Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
401/589 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ulkokirppiksillä, joissa on ilmainen paikka ( Helsingin Kalliossa) on ihan järkyttävää paskaa myynnissä. Linttaan astuttuja kuluneita ja likaisia Henkkamaukan tennareita, pieniä virttyneitä toppeja jne. Ihmiset kai aattelee, että viedään kaikki jos joku ostais. Osa vaan kuuluu roskikseen eikä suuri määrä paskaa tee siitä houkuttelevampaa. Eikö ihmiset yhtään katso mitä vievät myyntiin. Osa vie roskiksesta kaivettuja vanhoja lehtiäkin kuten Seiskoja vuodelta 2014 euron kappale. Joo, hyvin menee varmaan kaupaksi.... 

Siellä on asiakaskunta painanut hinnat niin alas, ettei kunnon tavaraa myyvät vaivaudu uudestaan tulemaan.

Vierailija
402/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin ja kaikki "arvokkaat" pöllittiin välittömästi. Eikä sitä kiskan kaisaa ihan hirveästi tunnu kiinnostavan. Eihän ne sen tavaroita ole. Kaikki jolla oli jotain arvoa lähti kävelemään ilman kassaa. Että ihan jepa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään hain tavarat pois kirppikseltä, sain 150 euroa viikossa. Myin käytettyjä lasten vaatteita, yhden kolmevuotiaan ja yhden vauvan, suurin osa meillekin kirppikseltä tulleita ihan perus ketjuliikkeiden vaatteita. Oli mukana myös yksi merkkihaalari joka meni melkein heti 35e hintaan, eli suunnilleen samaan hintaan kun olin sen ostanutkin. Lastenvaatteita en koskaan silitä ja tuo kirppis on ihan loistava, sinne saa samoilla hintalapuilla viedä uudelleen edellisellä kerralla myymättä jääneet :) vien siis sinne muutaman kerran vuodessa ja ne jotka ei parin kierroksen jälkeen ole mennyt heitän kierrätykseen. Aikuisten vaatteiden myyminen on paljon hankalampaa, mutta senkin ajattelin nyt jaksaa tehdä. Aina on joku vajaa 200e tullut viikossa-parissa tuottoa :)

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että paljonko sait kolmevuotiaasta ja vauvasta?

Vierailija
404/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pöytä nyt viidettä päivää, reilusti on kamaa mennyt jo. Liki kaikki lastenkengät, lastenvaatetta, ulkohanskoja, takkia jne.

Käyn siivoilemassa päivittäin ja vien tipottain tavaraa lisää. Samaan aikaan naapuripöydän pitäjä kippasi kaikki kamat kerralla pöytään ja sottaista on ollut, ei ole näyttänyt pahemmin mitään siitä liikkuneen.

Näin minäkin luulin, että myynti oli huikeaa, kun pöytä tyhjeni. Kysyin kassalta paljon on saldo tähän asti, eikä siellä ollut juuri lainkaan rahaa! Ihmettelin kassalle miten mun pöytä on jo melkein tyhjä, niin myyjä kehotti tarkistamaan sovituskopit ja muita pöytiä. No p*rhana, siellä ne oli mun vaatteet jätettynä koppiin tai heiteltynä pitkin muita kirpparipöytiä.

Ei kiitos enää itsepalvelukirppiksiä mulle.

Vierailija
405/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että paljonko sait kolmevuotiaasta ja vauvasta?

Tämä minuakin rupesi kiinnostamaan. Olettaisin, että vauvasta saa suuremman hinnan, koska on vielä suht uusi ja vähän käytetty. Mutta voin toki olla väärässäkin, sillä näiden tuotteiden hinnoittelu on vaikeaa, koska aika harvoin noita kirppiksillä tai huutokaupoissakaan eteen tulee.

Vierailija
406/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pöytä nyt viidettä päivää, reilusti on kamaa mennyt jo. Liki kaikki lastenkengät, lastenvaatetta, ulkohanskoja, takkia jne.

Käyn siivoilemassa päivittäin ja vien tipottain tavaraa lisää. Samaan aikaan naapuripöydän pitäjä kippasi kaikki kamat kerralla pöytään ja sottaista on ollut, ei ole näyttänyt pahemmin mitään siitä liikkuneen.

Näin minäkin luulin, että myynti oli huikeaa, kun pöytä tyhjeni. Kysyin kassalta paljon on saldo tähän asti, eikä siellä ollut juuri lainkaan rahaa! Ihmettelin kassalle miten mun pöytä on jo melkein tyhjä, niin myyjä kehotti tarkistamaan sovituskopit ja muita pöytiä. No p*rhana, siellä ne oli mun vaatteet jätettynä koppiin tai heiteltynä pitkin muita kirpparipöytiä.

Ei kiitos enää itsepalvelukirppiksiä mulle.

Tuohan on ihan perusjuttu, että pitää tarkistaa muut pöydät. Siksi kierränkin muut pöydät läpi kun käyn siivoamassa pöytää, yhden tuotteen tähän mennessä olen löytänyt jätettynä toiseen pöytään.

-lainaamasi

Vierailija
407/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vein itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin ja kaikki "arvokkaat" pöllittiin välittömästi. Eikä sitä kiskan kaisaa ihan hirveästi tunnu kiinnostavan. Eihän ne sen tavaroita ole. Kaikki jolla oli jotain arvoa lähti kävelemään ilman kassaa. Että ihan jepa.

Monilla kirppiksillä on nykyään hälärijärjestelmät. Reippaasti vaan hälärit esim. 5€ kalliimpiin tuotteisiin.

Itselläni nyt neljäs kirppispöytä, tähän mennessä vain kerran pöllitty tuote. Jos jollain kirppiksellä viedään kamaa pokkana maksamatta myyjän välittämättä, niin tietää ettei enää ota pöytää sieltä.

Ja ilman pöytävuokraajia ei kauaa ole koko kirppistäkään.

Vierailija
408/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt yhdellä lapsella olleet vaatteet tähän saakka kirpparilla. Enää ei huvita. Heitän Uffen laatikkoon sen sijaan. En tykkää yhtään siitä, että kirpparipöytä räjäytetään eli sotketaan. Minusta se on epäkunnioittavaa. Lisäksi aina jotain käännettiin - yritin ajatella, että varmaan meni sitten tarpeeseen.

Näin entisenä myyjänä liki huvittaa, että joku uupuu jo n. viikon pöytävuokran aikana sotkemiseen 😁

Myyjätyössä kun pääsääntöisesti sai juuri vaivalla siivottua yhden esittelypöydän ja kun sait siivottua seuraavan, niin eka pöytä oli jo sotkettu 👌

Ja sama uudelleen. Päivästä toiseen.

On vähän eri asia olla kaupassa töissä, sillä siellä se pöytien järjesteleminen kuuluu työnkuvaan. Kirppismyyjät taas tekevät ensin oma työpäivänsä jossain ihan muualla, ja sen jälkeen lähtevät vielä järjestelemään kirppispöytää. Työpäivän jälkeen on väsynyt ja olisi muutakin tekemistä kuin lähteä vielä kaupungin toisella laidalla sijaitsevalle kirppikselle etsimään omia tavaroita muista pöydistä yms.

Vierailija
409/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin tyytyväinen meidän lähikirppariin!

Eiliset löydöt 2 kpl uudenveroisia Crocs loskareita yht. 3 e. Polarn o Pyret uudenveroinen välikausitakki 7,5 e.

Löysin myös lapsille ihania uudenveroisia sisävaatteeita syysväreissä hintaan 0,10-1,5 e/kpl.

Kaikki lasten välikausihousutkin löytyivät uudenveroisina kirpparilta: Helly Hansen vk-housut 1 e, Reima 1 e ja ihanan kestävät FIX-housut 1 e. Ja kaikki ihan uudenveroisia, ei edes nimikoituja!

Vierailija
410/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka (ja vika) kerta oli kirppiksellä viime vkl. Myin mm. kenkiä kympin kappale. Sitten jengi tulee vinoilemaan, että myy eurolla tai kahdella. Just joo, kun kymppikin on alihinta. Vien jatkossa roskiin, koska en mä euroja tai kaks'eurosia tarvitse.

Vierailija
411/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eka (ja vika) kerta oli kirppiksellä viime vkl. Myin mm. kenkiä kympin kappale. Sitten jengi tulee vinoilemaan, että myy eurolla tai kahdella. Just joo, kun kymppikin on alihinta. Vien jatkossa roskiin, koska en mä euroja tai kaks'eurosia tarvitse.

Kaks kymppii pari? Vai oliko ne parittomii? Ei ehkä ollut yksijalkaisia kävijöitä?

No ei vaikea, mutta kyllä AP€/pro peruskengistä, käytetyistä, on aika paljon. Mun mielestä ongelma on se, että moni osaa ’tuunata’ huonompikuntoisenkin vaatteen näyttämään vielä siistiltä, joten ei ole mitään takeita että se ’vähän käytetty’ ei oikeasti olekin superfiksattu siihen myyntiin ja repsahda heti käyttökelvottomaksi.

Ja kenkiäkin nyt saa monesta paikasta 1-3€ jos ei halua ostaa uusia, niin ei ole yhtään syytä maksaa niistä noin paljon enemmän.

Vierailija
412/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi viedä kirpparille tavaraa, kun nurkissa pyörii paljon tavaraa ihan turhaan. Mutta vituttaa jo valmiiksi se hirveä homma ja kuitenkaan siitä ei saa edes mitään. Viimeksi otin pöydän viikoksi ja vein paljon tavaraa, hyväkuntoisia naisten ja lasten vaatteita, astioita, kenkiä, pelejä ja leluja. Hirveä vaiva siivota pöytää ja seurata myyntiä. Lopputulos oli se, että käteen jäi vuokran jälkeen 20€ ja kassikaupalla sai raahata tavaraa takaisin.

Vierailija
413/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heitän roskiin tästä lähtien kaikki vähänkin risat vaatteet ja myös muut ei -sopivat tavarat. Kirppis ruljanssiin en enää lähde mukaan.

Heitä.

Kukaan ei halua ostaa risaa tavaraa. Sitä meillä kaikilla kertyy ihan omasta takaa.

Vierailija
414/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vien pari kk välein kirpparille autollisen vaatetta ja 700-800e tulee rahaa aina josta kirppis ottaa puolet. Mulle sopii. He hoitaa kaiken, myös hinnoittelun.

Sun kannattaisi vähän hillitä tuota ostamispuolta....

Vierailija
415/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu kohta kaks viikkoa pöytä ja hirveä homma sen pitämisessä. Pesin ja silitin kaikki vaatteet, ihan jäätävä homma! Vein vain siistit ja ehjät vaatteet ja tavarat. Voittoa on tullut pöytävuokran jälkeen reilu 400€/viikko. Välillä täytyy ihmetellä ihmisten käyttäytymistä, omasta pöydästä seilannut tavaraa muihin pöytiin, samoin muiden pöytien tavaraa on löytynyt omastani. Pöytää on myllätty ja vaatteita heitelty miten sattuu. Pusseja availtu eikä vaivauduttu laittamaan tavaroita niihin takaisin. Lasten annetaan leikkiä leluilla ja viedä minne sattuu. Pöydästä on myös varastettu tavaraa. Välillä on suorastaan vituttanut mutta ehkä nyt tulee pitkä aika ettei tarvi moiseen ryhtyä.

Ehkä wt-porukka käy sotkemassa pöytäsi. He antavat haarapeikkojensa leikkiä myynnissä olevilla leluilla. Ei haittaa jos tuotteita rikotaan samalla. Mammojen on joka kerta myös pöllittävä jotain, varsinkin juuri se 0.10e maksavan jääkaappimagneetti ja puoliksi käytetty dödö. Luuletsä, että niille ois mikään pyhää.

Vierailija
416/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus tältä viikolta, että tavaraa menee enemmän kuin olin ajatellut eli nyt myydään jo sellaista mitä ei ollut tarkoitus.

Toivottavasti maksaneet myös ne eikä varastaneet

Vierailija
417/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Vein 3v sitten ison satsin (3-4 isoa säkillistä) monen vuoden ajalta kertyneitä vaatteita, kenkiä ja laukkuja, tienasin kaikkien vähennysten jälkeen (pöytä, provisio) 250e. Hinnat oli 0,50-15e, oli mm. Guessin laukkuja ja lompakoita seassa. Kyllä ne merkkitietoiset tietää että ne maksaa. Sen jälkeen oon käynyt joka vuosi ja saanut n. 100e, viimeksi joku 50e ja päätin etten enää mene. Onhan siinä hommaa. Yksi Guessin laukku tosin varastettiin :/ Voi olla että oli jossain eri pöydässäkin, mutten enää löytänyt. Oli kyllä jo vähän kulahtanut mutta harmitti silti. Viimeksi joku oli myös sotkenut jollain suklaalla yhdet housut ja naapuripöydän vaatteet. Näitä vaatteita ja kenkiä mulla nykyään on paljon vähemmän ja ostan laatua joka kestää ja ajatonta niin ei tarvitse niin usein uusia. Myyn sitten eteenpäin tutuille/torissa hyväkuntoiset, perus vaatteet vien keräyslaatikkoon tai äitini vie työpaikalleen.

Vierailija
418/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahkaan tässä yhä, että pitäiskö viedä roskiin/lahjoituspönttöön vai kirpparille. Pari vuotta sitten vein ja sain ihan mukavasti rahaa, koska myin kaikki melkein 10-40 sentillä ja muutaman harvan kenkäparin ja vaatteen max 5 eurolla.. ihan hyviä, käyttämättömiäkin. Halusin niistä eroon.

Nyt ei vaan jaksaisi, se on se vieminen, järjestely ja ennen kaikkea se hintalappujen laittaminen jne. Onko sitä hintalapun ampumisvärkkiä vaikea käyttää?

Vierailija
419/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain kalliimpaa vaatetta niin mieluummin lähtisin myymään sitä esim. tori.fi:ssä tai huuto.netissä. Ensinäkin suuri riski on se, että kirpparilla kyseinen tuote varastetaan. Toiseksi mielestäni kirpparin periaate on se, että myydään käytetyt tuotteet halvalla. Välillä näkee pöytiä, joissa on halpaa rettua liian kalliiseen hintaan. 

Vierailija
420/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on snobi. Sun merkkivaatteet on siis niin loppuun kulutettuja ettet enää kehtaa itse käyttää. Joten et suostu myymään halvalla mutt et myöskään halua lahjoittaa ilmaiseksi??? Tuo se juuri on ahneutta. Itse käytän ne itse puhki tai lahjoitan jonnekin ilmaiseksi. Uff tai joku muu hyväntekeväisyys ottaa ilmaisena vastaan. Tuotto menee köyhille afrikkaan yms. On aika ahnetta kun et lahjoita.

Länsimaisten kirpputorien vaatteiden myyminen torikauppiaille on aiheuttanut työttömyyttä ja nälkää etenkin afrikkalaisille naisille. Sen lisäksi monessa maassa ei ole enää juurikaan omaa tekstiilituotantoa tai vaatetusteollisuuden osaamista koska väki ei enää osta paikallisia kankaita eikä teetä mittojensa mukaisia paikallisia vaatteita koska torimyyjältä voi ostaa halvemmalla vaatteet kuin teettää paikallisella osaajalla kestävämmät ja omien mittojen mukaan tehdyt vaatteet. Naiset ajautuvat prostituoiduiksi elättääkseen itsensä ja perheensä.

Eli onko länsimaalaisten käytettyjen vaatteiden kuljettaminen Afrikkaan pohjimmiltaan sittenkään silkkaa hyväntekeväisyyttä? Toimissa ovat valtavat logistiikkakustannukset, jotka näkyvät länsimaisten kirpputorien hinnoissa.

Sen vuoksi minä lähetän suoraan kirpputorivaatteet yhteen baltialaiseen turvakotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi