Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viikonloppuna töissä vaikka kerroin olevani väsynyt ja tarvitsevani lepoa?

Vierailija
09.06.2018 |

Meillä on lapsi, joka juuri oppinut liikkumaan paikasta a paikkaan b. Herää sata kertaa yöllä ja mikään ei ikinä ole hyvin, enää ei edes sylissä..joku tähän ikään liittyvä vaihe.

Olen ollut viime viikon aivan poikki ja väsymyksen takia saan helposti paniikkikohtauksia ja muita psyykkisiä oireita. Minulla ei ole myöskään aikuista seuraa saatavilla vaan päivät notkutaan kotona vauvan ja koirien kanssa, mies tulee kotiin niin ei edes halua viettää aikaa.

Eilen ilmoitin, että olen niin väsynyt että haluaisin että hän auttaisi huomenna kotona, eikä menisi töihin, että pitäisin mielenterveyteni mielummin kuin saisimme sen uhalla rahaa.

Lähdin illalla kerrankin ystäväni kanssa ulos, kunnes mieheltä tulee viesti ”menen nukkumaan kun huomenna töitä, onhan sulla avain ja tuu ajoissa kotiin että ehdit nukkua ?”. Sanoin, että en edelleenkään jaksa olla yksin kotona. Ei välittänyt.

Oli nyt aamulla lähtenyt töihin. Alkaa vähän vituttamaan kun mies on kuukaudesta vähintään 3vklp töissä, eli aina kun töitä on.

Alkaa tuntumaan, että minun jaksamisella ei ole mitään väliä, tottakai arvostan kun mies jaksaa olla töissä mutta mun mielestä on törkeää lähteä töihin viikonloppuna ja viedä myös minulta mahdollisuus lepoon, kun tietää että väsymys aiheuttaa minulle oikeasti oireita.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsi, joka juuri oppinut liikkumaan paikasta a paikkaan b. Herää sata kertaa yöllä ja mikään ei ikinä ole hyvin, enää ei edes sylissä..joku tähän ikään liittyvä vaihe.

Olen ollut viime viikon aivan poikki ja väsymyksen takia saan helposti paniikkikohtauksia ja muita psyykkisiä oireita. Minulla ei ole myöskään aikuista seuraa saatavilla vaan päivät notkutaan kotona vauvan ja koirien kanssa, mies tulee kotiin niin ei edes halua viettää aikaa.

Eilen ilmoitin, että olen niin väsynyt että haluaisin että hän auttaisi huomenna kotona, eikä menisi töihin, että pitäisin mielenterveyteni mielummin kuin saisimme sen uhalla rahaa.

Lähdin illalla kerrankin ystäväni kanssa ulos, kunnes mieheltä tulee viesti ”menen nukkumaan kun huomenna töitä, onhan sulla avain ja tuu ajoissa kotiin että ehdit nukkua ?”. Sanoin, että en edelleenkään jaksa olla yksin kotona. Ei välittänyt.

Oli nyt aamulla lähtenyt töihin. Alkaa vähän vituttamaan kun mies on kuukaudesta vähintään 3vklp töissä, eli aina kun töitä on.

No hän kyllä tekee töitä ihan perheen takia, ei se muuten jaksaisi. Ei siis todellakaan olla mitään rikkaita ja kyse ei ole siitä että hän rakastaisi työtään. K

Alkaa tuntumaan, että minun jaksamisella ei ole mitään väliä, tottakai arvostan kun mies jaksaa olla töissä mutta mun mielestä on törkeää lähteä töihin viikonloppuna ja viedä myös minulta mahdollisuus lepoon, kun tietää että väsymys aiheuttaa minulle oikeasti oireita.

Olet oikeassa: Sun jaksamisella ei ole miehelle merkitystä. Se on mieluummin töissä kuin kotona teidän kanssa, koska se muksu rasittaa sitäkin. Tuollainen se miehesi oikeasti on.Ei  vissiin kohdellu sua noin ennen vauvan tuloa.

Mies ei palaa entiselleen joten älä  tee enempää lapsia. Miesten empatiakyky on kovin vajavainen.

Siis mitä?? Ei se lapsi rasita sitä, se viettää pyytämättä päivät sen kanssa aikaa ja leikkii jatkuvasti. Tekee töitä ettei aina tarvitsisi laskea mihin riittää raha ja mihin ei, laskuja myöden. Tein ehkä vääränlaisen kuvan hänestä, ei hän todellakaan jaksaisi mennä aamu 6 aina töihin vain koska ei halua meidän kanssa olla, vaan siksi että saataisiin rahaa maksaa velkoja pois.

No mieshän tekee sitten sen mitä onkin tehtävä. Ei tämä miltään kovin ihmeelliseltä kuulosta. Normi meinikiä, kun rahat on tiukalla.

Paljonko mies tekee työtunteja keskimäärin viikossa (mukaanlukien nämä viikonloput)?

Vierailija
22/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hän kyllä tekee töitä ihan perheen takia, ei se muuten jaksaisi. Ei siis todellakaan olla mitään rikkaita ja kyse ei ole siitä että hän rakastaisi työtään. K

Olet oikeassa: Sun jaksamisella ei ole miehelle merkitystä. Se on mieluummin töissä kuin kotona teidän kanssa, koska se muksu rasittaa sitäkin. Tuollainen se miehesi oikeasti on.Ei  vissiin kohdellu sua noin ennen vauvan tuloa.

Mies ei palaa entiselleen joten älä  tee enempää lapsia. Miesten empatiakyky on kovin vajavainen.

Siis mitä?? Ei se lapsi rasita sitä, se viettää pyytämättä päivät sen kanssa aikaa ja leikkii jatkuvasti. Tekee töitä ettei aina tarvitsisi laskea mihin riittää raha ja mihin ei, laskuja myöden. Tein ehkä vääränlaisen kuvan hänestä, ei hän todellakaan jaksaisi mennä aamu 6 aina töihin vain koska ei halua meidän kanssa olla, vaan siksi että saataisiin rahaa maksaa velkoja pois.

No eikö tuo nyt ole ihan selvää miksi hän niitä ylitöitä tekee. Teidän kaikkien takia että ette olisi veloissa. Saattaa itse olla surullinen kun ei perheen kansaa voi viettää niin paljon aikaa kuin haluaisi.

On , en sitä väittänytkään, mua vaan harmittaa kun ei koskaan viikonloppuna tunnu olevan kotona..silti, vaikka tekee parhaansa. Sanoin hänelle ettei mielenterveyden uhalla saa töitä tehdä, että jäisi kotiin, mutta hän menee, koska pelkää ettei ylityö mahdollisuutta enää tule niin että lisät tulisi seuraavaan palkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo nyt ole ihan selvää miksi hän niitä ylitöitä tekee. Teidän kaikkien takia että ette olisi veloissa. Saattaa itse olla surullinen kun ei perheen kansaa voi viettää niin paljon aikaa kuin haluaisi.

On , en sitä väittänytkään, mua vaan harmittaa kun ei koskaan viikonloppuna tunnu olevan kotona..silti, vaikka tekee parhaansa. Sanoin hänelle ettei mielenterveyden uhalla saa töitä tehdä, että jäisi kotiin, mutta hän menee, koska pelkää ettei ylityö mahdollisuutta enää tule niin että lisät tulisi seuraavaan palkkaan.

Sinä alat tekemään viikonloppuisin töitä. Taakkaa taloudesta jakaantuu hieman ja myös mies saa levätä kotona ja sinun pääsi kun olet sen kodin ulkopuolella.

Vierailija
24/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee parhaansa mutta sinä silti valitat. Mahtaa miesparka olla väsynyt.

Vierailija
25/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Ei todellakaan ole töissä :D

Vierailija
26/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näemme esimerkkitapauksen tilanteesta jonka seuraus on ero.

Vierailija
27/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloutenne millä tolalla? Ja kai tiedät että ylitöistä maksetaan enemmän kuin normipalkasta?

Vierailija
28/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan se mies saa levätä? Paljon tekee töitä koko perheen elatuksen eteen ja ap valittaa yhden lapsen kanssa olemisesta.

Lapsi on levoton, jos äiti on suu mutrulla.

Hyviä neuvoja jo sait. Ulkoile ja liiku sen lapsen kanssa mahdollisimman paljon, nukkuisi ehkä sitten paremmin.

Vierailija
29/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taloutenne millä tolalla? Ja kai tiedät että ylitöistä maksetaan enemmän kuin normipalkasta?

Aika surkealla. Velkaa on ym. Eikä minulla työkokemusta/koulutusta, joten työpaikan hankinta vaikeaa. Olen yrittänyt jotain katsoa, mutta en tiedä mitä sitä alkaisi katsomaan, kun koulut edelleenkin kesken.

Vierailija
30/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsi mummolaan ja mene itse unille. Näyttää elämä valoisammalta parin tunnin unien jälkeen.

Vierailija
31/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö sinä myös töissä vai miksi viikonlopulla on niin suuri merkitys?

Öö hänellä on pieni lapsi jonka kanssa on 24/7.

Sillon hän on lapsen kanssa myös viillolla niin miksi valittaa viikonlopusta.

Niin että jos teet töitä viikolla niin samalla vaivalla olet sitten kaikki lomat ja viikonloputkin töissä?

Vierailija
32/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkealla. Velkaa on ym. Eikä minulla työkokemusta/koulutusta, joten työpaikan hankinta vaikeaa. Olen yrittänyt jotain katsoa, mutta en tiedä mitä sitä alkaisi katsomaan, kun koulut edelleenkin kesken.

Aikalailla ne kaikki ilta- ja viikonlopputyöt on sellaisia mihin ei tarvitse koulutusta. Nyt molin sivuille ja sinne hakukriteereihin laitat viikonlopun ja katsot mitä tulee.

Vierailija
33/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto miehelle ja sinulle sanoisin että ryhdistäydy. Nyt on raskaampi vaihe, nyt hoidat sen ja etsit itse keinoja oman hyvinvointisi eteen. Jos sinulla on mielenterveysongelmia, hae itse niihin apua, ja muista että syy niihin ei ole lapsessa tai miehessä. Yhden lapsen kanssa kotona olo ilman muita velvollisuuksia ei pilaa kenenkään mielenterveyttä. Ole kiitollinen lapsesta ja miehestä joka tekee parhaansa teidän hyväksi, tee sinäkin parhaasi.

Vierailija
34/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lapsi mummolaan ja mene itse unille. Näyttää elämä valoisammalta parin tunnin unien jälkeen.

Samaa mieltä. Jos sinulla on siinä isovanhemmat lähellä, pyydä ihmeessä apua. Muutama tuntikin auttaa. Isovanhemmat ehkä vaikuttavat kiireelliseltä jos eivät halua tuppautua (kun sekään ei taas ole hyvä) mutta varmasti auttavat.

Tai jos saisit muksun sinne yhdeksi yöksi, saisit nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Yksi yö menee vaikka päällään sillä mummolla kun tietää, että se on vain yksi yö.

Pakkaa muksu nyt rattaisiin ja lähde vaikka torille.

Mies pääsee töissä paljon helpommalla kuin kotona, sitä ei lapsettomat tajua. Pieni lapsi kotona on niin kokonaisvaltaista ettei omaa ääntäkään kuule. Töissä voi sentään tehdä rauhassa töitä. Jotkut lapset vaan vie sen kaiken huomion ja ajan. Toiset on rauhallisempia. Mulla kokemusta molemmista.

Hakeudu ap koulutukseen, mitä kautta voit työllistyä. kaikista meistä ei ole kotiäidiksi, ei minustakaan ollut. Vein nuorimmaisen muksun 9 kk ikäisenä päiväkotiin ja fiksuhan tuosta on tullut, nyt 29 v. Jaksava työssäkäyvä äiti on parempi kuin väsynyt kotiäiti.

Vierailija
35/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hatunnosto miehelle ja sinulle sanoisin että ryhdistäydy. Nyt on raskaampi vaihe, nyt hoidat sen ja etsit itse keinoja oman hyvinvointisi eteen. Jos sinulla on mielenterveysongelmia, hae itse niihin apua, ja muista että syy niihin ei ole lapsessa tai miehessä. Yhden lapsen kanssa kotona olo ilman muita velvollisuuksia ei pilaa kenenkään mielenterveyttä. Ole kiitollinen lapsesta ja miehestä joka tekee parhaansa teidän hyväksi, tee sinäkin parhaasi.

Ap kiittää piristävästä ja ryhdistävästä kommentista. Ei siis ole mt ongelmia, vaan olen todella herkkä oireilemaan väsymystä. Olen kiitollinen perheestä kyllä, eiköhän tässä täydy alkaa etsimään työtä niin kaikki saa vuorollaan levon, etenkin mies, kun tuntuu että kokoajan raataa.

Vierailija
36/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys on kamalaa, mutta sisällä nököttäminen ei vähennä väsymystä, päin vastoin alkaa tuntua että seinät kaatuu päälle ja ajatukset kiertää kehää. Ulos vaan joka päivä, raitis ilma ja maisemanvaihdos tekee hyvää. Lapsikin turhautuu ja tylsistyy jos olette aina vain sisällä kotona, nukkuu paremmin jos saa liikkua ulkona ja tutkia uusia paikkoja.

Niin, ehkä siksi on ihan ymmärrettävää, että ao halusi lähteä illalla vihdoinkin pois kotoa. Suksikaa kuuseen moralisoijat.

Mieskään ei selkeästi halua olla kotona.

Vierailija
37/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimaista käydä vuorotyössä (pl. lääkärien päivystykset), vaihda miehesi akateemiseen. Ne osaavat ottaa muutkin huomioon.

Vierailija
38/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ilkeä mutta MIKSI teillä on lapsi? Velkaa, sinulla ei ole koulutusta ja kärsit mielenterveysongelmista? Tuohon tilanteeseen EI hankita lapsia. Toivottavasti saan taottua tämän omien lapsieni päähän...

Mutta ystävällisemmin; soita kummallekin mummolle ja kysy saisitko vauvanhoitoapua tänä viikonloppuna edes 3-4tuntua/pv; jonka ajan itse nukut. Yöhoito olisi vielä parempi vaihtoehto

Vierailija
39/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mies on töissä, joissa on vuorot, niin ei sieltä töistä voi jäädä pois noin vain.

Ei ole vuorotyötä, saa siis mennä viikonloppuna jos itse haluaa.

Mies ei halua hoitaa lapsia. Kyllä hän tietää, että se on raskasta ja siksi pakenee töihin. Sinun mielenterveyden menettäminen on pieni riski hänelle, kunhan saa itse olla rauhassa. Näin ne äidit päätyvät ajamaan bussia päin.

Vierailija
40/110 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kiittää piristävästä ja ryhdistävästä kommentista. Ei siis ole mt ongelmia, vaan olen todella herkkä oireilemaan väsymystä. Olen kiitollinen perheestä kyllä, eiköhän tässä täydy alkaa etsimään työtä niin kaikki saa vuorollaan levon, etenkin mies, kun tuntuu että kokoajan raataa.

Se on raskasta jonkin aikaa mutta kun molemmat tekevät osansa se lopulta helpottaa. Lapset on pieniä lopulta vain vähän aikaa. Sillä ajatuksella minä menin eteen päin kun välillä tuntui ettei jaksa.

Neuvolassa ei ole mikään häpeä avata suutaan jos tuntuu pahalta.