Kuukuppi on täysin ylivoimainen kuukautissuoja!
Olen nyt käyttänyt kuukuppia reilun vuoden ja ainoa asia mikä harmittaa, on se, etten ole kokeilut tätä aikaisemmin! Kyseessä on täysin ylivoimainen kuukautissuoja. Aluksi oli pieniä haasteita oikean koon löytämiseksi, mutta isommalla koolla ja oikein asettamalla, ei ohivuotojakaan ole enää tullut. En tule enää ikinä palaamaan kuukautissuojiin tai tamponeihin.
Harrastan lisäksi urheilua, ja enää kuukautiset eivät estä minua tekemästä mitään. Saunominen, uinti, juoksu ja kaikki muut aikaisemmin kuukautisten aikana epämiellyttävät asiat ovat enää pelkkä muisto. Lisäksi kuukuppi säästää vuosien saatossa huimasti rahaa ja on ympäristöystävällinen.
Vaihtakaa ihmessä kaikki ällöttävät siteet ja tamponit kuukuppiin, ette tule tätä katumaan!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä uskaltaisi silti pitää kuppia ilman pikkuhousunsuojaa. Pidän tamponinkin kanssa aina suojaa. Tuntuu että usein tulee jotain pientä ohivuotoa, vähintään vessassa käymisen yhteydessä.
Miten kuppi toimii julkisilla paikoilla? Kotona varmaan on kätevä, kun on oma vessa ja saa hyvin pestyä kaiken. Mutta jos joutuu käymään vessoissa, joissa lavuaari on kopin ulkopuolella? Tai vessa on muuten epäsiisti, ei saippuaa tms? Tuntuu että jo siteen vaihtaminen on epämiellyttävää tuollaisissa paikoissa. Välttelen tamponejakin siksi, että sitten pitäisi tunkea sormet sisään epähygieenisissä paikoissa.
No mä olen harvoin yli 12 tuntia poissa kotoa, ja jos olen, niin olen jonkun toisen kotona. Useimmissa julkisissa vessoissakin löytyy koppi tai kaks, jossa on pesuallas ja ehkä bideekin. Tosiaan tyhjennys aamuin illoin riittää mulle, joskus on päiviä, jolloin ekana päivänä on niin runsasta, että mielellään tyhjää kesken päivänkin.
Jos mulla on pitkä päivä jossain, saatan pitää kestopikkuhousunsuojaa, nii ei tarvitse sitä hikoilevaa muovilättyä pitää. Mulla on myös kestositeitä ja kertiksiä, joita on töissä kaapissa varalta, koska en kuljeta kuppia mukana. :D Kertiksiä saatan pitää myös reissussa mukana, jos menkkojen ei pitäisi alkaa, mutta on lähettyvillä.
Jos siteenkin vaihtaminen nolottaa, niin... no. Kannattaa yrittää hyväksyä tämmöinen aika perusjuttu. Helpottaa kummasti elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tää kuukuppifanaatikkojen suoranainen hysteerisyys on rinnastettavissa ihan minkä tahansa uskonlahkon saarnaamiseen ja se aiheuttaa väistämättä vastareaktioita.
Kovin järkevää mainostusta en ole tuotteen osalta nähnyt.
Ja onhan se kertainvestointina hintava, mikäli ei sitten sovikaan. Näissä kun ei ole sattuneesta syystä vaihto- ja palautusoikeutta.Itselläni aikoinani tuli kuppia kokeiltua, mutta sen aiheuttama alipaine vain lisäsi jo ennestään pahoja kuukautiskipuja. Lisäksi koin sen käytön todella paljon vaivalloisemmaksi kuin tamponin. Tamponilla siis mennään, se on ollut ihan riittävän hyvä - tosin nyt kierukan takia näillekään ole enää juuri tarvetta.
Jos joku siis sanoo että kuukuppi ei ole hänen juttunsa niin voisitteko tyytyä vastaukseen ja siirtyä eteenpäin.
Minusta keskustelussa on yhtä lailla fanaatikkoja puolin ja toisin.
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätpä ole tamponitkaan estäneet tekemästä mitään noista.
Monestiko joudut tamponin vaihtamaan päivässä? Kuukupin joutuu yleensä tyhjentämään vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin. Entä oletko laskenut paljonko rahaa kuluu vaikka 20 vuodessa tamponeihin?
ap
Miten paljon sinne kuppiin mahtuu jos noin harvoin tarvii tyhjentää? Itsellä monesti yöside+tamponi yhdistelmä kestää ehkä kaksi tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Uhosit ap, ettet enää koskaan palaa tamponeihin tai siteisiin. Jos olet hedelmällisessä iässä ja ehkä synnytät pari mukulaakin, niin etpä sinä jälkivuodon aikana pysty kupeilla pelaamaan, vaan isoja siteitä joudut pöksyihisi tunkemaan.
Kaikille kuppi ei sovi tai he eivät osaa sitä käyttää. Juuri äskettäin luin jostakin, että nuori nainen oli joutunut menemään lääkärin vastaanotolle poistattamaan kupin, kun ei onnistunut sitä itse ulos vetämään.
Ihmisillä jää kaikenlaista kiinni ruumiinaukkoihin, miksei joskus myös kuukuppi.
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestiko joudut tamponin vaihtamaan päivässä? Kuukupin joutuu yleensä tyhjentämään vain 2 x päivässä, aamuin ja illoin. Entä oletko laskenut paljonko rahaa kuluu vaikka 20 vuodessa tamponeihin?
ap
Miten paljon sinne kuppiin mahtuu jos noin harvoin tarvii tyhjentää? Itsellä monesti yöside+tamponi yhdistelmä kestää ehkä kaksi tuntia.
Niitä on eri kokoja. Jos on tosi runsaat kuukautiset, niin sitten tuosta kuukupin mahdollisesti hyvin pitkästä vaihtovälistä ei tietty hyödy niin paljon. Kysyisin jonkun kuukupin asiakaspalvelusta, osaisivatko he antaa jotakin ohjetta kupin valintaan, jos haluat kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi on siitäkin kätevä että jos joku ilmoittaa että ei se kaikille toimi niin sit sille voi sanoa että ei ole värkin mallista vaan osaamattomuudesta ja liiasta väljyydestä kiinni!
Ihana, ihana, ylemmyydentuntoani vahvistava kuukuppi <3
Kuukupithan ne vasta massiivisia ovat – joten väljyydestähän kertoo pikemminkin se, että ylipäätään saa sellaisen sisälleen "mukavasti". :DDD
Ihanaa tietämättömyyttä ! =D
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppia käyttävät venyttävät alapäätänsä melkoisesti jos kuppi on sisällä 24h muutaman päivän ajan kerran kuussa. Toki yksi muutaman minuutin tyhjennys tuohon 24h sisältyy mutta on se silti melkoinen aika. Itse ainakin seksiä harrastaessa huomaan heti käyttääkö nainen kuppia tai tamponia/sidettä.
M30
Trolli, mutta kerron silti, että kuukupin kanssa efekti on sama kuin geishakuulien. Annan sun itse miettiä mikä.
Vaihdettu jo 4 vuotta sitten, ja samalla kupilla edelleen! Vaihdoin, koska siteet ällöttää ja tamponit tuntuivat hannkaavan ja kuivattavan limakalvoja. Kupin kanssa ei ole muuta ongelmaa ollut, kun se että ensimmäisenä vuotopäivänä kun vuoto on runsasta ja kohtu hieman "alempana" ja turvonnut, saattaa kuppi falskata, jos en aseta sitä oikealla tavalla. Samoin tuhrua saattaa tulla pikkuvousuihin, kun limainen erite jää kupin ja seinämän väliin, joka sitten valuu ittekseen pois.
Kuppi on muuten tosi hyvä. Ei ole ollut hiivaa tai tulehduksia ollenkaan. Kaikille se ei tietenkään sovi, ja sekin on ihan okei!
T. N24
Taitaa olla 14. vuosi menossa, mutta olen huomannut, että joskus siihen ei pysty itse vaikuttamaan että vuotaako kuppi ohi vai ei, vaan se on jostain kohdunkaulan asennosta kiinni. Tämä siis omakohtainen kokemus. Ylivoimainen se on, mutta ei siltikään tee kuukautisista mukavaa tai huomaamatonta.
Painaa virtsarakkoa ja paikkoja noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kestositeet käytössä. Tokihan niidenkin pesemiseen menee vettä ja saippuaa, mutta taitaa mennä kuitenkin vähemmän vettä kun kertiksiin. Ja tokihan ne kertikset rahdataan jostain lähikauppaan. Laskujeni mukaan kestositeet maksavat itsensä takaisin n. 3 vuoden käytön jälkeen.
Kuukuppi ei tosiaan sovi kaikille, ap. Ja mitkä ihmeen spesiaalitamppoonit muka maksavat 15 euroa kuukaudessa? Isossa paketissa on 30 kpl, joilla pärjää vähintään yhden kuukauden, eikä varmasti maksa yli 5 euroa, oli mitä merkkiä hyvänsä.
OB:n supertamponi tulee läpi kolme kertaa tunnissa. Samalla vuodolla tyhjään kupin n. 3h välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niitä on eri kokoja. Jos on tosi runsaat kuukautiset, niin sitten tuosta kuukupin mahdollisesti hyvin pitkästä vaihtovälistä ei tietty hyödy niin paljon. Kysyisin jonkun kuukupin asiakaspalvelusta, osaisivatko he antaa jotakin ohjetta kupin valintaan, jos haluat kokeilla.
Mulla tulee OB:n supertamponi läpi monta kertaa tunnissa. Side ei auta lisäsuojana. Kupin tyhjennysväli tuossa kohtaa n. 3h. Ja ihan se isomman koon Lunette.
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulle riittää 16 tamponia kuukautisiin (4x4 vrk), joskus jää ylikin. 32 tamponia maksaa kolmisen euroa (Lidl) ja kestää siis 2 kk, eli vuoden tampsat saa parillakympillä. Mä säästän ehkäisyssä, piuhat on poikki. En muuten ole koskaan laskenut tätäkään, onneksi en ole ihan niin tiukilla ollut. :D
Mullekkin kuukuppi on paras vaihtoehto, mutta ymmärrän, ettei se toimi kaikilla. Itselläni on niin niukat kuukautiset, etten ole tamponia voinut koskaan käyttää. Veriset siteet taas haiskahtavat pahalta, enkä tykkää hautoa niissä alapäätäni.
Ekologinen, halpa ja tarvii tyhjentää vain kerran päivässä (ainakin minun). Suosittelen, etenkin niukkavuotoisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laskinpa huvikseni sen itse. Tamponeihin menee n. 15 €/kk (vaihtovali n. 6 h ja kuukautisten kesto n. 6 pvää), eli tekee vuodessa 180 € ja 20 vuodessa 3600 €.
Ei paha säästö, kun kuukuppi maksaa 31,90 € (Lunette) ja sitä voi käyttää vuosia. Pesu ja keittäminen riittävät huolloksi.
Minulla menee kuukausittain siteisiin euro tai pari, kun pahin vuoto kestää sen 2-3 päivää. Eikä minua haittaa maksaa paria pikkuhilua kuukausittain siitä helppoudesta.
Hyvä homma sitten sinulle, mutta siteiden käyttö sen perusteella, että ne olisivat jotenkin helppoja on erikoinen. Vaihtoväli muutama tunti, paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti sekä sauna ja muut rajoitteet kuulostavat kaikkea muuta kuin helpolta kuukuppiin verrattuna.
Helppoudella viittaan siihen, miten vähän aikaa ja ajatusta siteen vaihtoon tai "huoltoon" tarvitsee käyttää. Enkä itse ainakaan ole koko ajan vaihtamassa sidettä ellei vuotoa ole tullut KUNNOLLA. Laitan kotoa lähtiessä uuden, ja vaihdan yhden kerran (tai max. kaksi) päivän/illan aikana, jos vietän koko päivän poissa kotoa. Kotosalla saattaa mennä koko päiväkin samalla siteellä (ellei sitten ole juurikin joku turbovuoto päällä).
Minusta oli inhottavaa olla vaippa housuissa, se valumisen tunne ja etenkin hulahtelu kun nousi pystyyn. Yöllä ei pystynyt nukkumaan kuin yhdessä asennossa, kupin kanssa voi nukkua alasti. Ja kuppia tyhjennän kanssa vain aamuin illoin, päivällä ei tartte muistaa ollenkaan koko menkkoja.
Ja se on ihan ymmärrettävää! Itse en ole koskaan tuntenut tätä paljon puhuttua valumista tai hulahtelua, ja kunnon yösiteen kanssa voin vetää vaikka karuselliä koko yön, mutta jokaisen kannattaa tietty hoitaa kuukautisensa niin kuin parhaaksi näkee! Itse en esim. uskaltaisi nukkua alasti oli suoja mikä tahansa. :,D
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laskinpa huvikseni sen itse. Tamponeihin menee n. 15 €/kk (vaihtovali n. 6 h ja kuukautisten kesto n. 6 pvää), eli tekee vuodessa 180 € ja 20 vuodessa 3600 €.
Ei paha säästö, kun kuukuppi maksaa 31,90 € (Lunette) ja sitä voi käyttää vuosia. Pesu ja keittäminen riittävät huolloksi.
Minulla menee kuukausittain siteisiin euro tai pari, kun pahin vuoto kestää sen 2-3 päivää. Eikä minua haittaa maksaa paria pikkuhilua kuukausittain siitä helppoudesta.
Hyvä homma sitten sinulle, mutta siteiden käyttö sen perusteella, että ne olisivat jotenkin helppoja on erikoinen. Vaihtoväli muutama tunti, paikat likaisena ja niljakkaana lähes jatkuvasti sekä sauna ja muut rajoitteet kuulostavat kaikkea muuta kuin helpolta kuukuppiin verrattuna.
Helppoudella viittaan siihen, miten vähän aikaa ja ajatusta siteen vaihtoon tai "huoltoon" tarvitsee käyttää. Enkä itse ainakaan ole koko ajan vaihtamassa sidettä ellei vuotoa ole tullut KUNNOLLA. Laitan kotoa lähtiessä uuden, ja vaihdan yhden kerran (tai max. kaksi) päivän/illan aikana, jos vietän koko päivän poissa kotoa. Kotosalla saattaa mennä koko päiväkin samalla siteellä (ellei sitten ole juurikin joku turbovuoto päällä).
Kai ymmärrät, että muut haistavat sen koko päivän housuissasi muhineen eltaantuneen vuodon lemun, vaikka itse et siitä ilmeisesti välitä?
Tamponit on aina toimineet minulla, en näe mitään syytä vaihtaa kuukuppiin tai mihinkään muuhunkaan vaihtoehtoon.
On se ok. Mut on sitä vähän hankala ruveta pesemään ja tyhjentämään jossain julkisilla vessoilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kai ymmärrät, että muut haistavat sen koko päivän housuissasi muhineen eltaantuneen vuodon lemun, vaikka itse et siitä ilmeisesti välitä?
Älä nyt viitsi liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
kuukuppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä nyt viitsi liioitella.
Yksi syy, miksi en aio palata Lunettesta siteisiin on kyllä ehdottomasti se, että kuukupin kanssa kuukautiset ovat muuttuneet hajuttomiksi. Ei haise housut eikä roskis.
Kenelläkään ei ole kyllä ekologisesti varaa tuottaa enempää jätettä kuin mihin ei voi itse vaikuttaa.