Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ottaa päähän. Olen käynyt tasan vuoden salilla ja kropassa EI MITÄÄN MUUTOSTA.

Vierailija
06.06.2018 |

Painan saman verran, pylly on ihan yhtä lättänä kuin ennenkin jne.. siis mitä olen tehnyt väärin? Käynyt 3krt viikko salilla ja pt:n ohjeilla tehnyt. Olen pitkä ja laihaläski edelleen (176cm 54kg)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loitontaja(-lähentäjä) laitteessa ei ole mitään vikaa kun vaan laittaa tarpeeksi painoja! En ymmärrä miksi sitä aina mollataan. Minulle ainakin juoksuun tosi hyvää treeniä.

Ei kukaan ole missään vaiheessa väittänyt, että laite on paska.

Vierailija
22/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loitontaja(-lähentäjä) laitteessa ei ole mitään vikaa kun vaan laittaa tarpeeksi painoja! En ymmärrä miksi sitä aina mollataan. Minulle ainakin juoksuun tosi hyvää treeniä.

No koska salilla on aina näitä loitontaja/ lähentäjä naisia jotka istuu sen tunnin samalla laitteella välillä tehden jonkin sortin liikkeen ja samalla lukee lehteä tai puhelinta. Samaa kastia kuin ojentaja/koukistaja tyypit. Ihan sairaan ärsyttävää, jos muut haluaisivat tulle tekemään välillä kunnon painoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kuitenkin missi- ja mallimitoissa - joten missä mättää, et kai ole liian kriittinen vartaloasi kohtaan?

Vai haaveiletko jostain kehonrakentajan kropasta?

Olet hoikka, joten takapuoli on sen takia rasvaton - sillä kyllä se iso peffa vaan usein vaatii hiukan rasvaakin.  Joillakin somen pepputähdillä on implantit pakaroissa...

Pikajuoksu ja jopa reipastahtinen ja pitkäkestoinen kävely nostaa pientäkin peppua hyppyriksi.  Ei kaikille vain tule suurta peffaa millään, mutta muoto voi olla kaunis pienessäkin.

Osalle naisista ei - esteettisessä mielessä - edes sovi isot lihakset. Mutta liikkuminen lisää terveyttä ja hyvinvointia.

Höpöjä aivan samalla tavalla se pakaralihas kasvaa kuin hauiskin vai väitätkö ettei kaikille vain kasva hauista vaikka kuinka sitä treenaisi? Kyse on siitä että osaa kohdistaa sen treenin sinne pakaraan ja siihen kuuluviin lihaksiin. Katsos vaikka pikaluistelijoita.

Vierailija
24/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päin vastoin. Vaja vuosi salitreeniä takana ja ymmärrän nyt, ettei minusta tule sellaista nättiä, timmiä ja solakkaa. Kerään lihasta etenkin jo ennestään paksuihin reisiini ja hartiaseudulle. Naisista ei muka pitänyt tulla helposti mörssärin näköisiä  - ja PYH!

Vierailija
25/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku siellä seuraavilla laitteilla enemmän: pyörällä voisit vähintään 30 minuuttia niin kovin kuin voit, sitten voisit nostella 15 minuuttia kevyillä painoilla ja 10 minuuttia vähän raskaimmilla, sitten voisit mennä kävelemäön juoksu matolle 20 minuutiksi, ja loput 20 minuuttia juosten. Ja 3-5 kertaa viikossa.

Seuraavainen ruokavalia: aamupalaksi ruisleipää, päälle salaattiam tomaattia, ja juustoa, huomaksi maitoa ja vettä. Tai sitten puuroa tai muroja, ja juomaksi shmootie, maitoa, tai vettä. Päivälliseksi kasvissosekeittoa, lasagnea, tai sitten jotain vaikkapa makaronilaatikkoa. Lounaaksi sitten taas vaikkapa sitten kalaa, ja muusia, ja salättia tiettsti. Välipalat 2-3, eli 3-4 tuntii päivällisen jälkeen välipala 1, vaikka sitten leipä ja maitoa, sitten lounaan jälkeen 2-3 tuntii sen jälkeen välipala 2, salaattia ja vettä. Sitten 4 tuntii sen jälkeen shmoothie. Ja sitten iltapalaksi 2 ruisleipää, ja maitoa sekä vettä. Vaaleeta leipää ei saa syödä, koska se varsinkin lihottaa.

Ja aamupala klo 7.00-8.30, päivällinen klo 11.00-12.00, välipala 1 klo 15.00-15.15, lounas klo 18.00-18.30, välipala 2 klo 20.00- 20.15. Sitten ilpala klo 20.45-21.00.

Vierailija
26/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman samantyyppinen kokemus, joskin lähtötilanne ja tavoitteet olivat erilaiset. Olin ollut koko ikäni normaalipainoinen, kunnes 35-vuotiaana paino nousi parissa vuodessa lievän ylipainon puolelle, ja havahduttuani huomaamaan tilanteen päätin tehdä elämäntaparemontin.

Työaikataulujen näkökulmasta toimivimmaksi kuntoilumuodoksi valikoitui kuntosaliharjoittelu. Teen kaksi-kolme kertaa viikossa salilla voimaharjoittelutreenin ja yhtä monta kertaa aerobisen treenin, esimerkiksi puoli tuntia stepperillä ja puoli tuntia soutulaitteella.

Olen myös pyrkinyt säännöllistämään ruokailurytmiä ja kiinnittämään huomiota muutenkin ruokailuun. Leipäaamiaisen vaihdoin puuroon, lounasravintolan noutopöydän omiin eväisiin. Paino putosi kolmessa kuukaudessa viisi kiloa ja on ollut nyt siihen jämähtäneenä puoli vuotta. Matkaa normaalipainoon olisi vielä seitsemän kiloa. Senttejä ei ole lähtenyt juuri ollenkaan, vyötäröltä ja lantiolta pari, reiden ympärys on salitreenin myötä jopa kasvanut. Tosin vyötäröni ei painavimmillanikaan ylittänyt 80 sentin riskirajaa.

Nuorempana, jos sain patistettua itseni salille vaikka kerran viikossa, alkoivat tulokset näkyä kuukaudessa. En ole milloinkaan elänyt niin terveellisesti kuin nyt, silti olen edelleen ylipainoinen ja kropassa on silmin nähden löysää. Kuntoni on kyllä kasvanut ja esimerkiksi selkäkivut hävinneet. Tunnen oloni terveeksi ja hyvinvoivaksi.

Samalla kuitenkin turhauttaa, kun salitreenistä puhutaan siihen tyyliin, että taivaan portit aukeaa, kun käy pari kertaa viikossa salilla. Neuvoa kysyessäni osan mielestä syön liikaa, osan mielestä liian vähän. Jonkun mielestä treenaan liikaa, jonkun mielestä liian vähän, jonkun mielestä liian kovaa, liian kevyesti tai muuten vain väärin. Voisiko olla mahdollista, että syöminen ja liikunta on muutakin kuin matematiikkaa? Ehkä kaikkien kehot eivät vain reagoi ruokaan ja kuntoiluun samalla tavalla?

Vierailija
27/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kuitenkin missi- ja mallimitoissa - joten missä mättää, et kai ole liian kriittinen vartaloasi kohtaan?

Vai haaveiletko jostain kehonrakentajan kropasta?

Olet hoikka, joten takapuoli on sen takia rasvaton - sillä kyllä se iso peffa vaan usein vaatii hiukan rasvaakin.  Joillakin somen pepputähdillä on implantit pakaroissa...

Pikajuoksu ja jopa reipastahtinen ja pitkäkestoinen kävely nostaa pientäkin peppua hyppyriksi.  Ei kaikille vain tule suurta peffaa millään, mutta muoto voi olla kaunis pienessäkin.

Osalle naisista ei - esteettisessä mielessä - edes sovi isot lihakset. Mutta liikkuminen lisää terveyttä ja hyvinvointia.

Höpöjä aivan samalla tavalla se pakaralihas kasvaa kuin hauiskin vai väitätkö ettei kaikille vain kasva hauista vaikka kuinka sitä treenaisi? Kyse on siitä että osaa kohdistaa sen treenin sinne pakaraan ja siihen kuuluviin lihaksiin. Katsos vaikka pikaluistelijoita.

Joillakin naisilla nyt vaan on luonnostaan isompi takamus kuin toisilla jo ihan luonnostaan ja esim. rasvaa kertyy juurikin takamukseen ja reisiin.  Lantion leveyskin vaikuttaa asiaa.

Sitten on naisia, joilla on poikamainen takamus ja kapea lantio - ei siitä mitään hehtaaripebaa saa millään...

