Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joa keität aina täysiä pannullisia kahvia, saisit parempaa kahvia jos ostaisit pannujauhatusta!

Vierailija
29.01.2025 |

Ihan oikeasti. Mitä pidempään kahvi valuu, sen kitkerämpää siitä tulee. Kokeilkaa!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Nykyinen suodatinjauhatus on liian hieno jopa käsinsuodattamiseen. 

- barista

Vierailija
2/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistajat ovat muuttaneet jauhatusta pienemmäksi että kuluttajille tulisi fiilis ns vahvemmasta ja riittoisammasta kahvista. Se kaikki on aromien kustannuksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, parempaa kahvia saa kun jauhaa itse pavuista. Refraktometri on hyvä apu tuunaukseen, itsellä Anton Paarin SmartRef.

Vierailija
4/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saman tien tekisi pressopannulla? Tulee vielä parempaa.

Vierailija
5/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pah, parempaa kahvia saa kun jauhaa itse pavuista. Refraktometri on hyvä apu tuunaukseen, itsellä Anton Paarin SmartRef.

Tottakai saa mutta aloitus oli ohje massoille. 

Vierailija
6/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempaa kahvia saat, kun ostat papuja ja investoit muutaman kympin kahvimyllyyn. Saat karkeuden itse säädettyä.

Vierailija
7/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se nostaa huonoa kolesterolia. 

Vierailija
8/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistajat ovat muuttaneet jauhatusta pienemmäksi että kuluttajille tulisi fiilis ns vahvemmasta ja riittoisammasta kahvista. Se kaikki on aromien kustannuksella. 

Onko noin? Sen olen huomannut, että suomalaiset suodatinkahvit ovat karkeampia kuin ruotsalaiset, mutta ruotsalaiset maistuvat kuitenkin paremmalta. Eli ruotsalaiset olisivat vieläkin nykyistäkin parempia Paulig-karkeudella?

Vierailija
9/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempaa kahvia saat, kun ostat papuja ja investoit muutaman kympin kahvimyllyyn. Saat karkeuden itse säädettyä.

Mutta pavut ei ole koskaan tarjouksessa!

Vierailija
10/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina mutteripannulla - yhden kupin pieni mutteripannu - kupillisen espressoa ja takuulla on aivan erinomaisen hyvää kahvia. Vain Lavazza merkkistä. 

Vierailija
11/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan pari sataa kun investoi niin alkaa olla oikeilla vesillä. Kunnon mylly eikä mitään terähärveliä.

Vierailija
12/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vähintään sadan euron panostusta myllyyn. 

- barista

Vierailija
13/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin? Sen olen huomannut, että suomalaiset suodatinkahvit ovat karkeampia kuin ruotsalaiset, mutta ruotsalaiset maistuvat kuitenkin paremmalta. Eli ruotsalaiset olisivat vieläkin nykyistäkin parempia Paulig-karkeudella?

Jos kaadat kahviin puolet jotain valkoista, tämä keskustelu ei ole sinulle. 

Vierailija
14/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi noinkaan, muutaman kympin mylly tekee niin epäsäännöllistä jälkeä. 150€ käsimylly lienee jo hyvä. Itse en omista myllyä, laitan jauheen annospusseihin ja pakastimeen heti paketin avattuani.

Vierailija
15/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vähintään sadan euron panostusta myllyyn. 

- barista

Wilf Uniform kelpasi myös Hoffmanille suodatinkahvin jauhamiseen että siinä on hyvä mylly aloittelijalle.

Vierailija
16/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olennaisesti. Jos noin muuten on korkea kolesteroli, niin silloin pannukahvi voi olla huono idea. Minulla se on matala pannukahvin päivittäisestä juomisesta huolimatta.

Vierailija
17/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa mutta aloitus oli ohje massoille. 

Moniko oikeasti keittää täysiä pannullisia?

Vierailija
18/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan pari sataa kun investoi niin alkaa olla oikeilla vesillä. Kunnon mylly eikä mitään terähärveliä.

Suosittelisin käsimyllyä jolloin vähempi riittää. 

- barista

Vierailija
19/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaadat kahviin puolet jotain valkoista, tämä keskustelu ei ole sinulle. 

Oikeastiko jotkut pitävät Pauligin ja Meiran kahveista enemmän kuin Löfbergsin ja Arvid Nordquistin? Meiran Segafredot ovat kyllä ihan hyviä.

Vierailija
20/47 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olennaisesti. Jos noin muuten on korkea kolesteroli, niin silloin pannukahvi voi olla huono idea. Minulla se on matala pannukahvin päivittäisestä juomisesta huolimatta.

Naisvaltainen ruokasuositustoimikunta on eri mieltä. Taidat syödä myös leikkeleitä ja riisiä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi