Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Jos on vaatetta (lasten,naisten) ja ei viitsi kirpparille viedä niin vie ensikotiin!ottavat myös leluja ja kirjoja.ja varmasti menee tarpeeseen.soita ja kysy,varmasti ottavat. Eikä tarvii olla just niin hyvässä kunnossa,kunhan on ehjää. Itselle tulee hyvä mieli!
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää viedä kirpparille tavaraa, myynti on aina ollut niin huonoa. Myytävät vaatteeni ovat siistejä ja ehjiä, mutta tuntuu, ettei kukaan osta XS/S-kokoisia naisten vaatteita, vaikka ne olisivat uudenveroisessa kunnossa, tyylikkäitä ja laadukasta merkkiä, ja hinta olisi hyvin alhainen. Kerran olin pop up -kirppistapahtumassa itse myymässä ja naiset kävivät hiplailemassa myyntipöytäni vaatteita sanoen: voi miten kaunis, ostaisin jos mahtuisi päälle!
Itse oon kuitenkin mahtunut kyseiseen kokoon koko aikuisikäni. Nyt alkaa olla jo vähän nafteja, kun olen lähemmäs 50-vuotias.
Olen 54 ja kokoni on XS/S. En edes viitsi etsiä kirppareilta itselleni mitään, koska kaikki sopivat mitä löydän, on jotain teinivaatteita tai sitten jotain sellaisia, mitkä on lojuneet mummon rintamamiestalon vintillä 70-80 -luvulta. Haju ja muoti sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Mä vien pari kk välein kirpparille autollisen vaatetta ja 700-800e tulee rahaa aina josta kirppis ottaa puolet. Mulle sopii. He hoitaa kaiken, myös hinnoittelun.
Onko sulla neljätoista lasta ja koko suvun vaatteet? Jos ostaa vaatetta niin paljon, että on jatkuvasti autollisia vietävänä, niin aika paljon niihin on mennyt rahaa, joten ei tuo oikein voitolta kuulosta.
Jännä keskustelu, nyt kun jaksoin selata läpi.
Myynti on vähän sellainen homma, että on oltava sitä tiettyä silmää. On osattava arvioida, mikä myy ja mihin hintaan. Käytetyn tavaran kohdalla osattava myös arvioida, onko tuote enää edes myyntikuntoinen.
Yllättävän paljon on tässä keskustelussa juttua "Myin huippukallista merkkiä X ja Y pilkkahintaan 2-20€, kun ovh siis satasia. Kenellekään ei kelvannut, ei kannata kirppis enää".
Pelkkä merkki ei kerro mitään, ja kun itse kerrot VAIN merkin etkä muuta tuotteesta, niin ehkä olet luottanut liikaa tuon merkin voimaan ottamatta huomioon vaatteen kuntoa. Ja ei se hyväkuntoinenkaan merkkivaate aina mene kaupaksi, tuskin itsekään myisit pois jos olisi muodikas ja ajaton.
Ja se itselleenrehellisyys mukaan koko pöydän kanssa. Miettikää jos kaupassa myyntipöytå olisi yksi läjä sekalaista tavaraa, näyttöen kuin joku olisi kipannut siihen koillisen pyykkiä + heittänyt sattumanvaraista tavaraa sekaan. Pysähtyisitkö tutkimaan, vai kävelisitkö ohi?
Pienilläkin asioilla on iso merkitys, kun kyse on myynnistä. Vaatteissakin on pitkälti sitä mielikuvan luomista.
Ryppyiset vaatteet tuovat mielikuvan, että pengot toisen pyykkikoria. Lisäksi nousee mielikuva, ettei myyjä arvosta senkään vertaa potentiaalisia asiakkaitaan, että vaivautuisi silittämään vaatteet.
Olen ollut aiemmin kirppisfani, mutta viime aikoina en ole löytänyt mitään kunnollista edukaasti. Jotkut hinnoittelevat vaatteensa liian korkeaan hintaan. SItten niitä nyppyisiä vaatteita ei edes itse käytä, mutta laittaa ne kirppismyyntiin. Itse heitän suosiolla nyppyloimet roskiin enkä kehtaisi pyytää niistä mitään.
SItten se seikka, että on aivan uusia piraattituotteita pöydät vinollaan. Tiedän tyypin joka tuo Kiinasta ja muista Aasian halvoista maista piraattikäsilaukkuja ja kenkiä yms. ja on laittanut monelle kirppikselle myyntiin. Mikä ihme noita verotarkastajia vaivaa, kun eivät ratsaa kirppiksiä, jotka ovat muuttuneet uuden piratismin myyntipaikoiksi. Eikös se ole verotettavaa tuloa, mitä saa kirppiksellä uusista tavaroista. Yksikin kirppispöytä oli käsilaukkuja ja rahakukkaroita vinollaan ja niistä oli leikattu pois tuoteselosteet. Hintalappu oli koominen, kun se oli leikattu Raha-automaattiyhdistyksen ja Veikkauksen korteista palasina. Hoh´hoijaa!!
Tää on sitten se Ihana Suomi, missä saa tehdä mitä haluaa....
Kirppis nimi tulee täistä ja kirpuista sekä lutikoista, joita saattaa tulla kirpputavaran mukana KOTIISI!
Olen myynyt yhdellä lapsella olleet vaatteet tähän saakka kirpparilla. Enää ei huvita. Heitän Uffen laatikkoon sen sijaan. En tykkää yhtään siitä, että kirpparipöytä räjäytetään eli sotketaan. Minusta se on epäkunnioittavaa. Lisäksi aina jotain käännettiin - yritin ajatella, että varmaan meni sitten tarpeeseen.
Kirppis on nimensä ansainnut kirjoitti:
Olen ollut aiemmin kirppisfani, mutta viime aikoina en ole löytänyt mitään kunnollista edukaasti. Jotkut hinnoittelevat vaatteensa liian korkeaan hintaan. SItten niitä nyppyisiä vaatteita ei edes itse käytä, mutta laittaa ne kirppismyyntiin. Itse heitän suosiolla nyppyloimet roskiin enkä kehtaisi pyytää niistä mitään.
SItten se seikka, että on aivan uusia piraattituotteita pöydät vinollaan. Tiedän tyypin joka tuo Kiinasta ja muista Aasian halvoista maista piraattikäsilaukkuja ja kenkiä yms. ja on laittanut monelle kirppikselle myyntiin. Mikä ihme noita verotarkastajia vaivaa, kun eivät ratsaa kirppiksiä, jotka ovat muuttuneet uuden piratismin myyntipaikoiksi. Eikös se ole verotettavaa tuloa, mitä saa kirppiksellä uusista tavaroista. Yksikin kirppispöytä oli käsilaukkuja ja rahakukkaroita vinollaan ja niistä oli leikattu pois tuoteselosteet. Hintalappu oli koominen, kun se oli leikattu Raha-automaattiyhdistyksen ja Veikkauksen korteista palasina. Hoh´hoijaa!!
Tää on sitten se Ihana Suomi, missä saa tehdä mitä haluaa....
Kirppis nimi tulee täistä ja kirpuista sekä lutikoista, joita saattaa tulla kirpputavaran mukana KOTIISI!
Vaatteet kuumaan pesuun ja ne jotka eivät sitä vähintään 60 astetta kestä, niin pussiin ja pakastimeen pariksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt yhdellä lapsella olleet vaatteet tähän saakka kirpparilla. Enää ei huvita. Heitän Uffen laatikkoon sen sijaan. En tykkää yhtään siitä, että kirpparipöytä räjäytetään eli sotketaan. Minusta se on epäkunnioittavaa. Lisäksi aina jotain käännettiin - yritin ajatella, että varmaan meni sitten tarpeeseen.
Näin entisenä myyjänä liki huvittaa, että joku uupuu jo n. viikon pöytävuokran aikana sotkemiseen 😁
Myyjätyössä kun pääsääntöisesti sai juuri vaivalla siivottua yhden esittelypöydän ja kun sait siivottua seuraavan, niin eka pöytä oli jo sotkettu 👌
Ja sama uudelleen. Päivästä toiseen.
Ainakin ulkokirppiksillä, joissa on ilmainen paikka ( Helsingin Kalliossa) on ihan järkyttävää paskaa myynnissä. Linttaan astuttuja kuluneita ja likaisia Henkkamaukan tennareita, pieniä virttyneitä toppeja jne. Ihmiset kai aattelee, että viedään kaikki jos joku ostais. Osa vaan kuuluu roskikseen eikä suuri määrä paskaa tee siitä houkuttelevampaa. Eikö ihmiset yhtään katso mitä vievät myyntiin. Osa vie roskiksesta kaivettuja vanhoja lehtiäkin kuten Seiskoja vuodelta 2014 euron kappale. Joo, hyvin menee varmaan kaupaksi....
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ulkokirppiksillä, joissa on ilmainen paikka ( Helsingin Kalliossa) on ihan järkyttävää paskaa myynnissä. Linttaan astuttuja kuluneita ja likaisia Henkkamaukan tennareita, pieniä virttyneitä toppeja jne. Ihmiset kai aattelee, että viedään kaikki jos joku ostais. Osa vaan kuuluu roskikseen eikä suuri määrä paskaa tee siitä houkuttelevampaa. Eikö ihmiset yhtään katso mitä vievät myyntiin. Osa vie roskiksesta kaivettuja vanhoja lehtiäkin kuten Seiskoja vuodelta 2014 euron kappale. Joo, hyvin menee varmaan kaupaksi....
Tuopa juuri, kun joillain ei vain ole käsitystä sanasta myyntikuntoinen.
Yritetään myydä täysin roskiskamaa ja sitten tuhahdellaan että "ihmiset ei enää osta kirppiksiltä".
Kaupan alalla tuo sana näkyi niin, että toisinaan yritettiin pokkana palauttaa selvästi käytettyä tuotetta (pakkaus revitty tuhannen silpuksi ja itse tuotteessa selkeitä käytön jälkiä) kun "tulinkin katumapäälle, enkä tarttekaan tätä".
Ja se epäusko kun myyjä kieltäytyy ottamasta tuotetta takaisin, koska se ei ole enää myyntikuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin viime sunnuntaina Dallapenpuiston ulkokirppiksellä ja tein saman huomion. Ei huvittanut kovin pitkään kierrellä, kun puolet "pöydistä" oli täynnä jotain roskalavalta kaivetun näköistä sekalaista kamaa. Myyjät sen näköisiä, että tämä saattoi hyvinkin pitää paikkansa. Surullista, jos rahat on niin tiukassa että roposia pitää yrittää haalia dyykattua tavaraa myymällä, mutta kuka sitä roskaa muka oikeasti ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten tekstiilikeräykseen kuin roskikseen. Esim. kappahliin voi viedä reikäisiäkin lumppuja ja pussillisesta saa 5e etusetelin :D
Mä just myin kirpputorilla vaatetta ystävän kanssa ja käytiin vuoropäivin siivomassa pöytä.
Vietiin vaan hyväkuntoisia vaatteita ja hinnat oli 0,50€-5€. Kaverilla jäi yksi vaate ja mulla vähän paitoja. Käytiin täyttämässä viikon aikana pari kertaa. Viikossa tienattiin 300€, vaikka siitä lähtee vielä pöytämaksu, niin oli kyllä vaivan arvoista. Kirppari oli pieni ja vaikutti siltä, että vaatteita ei lähtenyt varkaittenkaan matkaan. Oon myös huomannut, että 40-42 vaatteet myy tosi hyvin.
Eihän ihmiset aina osaa viedä tavaroita oikealle paikalle tai nätisti, mutta se siivous vei enimmillään sen 15 minuuttia päivässä, eikä harmittanut vaiva kun ties että vaatteet sai uuden kodin. Huonokuntoiset ja rikkinäiset vietiin suoraan keräykseen.
Itselläni on pöytä nyt viidettä päivää, reilusti on kamaa mennyt jo. Liki kaikki lastenkengät, lastenvaatetta, ulkohanskoja, takkia jne.
Käyn siivoilemassa päivittäin ja vien tipottain tavaraa lisää. Samaan aikaan naapuripöydän pitäjä kippasi kaikki kamat kerralla pöytään ja sottaista on ollut, ei ole näyttänyt pahemmin mitään siitä liikkuneen.
Ap on snobi. Sun merkkivaatteet on siis niin loppuun kulutettuja ettet enää kehtaa itse käyttää. Joten et suostu myymään halvalla mutt et myöskään halua lahjoittaa ilmaiseksi??? Tuo se juuri on ahneutta. Itse käytän ne itse puhki tai lahjoitan jonnekin ilmaiseksi. Uff tai joku muu hyväntekeväisyys ottaa ilmaisena vastaan. Tuotto menee köyhille afrikkaan yms. On aika ahnetta kun et lahjoita.
Netissä kirpparilla ns varakkaat yrittää myydä luksus vaatteita 20 euroo eikä tajuu ettei köyhä suostu tai voi maksamaan. Tokmannilta saa uutta 5 eurolla. Haha
Minä lopetin kirppareilla käynnin pari vuotta sitten ihan sen takia, kun taso laskenut huimasti ja yleisimmät koot alkavat olla L ylöspäin. S kokoisia vaatteita on hyvin vähän, ja silloinkin useimmiten teinivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Vai että Uff , älä kuitenkaan https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/11/21/uff-ryysyilla-rikkauksiin
Paljon löytyy mielenkiintoista kun googlailee, esim hakusanalla uff väärinkäytökset
Just tänään hain tavarat pois kirppikseltä, sain 150 euroa viikossa. Myin käytettyjä lasten vaatteita, yhden kolmevuotiaan ja yhden vauvan, suurin osa meillekin kirppikseltä tulleita ihan perus ketjuliikkeiden vaatteita. Oli mukana myös yksi merkkihaalari joka meni melkein heti 35e hintaan, eli suunnilleen samaan hintaan kun olin sen ostanutkin. Lastenvaatteita en koskaan silitä ja tuo kirppis on ihan loistava, sinne saa samoilla hintalapuilla viedä uudelleen edellisellä kerralla myymättä jääneet :) vien siis sinne muutaman kerran vuodessa ja ne jotka ei parin kierroksen jälkeen ole mennyt heitän kierrätykseen. Aikuisten vaatteiden myyminen on paljon hankalampaa, mutta senkin ajattelin nyt jaksaa tehdä. Aina on joku vajaa 200e tullut viikossa-parissa tuottoa :)
Mä vien pari kk välein kirpparille autollisen vaatetta ja 700-800e tulee rahaa aina josta kirppis ottaa puolet. Mulle sopii. He hoitaa kaiken, myös hinnoittelun.