Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Laatua kun ostaa niin ei näytä pahalta käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreilla on tarkoitus päästä itselle tarpeettomista tavaroista eroon eikä tienata. En itse ainakaan maksa kirpparivaatteista muutamaa euroa enempää, ihan sama kuinka fancya merkkiä ovat olevinaan. Käytetty on aina käytetty, jos koet että vaatteillasi on arvoa tai edes tunnearvoa, ei kannata myydä, hilloa siellä kaapeissasi vaan :)
Kirpparien "tarkoituksia" on tasan yhtä monta kuin kirppareilla kävijöitäkin. Kaikki kirpparilla myyvät eivät ole rikkaita jotka vain haluavat ylimääräisestä laatutavarapaljoudesta eroon, ja kaikki kirppisostajat eivät ole köyhiä jotka eivät maksa mistään enempää kuin 4 euroa.
Tämä on niin totta. Ei kaikki kirppareilla kävijät ole köyhiä tai sitten jotenkin asennevammaisia, että kaiken pitäisi maksaa euron. Olen itse ihan hyvin toimeentuleva, samoin ystäväni. Meille kirppiksillä kiertely on viikonloppujen hupia ja ajanvietettä ja maksamme kyllä ihan mielellämme "kovankin" hinnan jostain käytetystä tuotteesta, jos se kuitenkin oikeasti on löytö kuten esim. tuolla aiemmassa viestissä joku Burberryn tonnin takki satasella.
Samoin maksan mielummin kirppiksellä avaamattomasta paketista silmää miellyttävästä Vallilan lakanapaketista vaikka 10-15 € kuin 7 € jostain uudesta Jyskin rievusta.
Ärsyttää nämä periaatteen ihmiset, jotka täällä kailottaa, että eivät koskaan maksa kirppiskamasta x euroa enempää, koska se on kuitenkin käytettyä tavaraa. Te olette myös syyllisiä siihen, että kirppistoiminta kuihtuu ja myynnissä on vain roskaa. Kuka viitsii nähdä sitä pesemisen, hinnoittelun ja roudaamisen vaivaa hyvillekään tavaroille, kun porukan asenne on toi, että ihan periaatteesta ei makseta kuin jotain hiluja.
Just näin! Itse myös ostan paljon mieluummin kirpparilta käyttämättömän ja kauniin Marimekon lakanasetin vaikka 20€:lla kuin jonkun marketin huonolaatuisen lakanasetin uutena alle kympillä. Voin maksaa uudenveroisesta merkkituotteesta suht kovankin hinnan kirpparilla jos kyseinen vaate/tavara on laadukas ja miellyttää minua. Olen ostanut mm. Zaran untuvatakin 50€:lla koska oli todella siisti ja kaunis. Myin myös omassa pöydässäni uudenveroiset, kerran käytetyt ja minulle liian pieniksi todetut aikuisten Sorelin kengät 50€:lla ja menivät heti kun olin ne pöytään kiikuttanut (maksoivat uutena 120€ joten miksi ne periaatteen vuoksi vain pitäisi myydä vitosella). En ymmärrä just tällaista että vain koska kyseessä on kirppis niin kaiken pitää maksaa max 0,5-5€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreilla on tarkoitus päästä itselle tarpeettomista tavaroista eroon eikä tienata. En itse ainakaan maksa kirpparivaatteista muutamaa euroa enempää, ihan sama kuinka fancya merkkiä ovat olevinaan. Käytetty on aina käytetty, jos koet että vaatteillasi on arvoa tai edes tunnearvoa, ei kannata myydä, hilloa siellä kaapeissasi vaan :)
Kirpparien "tarkoituksia" on tasan yhtä monta kuin kirppareilla kävijöitäkin. Kaikki kirpparilla myyvät eivät ole rikkaita jotka vain haluavat ylimääräisestä laatutavarapaljoudesta eroon, ja kaikki kirppisostajat eivät ole köyhiä jotka eivät maksa mistään enempää kuin 4 euroa.
Tämä on niin totta. Ei kaikki kirppareilla kävijät ole köyhiä tai sitten jotenkin asennevammaisia, että kaiken pitäisi maksaa euron. Olen itse ihan hyvin toimeentuleva, samoin ystäväni. Meille kirppiksillä kiertely on viikonloppujen hupia ja ajanvietettä ja maksamme kyllä ihan mielellämme "kovankin" hinnan jostain käytetystä tuotteesta, jos se kuitenkin oikeasti on löytö kuten esim. tuolla aiemmassa viestissä joku Burberryn tonnin takki satasella.
Samoin maksan mielummin kirppiksellä avaamattomasta paketista silmää miellyttävästä Vallilan lakanapaketista vaikka 10-15 € kuin 7 € jostain uudesta Jyskin rievusta.
Ärsyttää nämä periaatteen ihmiset, jotka täällä kailottaa, että eivät koskaan maksa kirppiskamasta x euroa enempää, koska se on kuitenkin käytettyä tavaraa. Te olette myös syyllisiä siihen, että kirppistoiminta kuihtuu ja myynnissä on vain roskaa. Kuka viitsii nähdä sitä pesemisen, hinnoittelun ja roudaamisen vaivaa hyvillekään tavaroille, kun porukan asenne on toi, että ihan periaatteesta ei makseta kuin jotain hiluja.
Just näin! Itse myös ostan paljon mieluummin kirpparilta käyttämättömän ja kauniin Marimekon lakanasetin vaikka 20€:lla kuin jonkun marketin huonolaatuisen lakanasetin uutena alle kympillä. Voin maksaa uudenveroisesta merkkituotteesta suht kovankin hinnan kirpparilla jos kyseinen vaate/tavara on laadukas ja miellyttää minua. Olen ostanut mm. Zaran untuvatakin 50€:lla koska oli todella siisti ja kaunis. Myin myös omassa pöydässäni uudenveroiset, kerran käytetyt ja minulle liian pieniksi todetut aikuisten Sorelin kengät 50€:lla ja menivät heti kun olin ne pöytään kiikuttanut (maksoivat uutena 120€ joten miksi ne periaatteen vuoksi vain pitäisi myydä vitosella). En ymmärrä just tällaista että vain koska kyseessä on kirppis niin kaiken pitää maksaa max 0,5-5€.
Ihan samoja aatoksia täällä. Itse myyn (ja ostan) pääasiassa lastenvaatteita ja en todellakaan myy esim. hyväkuntoisia, laadukkaita yhden kauden käytettyjä ulkovaatteita parilla eurolla pois! Lähes joka kerta joku lapsenlapsilleen hamstraava mummoihminen tulee haukkumaan ja kauhistelemaa hintoja kun laitan pöytää, kun "juuri kävin Tokmannilla ja uusi toppatakki maksoi siellä 19,90€, kyllä käytetyllä pitäisi olla käytetyn hinta". Olen joko hiljaa tai totean, että varmasti tälläkin kertaa laatutietoisia ostajia löytyy.
En ikinä myy mitään vaatteita tai muuta vähäarvoista. Jos haluan niistä eroon, lahjoitan johonkin keräykseen tai hyväntekeväisyyskirpparille. Myynti on vaivalloista - ei maksa vaivaa.
Joskus vähän ihmetyttää, onko ihmisillä niin kova rahantarve, että joka rievusta pitäisi saada edes 50 senttiä. Ja sen saamiseksi tehdään mitä vain.
Minäkin alan olla aika kyllästynyt koko kirpparitouhuun. Asun keskikokoisessa kaupungissa, jossa tyypillinen pöytävuokra kirpparilla on reilut 20 e /vk. Pöytää ei tarvitse siivota kuin kerran viikossa. Mutta eipä niitä kävijöitäkään sitten ole. Jos myyt merkittömiä, mutta siistejä lastenvaatteita hintaan 0,50-2 e noin suunnilleen, et ikinä saa edes pöytää maksettua. Käytännössä ainoa tapa on myydä jotain Iittalaa tai Arabiaa tai joku arvokkaampi laite. Ajattelen, että kirppari olisi hyvä tapa kierrättää ihan peruskäyttötavaraa, mutta käytännössä se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä myy mitään vaatteita tai muuta vähäarvoista. Jos haluan niistä eroon, lahjoitan johonkin keräykseen tai hyväntekeväisyyskirpparille. Myynti on vaivalloista - ei maksa vaivaa.
Joskus vähän ihmetyttää, onko ihmisillä niin kova rahantarve, että joka rievusta pitäisi saada edes 50 senttiä. Ja sen saamiseksi tehdään mitä vain.
Näinpä juuri. Alle parin euron tuotteesta / vaatteesta ei viitsi lappua kirjoittaa tai alkaa kuvaamaan millekään palstoille. Kuvaamisessa mulla on itseasiassa vitosen raja, että vaivaudun moiseen.
Vierailija kirjoitti:
kävin itse pitkästä aikaa taannoin kirpulla ja täytyi vaan taas todeta, että en jaksa edes katsoa niitä täpötäyteen tungettuja looseja. Itse ostelin aikanaan paljonkin kirppiksiltä tavaraa, mutta kuten sanoin, ei vaan kiinnosta ne paikat , jotka on niin täyteen ahdettuja, että löytääksesi sieltä jotain pitäisi purkaa puolet tavaroista pois. Kyllä itsekin väittäisin näin vain ostajan näkökulmasta, että ne väljemmät tavaraloosit myyvät paremmin. Kannattaisi ehkä katsoa kriittisesti omaa paikkaansa nimenomaan ostajan silmin välillä.
Tää on kyllä totta, mutta myyjän kannalta ongelma on kalliit pöytähinnat. Jos on viikon myyntijakso, ei voi tietää, mikä tuote menisi minäkin päivänä, pakko yrittää viedä kaikki kerralla.
Juuri olen hinnoittelemassa tavaraa myyntiin. Kallein tuote 20€ kerran käytetty laskettelutakki, muuten hintaa 20snt-5€, keskiarvo varmaan 2€. Kaikki siistiä, ehjää ja puhdasta. Saas nähdä miten käy.
Laitoin myyntiin lelusetin, Tupperwaren koulubussin, jossa siis monta eri matkustajahahmoa. Koko setti ja uudenveroinen.
Hahmoista yksi katosi ja loput löytyivät hyllyjen alta.
Myös aikuiset sotkevat siistejä vaatepinoja tosi vapautuneesti ja heittävät käteensä keräämiä tavaroita vääriin paikkoihin..
Ihmisten huono tavat jotenkin pistävät silmään itsepalvelukirppiksillä, joista olen joutunut toteamaan, että nyt riitti. Kauhea vaiva muutaman kympin takia.
Ostin kerran naamiaisasua varten itsepalvelukirppikseltä aidon turkkilaisen "Louis Vuittonin" laukun femmalla, ja hapannaamainen myyjä katsoi laukkua ja minua ja sanoi: "Tää on kyllä rikollista."
Oli kyllä törppö kommentti myyjältä, olisi sitten ottanut laukun pois myynnistä ja huomauttanut siitä sen myyjälle..
No just näin. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käyn Kattilahallin kirppiksellä itse myymässä, sain just ja just sen pöydän hinnan takaisin (ja oltiin vielä kolmen kaverin porukalla), ja jengi oli suorastaan pöyristynyttä siitä kun en hyväkuntoisia merkkivaatteita myyny alle 5€. Paremmin tienaisi varmaan kerjäläisenäkin kadun kulmassa, huhhuh.
eikinäenää kirjoitti:
No just näin. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käyn Kattilahallin kirppiksellä itse myymässä, sain just ja just sen pöydän hinnan takaisin (ja oltiin vielä kolmen kaverin porukalla), ja jengi oli suorastaan pöyristynyttä siitä kun en hyväkuntoisia merkkivaatteita myyny alle 5€. Paremmin tienaisi varmaan kerjäläisenäkin kadun kulmassa, huhhuh.
Ne kalliit merkkivaatteet kannattaisi mieluummin myydä nettikirppiksillä. Kirppiksiltä suuri osa hakee muutaman euron löytöjä, ei merkkivaatteita hintaan 10-50€.
Kun itse ostan esim. lastenvaatteita kirppikseltä, niin en maksa käytetystä (ja nopeasti pieneksijäävästä) taaperon paidasta 10€ vain koska siinä lukee niskalapussa jokin kallis merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kävin itse pitkästä aikaa taannoin kirpulla ja täytyi vaan taas todeta, että en jaksa edes katsoa niitä täpötäyteen tungettuja looseja. Itse ostelin aikanaan paljonkin kirppiksiltä tavaraa, mutta kuten sanoin, ei vaan kiinnosta ne paikat , jotka on niin täyteen ahdettuja, että löytääksesi sieltä jotain pitäisi purkaa puolet tavaroista pois. Kyllä itsekin väittäisin näin vain ostajan näkökulmasta, että ne väljemmät tavaraloosit myyvät paremmin. Kannattaisi ehkä katsoa kriittisesti omaa paikkaansa nimenomaan ostajan silmin välillä.
Tää on kyllä totta, mutta myyjän kannalta ongelma on kalliit pöytähinnat. Jos on viikon myyntijakso, ei voi tietää, mikä tuote menisi minäkin päivänä, pakko yrittää viedä kaikki kerralla.
Jos on paljon kamaa, niin suoraan kaksi viikkoa mieluummin. Ja kun vie ekana ne parhaat kamat ja tipoittain lisää aina parhaimmasta "huonoimpaan", niin liikkuu paremmin ja saa pöytähinnan nopeammin kasaan, ja loppu sitten voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäraha ei koskaan haittaa 👌
Lisäksi itse jopa tykkään kirppispöydän järkkäämisestä 😁
Lisäksi kun niitä 0,50€ tuotteita on paljon (esim. lastenvaatteet), niin yllättäen kasvaakin isoksi summaksi. Lisäksi kun on yleensä vielä muutakin kamaa, kuten itselläni syksyn kirppispöytään talvihaalareita, laadukkaita talvirukkasia (reimaa yms), talvikenkiä, kumisaapasta, muutamia koruja, parit itseltäni poismenevät vaatteet jne jne.
Niin kyllähän siitä jotain tulee :)
Tavara pitää kiertää nopeasti. Itse käyn kodin jokaisen tavaran läpi 2 x vuodessa. Jos huomaan joku on tarpeeton, se pitää laittaa heti kiertoon.
Ekalla kerralla, kun kävin kodin kokonaan läpi, jäi tarpeetonta vielä 3 kierroksen ajaksi. Nyt on jo vuosia menty niin pienellä määrällä. Tosin en kotiini ole ostanutkaan mitään.
Ja siivous, viikkosiivoukseen ei aikaa mene tuntia pidempää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - joillain on erittäin kova rahantarve. Itse tosin myyn siistejä ja hyväkuntoisia vaatteita juurikin todella halvalla (50 snt - 5€) ihan vaan sen takia, että haluan niistä eroon ja haluan, että ne menevät käyttöön/niitä tarvitseville ilman ylimääräisiä välikäsiä. Ylijäävät tavarat ja vaatteet lahjoitan paikalliselle lähetyskirppikselle.
Itse vien vanhat, pestyt vaatteet H&M:n keräykseen mistä ne menevät hyötykäyttöön. Muut tavarat heitän vain roskiin, en todellakaan viitsi alkaa myymään niitä missään muutaman kympin tai satasen takia. Liian iso vaiva hyötyyn nähden.
Ärsyttää kun kirpparin henkilökunta vie ilmeisesti parhaat päältä. Olin taannoin kirpparilla ja sinne tuli juuri eräs nainen tuomaan pöydälleen lisää tavaraa. Satuin juuri kohdalle ja huomasin hänellä sellaiset retroverhot, joiden ajattelin sopivan mökille. Otin ne ja kun menin kassalle, myyjä sanoi toiselle: "Voi ei, miten me ei olla näitä huomattu?"
Vierailija kirjoitti:
Itse vien vanhat, pestyt vaatteet H&M:n keräykseen mistä ne menevät hyötykäyttöön. Muut tavarat heitän vain roskiin, en todellakaan viitsi alkaa myymään niitä missään muutaman kympin tai satasen takia. Liian iso vaiva hyötyyn nähden.
Lol HM polttaa/hävittää jätevaatteensa.
😂😂😂