranainen hysteerisyys on rinnastettavissa ihan minkä tahansa uskonlahkon saarnaamiseen ja se aiheuttaa väistämättä vastareaktioita.

Kovin järkevää mainostusta en ole tuotteen osalta nähnyt.

Ja onhan se kertainvestointina hintava, mikäli ei sitten sovikaan. Näissä kun ei ole sattuneesta syystä vaihto- ja palautusoikeutta.

Itselläni aikoinani tuli kuppia kokeiltua, mutta sen aiheuttama alipaine vain lisäsi jo ennestään pahoja kuukautiskipuja. Lisäksi koin sen käytön todella paljon vaivalloisemmaksi kuin tamponin. Tamponilla siis mennään, se on ollut ihan riittävän hyvä - tosin nyt kierukan takia näillekään ole enää juuri tarvetta.

Jos joku siis sanoo että kuukuppi ei ole hänen juttunsa niin voisitteko tyytyä vastaukseen ja siirtyä eteenpäin.

Vierailija
42/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin runsaat kuukautiset että kuppi täyttyy pahimman vuodon aikaan n tunnissa. Ei tähän ihan kauheasti isommalla koolla voisi vaikuttaa... Lisäksi ohivuotoja tulee vuodon runsauden vuoksi. Kun tähän lisätään se hankalasti täyden kupin kanssa läträäminen kerran tunnissa julkista vessaa etsien jossa olisi pesumahdollisuus (ns blood bath!) Lisäksi kuppi painoi peräsuolta ja virtsaputkeakin niin että se tuntui ja vessassa käyminen kaiken kaikkiaan hankalaa... Niin palasin sitten lopulta siteiden käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätpä ole tamponitkaan estäneet tekemästä mitään noista.

Monestiko joudut tamponin vaihtamaan päivässä? Kuukupin joutuu yleensä tyhjentämään vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin. Entä oletko laskenut paljonko rahaa kuluu vaikka 20 vuodessa tamponeihin? 

ap

Laskinpa huvikseni sen itse. Tamponeihin menee n. 15 €/kk (vaihtovali n. 6 h ja kuukautisten kesto n. 6 pvää), eli tekee vuodessa 180 € ja 20 vuodessa 3600 €.

Ei paha säästö, kun kuukuppi maksaa 31,90 € (Lunette) ja sitä voi käyttää vuosia. Pesu ja keittäminen riittävät huolloksi.

Minulla menee kuukausittain siteisiin euro tai pari, kun pahin vuoto kestää sen 2-3 päivää. Eikä minua haittaa maksaa paria pikkuhilua kuukausittain siitä helppoudesta.

Hyvä homma sitten sinulle, mutta  siteiden käyttö sen perusteella, että ne olisivat jotenkin helppoja on erikoinen. Vaihtoväli muutama tunti, paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti sekä sauna ja muut rajoitteet kuulostavat kaikkea muuta kuin helpolta kuukuppiin verrattuna.

Helppoudella viittaan siihen, miten vähän aikaa ja ajatusta siteen vaihtoon tai "huoltoon" tarvitsee käyttää. Enkä itse ainakaan ole koko ajan vaihtamassa sidettä ellei vuotoa ole tullut KUNNOLLA. Laitan kotoa lähtiessä uuden, ja vaihdan yhden kerran (tai max. kaksi) päivän/illan aikana, jos vietän koko päivän poissa kotoa. Kotosalla saattaa mennä koko päiväkin samalla siteellä (ellei sitten ole juurikin joku turbovuoto päällä).

Minusta oli inhottavaa olla vaippa housuissa, se valumisen tunne ja etenkin hulahtelu kun nousi pystyyn. Yöllä ei pystynyt nukkumaan kuin yhdessä asennossa, kupin kanssa voi nukkua alasti. Ja kuppia tyhjennän kanssa vain aamuin illoin, päivällä ei tartte muistaa ollenkaan koko menkkoja. 

Vierailija
44/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuukuppifanaatikkojen suoranainen hysteerisyys on rinnastettavissa ihan minkä tahansa uskonlahkon saarnaamiseen ja se aiheuttaa väistämättä vastareaktioita.

Kovin järkevää mainostusta en ole tuotteen osalta nähnyt.

Ja onhan se kertainvestointina hintava, mikäli ei sitten sovikaan. Näissä kun ei ole sattuneesta syystä vaihto- ja palautusoikeutta.

Itselläni aikoinani tuli kuppia kokeiltua, mutta sen aiheuttama alipaine vain lisäsi jo ennestään pahoja kuukautiskipuja. Lisäksi koin sen käytön todella paljon vaivalloisemmaksi kuin tamponin. Tamponilla siis mennään, se on ollut ihan riittävän hyvä - tosin nyt kierukan takia näillekään ole enää juuri tarvetta.

Jos joku siis sanoo että kuukuppi ei ole hänen juttunsa niin voisitteko tyytyä vastaukseen ja siirtyä eteenpäin.

Jos joku kertoo ilman käyttökokemuksia, miten kuppi on paska, niin kyllä siihen tulee vastattua. Muistan itsekin, kun elämä ja etenkin suhtautuminen kuukautisiin muuttui kupin myötä, mutta ei silloin (2002) voinut puhua kavereiden kanssa koko värkistä. Tuli myöhemmin hehkutettua netissä, mutta ei nyt mitenkään fanaattisesti. Kysyttäessä ehkä. 

Mutta miksi sitten itse avasit koko ketjun, kun se ei sinulle sopinut? Piti tulla kertomaan, että "EIKÄOLE!!1111"? Mikset voinut tyytyä otsikkoon ja siirtyä eteenpäin? ;) 

On se kumma, kun aina pitää tulla hyi yököttelemään ja tamponeja ylistämään näihin ketjuihin. Ihan fanaatikkona. :P

Vierailija
45/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhosit ap, ettet enää koskaan palaa tamponeihin tai siteisiin. Jos olet hedelmällisessä iässä ja ehkä synnytät pari mukulaakin, niin etpä sinä jälkivuodon aikana pysty kupeilla pelaamaan, vaan isoja siteitä joudut pöksyihisi tunkemaan.

Kaikille kuppi ei sovi tai he eivät osaa sitä käyttää. Juuri äskettäin luin jostakin, että nuori nainen oli joutunut menemään lääkärin vastaanotolle poistattamaan kupin, kun ei onnistunut sitä itse ulos vetämään.

Vierailija
46/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi on siitäkin kätevä että jos joku ilmoittaa että ei se kaikille toimi niin sit sille voi sanoa että ei ole värkin mallista vaan osaamattomuudesta ja liiasta väljyydestä kiinni!

Ihana, ihana, ylemmyydentuntoani vahvistava kuukuppi <3

Kuukupithan ne vasta massiivisia ovat – joten väljyydestähän kertoo pikemminkin se, että ylipäätään saa sellaisen sisälleen "mukavasti". :DDD

Kultaseni, ne ovat taipuisia, ja ideana on että ne taitellaan kun niitä työnnetään sisään.

Jos sinne emättimeen mahtuu keskimääräisen miehen elin, niin sinne mahtuu myös kuukuppi.

Hupaisinta toki oli että et älynnyt että se ironinen pointti yleistajuiseksi käännettynä oli että kaikenlainen väljyydestä häpäiseminen on läpikotaisen tyhmää, puolin ja toisin.

Vierailija
47/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhosit ap, ettet enää koskaan palaa tamponeihin tai siteisiin. Jos olet hedelmällisessä iässä ja ehkä synnytät pari mukulaakin, niin etpä sinä jälkivuodon aikana pysty kupeilla pelaamaan, vaan isoja siteitä joudut pöksyihisi tunkemaan.

Kaikille kuppi ei sovi tai he eivät osaa sitä käyttää. Juuri äskettäin luin jostakin, että nuori nainen oli joutunut menemään lääkärin vastaanotolle poistattamaan kupin, kun ei onnistunut sitä itse ulos vetämään.

On niitä tamponejakin jouduttu lääkärissä poistamaan :)

Vierailija
48/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti  se vaan ei toimi ihan kaikilla.

95 % varmuudella syy toimimattomuuteen on väärä koko tai väärin asetettu. Kuten sanoin, niin aluksi vaatii harjoittelua, mutta sitten kun käytön oppii, niin vanhoihin suojiin ei ole enää paluuta.

ap

Jos niitä on kokoa pesupallo, niin mahtaa käyttö olla epämukavaa.

No joo, käytän itsekin kuppia, mutta vain kotona, onhan noita ohivuotoja+ täyden kupin poistamisen kanssa käyneitä vahinkoja kyllä mutta on niitä muidenkin suojien kanssa.

Vierailija
49/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kestositeet käytössä. Tokihan niidenkin pesemiseen menee vettä ja saippuaa, mutta taitaa mennä kuitenkin vähemmän vettä kun kertiksiin. Ja tokihan ne kertikset rahdataan jostain lähikauppaan. Laskujeni mukaan kestositeet maksavat itsensä takaisin n. 3 vuoden käytön jälkeen.

Kuukuppi ei tosiaan sovi kaikille, ap. Ja mitkä ihmeen spesiaalitamppoonit muka maksavat 15 euroa kuukaudessa? Isossa paketissa on 30 kpl, joilla pärjää vähintään yhden kuukauden, eikä varmasti maksa yli 5 euroa, oli mitä merkkiä hyvänsä.

Mullakin on kestositeet. Ompelin itse, joten tuli edulliseksi ja maksaa alle vuodessa itsensä takaisin. Plussaa myös siitä, että nää on äänettömät vaihtaa (neppari-kiinitys) eikä tarvitse enää rapistella kertiksien kanssa julkisissa tai muissakaan vessoissa. Varmaan kokeilisin kuukuppia, jos mulla ei olisi vestibulodyniaa, eli paikalleen laitto on mulle liian kivuliasta. Kankaiset siteet ovat myös hellävaraisia alapäälle. Ja kiva tunne, kun ei tarvi tuottaa enää maatumatonta jätettä. En silti tuomitse niitä, joille käytännön syistä sopii muut suojat paremmin, mutta voin lämpimästi suositella kestositeitä mukavana ja ekologisena vaihtoehtona.

Vierailija
50/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alakerrassa valahtanut jotakin, vaikka en ole edes synnyttänyt, enkä meinaa saada kuppia paikalleen parin ensimmäisen vuotopäivän aikana. Samasta syystä se ei aukea kunnolla. Olen joutunut osittain palaamaan siteisiin. Ensin ajattelin, että kyse oli vuosien aikana löystyneestä kupista, mutta sama ongelma on uudenkin kanssa.

Vierailija
51/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia käyttävät venyttävät alapäätänsä melkoisesti jos kuppi on sisällä 24h muutaman päivän ajan kerran kuussa. Toki yksi muutaman minuutin tyhjennys tuohon 24h sisältyy mutta on se silti melkoinen aika. Itse ainakin seksiä harrastaessa huomaan heti käyttääkö nainen kuppia tai tamponia/sidettä.

M30

Vierailija
52/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppia käyttävät venyttävät alapäätänsä melkoisesti jos kuppi on sisällä 24h muutaman päivän ajan kerran kuussa. Toki yksi muutaman minuutin tyhjennys tuohon 24h sisältyy mutta on se silti melkoinen aika. Itse ainakin seksiä harrastaessa huomaan heti käyttääkö nainen kuppia tai tamponia/sidettä.

M30

Ja jos olisit perehtynyt asiaan esim. Kuukuppikunnan entisellä foorumilla, olisit huomannut, etät 90% käyttäjistä huomasi lantionpohjanlihastensa vahvistuneen ja yli 50% puolisoista oli antanut palautetta, että tuntuu tiukemmalta. Eikä kuppia tyhjennetä kerran päivässä.

Hasta la v1ttu, baby.

Vierailija
53/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kestositeet käytössä. Tokihan niidenkin pesemiseen menee vettä ja saippuaa, mutta taitaa mennä kuitenkin vähemmän vettä kun kertiksiin. Ja tokihan ne kertikset rahdataan jostain lähikauppaan. Laskujeni mukaan kestositeet maksavat itsensä takaisin n. 3 vuoden käytön jälkeen.

Kuukuppi ei tosiaan sovi kaikille, ap. Ja mitkä ihmeen spesiaalitamppoonit muka maksavat 15 euroa kuukaudessa? Isossa paketissa on 30 kpl, joilla pärjää vähintään yhden kuukauden, eikä varmasti maksa yli 5 euroa, oli mitä merkkiä hyvänsä.

Mullakin on kestositeet. Ompelin itse, joten tuli edulliseksi ja maksaa alle vuodessa itsensä takaisin. Plussaa myös siitä, että nää on äänettömät vaihtaa (neppari-kiinitys) eikä tarvitse enää rapistella kertiksien kanssa julkisissa tai muissakaan vessoissa. Varmaan kokeilisin kuukuppia, jos mulla ei olisi vestibulodyniaa, eli paikalleen laitto on mulle liian kivuliasta. Kankaiset siteet ovat myös hellävaraisia alapäälle. Ja kiva tunne, kun ei tarvi tuottaa enää maatumatonta jätettä. En silti tuomitse niitä, joille käytännön syistä sopii muut suojat paremmin, mutta voin lämpimästi suositella kestositeitä mukavana ja ekologisena vaihtoehtona.

Voitais myös kaikki kasvaa sieltä esipuberteetistä ja olla nolostelematta siteiden ääniä tai mitään muutakaan menkkoihin liittyvää. Joo, itsekin parikymppiseksi se oli ihan hirveää, mutta kuppi toi lähemmäs luonnollisuutta ja antoi tilaisuuden hyväksyä ja jopa tykätä kuukautisista! Olen tosi tyytyväinen siitä. 

Vierailija
54/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pystynyt tunkemaan sisääni edes tamponia, joten ajatuskin jättimäisestä kuukupista hirvittää.

Käytin siteitä, mutta vaihdoin niitä todella usein ja tietenkin peseydyin joka vaihdon yhteydessä.

Kuukuppi on varmaan hyvä sellaisille, joille se sopii - ja tietenkin kuukuppia kauppaaville yrityksille. 

Luneten liikevaihto on yli 3 miljoonaa joten jotain he tekevät oikein.

Monet yritykset mainostavat tuotteitaan esimerkiksi keskustelupalstoilla. 

Lunette on sentään eettisempi yritys siinä mielessä, että käyttämällä heidän tuotteitaan käyttää selvästi vähemmän kertakäyttöisiä tuotteita. Itse voitin omani kilpailussa ja harmittaa, etten ostanut omaa aiemmin teini-iän vaikean kokemuksen perusteella. Kokeilin ekan kerran kuukuppia 16-vuotiaana ja silloin sen kanssa oli yhtä tuskaa. Vanhempana on sujunut erittäin hyvin. Joskus runsaina öinä tulee ohivuoto, mutta nukun pyyhkeen päällä silloin ja pyyhe on helppo pestä. Itselle on arvokasta löytää tuotteita, joiden avulla voi vähentää kulutusta ja henkilökohtaista jätekuormaa. Mikään ei tietysti sovi kaikille, mutta kokeilkaa, jos yhtään olette sitä miettineet!

Vierailija
55/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttäköön sitä mikä tuntuu itsestä parhaalta. :-)

Itse olen käyttänyt koko ikäni siteitä enkä ole kyllä vaihtamassakaan, en halua tunkea sisälleni mitään rojua.

Jokainen tietysti tyylillään, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan. Kuukupin avulla kuukautiset eivät enää estäisi sinua tekemästä mitään, mitä muuten voisit tehdä. Lisäksi säästäisit huomattavat summat rahaa sekä ympäristöä.

Pelkkä asenne "en halua tunkea sisääni mitään rojua", on erittäin heikko peruste.

Joo, käytän itsekin kuukuppia, ja se nyt on ihan suht ok kikotin, mutta tuolla maallikkosaarnaajan asenteellasi ja esiintymällä jonakin ylimpänä auktoriteettinä sille, mikä on hyvä tai huono syy olla käyttämättä kuukuppia, ei suinkaan saa sille uusia ystäviä. Päinvastoin, itseänikin alkoi keljuttaa.

Vierailija
56/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on keksinyt kivan provoaiheen luettuaan kuukuppikeskusteluita. Itsekin luin joskus, mutta en jaksanut sitä älyttömyyttä enää, kun siteet ja tampoonit haukuttiin ällöttäviksi, mutta samalla kupin tyhjentäminen ja keitto kattilassa eivä olleet näiden paasaajien mielestä ällöttävää. Kattilaakin ei tarvita erillistä, iham hyvin voi keittää ruuat samalla kattilalla. Ja sitten ei suostuta uskomaan, että kaikille ei kuukuppi sovi.

Vierailija
57/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on keksinyt kivan provoaiheen luettuaan kuukuppikeskusteluita. Itsekin luin joskus, mutta en jaksanut sitä älyttömyyttä enää, kun siteet ja tampoonit haukuttiin ällöttäviksi, mutta samalla kupin tyhjentäminen ja keitto kattilassa eivä olleet näiden paasaajien mielestä ällöttävää. Kattilaakin ei tarvita erillistä, iham hyvin voi keittää ruuat samalla kattilalla. Ja sitten ei suostuta uskomaan, että kaikille ei kuukuppi sovi.

Ei sitä ole pakko keittää. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi se on joillekin aivan ylitsepääsemätön asia. :D Jokainen meistä käy paskallakin joka päivä. Ja pyyhkii paperilla, josta kaikki bakteerit menevät läpi. Entä miksei nenäverenvuoto tai haava ole niin ällöttävä kuin kuukautisveri? Samaa verta, ja sisältäpäin kerättynä vielä todella puhdasta. Ovatko verenluovutuspaikat ällöttäviä? 

Kuukautisten stigmatisointi vuonna 2018 on todella säälittävää. ETENKIN miesten toimesta. Onko perheissä pidetty menkat niin piilossa? Itse ainakin teininä oksentelin kuukautiskivuissa, joten ei jäänyt keneltäkään huomaamatta. 

Vierailija
58/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä uskaltaisi silti pitää kuppia ilman pikkuhousunsuojaa. Pidän tamponinkin kanssa aina suojaa. Tuntuu että usein tulee jotain pientä ohivuotoa, vähintään vessassa käymisen yhteydessä.

Miten kuppi toimii julkisilla paikoilla? Kotona varmaan on kätevä, kun on oma vessa ja saa hyvin pestyä kaiken. Mutta jos joutuu käymään vessoissa, joissa lavuaari on kopin ulkopuolella? Tai vessa on muuten epäsiisti, ei saippuaa tms? Tuntuu että jo siteen vaihtaminen on epämiellyttävää tuollaisissa paikoissa. Välttelen tamponejakin siksi, että sitten pitäisi tunkea sormet sisään epähygieenisissä paikoissa.

Vierailija
59/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin mielelläni kuppia, mutta en vaan saa sitä kivuttomasti ulos, joten siteillä ja tamponeilla mennään.

Mulla oli nuorena tämä sama ongelma, sattui ihan hitosti. Jos olet nuori, niin kokeile vaikka 5 vuoden päästä uudelleen. Kehot muuttuu koko elämän ajan. Itse olen tykännyt kuukupista kuukautissuojana eniten.

Vierailija
60/82 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä uskaltaisi silti pitää kuppia ilman pikkuhousunsuojaa. Pidän tamponinkin kanssa aina suojaa. Tuntuu että usein tulee jotain pientä ohivuotoa, vähintään vessassa käymisen yhteydessä.

Miten kuppi toimii julkisilla paikoilla? Kotona varmaan on kätevä, kun on oma vessa ja saa hyvin pestyä kaiken. Mutta jos joutuu käymään vessoissa, joissa lavuaari on kopin ulkopuolella? Tai vessa on muuten epäsiisti, ei saippuaa tms? Tuntuu että jo siteen vaihtaminen on epämiellyttävää tuollaisissa paikoissa. Välttelen tamponejakin siksi, että sitten pitäisi tunkea sormet sisään epähygieenisissä paikoissa.

Mä pesen kädet ennen kuin menen koppiin ja on mukana pari kosteuspyyhettä siltä varalta, ettei kopissa ole erikseen lavuaaria ja käsisuihkua. Siitäkin on hyötyä, jos kotona käyttää kuppia, tulee vähemmän jätettä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän