Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei ymmärrä mitä tarkoittaa "nettovarallisuus"?

Vierailija
06.06.2018 |

Kerro itsestäsi!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jonka omaisuus on piilotettu vakuuskuoriin ja holding yhtiöihin.

Vierailija
2/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sairaanhoitajilla menee brutto ja netto aina sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samat ihmiset, jotka laskevat osakkeen kurssinousun voitoksi, eli jos osakkeen arvo on noussut 10% niin voitto on 10%.

Vierailija
4/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samat ihmiset, jotka laskevat osakkeen kurssinousun voitoksi, eli jos osakkeen arvo on noussut 10% niin voitto on 10%.

Ovatko samoja, jotka eivät ymmärrä prosentin ja prosenttiyksikön eroa?

Vierailija
5/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ei ymmärrä mikä ero on netolla ja brutolla. Esim. palkkavertailuissa menee joillain aina pieleen. Rikkaiden tulot on bruttona, mutta omat aina nettona - mukavasti korostaa omaa pointtia.

Vierailija
6/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto, josta on pitänyt itse muuttaa työn perässä pois, jota ei saa myytyä ja jonka reaalinen arvo putoaa nopeammin kuin lainaa saa maksettua, on silkkaa persnettovarallisuutta.

Vierailija
7/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samoja jotka on 3 prosentin humalassa litrasta 40 promillen juomaa.

Vierailija
8/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on traumatausta.

Vierailija
9/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suusillaravotten!

Vierailija
10/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ekonomin tutkinto, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Voitko vähän avata?

Vierailija
11/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkästään käsite "varallisuus" riippuu siitä, miten se määritellään. Kun siihen lisää vielä monitulkintaisen käsitteen "netto", päädytään tilanteeseen jossa näistä voi toki keskustella, mutta keskustelijat eivät välttämättä puhu täsmälleen samasta asiasta.

Vierailija
12/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Osaan hyvin prosentit ja prosenttilaskut. Raha eikä rahamaailma vaan kiinnosta juuri ollenkaan. Välttämätön paha. Prioriteetit muissa itselle tärkeämmissä asioissa. (Tiedän, kovin harvinaista ja halveksittua nykyään..) Tiedän kyllä myös mitä on brutto ja netto. Joten voisin päätellä aika varmasti mitä sillä nettovarallisuudellakin tarkoitetaan. Kuitenkin outo käsite minulle, jota en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
13/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mihin tuo termi liittyy, olisin kiinnostunut esimerkkitilanteesta, jossa ap siis on huomannut että tämä termi on vieras jollekulle.

Vierailija
14/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen kyselee täällä jatkuvasti tällaisia?

Vierailija
15/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä mites ap. Millainen henkilö tekee tällaisen aloituksen? Kerro vähän itsestäsi? Keskitytkö elämässi paljonkin raha-asioihin? Millainen on maailmankuvasi ja prioriteettisi?

Vierailija
16/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mihin tuo termi liittyy, olisin kiinnostunut esimerkkitilanteesta, jossa ap siis on huomannut että tämä termi on vieras jollekulle.

Palstalla oli keskustelua Tilastokeskuksen julkistaman varallisuustutkimuksen pohjalta. Yksi asunnonomistaja arveli nettovarallisuutensa olevan miinuksella, koska hänellä oli vain asuntolainaa eikä sijoituksia ollenkaan. Ymmärsi kyllä sitten kun selitettiin miten nettovarallisuus lasketaan ja kiitteli kovasti.

Vierailija
17/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ekonomin tutkinto, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Voitko vähän avata?

Minä kun luulin, että vain insinöörit ovat vähän yksinkertaisia.

Jos Putiikki Oy:n kurssi nousee 100 eurosta 110 euroon, niin  hieman yksinkertainen ekonomi laskee olevansa 10% voitolla per osake. Tappiota hieman yksinkertaiselle ekonomille tulee vasta kun Putiikki Oy:n osakkeen arvo on nolla euroa.

Vierailija
18/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mit vit. Jos se on 10% noussut niin kyllä ollan 10% voitolla. Ei kyllä mikään estä myymästä hetkellä millä hyvänsä.

Ite oot varmaan niitä jotka sanovat en minä tappiolla ole jos en myy kun istuvat jonkun -99.9% romahtaneen talvivaaran päällä..

Vierailija
19/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin, että vain insinöörit ovat vähän yksinkertaisia.

Jos Putiikki Oy:n kurssi nousee 100 eurosta 110 euroon, niin  hieman yksinkertainen ekonomi laskee olevansa 10% voitolla per osake. Tappiota hieman yksinkertaiselle ekonomille tulee vasta kun Putiikki Oy:n osakkeen arvo on nolla euroa.

Eli tarkoitatko sitä, että ei voida puhua voitosta ennen kuin se realisoidaan (eli myydään) vai jotain muuta? Luulin, että tarkoitit jotain laskutavan virhettä.

Vierailija
20/22 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. t.akateeminen, jolla ei ole mainittavaa omaisuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi