Miehestäni on tullut ihan papparainen ! " Et kai sinä tuota osta, sehän on nuoremmille!" " Ai festareille, ajattelin että vuokrattaisiin m...
Olen 39v, mies 42v ja tuntuu, että miehestä on tullut tylsä vanhus parin vuoden sisään . Nyt minun vaatteenikin ovat jo liian nuorekkaat !
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan syntynyt papaksi kun olen aina arvostanut mökkeilyn paljon korkeammalle kuin festarit :(
M38
Etkä ole ainoa. Jäätävää ajatellakin ”festarikansaa”...
N44
Tuhansittain juopuneita teinejä ja huonoa musiikkia, taidan jättää väliin.
Jos festareille niin jo majoitus pitää olla kun kukaan yli 25 vuotias enään telttaile.
Selvennän nyt vähän aloitustani: se liian nuorekas vaate oli siis keltainen, puoleen reiteen yltävä mekko H&m:n nuortenosastolta, ei silti mielestäni lainkaan liian teiniä vaikka merkki onkin Divided.
Mies ei myöskään enää tahdo oikein liikkua kotoa mihinkään, jo iltakahvit torilla ovat liian extremeä ellei tätä reissua oli sovittu viikko etukäteen! Miehestä on tullut pullaa mussuttava verkkarihemmo, joka haluaa kymmenen uutisten jälkeen nukkumaan. Se tiukoissa mustissa farkuissaan syötävän hyvältä näyttänyt mies, jonka kanssa ajelimme öisin ties missä kun kumpaakaan ei väsyttänyt on poissa. Tokihan tässä on molemmille tullut ikää ja myös nyt 10v poikamme syntymä muutti asioita, mutta silti...
Ap
Ihme vastakkainasettelua. Olen nelikymppinen nainen. Varsin konservatiivinen uskis, enkä pukeudukaan kovin räväkästi.
Meillä on mökki, siellä vietetään tietysti paljon aikaa. Samoin käyn luonnossa retkeilemässä ja teen viikon vaelluksia. Silti on kiva mennä fesrareille iloisten ihmisten sekaan kaljalle ja kuunnella hyvää musiikkia. Näitä saa sama ihminen tehdä ihan kaikkia! Mökkiä ei kukaan ulosmittaa vaikka rannekkeen ostaa.
Ja tuon miesten pappautumisen tunnistan kyllä.. Jo kun alkaa jotain ehdotella ennen vastausta kuuluu se ähkäisy ja aijjai. Kolottaa niin.
Kivaa on kuitenkin aina kun yhdessä johonkin lähdetään tai punkkaan hypätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki, rantasauna, itsesavustettu ahven ja valkoviini > Festarit, muta, makkaraperunat ja lämmin olut.
Muista vessat festareilla! Ulostevanat seinillä, kusen ja paskan löyhkä! Aikuiseen makuun!
Sopii kuitenkin yhteen soitettavan "musiikin" kanssa...
Minä olen "vasta" 34 v. ja minua ei saisi enää festareille kuin kilon palasina. Itse asiassa inhosin sitä jo silloin kun siellä kävin teini-ikäisenä.
Olen 38 v ja todellakin käyn bändikeikoilla, sekä baareissa että festareilla. Vai onko tämän ikäisille ainoa salittu tapahtuma jotkin herätysjuhlat tai Pori Jazz? Tiedostan hyvin ikäni, mutta en ymmärrä miten sen pitäisi liittyä musiikinkuunteluun.
Tuo pullansyöntikin alkaa ottaa aivoon, mIehellä on ihan äskettäin alkanut tämä että kahvin kanssa pitää saada jotain makeaa ja ketuttaa katsella, miten toinen mussuttaa pullaa ja sitten ähkäisee ja heittäytyy sohvalle. Päällä ne samat verkkarit kuin edellispäivänäkin. Telkasta laitetaan huutamaan jokin kotimainen elokuva ja kesken kaiken alkaa kuorsaus. Tiedättekö mitä, mies muistuttaa nykyään TODELLA paljon isääni ! .O
Ap
Itse tykkään mökkeillä ja joskus käydä festareilla, jos siellä on mun makuun hyviä bändejä. Näiden bändien keski-ikä reilusti neljänkympin paremmalla puolella, joten miksi ei yleisössä saisi olla samaa ikäluokkaa. Hotelliin yöksi, jos festarit vieraalla paikkakunnalla ja kerran mentiin mökille, kun sattui olemaan lähellä mökkiä. Itse olin kuskina, joten olin selvinpäin festareilla eikä sinne muutenkaan ole pakko mennä perseitä vetämään. Alkoholia voi nauttia kohtuudella niin nuorena kuin vanhana.
Elämä on mukavaa, kun tekee niitä asioista mistä tykkää eikä turhaan stressaa muiden puheista tai siitä pukeutuuko jonkun mielestä liian nuorekkaasti (mikä ei vielä tarkoita teinivermeitä) ja kuuntelee sitä musiikkia mistä sattuu pitämään. Itsellä on laaja musiikkimaku; klassisesta maailmanmusiikkiin, tanssimusiikista nuoruuden rock- ja hevibändeihin ja näitä bändejä aion käydä niin pitkään katsomassa kun huvittaa, oli itsellä ikää 35 v tai 60 v.
Festarit on köyhille, teineille ja juopoille.
Eräs tuttavapariskunta päätyi eroon juurikin siksi, että tämä tyylikäs ja nuorekas , matkustelusta nauttinut rouva ei kestänyt enää rupsahtanutta ja kotihiireksi muuttunutta miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan syntynyt papaksi kun olen aina arvostanut mökkeilyn paljon korkeammalle kuin festarit :(
M38
Etkä ole ainoa. Jäätävää ajatellakin ”festarikansaa”...
N44
Mäkin olen aina valinnut mökin. Syntynyt keski-ikäiseksi? Parhaaseen festariaikaan lähdetään miehen kanssa Jäämerelle kalaan, en tiedä parempaa. N39
Kyllä mun mielestä festareilla voi yli nelikymppinenkin käydä, mutta käytös ja ulkoasu ei pidä olla kuin 18-vuotiaan. Usein näkee jo kaukaa, ketkä keski-ikäiset naiset on lähteneet vähän tuulettumaan, siellä ollaan tissitopissa ja minarissa, vaikka vartalo ei antaisi myöten ja örvelletään ihan järkyttävässä kännissä. Pidetään kauheaa meteliä itsestään, tanssitaan hamonen vyötärölle rullautuneena ja kähmitään nuoria poikia, kun ollaan muka niin puumia.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mulla on 45v rakastaja. Seksiä on olosuhteiden pakosta vain kerran viikossa ja joka kerta se on aivan ihanaa. Mies harrastaa ja urheilee paljon, on tosi virkeä ja nuorekas. Aivan ihana mies eikä todellakaan mikään pappa. Masentavilta kuulostaa teidän miehet.
Mulla muuten sama, paitsi että mies on 47 ja seksiä pari-kolme kertaa viikossa :)
Minusta raja menee siinä tekeekö ihminen asiasta tai iästä numeroa vai meneekö asia luontevasti.
Joku rock rock tyyppi on ikuinen festareille kävijä ja sitä ei juurikaan ihmettele, jos olet oman elämäsi robbie willuams niin anna palaa. Mutta sellainen tyyppi elää muutenkin elämänsä aatteensa mukaan eikä rauhoitu. Tosin parisuhde ja lapset ovat rauhoittaneet duracell pupunkin.
Mutta jos olet arkielämässä Inkeri asiakaspalvelussa tai Matti reskontrassa niin tietty uskottavuus nelikymppisenä festarigebardina puuttuu. Täysin. Ei kannata koheltaa jos on kuin Blomqvistin Åke discotanssia veivaamassa. Toki voi käydä festareille mutta ota iisisti - älä nyt ihmeessä humallu, huuda ja konttaa tai pue narutissipaitaa vain yhdeksi tai kahdeksi päiväksi vuodessa. Älä sammu telttaasi tai kenenkään muunkaan telttaan. Älä tuijota jenniä eturivissä humalassa ja ota videota ja älä nyt ainakaan jaa sitä videota somessa. Se on noloa. Se ei kerro elinvoimastasi vaan hiljaisesta epätoivostasi. (Yhtä en saa, yksi jää aina puuttumaan. Otetaan aina vaan, jotain.)
Vierailija kirjoitti:
Festarit on köyhille, teineille ja juopoille.
Jaa, meillä mökkivuokra kolmelle yölle on noin 2000 euroa. Onneksi on maksajia 8 kpl.
Festarit on lähinnä nuorten ihmisten huvia, miksi kukaan keski-ikäinen tai lähes sellainen haluaisi lähteä örveltävien parikymppisten sekaan maksamaan törkeää ylihintaa kaikesta mahdollisesta?
Nuo teidän viestit kertoo, että ootte tippuneet kelkasta jo ajat sitten. Ettekö oo lukeneet, että festareita suunnitellaan nykyisin juuri aikuisemmille sopiviksi? Eli kunnon vessat - voin kertoa kokemuksesta, että oli siistiä kun viimeksi olen käynyt - ruokatarjoilu samoin kuin juomat monipuoliset eikä mitään makkaraperunoita ja kaljaa. Köyhillä noille tosin ei oo paljon asiaa, hinnat on kyllä "festarihintoja".... Tänä vuonna taas menossa, ikää 43 ja paljon tuolla on vanhempiakin :) Mutta ei kai siinä, mukavaa mökkeilyä!
Vierailija kirjoitti:
Festarit on lähinnä nuorten ihmisten huvia, miksi kukaan keski-ikäinen tai lähes sellainen haluaisi lähteä örveltävien parikymppisten sekaan maksamaan törkeää ylihintaa kaikesta mahdollisesta?
Ongelma on siinä, että monilla parikymppisillä ei oo oikein enää varaa maksaa lippujen hintoja, siihen vielä matkat ja majoitus päälle jos tulee kauempaa.
Kyllä siinä jotakin pervoa on että nelikymppinen änkeää kersojen sekaan mutakentille hyllymään ja saastaisiin vessoihin pyllistelemään. Silloin on jäänyt muutama kehitysvaihe elämästä väliin.