Jos haluat kasvattaa pakaroitasi, treenaa lantionnostoja
Ja sitten nostelemaan sitä lantiota, naiset! Tämä on paras liike niiden treenaamiseen.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet:
Hyvä esimerkki siitä, miten tuota liikettä ei kuulu tehdä.
En keksi ainuttakaan syytä haluta kasvattaa pakaroitani. Miesten huomio ei ole mikään syy.
Kyykky:
paino enemmän päkiöillä = vaikutus etureisiin
paino enemmän kantapäillä = vaikutus pakaroihin.
Vierailija kirjoitti:
Losoperseestäkin saa treenin avulla kivannäköisen. Älkää luovuttako sen perseenne suhteen, naiset! Kovaa treeniä vaan, kyllä se siitä pyöristyy.
Ei kiitos, en treenaa jotta saisin miehiltä huomiota joten jätän väliin. Mitä pienempi arse sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet:
Mikä tuossa oli väärin?
Näksipä joskus hoikan ja treenatun miehen, jolla on kauniit kasvot.
Kriisi Norjaan ja norjalaismiehiä Suomeen tuhansia!
Vierailija kirjoitti:
Kyykky:
EMG-mittaukset eivät valehtele. Lantionnosto on parempi liike pakaroiden kannalta.
"The barbell hip thrust activates the gluteus maximus and biceps femoris to a greater degree than the back squat when using estimated 10RM loads"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet:
Mikä tuossa oli väärin?
Lantiota ei tuoda tarpeeksi ylös. Takapuoli lasketaan videolla lähestulkoon lattiaan, vaikka tehokkain tapa tehdä tuo liike on päästää lantio sen etuasennosta taka-asentoon. Videon ala-asennossa pakaralihakset ovat jo ihan täydessä levossa, kun ne voisi pitää lyhyemmällä liikeradalla koko ajan aktiivisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykky:
EMG-mittaukset eivät valehtele. Lantionnosto on parempi liike pakaroiden kannalta.
"The barbell hip thrust activates the gluteus maximus and biceps femoris to a greater degree than the back squat when using estimated 10RM loads"
Että sellainen tutkimus. Tuossa tuskin on otettu huomioon sitä, että kyykky ottaa eri paikkoihin eri yksilöillä? Reisiluun pituus ja nilkan liikkuvuus vaikuttavat todella paljon siihen, meneekö kyykky enemmän etureidelle vai pakaralle. Lisäksi kyykyn perustekniikka. Jos perse lähtee ensimmäisenä suoraan taakse/takaviistoon, rasitus tulee ihan varmasti enemmän pakaroille, jos verrataan painonnostosta tuttuun kyykkytyyliin, jossa liike lähtee polvien työntämisestä jalkaterien suuntaan.
Naurattaa ihmiset jotka oikeasti luulee että kyykky on paras pakaraliike. Siinähän ihmettelette ratapölkyn paksuisten reisienne kanssa miksei pakarat kasva samaa tahtia. Tämäkin ketju täynnä pelkkää tuubaa.
Tein tänään maastavetoa, lantionnostoja ja kyykkyjä ja loitontajalaitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykky:
Että sellainen tutkimus. Tuossa tuskin on otettu huomioon sitä, että kyykky ottaa eri paikkoihin eri yksilöillä? Reisiluun pituus ja nilkan liikkuvuus vaikuttavat todella paljon siihen, meneekö kyykky enemmän etureidelle vai pakaralle. Lisäksi kyykyn perustekniikka. Jos perse lähtee ensimmäisenä suoraan taakse/takaviistoon, rasitus tulee ihan varmasti enemmän pakaroille, jos verrataan painonnostosta tuttuun kyykkytyyliin, jossa liike lähtee polvien työntämisestä jalkaterien suuntaan.
Huomasitko kuinka suuri ero liikkeiden välillä oli pakaralihasten aktivoinnin suhteen? Lantionnosto on suorastaan murskaavan paljon parempi persetreeni kuin kyykky. Älä salimakeile omiasi, vaan linkkaa yksikin tutkimus, jossa kyykky todetaan edes lähes yhtä hyväksi pakaraharjoitukseksi kuin LN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykky:
Huomasitko kuinka suuri ero liikkeiden välillä oli pakaralihasten aktivoinnin suhteen? Lantionnosto on suorastaan murskaavan paljon parempi persetreeni kuin kyykky. Älä salimakeile omiasi, vaan linkkaa yksikin tutkimus, jossa kyykky todetaan edes lähes yhtä hyväksi pakaraharjoitukseksi kuin LN.
En väittänyt kumpaankaan suuntaan. Kyykyn tekniikat vaihtelevat. Pelkästään eri tekniikoilla kyykyn saa menemään todella rajusti etureisille tai sitten todella rajusti pakaroille. Jos EMG-mittauksessa on mitattu tavallista takakyykkyä, jolla yritetään kurittaa etureisiä, ei ole ihme, että pakara aktivoituu heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykky:
En väittänyt kumpaankaan suuntaan. Kyykyn tekniikat vaihtelevat. Pelkästään eri tekniikoilla kyykyn saa menemään todella rajusti etureisille tai sitten todella rajusti pakaroille. Jos EMG-mittauksessa on mitattu tavallista takakyykkyä, jolla yritetään kurittaa etureisiä, ei ole ihme, että pakara aktivoituu heikosti.
Salimakeilu sen kuin jatkuu. Noh, tässä on toinen tutkimus samalta tiimiltä.
"Front, full, and parallel squats are some of the most popular squat variations. The purpose of this investigation was to compare mean and peak electromyography (EMG) amplitude of the upper gluteus maximus, lower gluteus maximus, biceps femoris, and vastus lateralis of front, full, and parallel squats. Thirteen healthy women (age = 28.9 ± 5.1 y; height = 164 ± 6.3 cm; body mass = 58.2 ± 6.4 kg) performed 10 repetitions of their estimated 10-repetition maximum of each respective variation. There were no statistical (P ≤ .05) differences between full, front, and parallel squats in any of the tested muscles. Given these findings, it can be concluded that the front, full, or parallel squat can be performed for similar EMG amplitudes."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakyykyt (syvät ja normikyykyt) ovat tehokkaampi liike pakaralihasten muokkaamiseen. Askelkyykky on toinen täsmäliike pakaralihaksille.
Eivät ole. Johan se tuli ketjussa aiemmin todettua. Kyykky on hyvä yleisliike alavartalolle, mutta se ottaa enemmän reisiin, etenkin etureisiin. Kyllä hauiksetkin rasittuvat kulmasoudussa, mutta ei kulmasoudulla hauiksia kovin tehokkaasti kasvateta.
Kyllä mulla kyykky ottaa pe-rse-ese-en kun en mene ihan alas asti vaan stoppaan puoliväliin. 200kg toistoja ja on huomenna persekipeä. Siihen päälle vielä romanialaisia maastavetoja. Hauis kasvaa mulla parhaiten isoilla painoilla tangolla, kapealla ja yli leveällä otteella (old school).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakyykyt (syvät ja normikyykyt) ovat tehokkaampi liike pakaralihasten muokkaamiseen. Askelkyykky on toinen täsmäliike pakaralihaksille.
Eivät ole. Johan se tuli ketjussa aiemmin todettua. Kyykky on hyvä yleisliike alavartalolle, mutta se ottaa enemmän reisiin, etenkin etureisiin. Kyllä hauiksetkin rasittuvat kulmasoudussa, mutta ei kulmasoudulla hauiksia kovin tehokkaasti kasvateta.
Kyllä mulla kyykky ottaa pe-rse-ese-en kun en mene ihan alas asti vaan stoppaan puoliväliin. 200kg toistoja ja on huomenna persekipeä. Siihen päälle vielä romanialaisia maastavetoja. Hauis kasvaa mulla parhaiten isoilla painoilla tangolla, kapealla ja yli leveällä otteella (old school).
Se että johonkin lihakseen "ottaa" ei tarkoita, että treenistä olisi hyötyä lihasten kasvun suhteen. Kuorma liikkuu edelleen täysin samoilla lihaksilla kuin pohjaan asti vedetyssä kyykyssä tai etukyykyssä, kuten ketjuun linkatusta tutkimuksesta käy ilmi. Minullakin kipeytyy olkapäät raskaiden kauppakassien kantamisesta, mutta ei mun olkapäälihakset siitä silti juuri kasva.
Vierailija kirjoitti:
Losoperseestäkin saa treenin avulla kivannäköisen. Älkää luovuttako sen perseenne suhteen, naiset! Kovaa treeniä vaan, kyllä se siitä pyöristyy.
Mikä oletus on se, että naiset treenaava vain persettä ja jokaisen tavoite on mahdollisimman iso hanuri? 😂
Minä ainakin treenaan koko kroppaa ja olin ihan onnesta soikeana yksi päivä kun pari kk sitten aloitin pidemmän tauon jälkeen uudestaan käymään salilla ja nyt olen jälleen kaivellut ihan näkyvän hauiksen esiin. 😊 Alakroppaan en edes niin hirveästi tuhlaa salilla aikaa, se on jo vahva muutenkin ja perseen ulkonäöstä en piittaa - ei ole roikkuva mutta ei myöskään nykymuodin mukainen seitsemän leivän kammottava uuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että johonkin lihakseen "ottaa" ei tarkoita, että treenistä olisi hyötyä lihasten kasvun suhteen. Kuorma liikkuu edelleen täysin samoilla lihaksilla kuin pohjaan asti vedetyssä kyykyssä tai etukyykyssä, kuten ketjuun linkatusta tutkimuksesta käy ilmi. Minullakin kipeytyy olkapäät raskaiden kauppakassien kantamisesta, mutta ei mun olkapäälihakset siitä silti juuri kasva.
Juu, mutta kato kun mun perse on kasvanut ja pyöristynyt pelkästään kyykyillä ja maastavedoilla. Olen treenannut jo vuosia. Ps mulla ei kipeydy olkapäät kauppakasseista, ovat tottuneet jo vähän isompiin kuormiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta kato kun mun perse on kasvanut ja pyöristynyt pelkästään kyykyillä ja maastavedoilla. Olen treenannut jo vuosia. Ps mulla ei kipeydy olkapäät kauppakasseista, ovat tottuneet jo vähän isompiin kuormiin.
Ei kukaan kiistänyt, etteikö kyykkykin vähän p.erseeseen ottaisi, mutta lantionnostot ovat paljon parempi harjoite pakaralihaksille. Ihan sama miten p.erseellä puristelet tai pierua pidättelet. Tosin netissä nyt voi väittää kasvattaneensa vaikka rintalihaksia purkkaa jäystämällä, mutta ei se siitä totta tee.
...paitsi että niillä saa aikaan nivelrikon polviin jo ennen neljääkymmentä ikävuotta.