Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
jos merkki vaatetta myy ei kannata kirpparille viedä jos niistä haluu vähän enemmän mutta valitettavasti ei kukaan nykyään vaatteista enää paljoa maksa kun vaatteita saa puoli ilmaseksi joka paikasta esim itekkin vein siistejä vaatteita myynti yhteen kirppariin ja jotain sisustus tavaraa max 0,50e-10e hintoja jotku uusia otin viikon ja sen viikon jälkeen joudun vielä maksaan pari euroo pöytää kun ei ollu menny sillä 20e niin se oli viiminen kerta kun vien kirppiksellä hyvin oon saanu menee torissa,face kirppiksella ja zadaa sovelluksessa kannatan mielummin sitä
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka valittelette ettei liiku edes sellaiset, joissa hintalappu kiinni:
Jos pöydässä on paljon uutta tavaraa hintalaput yhä kiinni, niin ihan periaatteesta en osta, koska haiskahtaa liikaa veronkierrolta.
Millä tavalla siinä veroja kierrettäisiin? Zara alkanut vuokraamaan kirppiksiltä pöytiä myydäkseen vaatteitaan 10 % normaalihinnasta?
yllättynytitsekkin kirjoitti:
Mulla on taasen täysin päinvastaisia, enimmäkseen positiivisia kokemuksia. Asustelen tällä hetkellä kohtalaisen kokoisessa kaupungissa (n. 30000 asukasta). Taajama-alueella aloitti pari vuotta sitten uusi kirppis, joka YMMÄRTÄÄ asiakasta. Tilat ovat avarat, valoista ja hyvin ilmastoidut. Itsepalvelukirppiksenä myyjän toiveet on otettu todella hyvin huomioon; pöydässä on pari hyllyä sekä vaatteille erillinen tanko, johon voi hengarilla riipustaa lumput myyntiin. Pöytä on 25€ / vk + vain viiden euron lisähintaan saa myös trukkilavan kirppiksen päädystä.
Lyhyestä virsi kaunis, tavaraa menee kuin kuumille kiville. Myymme vaatteita, asioita, kaikkea mahdollista. Erityisesti naisten vaatteille näyttää olevan kovaa kysyntää. Ihmettelen itsekkin, mutta esim. käytetyt Niken t-paidat menivät heti kahden ensimmäisen päivän aikana 7€ / kpl, marimekon kolttuja ja t-paitoja 7-12€ / kpl, adidaksen collegepaitoja ja huppareita 12-15€ / kpl ja ovat siis kaikki käytettyjä. Merkki näemmä maksaa itsensä takaisin :D Viime kesänä pidimme siskoni kanssa pöytää yhteensä 4 vk (2vk erissä) ja nettosimme yhteensä 660€. Olihan tavaraa siis paljon, mutta vain yksi prisman iso kestokassillinen jäi tavaraa käsiin. Nyt kolmessa päivässä oli tullut 150€, tietysti parhaat viedään päältä, mutta niinkuin kirppiksen omistaja itsekkin sanoi, kaikkea menee. Mutta siis, jopa vanhoja tietokoneen näyttöjä (littanoita tosin) 10-15€ / kpl, kukkaruukkuja 10€ / kpl, jopa vanha taulutelkkari meni kaupaksi (varmaan 10 vuotta vanha, 28" ja hintaa oli 55€). Käsittämätöntä :D
Nyt kun tarkemmin ajattelee, kengät ovat menneet ehkä vähän huonosti kaupaksi. Mutta kaikkea ne ihmiset ostavatkin!
Kerro ihmeessä mikä kirppari?
Mä myin Adidaksen, Your facen, Benettonin, Mayoralin, Niken jne vaateita 0,50-3 € eikä mennyt pahemmin kaupaksi. Nokian tai Kontion (en muista kummat) saappaat meni loppujen lopuksi eurolla. Sitten kun laitoin
-50 % lapun alkoi tavaraa menemään. Moni osti 0,25 € laatuvaatetta, mutta 0,50 € oli näköjään liian kallis. En ymmärrä miten ihmiset saa myytyä tavaraa kirppiksellä. Mun vaatteet oli kaikki hyvälaatuisia, hyvämerkkisiä, puhtaita, silitettyjä ja HALPOJA.
En enää ikinä vie vaatteita kirppikselle!
Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada, tytär myy usein melkein uutta lastenvaatetta ja kertoo samaa etteivät menneet kaupaksi vaikka bodyt olivat 0, 50 euroa-1 euroa tai uusi oloasu 3 euroa, ei kannata. Itse en myy vaan heitän kaikki vaatteet perusroskiin, jätteiden kanssa. Sama pätee Torissa, uutta tavaraa olen myynyt ja saan puolet sen oikeasta arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada, tytär myy usein melkein uutta lastenvaatetta ja kertoo samaa etteivät menneet kaupaksi vaikka bodyt olivat 0, 50 euroa-1 euroa tai uusi oloasu 3 euroa, ei kannata. Itse en myy vaan heitän kaikki vaatteet perusroskiin, jätteiden kanssa. Sama pätee Torissa, uutta tavaraa olen myynyt ja saan puolet sen oikeasta arvosta.
On jo hyvin, jos saa puolet tavaran ostohinnasta.
Tavaran arvo laskee jo kun kiikutat sen ulos kaupasta, ajan kuluessa arvo laskee lisää vaikka jemmailisit vain kaapissa, käytössä tietty vielä enemmän.
Eri asia sitten ne jutut, joille tulee jotain keräilyarvoa.
Te joilla lastenvaatteet ei mene kaupaksi, niin realistinen katse tuotteisiin.
Ovatko värit haalistuneita? Printtikuvioista lohkeillut palasia?
Onko kangas nyppyyntynyt tai muuten nuhjuisen oloinen?
Entä vaatehuolto, pesettekö ja silitättekö vaatteet? Onko viikattu nätisti?
Onko pöytä siisti ja hyvin sommiteltu? Onko liikaa tavaraa ja rojut "pengo tästä" -läjissä?
Vai onko nätisti aseteltuina ja sopivan väljää pöydässä?
Käyttekö vähintään jokatoinen päivä siivoamassa pöytää ja viemässä uutta myntiin (jos mahtuu)?
Ja ne hinnat. Kirppuksellä 0,50 -1€ on hintoja, joilla lapataan ostoskoriin sen enempää analysoimatta. Jos menee siitä yli, niin pitää jo ostajana pihtia, että onko se ok hinta käytetystä tuotteesta. Toki laatu ratkaisee, esim. 100% merinovillaisesta välihaalarista voi olettaa maksavan enemmän kuin puuvilla-polyesteri -sekotteisesta bodysta.
Tässä nyt alkuun asioita, jotka vaikuttavat ratkaisevasti kirppismyyntiin. Viimeksi oli huono myynti, mutta sain silti reilu 30€ voittoa. Aiemmin voitto ollut 60-100€.
Vierailija kirjoitti:
Btw ihan mielenkiinnosta, liikkuuko koon xs-s naisten vaatteet lainkaan kirppiksellä? Ei kulahtaneita siis, vaan uudenveroisia (ja pesry + silitetty, tietty).
Hinnat 1-3€, ja vaatteet siis mm. neulemekkoa, pitkää paitaa yms.
Mulla on ollut vain yhdellä ainoalla kirpiksellä (useita kertoja vuosien aikana) ja melko pienellä paikkakunnalla, joten kokemus on hieman suppea, mutta ei liiku... 😐 Tavallisia vaatteita saattaa mennä muutamia, mutta äitiysvaatteet ei liikkunut ollenkaan vaikka kunto todella hyvää ja alhaiset hinnat. Monen yrityksen jälkeen lopulta kippasin uffin laatikkoon, kun en nettikirppareiden säätöä jaksa. Vähissä tuntuu olevan pienten kokojen käyttäjät.....
Sellasia vauvojen vaatteita saa ihmiset helposti ilmaiseksi sukulaisiltaankin ja kierrättävät niitä keskenään, siis tarkotan just niitä bodyja ja muita vastaavia. Ei välttämättä osteta kirpparilta, ne on usein aika huonon näköisiäkin. Vasta leikki-ikäisten vaatteet on kiinnostavia, niitten käyttöikä kun on loppujen lopuksi lyhyt ja kaupoissa ne voi olla kalliita. Ostaisin kenkiä, haalareita, ulkoiluasuja ja sen sellaisia. Pikkuripaleet jää pöytiin.
Aikuisten vaatteita en yleensä edes katsele. Olen muistaakseni vain kerran ostanut yhden erikoisen näköisen farkkutakin kirpparilta, se olikin kiva ja sopi mulle hyvin. Mut siitä on jo kauan.
Mieluiten katselen astioita, koriste-esineitä, kirjoja, leluja, käsityötarvikkeita, mattoja jne. Ihmettelen joskus, miksi ihmiset pyytää kirpparilla ylijäämälangoistaan mielestäni liian isoja hintoja. Samaan hintaa saa kaupastakin.
Olen pitänyt itsekin pöytää aina silloin tällöin, mutta vasta viimeisellä kerralla iski varas. Vei designlasia, vaikka olin laittanut aika pienen hinnankin. Myös yksi miehen pöytään laittama työkalu oli lähtenyt varkaan matkaan. Arveluttaa, uskaltaako enää laittaa myyntiin mitään. Joillakin kirppareilla on ne vitriinit, missä voi myydä arvokkaampia tavaroita, mutta minusta tuntuu, että ihmiset ei edes katso niitä.
Itsellä oli ekan kerran nyt kesäkuussa pöytä kirppiksellä. Kirppis on valoisa ja avara ja omistajat pitävät tarkkaa huolta että homma toimii. Mm. nopeasti tulee huomautus jos pöytää ei hoida ollenkaan. Tämä tarkoittaa sitä, että ihmiset viihtyvät siellä ja usein suorastaan ruuhkaa.
Sain suurinpiirtein 50 per viikko voittoa (perjantaina haen pois ja saan lopputilityksen). Myin ihan muutamia vaatteita, mutta muuten astioita, koriste-esineitä, leluja ja pienten lasten tavaraa. Erityisesti halusin eroon pehmoleluista. Hinnoittelin 1 - 5 euron väliin, muutama tavara oli hiukan kalliimmalla. Sain tosi paljon ylimääräistä tavaraa pois, jotka muuten olisin heittänyt roskiin. Tähän mennessä heikoiten on mennyt kirjat, niin lasten kuin aikuisten, niihin seuraavaksi ainakin puolet halvemmat hinnat. Astiat menneet tosi hyvin ja pehmolelut eurolla ovat lähteneet myös.
Olen jo päättänyt syksyllä ottaa pöydän uudestaan, löytyy talvitavaroita, joulukoristeista jne. Sitten alkaa olla suurinpiirtein kaikki ylimääräinen myyty.
Vaatteitteiden kohdalla laitan ne suoraan keräyksiin, ei ne liiku kirppiksillä ihan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Siis menevätkö pehmolelut oikeastikin kaupaksi? Mulla ois pari jätesäkillistä pehmoleluja hyväkuntoisesta uudenveroiseen, missäköhän menisivät hyvin?
En tiedä, miten aikuisten vaatteiden kanssa on, mutta lastenvaatteet menevät lähes kaikki. Muutama hassu on jäljellä parin viikon myyntiajan jälkeen. Perus Lindex, Benetton yms. paidat ja housut 1-3€, mekot 3-5€. Jos on haluttu merkki, voi pyytää enemmänkin. Takit 5-25€, kengät 2-10€. Meillä on kyllä myynnissä aina muutakin, leluja ja urheiluvälineitä jne.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä kauanko, 5 v ? olen väh kerran kk vienyt autollisen kirppikselle . 5 Ikean kassillista on aina.
Muutin pk-seudulle ja ihan työpaikan vieressä on tosi iso kirppis.
Kuun puolessa välissä vien 5 Ikean kassillista tavaraa ja he hinnoittelevat ja myyvät, veloittavat siitä 50%. Taas kk päästä vien uuden satsin ja palauttavat vanhat kassit.
Mulla on vakkaripöytä siellä, homma toimii.Olen tyhjentänyt meidän kodin ylimääräisistä , kesämökki myytiin, miehen täti kuoli ja oma perhe ei halunnut sitä pientä irtaimistoa.
Juhannuksena mennään miehen vanhempien mökille ja kuulemma siellä on vintillä vielä paljon ylimääräistä.
Olen myynyt myös veljeni perheen omaisuutta ja jopa heidän naapurin.
Joka kk tulee 50 - 100 e. Ei sillä laskuja maksella, mutta ylimääräinen menee kiertoon ja eipä meillä kaapit pullistele.
Tähän asti on aina myytävä löytynyt, mutta appivanhempien kesämökiltä ylimääräisen irtaimiston jälkeen ei mitään taida irtoa enää.
Ihan uteliaisuutta ihan kysyn, paljonko sait veljen naapurista? Meillä on naapurina todella ikävä ukko, jonka myisin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Siis menevätkö pehmolelut oikeastikin kaupaksi? Mulla ois pari jätesäkillistä pehmoleluja hyväkuntoisesta uudenveroiseen, missäköhän menisivät hyvin?
Pehmolelujen kohdalla kannattaa olla kriittinen. Nuhjuiset, joita ei saa pesemälläkään puhtaiksi, ja rikkinäiset kannattaa heittää roskiin. Mutta jos on ehjä ja nätti, mutta vain nuhjaantunut ja likainen, kannattaa kokeilla ensin pesukoneessa käyttämistä. Sen jälkeen, jos lelu näyttää ihan puhtaalta, voi tehdä pientä tuunausta. laittaa rusettia kaulaan yms. Monesti juuri ne koristeet siinä lelussa, just kaulapannat ja rusetit ja vastaavat on liutuneita ja huonoja, ne kannattaa vaihtaa uusiin. Ja voi tehdä niille vielä jotain kivaa tuunausta, jos on yhtään sen taitoinen. Näin olen saanut menemään aika hyvin vanhoja pehmoleluja rompetoreilla, hinta ei tietysti päätä huimaa, mutta eipä mene lelu vielä roskiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään
Sinun p*skasi on toisen aarre. Eihän se tyhmä ole, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Mitä asia oikeastaan sinulle kuuluu?
Mutta joo, itse olen kirpparilla käynyt vain asiakkaana, ja kovasti ihmettelen, miten joku jaksaa pöytää pitää. Ei minusta olisi siihen ja tuntuu että tuskin siitä saa tuottoa edes myyntipaikan vuokran + roudaukseen ja järjestelyyn menevien matkakulujen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw ihan mielenkiinnosta, liikkuuko koon xs-s naisten vaatteet lainkaan kirppiksellä? Ei kulahtaneita siis, vaan uudenveroisia (ja pesry + silitetty, tietty).
Hinnat 1-3€, ja vaatteet siis mm. neulemekkoa, pitkää paitaa yms.
Mulla on ollut vain yhdellä ainoalla kirpiksellä (useita kertoja vuosien aikana) ja melko pienellä paikkakunnalla, joten kokemus on hieman suppea, mutta ei liiku... 😐 Tavallisia vaatteita saattaa mennä muutamia, mutta äitiysvaatteet ei liikkunut ollenkaan vaikka kunto todella hyvää ja alhaiset hinnat. Monen yrityksen jälkeen lopulta kippasin uffin laatikkoon, kun en nettikirppareiden säätöä jaksa. Vähissä tuntuu olevan pienten kokojen käyttäjät.....
Jos paikkakunnalla on useampi kirppis, kannattaa ottaa selvää niiden tyypillisistä asiakkaista. Esimerkiksi kotikaupungissani Jyväskylässä on yksi kirppis, jolla myydään ehkä eniten lastenvaatteita ja -tarvikkeita (Silinteri). Toisella kirppiksellä taas myydään kaikkea mahdollista ja vaatteita kaikenikäisille ja -kokoisille (Kirpparilla.fi). Kolmannella kirpparilla menevät muualla rekkiin helpommin jäävät XS-S -vaatekoot kaupaksi ja pääosa myytävistä vaatteista on nuorison pintamuotia (Kirpputori Centrum).
kävin itse pitkästä aikaa taannoin kirpulla ja täytyi vaan taas todeta, että en jaksa edes katsoa niitä täpötäyteen tungettuja looseja. Itse ostelin aikanaan paljonkin kirppiksiltä tavaraa, mutta kuten sanoin, ei vaan kiinnosta ne paikat , jotka on niin täyteen ahdettuja, että löytääksesi sieltä jotain pitäisi purkaa puolet tavaroista pois. Kyllä itsekin väittäisin näin vain ostajan näkökulmasta, että ne väljemmät tavaraloosit myyvät paremmin. Kannattaisi ehkä katsoa kriittisesti omaa paikkaansa nimenomaan ostajan silmin välillä.
Up