Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Vien nykyään kaiken spr:n Konttiin. Kauppa ei käy kirppareilla enää. Ei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun kirpparin henkilökunta vie ilmeisesti parhaat päältä. Olin taannoin kirpparilla ja sinne tuli juuri eräs nainen tuomaan pöydälleen lisää tavaraa. Satuin juuri kohdalle ja huomasin hänellä sellaiset retroverhot, joiden ajattelin sopivan mökille. Otin ne ja kun menin kassalle, myyjä sanoi toiselle: "Voi ei, miten me ei olla näitä huomattu?"
Kuuluu työn etuihin että saa viedä "parhaat päältä".
Etkö muka itse käyttäisi kyseistä mahdollisuutta jos olisit kirpparilla töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vien vanhat, pestyt vaatteet H&M:n keräykseen mistä ne menevät hyötykäyttöön. Muut tavarat heitän vain roskiin, en todellakaan viitsi alkaa myymään niitä missään muutaman kympin tai satasen takia. Liian iso vaiva hyötyyn nähden.
Miksi et vie Konttiin, Pelastusarmeijan tai Fidan kirppiksille? Luulen että H&M tosiaankaan ei niitä
hyötykäyttöön laita vaan jätteeksi menee.
Konttiin viedyistä vaatteista noin 60% menee jätteeksi.
Tein itse saman päätöksen,on tosi turhauttavaa kun toisen omaa ei yhtään kunnioiteta.
Tässä yhteydessä pitää lisätä että valitettavasti tuollaista käytöstä näkee ihan oikeassa kaupoissa. Heitetään uusia vaatteita lattialle ja isoon ääneen haukutaan, silloin tällöin myyjätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun kirpparin henkilökunta vie ilmeisesti parhaat päältä. Olin taannoin kirpparilla ja sinne tuli juuri eräs nainen tuomaan pöydälleen lisää tavaraa. Satuin juuri kohdalle ja huomasin hänellä sellaiset retroverhot, joiden ajattelin sopivan mökille. Otin ne ja kun menin kassalle, myyjä sanoi toiselle: "Voi ei, miten me ei olla näitä huomattu?"
Etkö muka itse käyttäisi kyseistä mahdollisuutta jos olisit kirpparilla töissä?
Kontin työntekijät taitavat olla töihin pakotettuja eli näennäispalkalla olevia. Onhan siinä sitten houkutus jemmata välistä. Vaikka eihän se oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vien vanhat, pestyt vaatteet H&M:n keräykseen mistä ne menevät hyötykäyttöön. Muut tavarat heitän vain roskiin, en todellakaan viitsi alkaa myymään niitä missään muutaman kympin tai satasen takia. Liian iso vaiva hyötyyn nähden.
Miksi et vie Konttiin, Pelastusarmeijan tai Fidan kirppiksille? Luulen että H&M tosiaankaan ei niitä
Konttiin viedyistä vaatteista noin 60% menee jätteeksi.
Taitaa kertoa siitä millaista lumppua ihmiset sinne vievät. Hyvä tavara menee kyllä myyntiin. Ja mitä
siitä jos työntekijät ottavat itsellensä? Tarpeeseenhan menee niin kuin viejä tarkoittikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka itse käyttäisi kyseistä mahdollisuutta jos olisit kirpparilla töissä?Kontin työntekijät taitavat olla töihin pakotettuja eli näennäispalkalla olevia. Onhan siinä sitten houkutus jemmata välistä. Vaikka eihän se oikein ole.
Mihin pohjaat epäilysi näennäispalkoista ja välistä jemmaamisen?
Ja tarkoitatko välistä jemmaamisella että varastavat myyntiin tuotuja tavaroita?
Jos näin on jossakin kirpparilla niin tottakai se on väärin, mutta myös on väärin spekuloida ja tuomita ilman todisteita.
Kalskahtaa korvaan että valitetaan kuinka kirpparin henkilökunta vie välistä "parhaat".
Mikä on parhaat? Sanotaahan sitä että toisen roju on toiselle aarre niin miten voidaan ees olla varmoja että "vievät parhaat päältä".
Kirpparit sattuu vain olemaan "nopeat syövät hitaat" hengellä, eli jos välttämättä haluaa olla saamassa "parhaat päältä" niin sitten hankkii työpaikan kirpparilta tai päivystää aamuvarhaisesta jo ovilla joka päivä.
Ja kun miettii tilannetta, joku menee kirpparille, kiertelee, löytää hienot verhot, menee maksamaan ja kassa sanoo "Voi ei, miten me ei olla näitä huomattu?" ja sit rupee tässä vaiheessa mielessään manaa "ai viette sit varmaan kaikki parhaat päältä" ku ei edes tiie onko henkilökunta ostanut itselleen jotain.
Eli ahneuttahan tuo on ku itkee olematomman tavaran perään.
Tuskinpa kukaan valittaa vaatekaupan myyjälle kun saa työpaikkaetuna alennuksia tuotteista tai siitä kun saavat ekana ostaa uusista mallistoista.
https://kontti.punainenristi.fi/kontti-tyopaikkana
Kontissa ovat palkkatukea saavia tai työkokeilussa olevia. Minimipalkalla tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka itse käyttäisi kyseistä mahdollisuutta jos olisit kirpparilla töissä?Kontin työntekijät taitavat olla töihin pakotettuja eli näennäispalkalla olevia. Onhan siinä sitten houkutus jemmata välistä. Vaikka eihän se oikein ole.
Mihin pohjaat epäilysi näennäispalkoista ja välistä jemmaamisen?
Ja tarkoitatko välistä jemmaamisella että varastavat myyntiin tuotuja tavaroita?Jos näin on jossakin kirpparilla niin tottakai se on väärin, mutta myös on väärin spekuloida ja tuomita ilman todisteita.
Kalskahtaa korvaan että valitetaan kuinka kirpparin henkilökunta vie välistä "parhaat".
Mikä on parhaat? Sanotaahan sitä että toisen roju on toiselle aarre niin miten voidaan ees olla varmoja että "vievät parhaat päältä".
Kirpparit sattuu vain olemaan "nopeat syövät hitaat" hengellä, eli jos välttämättä haluaa olla saamassa "parhaat päältä" niin sitten hankkii työpaikan kirpparilta tai päivystää aamuvarhaisesta jo ovilla joka päivä.
Ja kun miettii tilannetta, joku menee kirpparille, kiertelee, löytää hienot verhot, menee maksamaan ja kassa sanoo "Voi ei, miten me ei olla näitä huomattu?" ja sit rupee tässä vaiheessa mielessään manaa "ai viette sit varmaan kaikki parhaat päältä" ku ei edes tiie onko henkilökunta ostanut itselleen jotain.
Eli ahneuttahan tuo on ku itkee olematomman tavaran perään.Tuskinpa kukaan valittaa vaatekaupan myyjälle kun saa työpaikkaetuna alennuksia tuotteista tai siitä kun saavat ekana ostaa uusista mallistoista.
Kyllä itse asiassa jotkut tosiaan valittavat siitä, että monissa liikkeissä työntekijät saavat henkilökunta-alennuksen.
Jännä, että monissa muissa työpaikoissa on ok työsuhde-autot, lounas- ja virikesetelit, bonukset yms. mutta sitten kadehditaan hampaat kireänä sitä, että matalapalkka-työntekijä saa työpaikkansa tuotteista 5-10% alennusta, tai että kirppismyyjä ehtii ostaa itselleen kivoimmat tuotteey.
Ei ole kateudella eikä ahneudella rajoja!
Me olemme hyväntekeväisyyskirppikselle tavaraa viedessä sanoneet siellä työskenteleville henkilöille, että he saavat ottaa kuormastamme, mitä tarvitsevat. Ainakin meille on tullut hyvä mieli, kun tarvitseva on saanut lenkkarit tai vaatteita. Mitään todella arvokasta meillä ei ole ollut eikä siten kulkeutunut kirpparillekaan.
Noissa kierrätyskeskuksissa työskentelevät ovat täällä itsekin tukityöllistettyjä ja osa varmaan aika vähävaraisia. Mutta eivät he saa tavaraa itsekään ilmaiseksi, vaan joku vastaava sanoo hinnan, minkä sitten maksavat. Näin kertoi ainakin yksi työllisyyskurssilla ollut, joka oli siellä töissä. Sanoi, että se hinta ei välttämättä ole ihan niin paljon, mitä myyntiin laitetaan, mutta ilmaista ei ole mikään. Sekä saavatahan he ostaa sieltä normihintaista siinä missä muutkin, jos ehtivät ennen muita, niin mitä sitten Mikseivät saisi? Mäkin tiedän yhden paikan, johon tulee lahjoitustavaraa ja jäsenet itse ostavat sieltä tavaraa myös. Mutta jäsen ei saa koskaan itse hinnoitella, vaan heillä on kirpputorivastaavat, jotka sanovat hinnan. Sitä tavaraa tulee niin paljon, ettei sitä looseissa ja pihakirppareissa ehdi myydä, joten hyvä vain, jos jollekin jäsenelle kelpaa.
Pöytävuokrat nykyään myös älyttömän korkeita joissain paikoissa. Ei ole mitään mieltä maksaa yhdestä pöydästä yli 20 €.
Vielä tuohon, ettei kirppismyyjät muka saisi ostaa parhaita päältä.
Myös me kirppispöytien pitäjät saamme pöytävuokran aikana ostettua parhaat päältä, koska kirpparilla on käytävä vähintään jokatoinen päivä siivoamassa omaa pöytää. En näe tuossa mitään väärää, koska en trokaa vaan ostan omaan käyttöön.
Mutta ilmeisesti joku näkee tässäkin jotain hirvittävän väärää.
Vierailija kirjoitti:
Pöytävuokrat nykyään myös älyttömän korkeita joissain paikoissa. Ei ole mitään mieltä maksaa yhdestä pöydästä yli 20 €.
Pk-seudulla pöytähinta taitaa olla vähimmillään sen 25€/vk.
Mutta eiköhän ne tilavuokratkin ole sellaisia, että kirppis vetäisi tappiolla jos tuon alemmas menisi.
Jos on vaikeuksia saada 25€/vk hinnalla edes pöytävuokraa kustannettua, niin joko roskiskuntoista myytävää, tai sitten liian kalliit hinnat.
Kirppishommassa täytyy vaan olla se realistinen käsitys siitä, mikä on myyntikuntoista ja mikä ei. Ja myös mikä voisi olla nopeasti kauppansa tekevää, eli kannattaako niitä matkamuistokrääsiä kreikanlomalta vuodelta -98 laittaa myyntiin.
Ja ne hinnat ihan oikeasti. Itse pöytiä pitäneenä tulee kirppispöytiä samalla itsekin paljon kierrettyä, ja sanoisin oikeasti niiden kalliiden hintojen olevan pahin ongelma. Jostain peltipurkistakin (ollut joku karkkirasia) pyydettiin 8€.
Realistisempi hinta olisi ollut max 1,50€.
Ja sitten on niitä romuläjiä, joista ei viitsi katsoa edes hintoja. Ei vaan ilkeä mennä edes koskemaan sellaiseen sotkuläjään. Ja noissa jätekasa -pöytien lattiatilassa yleensä myynnissä täysin lintaan astuttuja, rikkinäisiä ja kuluneita kenkiä, joiden oikea osoite olisi lähin roskis. Joissain ollut iso hintalappu, että 3-5 € kuviteltu jonkun haluavan niistä maksaa. Puistatus vaan kulkee selpäpiissä, kun noiden pöytien ohi kävelee.
Että siitä vaan pohtimaan, mikä on se oman pöydän ongelma, jos on jääty tappiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon, ettei kirppismyyjät muka saisi ostaa parhaita päältä.
Myös me kirppispöytien pitäjät saamme pöytävuokran aikana ostettua parhaat päältä, koska kirpparilla on käytävä vähintään jokatoinen päivä siivoamassa omaa pöytää. En näe tuossa mitään väärää, koska en trokaa vaan ostan omaan käyttöön.
Mutta ilmeisesti joku näkee tässäkin jotain hirvittävän väärää.
Aikoinaan halusimme hankkia lapsille parkkitalon vanhemman mallin, ja pyysimme miehen sukulaista, joka piti kirpparia toisella paikkakunnalla, ostamaan sellaisen meille, jos joku tuo myyntiin. Sittenpä kävi niin, että kävimme itse siellä ja löysimme juuri haluamamme mallin yhdestä pöydästä. Sukulainen hämmästeli, että on muuten tullut samana aamuna, koska ei ollut edellisenä iltana, kun hän imuroi. Joten saimme itse "parhaat päältä".
Tuli muuten mieleen tuosta iänikuisesta trokausasiasta, että mitä mieltä raati on tästä:
Tykkään lelujen kunnostamisesta. Se on mukavaa käsityötä ja hyvin palkitsevaa, kun roskasta saa tehtyä kuin uuden.
Eli tätä varten ostan kirppiksiltä ja muilta surkeakuntoisia barbeja jne, siis niitä joilla hiukset revitty irti, pinnat sutattu ja kaikintavoin tehty roskakamaksi.
Teen uudet hiukset ja niihin kauniin kampauksen, puhdistan pinnoilta tussijäljet ja muut sotkut ja teen kauniit vaatteet päälle.
Vaan kun itselläni ei ole tytärtä, niin myyn.nuo eteenpäin muutamalla eurolla. Eli periaatteessa trokaamista, vaikkakin tietty kunnostan lelun uuteen uskoon.
Eli mielenkiinnosta, onko tämä sitten tuomittavaa trokausta?
Vierailija kirjoitti:
Tuli muuten mieleen tuosta iänikuisesta trokausasiasta, että mitä mieltä raati on tästä:
Tykkään lelujen kunnostamisesta. Se on mukavaa käsityötä ja hyvin palkitsevaa, kun roskasta saa tehtyä kuin uuden.Eli tätä varten ostan kirppiksiltä ja muilta surkeakuntoisia barbeja jne, siis niitä joilla hiukset revitty irti, pinnat sutattu ja kaikintavoin tehty roskakamaksi.
Teen uudet hiukset ja niihin kauniin kampauksen, puhdistan pinnoilta tussijäljet ja muut sotkut ja teen kauniit vaatteet päälle.Vaan kun itselläni ei ole tytärtä, niin myyn.nuo eteenpäin muutamalla eurolla. Eli periaatteessa trokaamista, vaikkakin tietty kunnostan lelun uuteen uskoon.
Eli mielenkiinnosta, onko tämä sitten tuomittavaa trokausta?
Ei tuo ole trokausta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olen hinnoittelemassa tavaraa myyntiin. Kallein tuote 20€ kerran käytetty laskettelutakki, muuten hintaa 20snt-5€, keskiarvo varmaan 2€. Kaikki siistiä, ehjää ja puhdasta. Saas nähdä miten käy.
Tänään hain rahat, paikkamaksun jälkeen käteen jäi reilusti yli 100€ :) Tavaraa jäi noin pyykkikorillinen yli, joka ei ole huono saavutus, kun myyntiin meni noin kuusi pyykkikorillista tavaraa (tuo laskettelutakki meni muuten kaupaksi.) Lahjoitan myymättä jääneet vaatteet hyväntekeväisyyteen.
Minä heitän roskiin tästä lähtien kaikki vähänkin risat vaatteet ja myös muut ei -sopivat tavarat. Kirppis ruljanssiin en enää lähde mukaan.