Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ottaa päähän. Olen käynyt tasan vuoden salilla ja kropassa EI MITÄÄN MUUTOSTA.

Vierailija
06.06.2018 |

Painan saman verran, pylly on ihan yhtä lättänä kuin ennenkin jne.. siis mitä olen tehnyt väärin? Käynyt 3krt viikko salilla ja pt:n ohjeilla tehnyt. Olen pitkä ja laihaläski edelleen (176cm 54kg)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö pienillä painoilla? Aika usein naisille neuvotaan sellaista "kiinteyttävää" pienillä painoilla kitkuttamista, joka ei kauheasti näkyvää tulosta tee. 

Aloitin nollasta, eli totta kai alussa oli pienet painot, mutta pian painot kasvoi ja teen ihan kunnon painoilla. ap

>pian painot kasvoi

>ei mitään muutosta

valitse toinen

Vierailija
42/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö pienillä painoilla? Aika usein naisille neuvotaan sellaista "kiinteyttävää" pienillä painoilla kitkuttamista, joka ei kauheasti näkyvää tulosta tee. 

Aloitin nollasta, eli totta kai alussa oli pienet painot, mutta pian painot kasvoi ja teen ihan kunnon painoilla. ap

>pian painot kasvoi

>ei mitään muutosta

valitse toinen

Alapeukuttaja osaa varmaan selittää mitä tuossa viestissä oli väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin n. 4 vuotta sitten kuntosalilla käynnin (ja samalla myös juoksemisen täysin nollista). Olen hentoinen & siroluinen nainen ja silloin imetyksen jäljiltä täysin lihaton ja lihakseton (168/52 kg kun aloitin). Ja yllätyin, kun tuloksia tuli nopeasti ja melko helpostikin. Eihän mulle mitään isoja lihaksia ole vieläkään tullut, eikä varmaan voisi tullakaan, kun olen tällainen vinkuheinä muodoltani. Mutta jo parissa kuukaudessa ihan selkeästi ryhti suoristui, käsivarret kiinteytyi ja reisiin/pakaraan tuli muotoa. Juoksukin lähti rullaamaan, kuin sain hiemasta lihasta kroppaan. Olin ollut siinä luulossa, että pitää rehkiä aivan hulluna 5 krt viikossa salilla, että saa vähänkään lihaksia. Suurempi työ mulla oli oikeastaan siinä, että opettelin syömään tarpeeksi. Mihin tietysti auttaa tarpeeksi kova treeni (+ juoksulenkit), jonka jälkeen sitten onkin kiljuva nälkä.

Mahtaisiko sulla olla vika syömisessä? Ja onkohan treeni tarpeeksi tehokasta eli kipeytyykö sun lihakset treenin jälkeisinä päivinä?

Vierailija
44/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama kokemus. En halunnut mitään hurjaa habaa mutta kiinteytystä yms eri laitteilla ja painoilla (ammattilaisen tekemä ohjelma). Vuodessa ei mitään muuta tulosta kuin että takamus litistyi kun kiinteytyi:( Oli ihan hirveän näköinen kun muutenkin olen suht kapoisa malliltani (164/64)

Vaihdoin sitten pilatekseen ja nyt 1,5 vuoden jälkeen on pyöreä kiinteä takamus, sixpäkki näkyy vatsan reunoilta (4x venytetty raskausnahka estää näkymisen keskellä), on kiinteät käsivarret ja reidet. Painoon ei ole tullut muutosta mutta kiinteytyminen on selkeästi näkyvissä.  Puhumattakaan kaikista muista terveyshyödyistä joita tässä lajissa myös tulee (syvien vatsalihasten aktivoituminen, hyvä ryhti, emännänkyhmy hävisi jne jne)

Pilates on kyllä yllättävän tehokasta. Itse vaihdoin salitreenin siihen, koska minulle tuli makuuni jopa liikaa lihaksia salilla treenaamisesta, tuntui etten näytä enää naiselliselta. Pilateksen myötä mun kroppa on ikään kuin muotoutunut ihan uusiksi, ihan kuin kaulakin olisi pidempi, hartiat sirommat, en näytä enää rotevan lihaksikkaalta mutta sellaiselta tanssijatyyppiseltä, hennolta mutta silti voimakkaalta. 

Vierailija
45/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kaltainen vartaloltani, keski-ikäiseksi asti painoin 60-65 kiloa vaikka pituutta on 182 cm. En saa helposti lihasta. Jos haluaa näkyviä muutoksia tällaiseen kehoon niin salilla pitää olla isot painot ja lyhyet sarjat. Yleensä naisille suunnataan sellaista kitkuttelua pienillä painoilla pitkiä sarjoja, jotka ovat ihan vääriä ap:lle. Lisäksi vielä esim potkunyrkkeilyä tms niin alkaa tulla tulosta. ISoja näkyviä lihaksia en saa kuin hartioihin, pitkiin spagettijalkoihin on todella työn takana saada mitään näkyvää.

Mutta: jos olet jo vuoden jatkanut niin teet väärin. Kyllä vuodessa näkyy selvä muutos vinkuheinilläkin, tosin se ei ole samanlainen kuin sellaisella, joka saa helposti lihasta.

Vierailija
46/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän. Lisää päivittäistä energiansaantia 500kcal ja varmista, että saat proteiinia 2g/painokilo

Vierailija
47/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInulla on surkea pt tai sitten pt on ymmärtänyt toiveesi väärin. Lisäksi ravintosi voi olla tietysi väärin hoidettu.

Ne missä todennäköisemmin on mennyt väärin

1. ) salilla käynti ei tunnu missää eli käytännössä käyt vähän liikuttelemassa rautaa. Kunnon salitreenin jälkeen lihakset ovat väsyneet.

2.) Käytät liian kevyitä painoja. Jos lihaksen voimaa ja massaa haluaa kehittää sarjojen pitäisi olla esim. 3x8-12 toistoa ja niin että viimeisiä ei meinaa jaksaa tehdä. Jos jaksaa niin painot ovat liian kevyet. Yleensä voima kehittyy jo muutamassa kuukaudessa prosentuualisesti todella paljon. Kehityksen hidastuminen tapahtuu vasta n. 8 kk jälkeen jos sitä ennen on tullut paljon voimaa lisää

3.) Harjoitukset on voitu tietysti tehdä vain kehonhallinnan, liikkuvuuden tai aerobosen harjoittelun ehdoilla jolloin muutos ei tietysti näy päällepäin, mutta ei tietysti ollut sitä mitä ap toivoi.

4. ) olet käynyt salilla mutta käyttänyt aikasi puhelimen räpläämiseen tms.

Samaa mieltä. Kirjaimellisesti "käyt salilla" mutta et oikeesti tee siellä mitään.

Näitä näkee niin paljon. Ihmiset hörppivät vesipulloja, räpläävät puhelinta, tsiikailevat itseään muka salaa peilistä, kokeilevat yhtä liikesarjaa pari kertaa, ai niin, vettä pitää juoda, liike loppuu, noustaan ylös, missäs se puhelin olikaan, oota - mä käyn äkkiä tuolla, nyt mietitään mitä seuraavaks, ai joo, vettä pitää juoda, oota - mä haen, ai tällanen liike, katon peilistä näytänks mä hyvältä, katon puhelinta, oho! oon ollut jo tunnin salilla, nyt kotiin.

Siis miks ei mitään tapahdu, vaik mä käyn salilla?!?!!

Vierailija
48/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haastaa itseään ja kännykkä sivuun treenin ajaksi. Nimenomaan treenin jälkeen pitää tuntua väsymystä ja "hyvää" uupumusta lihaksissa. Treenin jälkeen tärkeä syödä terveellisesti ja ennen treeniä myös, jotta energiaa riittää treeniin. Itse olen kärsinyt aina ylipainosta, vaikka olen urheillut vuosikausia ja minulla se johtui syömisestä ja siitä, että aloitin treenin aina liian kovaa ja jossain vaiheessa se alkoi tuntua pakkopullalta. Nyt olen yhdistänyt lenkkeilyn, nyrkkeilyn, uinnin ja salitreenin sekä päivittänyt ruokavalioni vegaaniseksi: palkokasveja, hedelmiä, marjoja jne. ja tietysti syön B-vitamiinilisää. Täytyy myös olla kärsivällinen ja mahdolliset viikonloppuherkuttelut kannattaa vaihtaa esim. hedelmäsalaatteihin tmv. Itselläni jo puolessa vuodessa ensimmäistä kertaa elämässä alkoi näkyä kiinteytymistä ja olo on paljon kevyempi. Lisäksi kaikenlainen arkiliikunta kannattaa hyödyntää, se on yllättävän tehokasta ja huomaamatonta. Jos ei huvita urheilla jonain päivänä, itse jätän treenin suosiolla väliin ja lähden vaikka kävelylenkille ja lenkillä tai lenkin jälkeen saatan tehdä vaikkapa 10 punnerrusta, vatsaa, askelkyykkyä. Liikunta täytyy muistaa pitää hauskana. 

Vierailija
49/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla nyt ihan kunnollinen pt?

Vierailija
50/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuosia erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla monta kertaa viikossa. On ihan tavallista, että näillä tunneilla naiset käyttävät todella pieniä painoja. Jos haluaa lihaksia, niin niiden painojen pitää olla niin isoja, että loppusarjat menevät enää sisun voimalla. Pitää tulla hiki ja lihaksissa pitää tuntua. Eikä saa heti luovuttaa, jos tuntuu epämukavalta. Muuten ei tule kehitystä eikä sitä lihasta.

Itse olen saanut itselleni lihaksia juuri pitkäjänteisellä työllä ja pelkäämättä haastaa itseäni. Pitää myös syödä tarpeeksi. Itse syön monipuolisesti kotiruokaa, ilman mitään ravintolisiä tms. Treeniä pitää vaihdella ja välillä herätellä kroppaa uusiin kuvioihin.

Vierailija
51/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kunnon parrua kakkoseen

Vierailija
52/55 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen salivaiheet:

- Sali - yök en halua muskelimimmiksi

- Vuosi 1 - liian pienillä painoilla, ei näkyvää kehitystä

- Vuodet 2-4 - jes reidet kasvaa kun lisää painoja, reenaa vain jalkoja ja kehittää tukkireidet narukäsien rinnalle

- Vuodet 5+ - oppii miten oikeasti kuuluu reenata ja kehittää viimeinkin sopusuhtaisen ja kauniin kropan

Vierailija
53/55 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei lihakset kasva. Kuulun itse siihen onnettomaan muutamaan prosenttiin, jolle lihasta ei juuri kasva huolimatta kovasta treenistä. Olen nainen ja rakenteeltani ”laiha läski” pienillä lihaksilla. Olen aina syönyt terveellisesti, ei juo enkä polta. Vuoden salitreenin jälkeen tulos oli 200 grammaa lisää lihasta :D Kaikki ruokavalio-opit käytössä, treeni kovaa, mutta kun ei kerry lihasta niin ei kerry. Voimaa tulee lisää toki, mutta sitäkään ei hirveästi. Treeni lisää ruokahalua, mutta se lisäruoka ei kerry lihaksiksi vaan läskiksi :(

Geeneilleen ei voi mitään.

Vierailija
54/55 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin, että vaihdat liikuntamuotoa. Esimerkiksi jooga tai tanssi voisi olla hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
55/55 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä niitä jotka käy polkemassa selkänojallisessa kuntopyörässä ja räplää koko ajan kännykkää? Niitä on nähty.