Nyt ottaa päähän. Olen käynyt tasan vuoden salilla ja kropassa EI MITÄÄN MUUTOSTA.
Painan saman verran, pylly on ihan yhtä lättänä kuin ennenkin jne.. siis mitä olen tehnyt väärin? Käynyt 3krt viikko salilla ja pt:n ohjeilla tehnyt. Olen pitkä ja laihaläski edelleen (176cm 54kg)
Kommentit (55)
Syönyt liian vähän, tehnyt liian pienillä painoilla, etkä ole pitänyt huolta riittävästä nousujohteisuudesta treenistä ja/tai riittävästä palautumisesta treenin välillä. Jos syö liian vähän, käy salilla 7 kertaa viikossa hinkuttamassa samoilla painoilla samoja liikkeitä vähän sinnepäin, eikä rasita lihasta riittävästi missään vaiheessa, ei kehitystä tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö pienillä painoilla? Aika usein naisille neuvotaan sellaista "kiinteyttävää" pienillä painoilla kitkuttamista, joka ei kauheasti näkyvää tulosta tee.
Aloitin nollasta, eli totta kai alussa oli pienet painot, mutta pian painot kasvoi ja teen ihan kunnon painoilla. ap
Mä taas aloitan salin tnä tai huomenna ekaa kertaa syksyn jälkeen jeij.
Treenaat päin helvettiä kuten 99 % naisista. Kyllä vuodessa pitää jo tulosta tulla.
No on vähän outoa. Minä käyn 2 kertaa viikossa ja kyllä tuloksia näkyi jo kuukauden jälkeen. Lihakset erottuivat pikkuisen, ryhti paranee jne. Outoa siksikin että olet noin hoikka niin pitäisi näkyä tulokset. Ehkä tosiaan et syö tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö pienillä painoilla? Aika usein naisille neuvotaan sellaista "kiinteyttävää" pienillä painoilla kitkuttamista, joka ei kauheasti näkyvää tulosta tee.
Aloitin nollasta, eli totta kai alussa oli pienet painot, mutta pian painot kasvoi ja teen ihan kunnon painoilla. ap
Ok, sitten on mahdollista että olet vaan sitä kehotyyppiä joka saa voimaa saamatta helposti näkyviä lihaksia. Näitä on naisissa jonkin verran. Esim. balettitanssijan pitääkin olla tätä lajia: treeni on rankkaa ja voimaa on oltava, mutta esteettisesti lihasmuhkurainen, jykevä tanssija ei toimi.
Itse olen sitä toista, naisille harvinaisempaa lajia eli helposti lihasta saavaa tyyppiä. Olen lyhyt ja roteva, aina ollut enemmän voimakas kuin kestävä. Kun aloin käydä salilla, pystyin tosi pian lisäämään painoja sellaisiin määriin että usein teinitytöt katsoivat ihailun ja kauhun sekaisin tuntein mitä määriä latasin laitteisiin painoa. Tykkään myös siitä että treeni tuntuu, teen max 10 toiston sarjoja sellaisilla painoilla että viimeiset on tosi tuskaa. Näkyvää lihasta tuli jo noin puolessa vuodessa ja paino nousi 48 kilosta 54 kiloon vaikka rasvaprosentti on laskenut.
Teet liian pienillä painoilla tai liikaa aerobista.
Mitkä on "kunnon painot"? Voit antaa esimerkit vaikka kyykystä, maastavedosta ja penkistä/pystypunnerruksesta.
Ootko ottanut ennen ja jälkeen kuvia? Jos et vaan itse huomaa eroa.
No mitä sanoo pt? Maksat tyhjästä?
Tuttua, vaikka olen mies. Osalla lihakset eivät kasva nimeksikään, vaikka kuinka hyvin treenaisi.
https://www.google.fi/amp/s/lihastohtori.wordpress.com/2012/09/17/lihas…
Tuosta lisätietoa. Joillain koehenkilöillä lihaksen poikkipinta-ala jopa pieneni treenillä!
Riittävän nousujohteista treeniä? Ootko tehny koko vuoden samaa vai vaihtanut esim. 3kk välein ohjelmaa? Ja tärkein: syötkö riittävästi?
Kerro vähän tarkemmin. Ei tuosta voi vielä mitään sanoa.
Kuulostaa oudolta. Varmaan syöt sitten aivan liian vähän jos mitään ei tapahdu. Monta kertaa päivässä tulisi syödä.
Minä olen käynyt salilla nyt synnytyksen jälkeen vasta muutaman viikon ja paino on pudonnut ja kroppa kiinteytynyt. Ehkä se tälleen lihavalla näkyy selvemmin.
SInulla on surkea pt tai sitten pt on ymmärtänyt toiveesi väärin. Lisäksi ravintosi voi olla tietysi väärin hoidettu.
Ne missä todennäköisemmin on mennyt väärin
1. ) salilla käynti ei tunnu missää eli käytännössä käyt vähän liikuttelemassa rautaa. Kunnon salitreenin jälkeen lihakset ovat väsyneet.
2.) Käytät liian kevyitä painoja. Jos lihaksen voimaa ja massaa haluaa kehittää sarjojen pitäisi olla esim. 3x8-12 toistoa ja niin että viimeisiä ei meinaa jaksaa tehdä. Jos jaksaa niin painot ovat liian kevyet. Yleensä voima kehittyy jo muutamassa kuukaudessa prosentuualisesti todella paljon. Kehityksen hidastuminen tapahtuu vasta n. 8 kk jälkeen jos sitä ennen on tullut paljon voimaa lisää
3.) Harjoitukset on voitu tietysti tehdä vain kehonhallinnan, liikkuvuuden tai aerobosen harjoittelun ehdoilla jolloin muutos ei tietysti näy päällepäin, mutta ei tietysti ollut sitä mitä ap toivoi.
4. ) olet käynyt salilla mutta käyttänyt aikasi puhelimen räpläämiseen tms.
Vierailija kirjoitti:
SInulla on surkea pt tai sitten pt on ymmärtänyt toiveesi väärin. Lisäksi ravintosi voi olla tietysi väärin hoidettu.
Ne missä todennäköisemmin on mennyt väärin
1. ) salilla käynti ei tunnu missää eli käytännössä käyt vähän liikuttelemassa rautaa. Kunnon salitreenin jälkeen lihakset ovat väsyneet.
2.) Käytät liian kevyitä painoja. Jos lihaksen voimaa ja massaa haluaa kehittää sarjojen pitäisi olla esim. 3x8-12 toistoa ja niin että viimeisiä ei meinaa jaksaa tehdä. Jos jaksaa niin painot ovat liian kevyet. Yleensä voima kehittyy jo muutamassa kuukaudessa prosentuualisesti todella paljon. Kehityksen hidastuminen tapahtuu vasta n. 8 kk jälkeen jos sitä ennen on tullut paljon voimaa lisää
3.) Harjoitukset on voitu tietysti tehdä vain kehonhallinnan, liikkuvuuden tai aerobosen harjoittelun ehdoilla jolloin muutos ei tietysti näy päällepäin, mutta ei tietysti ollut sitä mitä ap toivoi.
4. ) olet käynyt salilla mutta käyttänyt aikasi puhelimen räpläämiseen tms.
Tai sitten kehotyyppi vain on vääränlainen. Ei auta paraskaan PT silloin.
Siellä on loitontajalaitteessa luettu instaa ja nyt ihmetellään ettei pakaraan ole tarttunut mitään
Aloittaja on kuitenkin missi- ja mallimitoissa - joten missä mättää, et kai ole liian kriittinen vartaloasi kohtaan?
Vai haaveiletko jostain kehonrakentajan kropasta?
Olet hoikka, joten takapuoli on sen takia rasvaton - sillä kyllä se iso peffa vaan usein vaatii hiukan rasvaakin. Joillakin somen pepputähdillä on implantit pakaroissa...
Pikajuoksu ja jopa reipastahtinen ja pitkäkestoinen kävely nostaa pientäkin peppua hyppyriksi. Ei kaikille vain tule suurta peffaa millään, mutta muoto voi olla kaunis pienessäkin.
Osalle naisista ei - esteettisessä mielessä - edes sovi isot lihakset. Mutta liikkuminen lisää terveyttä ja hyvinvointia.
Loitontaja(-lähentäjä) laitteessa ei ole mitään vikaa kun vaan laittaa tarpeeksi painoja! En ymmärrä miksi sitä aina mollataan. Minulle ainakin juoksuun tosi hyvää treeniä.