Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän roskiin tästä lähtien kaikki vähänkin risat vaatteet ja myös muut ei -sopivat tavarat. Kirppis ruljanssiin en enää lähde mukaan.
Laita vaikka uff keräykseen, jotkut kierrätyskeskukset ottaa vastaan myös rikkinäiset vaatteet.
Kävin juuri yhdellä isolla kirppiksellä (puhelin yrittää koko ajan korjata sanaksi "kurppis", joten pahoittelen jos tulee virheitä), ja kieltämättä hämmästelin paria asiaa. Me olivat
A) tavaroiden siivottomuus
B) liian korkeat hinnat
Siivottomuuteen kuului siis silittämättömiä vaatteita, joissa osassa jopa likatahroja. Lasten ulkovaatteet polvista ja lahkeista ihan puhkikuluneet, mutta kympistä ylöspäin hintoja niistä kuviteltiin saavan.
Oli myös lasten kenkiä, aivan kuraisia ja kuluneita.
Osassa vaatteita myös eläinten karvoja.
Ja noita siis useammassa eri pöydässä, ei ollut vain yhden myyjän mokia.
Osassa taas hinnat ihan pöyristyttäviä. Moniko maksaa tosissaan kirppiksellä esim. taaperon paidasta 15 - 20€ vain koska siinä lukee jokin tietty merkki? Ulkohaalareista myös pyydettiin 20 - 60€, vaikka polvet puhkikuluneet. Kulunutta ja rikkinäistä tuotetta ei ainakaan mikään merkki enää pelasta.
Tuli hyviäkin löytöjä, mutta noita luettelemiani jäin miettimään kun muistin tämän keskustelun.
Olin itse katsomassa lapselle siis vaatetta, ja hyvin voisin maksaa haalaristakin 10 -20€, vaan en sellaisesta joka on rikki.
Ja hintalaput hyvin kiinni, jäi harmittamaan kun yksissä hyväkuntoisissa ulkohousuissa ei ollut lappua kiinni, enkä voinut tietenkään ostaa.
Muutan ensi kuussa ja teen jo nyt kaappien siivousta.
Laitoin paikalliselle fb-kirpparille ehjää tavaraa myyntiin. Ymmärrän, että ihmiset ei osta, jos ei ole tarvetta, mutta turhauttaa nähdä vaivaa ja sit heittää kunnossa olevaa tavaraa roskiin. Jotain ajattelin heittää uffiin, mutta silti..
Esimerkiksi petauspatja, jota ei ole juuri käytetty tai halpa lamppu, molempien hintapyynnöt 4 e, joten ei voi nyt syyttää liian kalliista hinnoistakaan.
Mulla on ollu kohta kaks viikkoa pöytä ja hirveä homma sen pitämisessä. Pesin ja silitin kaikki vaatteet, ihan jäätävä homma! Vein vain siistit ja ehjät vaatteet ja tavarat. Voittoa on tullut pöytävuokran jälkeen reilu 400€/viikko. Välillä täytyy ihmetellä ihmisten käyttäytymistä, omasta pöydästä seilannut tavaraa muihin pöytiin, samoin muiden pöytien tavaraa on löytynyt omastani. Pöytää on myllätty ja vaatteita heitelty miten sattuu. Pusseja availtu eikä vaivauduttu laittamaan tavaroita niihin takaisin. Lasten annetaan leikkiä leluilla ja viedä minne sattuu. Pöydästä on myös varastettu tavaraa. Välillä on suorastaan vituttanut mutta ehkä nyt tulee pitkä aika ettei tarvi moiseen ryhtyä.
Itse ainakin olen saanut nyt hyvin kirppistavarat myytyä. Kalleimmat tuotteet 10 euron juhlamekko ja pari 5 euron käyttämätöntä ( laput kiinni) hupparia. Muut vaatteet 1-3 euroa. Tällä kirppiksella käy näköjään myös fiksua porukkaa siinä mielessä, että yleensä paikka on pysynyt siistinä. Pari vaatetta nyt saattaa olla pudonnut tai joku on jättänyt siihen toisen paikan tavaran, mutta tämäkin harvinaista. Vain yhden kerran olen oman vaatteeni löytänyt jätettynä toiseen paikkaan. Pidän kyllä aina huolen siitä, että ne hintalaput pysyvät kiinni ja yleensä laitan sen narulla kiinni. Näitä laputtomia tälläkin kirppiksella lojuu muiden paikoilla ja joskus olisi kiva ostaa juuri se, mutta omistajasta/ pöydän numerosta ei mitään tietoa. Itselle tärkeää, että myös myytävät vaatteet kohtuu hyväkuntoisia niin omat kuin muiden. Omat myynnissä olevat vaatteeni aina puhtaita, ehjiä ja kunnoltaan sellaisia joita voisin vielä itsekin ostaa. Koirankarvoja saattaa välillä valitettavasti olla, vaikka niitä yritän torjua. Se onkin varmaan ainoa "virheeni".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän roskiin tästä lähtien kaikki vähänkin risat vaatteet ja myös muut ei -sopivat tavarat. Kirppis ruljanssiin en enää lähde mukaan.
Laita vaikka uff keräykseen, jotkut kierrätyskeskukset ottaa vastaan myös rikkinäiset vaatteet.
Älkää laittaka uffille, koska se tekee bisnestä vaatteilla ja vie niitä ulkomaillekin myyntiin. Itse en oikein pidä ajatuksesta, että esim joku afrikkalainen köyhä ostaa siellä kuluneita vaatteitani. Niiden pitäisi mennä ilmaiseksi johonkin.
Mä vein täyspalveluun 3 viikkoa sitten. Hinnoittelevat ja myyvät 2 viikkoa. Vein 8 Ikean kassillista ja rahaa tuli n 150 e. Veloittavat hinnoittelupalvelusta ja pöytävuokrasta 50%.
Pieni vaiva. Olen tyytyväinen. Niin tyytyväinen, että kerään jo uutta satsia.
Konmarin myötä tarpeetonta tavaraa kotona oli ja uutta ei enää ostettu samaan tahtiin.
Kun karsin, on tarpeeton tavara tehnyt tehtävänsä.
Kaikki mitä saan käteen on minulle plussaa.
Tarpeeton tavara kiertoon, joku tekee löydön ja kenties säästää rahaa, kirppis pysyy pystyssä, liiketila vuokrattuna ja myyjillä töitä.
Itse vien säännöllisesti 2 x vuodessa kirppikselle. Aina myytävää riittää ja aina saan ainakin vähän rahaa.
Tämä juuri! Itse näkisin, että ku kannat jonkin vaatteen kotiin sieltä kaupasta, sen arvo tippuu -50%. Ihan vaan siksi, että saman rytkyn saat itse hyllystä alesta samaan hintaan ja se on kuitenkin "käytetty" kun joku sen on jo ostanut. Ihmetyttää FB kirppiksilläkin nää myyjät "ostin adidaksen hupparin, kerran käytetty hinta 50e ovh 59.99e. Niinkun ei 😂 jos se oli sulle hutiostos nii palauta kauppaan tai myy se nyt käytetyn hinnalla. Stna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää laittaka uffille, koska se tekee bisnestä vaatteilla ja vie niitä ulkomaillekin myyntiin. Itse en oikein pidä ajatuksesta, että esim joku afrikkalainen köyhä ostaa siellä kuluneita vaatteitani. Niiden pitäisi mennä ilmaiseksi johonkin.
Miksei niitä saisi myydä ulkomailla? parempihan se on kuin että menevät roskiin
Jalbsbdbsksksvsbj kirjoitti:
Tämä juuri! Itse näkisin, että ku kannat jonkin vaatteen kotiin sieltä kaupasta, sen arvo tippuu -50%. Ihan vaan siksi, että saman rytkyn saat itse hyllystä alesta samaan hintaan ja se on kuitenkin "käytetty" kun joku sen on jo ostanut. Ihmetyttää FB kirppiksilläkin nää myyjät "ostin adidaksen hupparin, kerran käytetty hinta 50e ovh 59.99e. Niinkun ei 😂 jos se oli sulle hutiostos nii palauta kauppaan tai myy se nyt käytetyn hinnalla. Stna
Samaa näkee lastenvaatteissa. Juuri ostin h&m:n nettialeista läjän vaatteita lapselle, koska kirppiksellä myydään lastenvaatetta liki samaan hintaan kuin alennusmyynnissä uutena. Välillä tekee hyviä löytöjä, kuten juuri löytyi täysin uudenveroinen name it:n pitkähihainen paita eurolla.
Mutta liian usein näkee niitä perus h&m -vaatteita myytävän liian korkeaan hintaan. Ajattelevatko sitten, että kun tätä ei käytetty montaa kertaa niin ok myydä liki ostohinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vie käyttökelpoiset vaatteet ainakin kierrätykseen.
Mä en jaksa enää viedä kirpparille tavaraa, myynti on aina ollut niin huonoa. Myytävät vaatteeni ovat siistejä ja ehjiä, mutta tuntuu, ettei kukaan osta XS/S-kokoisia naisten vaatteita, vaikka ne olisivat uudenveroisessa kunnossa, tyylikkäitä ja laadukasta merkkiä, ja hinta olisi hyvin alhainen. Kerran olin pop up -kirppistapahtumassa itse myymässä ja naiset kävivät hiplailemassa myyntipöytäni vaatteita sanoen: voi miten kaunis, ostaisin jos mahtuisi päälle!
Itse oon kuitenkin mahtunut kyseiseen kokoon koko aikuisikäni. Nyt alkaa olla jo vähän nafteja, kun olen lähemmäs 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie käyttökelpoiset vaatteet ainakin kierrätykseen.
Risat kuuluvatkin roskiin tai ainakin johonkin lumppukeräykseen, ei kirpparille myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän paikkakunnalla ei muuta vaatekeräystä ole kuin UFF. Tietysti vien sinne, pääsen vaatteista eroon, eikä ole minun asiani, jos joku niistä hyötyy.
Vierailija kirjoitti:
Muutan ensi kuussa ja teen jo nyt kaappien siivousta.
Laitoin paikalliselle fb-kirpparille ehjää tavaraa myyntiin. Ymmärrän, että ihmiset ei osta, jos ei ole tarvetta, mutta turhauttaa nähdä vaivaa ja sit heittää kunnossa olevaa tavaraa roskiin. Jotain ajattelin heittää uffiin, mutta silti..
Esimerkiksi petauspatja, jota ei ole juuri käytetty tai halpa lamppu, molempien hintapyynnöt 4 e, joten ei voi nyt syyttää liian kalliista hinnoistakaan.
Olisiko syy se, että nykyään on niin paljon halpaliikkeitä joista saa vaatteita muutamalla eurolla uutena ja huonekalujakin alle 10e...
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?
85 euroo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?
85 euroo.
Kahdessa viikossa 65 euroa. Laitoin halvat hinnat, että saan pois käsistäni.
Olin tänään Kaarinan lasten kirppiksellä, siellä oli myynnissä käytetyt ja katkenneet lasten väriliidut 1,90€. Nauratti, kuka oikeasti luulee, että joku ostaa roskiskamaa?
Kumpa kirppistely olisi vielä sellaista kuin kymmenen vuotta sitten.