Jos haluat kasvattaa pakaroitasi, treenaa lantionnostoja
Ja sitten nostelemaan sitä lantiota, naiset! Tämä on paras liike niiden treenaamiseen.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakyykyt (syvät ja normikyykyt) ovat tehokkaampi liike pakaralihasten muokkaamiseen. Askelkyykky on toinen täsmäliike pakaralihaksille.
Eivät ole. Johan se tuli ketjussa aiemmin todettua. Kyykky on hyvä yleisliike alavartalolle, mutta se ottaa enemmän reisiin, etenkin etureisiin. Kyllä hauiksetkin rasittuvat kulmasoudussa, mutta ei kulmasoudulla hauiksia kovin tehokkaasti kasvateta.
Kyllä mulla kyykky ottaa pe-rse-ese-en kun en mene ihan alas asti vaan stoppaan puoliväliin. 200kg toistoja ja on huomenna persekipeä. Siihen päälle vielä romanialaisia maastavetoja. Hauis kasvaa mulla parhaiten isoilla painoilla tangolla, kapealla ja yli leveällä otteella (old school).
Se että johonkin lihakseen "ottaa" ei tarkoita, että treenistä olisi hyötyä lihasten kasvun suhteen. Kuorma liikkuu edelleen täysin samoilla lihaksilla kuin pohjaan asti vedetyssä kyykyssä tai etukyykyssä, kuten ketjuun linkatusta tutkimuksesta käy ilmi. Minullakin kipeytyy olkapäät raskaiden kauppakassien kantamisesta, mutta ei mun olkapäälihakset siitä silti juuri kasva.
Juu, mutta kato kun mun perse on kasvanut ja pyöristynyt pelkästään kyykyillä ja maastavedoilla. Olen treenannut jo vuosia. Ps mulla ei kipeydy olkapäät kauppakasseista, ovat tottuneet jo vähän isompiin kuormiin.
Ei kukaan kiistänyt, etteikö kyykkykin vähän p.erseeseen ottaisi, mutta lantionnostot ovat paljon parempi harjoite pakaralihaksille. Ihan sama miten p.erseellä puristelet tai pierua pidättelet. Tosin netissä nyt voi väittää kasvattaneensa vaikka rintalihaksia purkkaa jäystämällä, mutta ei se siitä totta tee.
Juu.. mä luotan omiin havaintoihin ja liikkeisiin jotka ottavat moniin eri lihaksiin.
Vierailija kirjoitti:
En keksi ainuttakaan syytä haluta kasvattaa pakaroitani. Miesten huomio ei ole mikään syy.
Minä keksin siinä vaiheessa, kun makasin vuoteenomana selkäsäryn takia.
Voimaa pakaroihin, niin lantion asento pysyy hyvänä ja siten selkä ei rasitu niin paljoa. Huonot pakaralihakset aiheuttavat epävakaan lantion, mikä rasittaa selkää jopa ihan tavallisessa kävelyssä. Kun pakaroissa on voimaa, liike lähtee pakaroista. Samalla jalkojen asento pysyy hyvänä, eikä kierry sisään päin ja näin kuluta polvia.
Joten näen monta syytä treenata persettä.
Vierailija kirjoitti:
Koklaain äsken kotona 20kg painoilla tangolla. Ei ole raskas liike, mutta ei tunnu peffassa, vaan vatsassa ja reisissä.
Kyykkypyllistys painoilla on tehokkaampi.
Turha liike, paksuntaa reisiä.
Teet sen sitten väärin. Sen kuuluu tuntua pakarassa ei reisissä. En tosin edes ymmärrä, miten saat sen tuntumaan reisiini, taito se sekin kyllä on.
En tiedä, kerro sinä miksi sinulla tuollainen oletus on. Kukaan ei ainakaan tässä ketjussa ole sinun lisäksesi sanonut, että naiset treenaisivat salilla vain persettä.
Koko kropan treeniin kuuluu myös pakaroiden treenaaminen.