- eli pienenä pysyy normaalista treenistä huolimatta...

Vierailija
28/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku siellä seuraavilla laitteilla enemmän: pyörällä voisit vähintään 30 minuuttia niin kovin kuin voit, sitten voisit nostella 15 minuuttia kevyillä painoilla ja 10 minuuttia vähän raskaimmilla, sitten voisit mennä kävelemäön juoksu matolle 20 minuutiksi, ja loput 20 minuuttia juosten. Ja 3-5 kertaa viikossa.

Seuraavainen ruokavalia: aamupalaksi ruisleipää, päälle salaattiam tomaattia, ja juustoa, huomaksi maitoa ja vettä. Tai sitten puuroa tai muroja, ja juomaksi shmootie, maitoa, tai vettä. Päivälliseksi kasvissosekeittoa, lasagnea, tai sitten jotain vaikkapa makaronilaatikkoa. Lounaaksi sitten taas vaikkapa sitten kalaa, ja muusia, ja salättia tiettsti. Välipalat 2-3, eli 3-4 tuntii päivällisen jälkeen välipala 1, vaikka sitten leipä ja maitoa, sitten lounaan jälkeen 2-3 tuntii sen jälkeen välipala 2, salaattia ja vettä. Sitten 4 tuntii sen jälkeen shmoothie. Ja sitten iltapalaksi 2 ruisleipää, ja maitoa sekä vettä. Vaaleeta leipää ei saa syödä, koska se varsinkin lihottaa.

Ja aamupala klo 7.00-8.30, päivällinen klo 11.00-12.00, välipala 1 klo 15.00-15.15, lounas klo 18.00-18.30, välipala 2 klo 20.00- 20.15. Sitten ilpala klo 20.45-21.00.

No toivottavasti ap ei ainakaan tätä neuvoa ala noudattamaan! Jos haluaa näkyviä lihaksia, turha lisätä aerobisen määrää. Ja nuo ruokaohjeet....

Vierailija
29/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin miehenä ongelma oli pitkään se että en keskittynyt siihen että tuntuuko se liike lihaksessa vaan tein robottimaisesti huonoilla liikeradoilla ja vähän liian isoilla painoilla.

Sitten kun aloin keskittymään siihen että esim selkäliikkeessä se liike tuntuu leveässä selkälihaksessa niin huomasin miten paidat alkoivat puristamaan latseista.

Vierailija
30/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyny kehonkoostumusmittauksessa alussa ja nyt vuoden päästä?

Minulla salilla käyntiä takana nyt puoli vuotta. Spinningiä, aerobista ja lihaskuntoa sekaisin.

Puolessa vuodessa olen huomannut, että kunto on kasvanut kivasti koska nollasta aloitin. Alussa viisi minuuttia crosstrainerilla oli jo melko kamalaa. Nyt menee vaikka tunti ja vastusta on saanut lisätä.

Paino ei ole muuttunut lainkaan. Mutta rasvaprosentti on mittauksen mukaan pienentynyt 3,5% ja lihasmassaa tullut aiempaan verrattuna lisää. Ennen perse oli melko olematon lättänä, mutta nykyään selvästi pyöreämpi. Ei toki iso vieläkään. Mitat on 170/68

Veikkaisin, että et syö tarpeeksi ja tee tarpeeksi rankasti. Siinä yleensä vika jos mitään ei tapahdu.

Vierailija
31/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan saman verran, pylly on ihan yhtä lättänä kuin ennenkin jne.. siis mitä olen tehnyt väärin? Käynyt 3krt viikko salilla ja pt:n ohjeilla tehnyt. Olen pitkä ja laihaläski edelleen (176cm 54kg)

Eihän tuommoinen anorektinen vinkuheinä edes kykene tekemään mitään mikä kehittäisi voimaa tai suorituskykyä. Syö enemmän jos haluat saada tuloksia.

Vierailija
32/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeni vaatii kärsivällisyyttä. Eka vuosi on vielä opettelua liikkeisiin ja laitteisiin. Paino ei kyllä kovin helposti kuntosalilla putoa ellet juoksumatolla juokse. Perseen saa pyöreämmäks kun portaissa kävelee pitkillä harppauksilla 👍

Vierailija
33/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot unohtanut tehdä kyykkyjä jos ei pakara kasva

Vierailija
34/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genetiikka on ihmisillä erilainen. Osalla ihmisistä ei lihaskoko juurikaan treenistä kasva. Valtaosalla kuitenkin kroppa vastaa treeniin, toisilla huonommin toisilla paremmin. Kuitenkin yleensä parantamista on itse treeneissä ja myös ruoka-asioissa. Kannattaa kokeilla erilaisia tyylejä treenata. Jotkut tarvitsevat lyhyiden sarjojen sijaan pitkiä sarjoja, jopa 20 toistoa, kuin useimmilla 8-12 toistoa on lihaskasvuun paras toistoalue. Vauhtia kannattaa myös hidastaa, se toimii joillain tosi hyvin, 1 sekuntia paino ylös 3 sekuntia alas.

Monesti sitä kehitystä ei myöskään itse välttämättä huomaa vaikka sitä olisi tapahtunutkin.

Vierailija
35/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta, jos on vielä pt:n tekemä treeni. Itse käy vain kerran viikossa salilla. Inhoan sitä, mutta käyn, koska siitä on niin paljon hyötyä niissä laajeissa, joita harrastan ja joista nautin. Eli kun aloitin käymään salilla, ei tavoite ollut laihtua tai kasvattaa lihasta näkyvämmäksi vaan saada vain hiukan voimaa. Silti tulokset alko näkyä jo muutamassa kuukaudessa.

Vääränkokoset painot? Liikaa toistoja liian pienillä painoilla? Liikkeet epäpuhtaita?

Vierailija
36/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salitreeni vaatii kärsivällisyyttä. Eka vuosi on vielä opettelua liikkeisiin ja laitteisiin. Paino ei kyllä kovin helposti kuntosalilla putoa ellet juoksumatolla juokse. Perseen saa pyöreämmäks kun portaissa kävelee pitkillä harppauksilla 👍

No ei se kyllä pyöristy pelkällä askelluksella jos on lättäpeppu, siihen tarvitaan nousujohteista treeniä painojen kanssa.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
37/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt? Lihas tarvitsee riittävästi ravintoa kehittyäkseen.

Vierailija
38/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuommoinen anorektinen vinkuheinä edes kykene tekemään mitään mikä kehittäisi voimaa tai suorituskykyä. Syö enemmän jos haluat saada tuloksia.

No olipa kusipäisesti sanottu. Tuliko hyvä mieli ku sait haukkua?

Vierailija
39/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoksasin vasta n. vuoden aktiivisen salillakäynnin jälkeen, kuinka kovaa ja (itselleen) raskailla painoilla täytyy treenata, että tuloksia alkaa näkyä edes vähän. Eli viimeisten toistojen täytyy tuntua erittäin epämieluisilta ja älä myöskään lopeta toistoja ennen kuin et kertakaikkiaan jaksa enää yhtäkään vaikka aseella uhattaisi. Tosin en suosittele tätä metodia, jos treenaat penkistä, ainakaan jos sinulla ei ole ketään varmistamassa :P

Ruokavalio on myös tärkeää, eli sinun pitää syödä tarpeeksi proteiinia. Ja kyllä, hiilareita myös. Hiilareilla en nyt tarkoita sipsejä tai kakkua :D

Myös se, millä tavalla nostat painoja, on yllättävän tärkeää, eli hitaasti ja kontrolloidusti. Jos esimerkiksi treenaat hauiskääntöjä, niin se että lasket painon hitaasti alas samalla vastustellen, on mielestäni jopa tärkeämpää, kuin painon nostaminen liikkeen yläasentoon.

Vierailija
40/55 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama kokemus. En halunnut mitään hurjaa habaa mutta kiinteytystä yms eri laitteilla ja painoilla (ammattilaisen tekemä ohjelma). Vuodessa ei mitään muuta tulosta kuin että takamus litistyi kun kiinteytyi:( Oli ihan hirveän näköinen kun muutenkin olen suht kapoisa malliltani (164/64)

Vaihdoin sitten pilatekseen ja nyt 1,5 vuoden jälkeen on pyöreä kiinteä takamus, sixpäkki näkyy vatsan reunoilta (4x venytetty raskausnahka estää näkymisen keskellä), on kiinteät käsivarret ja reidet. Painoon ei ole tullut muutosta mutta kiinteytyminen on selkeästi näkyvissä.  Puhumattakaan kaikista muista terveyshyödyistä joita tässä lajissa myös tulee (syvien vatsalihasten aktivoituminen, hyvä ryhti, emännänkyhmy hävisi jne jne)