Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi homoseksuaalit haluavat kirkkovihkimisen?

Vierailija
08.06.2018 |

Kannatan tasa-arvoa, mutta en pidä uskonnosta. Miksi esim homoseksuaalit haluavat kirkkovihkimisen, vaikka kristinusko on heitä vastaan? Tai miksi naiset halusivat vaikka papeiksi, vaikka kristinusko on heitä vastaan ja antaa ymmärtää, että naiset ovat miehiä alempiarvoisia? Kristinusko ja Raamattuhan puoltavat lähinnä vain heteromiesten oikeuksia. Miksi joku vähemmistöön kuuluva tai naiset haluavat tukea sellaista aatetta? Vai onko heillä jokin oma tulkinta Raamatusta, jonka mukaan se olisi jotenkin tasa-arvoinen? Vai onko Raamatussa jokin kohta, jossa kaikki brutaaliudet ja vastustus homoja ja naisia kohtaan kielletään? Vai yrittävätkö he omalla toiminnallaan päivittää kristinuskon nykyaikaiseksi ja tasa-arvoiseksi?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista uskontoa voi olla, että "mut ku minä haluan." Jokainen tietää mihin uskontokuntaan on liittynyt ja pitää elää sen mukaan jos ei miellytä niin hakee itselleen sopivamman uskonnon tai vastaavan yhdistyksen. Eihän se maailma niin pyöri, että jokainen pahoittaa mielensä jos ei saa sitä mitä haluaa. Osa hyväksyy Raamatun säännöt ja silloin uskonto ja kirkko on häntä varten, ei sellaisia jotka haluavat muuttaa Raamattua oman mielensä mukaisesti. Tietysti olisi hyvä, että kaikki uskoisivat ja noudattaisivat 10-käskyä, maailma olisi silloin ihan toisenlainen paikka olla, siihen vain ei taida kukaan pystyä henki on altis mutta liha heikko. Ainakin pyrkimys hyvään ja anteeksiantoon toisille kuin itsellekin.

Tässähän on sellainen ongelma, että evlut. kirkon sisälläkin Raamattua tulkitaan kovin eri tavoin.

Ota moderni liberaali pappi, körttipappi ja vanhoillislestadiolainen pappi, he kaikki saarnaavat samasta kirjasta, mutta kovin eri tavalla.

Vierailija
102/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko avioliitto ihmisoikeuskysymys?

On. Oikeus avioitua kuuluu YK:n ihmisoikeuksien julistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se silloin jos se evätään kahdelta aikuiselta ihmiseltä pois muiden toimesta laittomasti.

Vierailija
104/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku homojen per..reikä niin pyhä asia että siinä jää vanhukset, sairaat ja lapsetkin paitsioon?

Vierailija
105/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää naimisiin saatana. En silti toimi niinkuin Seta tahtoo. Käsitätkö?

Käsitätkö saatana sitä asiaa. Seta ei ole minun "Raamattu" tai mikään sääntökirja tai mikään auktoriteetti.

Tajuatko tämän?

Vierailija
106/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä homonpalvonta nyt oikein on? Kertokaa nyt ihan oikeasti. Miksi tätä ihmisryhmää täytyy niin kovaa kohdella erityisesti ja saa potkuktkin jos ei Setaa miellytä?

Seta ei sanele minun ajatteluani.

Tämä "homopalvonta" on ihmisoikeuksia ja tasa-arvottamista historiallisen epäeettisen vainoamisen ja kriminalisoimisen jälkeen.

Mistä tuollainen homofobia ja tasa-arvon nimittäminen homojen erityiskohteluksi oikein kumpuaa? Kerro nyt oikeasti.

Vierailija
107/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei potkita pois töistä siksi jos seksuaalivähemmistöjä niin vaativat!!!!

Vierailija
108/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistöistä tulee vaikeuksia kun saavat liikaa valtaa

Vierailija
109/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos toinen saa mieleisensä häät ja toinen ei, syynä seksuaalinen suuntautuminen.

Vierailija
110/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas en ymmärrä miksi ateisti haluaisi kirkkohäät - tai edes kuuluu kirkkoon, mutta näitäkin tapauksia on. Serkkuni esimerkiksi. Hän on teinistä lähtien julistanut, ettei usko mihinkään ja kirkko on turha. Silti pitivät muutama vuosi sitten isot häät kirkossa miehensä kanssa ja molemmat lapsetkin ovat saaneet ristiäiset. Silti serkku edelleen nimittää itseään ateistiksi.

Miksi ateisti haluaisi olla yhtään missään tekemisissä kirkon kanssa?

Vierailija
111/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä homonpalvonta nyt oikein on? Kertokaa nyt ihan oikeasti. Miksi tätä ihmisryhmää täytyy niin kovaa kohdella erityisesti ja saa potkuktkin jos ei Setaa miellytä?

Seta ei sanele minun ajatteluani.

Tämä "homopalvonta" on ihmisoikeuksia ja tasa-arvottamista historiallisen epäeettisen vainoamisen ja kriminalisoimisen jälkeen.

Mistä tuollainen homofobia ja tasa-arvon nimittäminen homojen erityiskohteluksi oikein kumpuaa? Kerro nyt oikeasti.

Tyhmyydestä ja ajattelemattomuudesta se kumpuaa. Siitä ettei hetkeksikään pysähdytä miettimään että hetkinen, onko tämä homojen vaatima" erityiskohtelu" itse asiassa sitä mikä on minulle itsestään selvää tavallista elämää.

Vierailija
112/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta?

Vierailija
113/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistöt eivät Suomessa sanele minun mielipidettäni. Se on vapaus.

En siedä painostusta tai päälle hyökkäämistä.

Ja sitä ne tekevät.

Vierailija
114/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei potkita pois töistä siksi jos seksuaalivähemmistöjä niin vaativat!!!!

Riippuu siitä osaatko käyttäytyä arvojen mukaisesti työpaikallasi. Muista eettiset pelisäännöt! Säännöt koskevat KAIKKIA, myös homoja.

Vierailija
115/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä taas en ymmärrä miksi ateisti haluaisi kirkkohäät - tai edes kuuluu kirkkoon, mutta näitäkin tapauksia on. Serkkuni esimerkiksi. Hän on teinistä lähtien julistanut, ettei usko mihinkään ja kirkko on turha. Silti pitivät muutama vuosi sitten isot häät kirkossa miehensä kanssa ja molemmat lapsetkin ovat saaneet ristiäiset. Silti serkku edelleen nimittää itseään ateistiksi.

Miksi ateisti haluaisi olla yhtään missään tekemisissä kirkon kanssa?

Niinpä. Ateistit kyllä otetaan avosylin vastaan, mutta uskovat homot saa kylmää kättä. Loogista much.

Vierailija
116/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöt eivät Suomessa sanele minun mielipidettäni. Se on vapaus.

En siedä painostusta tai päälle hyökkäämistä.

Ja sitä ne tekevät.

Tässä ei olekaan kyse mielipiteistä vaan faktoista.

Vierailija
117/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanon että sinä et pysty miehen kanssa lisääntyä jos olet mies. Ja minulla on vapaus sanoa se ääneen.?

Vierailija
118/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee minusta tyhmää.

Vierailija
119/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sanon että sinä et pysty miehen kanssa lisääntyä jos olet mies. Ja minulla on vapaus sanoa se ääneen.?

Niin eihän heteromiehetkään synnytä.

Vierailija
120/135 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olen uskovaisena juntti niin pystyn tunnustamaan tosiasiat. Pystytkö itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä