Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä on aika epäreilua miten meidän työpaikalla jaettiin lomat

Vierailija
04.06.2018 |

Yritimme miehen kanssa järjestellä lomia niin, että lapsilla olisi lähes koko kesän ainakin toinen vanhempi seuranaan. No pieleenhän tuo meni. Molempien lomat on nyt sitten kesäkuussa. Mihin nuo lapset heinäkuussa menevät? Yritin koko kevään korostaa esimiehelle, miten tärkeää olisi minulle saada heinäkuu vapaaksi. Se ei nyt vaan onnistunut, vaan lapseton sai sen heinäkuun vapaaksi. Ei perheellisiä ja lapsettomia saa tietenkään syrjiä, mutta järkeä ja inhimillisyyttä voisi käyttää. Lapseton voi mennä vaikka Thaimaahan syyskuussa, mutta minun olisi oltava kesälomalla lasten kanssa. Minua ärsyttää tämä tilanne ihan hirveästi.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet nyt pahasti myöhässä tämän kanssa, lomaprovot käsitellään silloin kun lomat tulee tietoon. Vai nytkö vasta teille tuli lomalistat😆

En ole ap, mutta meidän 20 henkilön työpaikalla edelleen odotellaan niitä lomalistoja... Vmp. Päiväkotiin jouduin jo ilmoittamaan, että koko kesä ollaan töissä, kun ei mitään tietoa lomista. Siellä on lapsille varattu hoitopaikat koko kesäksi vaan siksi, että meillä on laiska esimies.

Vierailija
202/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanvatkaaja kirjoitti:

Kaikkein oikeudenmukaisinta olisi että me lapsettomat saataisiin ensin valita loma-ajankohdat, ja vasta sen jälkeen valitsis ne joilla on lapsia. Me lapsettomat kun maksetaan jo teidän ylisuuret lapsilisät ja muut tuet.

Voisitte te joilla on lapsia, osoittaa meille vähän solidaarisuutta tässä loma-asiassa, tai muuten täytyy pyytää jotain kansanedustajaa laittamaan asiasta lakialoite vetämään.

Syntyvyys on nykyään niin alhaalla, että saapa nähdä kuka sinunkin eläkkeet maksaa ja kakkavaippasi vaihtaa, kun olet vanha, etkä pääse sängystä yhtään mihinkään. Melkein kaikilla se on edessä, vaikka eihän sitä kukaan arjessaan ajattele. Nykyisillä eläkemaksuilla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeet. Meidän lapset maksavat sinun eläkkeesi. Enkä kyllä millään pysty ymmärtämään tuota kommenttiasi, että lapsettomat kustantaisivat lapsiperheiden lapsilisät. Vai väitätkö etteivät perheelliset kävisi töissä ja maksaisi veroja? Väitätkö ettei yhteiskunta tarjoaisi tukia, erilaisia palveluita ja verohelpotuksia myös lapsettomille? Lapsista on kuluja vanhemmille ja lapsiperheille suunnatuilla tuilla on tarkoitus tasata valtavia tuloeroja lapsiperheiden ja lapsettomien välillä. Yhteiskunnalle on välttämätöntä, että lapsia syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ekaluokkalainen on vähän pieni olemaan koko päivän yksin kotona, mutta isommat alakoululaiset kyllä pärjäävät jo. Jos teillä on kaksi alakouluikäistä lasta, niin olettaisin, että pärjäilevät. Voisiko toinen vanhemmista poiketa esim. ruokatauolla kotona tai soittaa ja kysyä, että kaikki on ok. Ehtisikö mummo tai vaari hoitamaan lapsia teillä, tai vaihtoehtoisesti ottamaan pariksi viikoksi mummolaan hoitoon. Olisiko naapurustossa nuorisoa, jotka pientä palkkaa vastaan vahtisivat lapsianne sen aikaa, kun olette töissä, tai kävisi päivällä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa.

Mä ymmärrän, että tuo lastenhoito aiheuttaa harmaita hiuksia joissakin perheissä. Lapsettomien on tätä tietenkin vaikea ymmärtää. Onko sillä nyt eroa, vietätkö lomasi heinäkuussa vai elokuussa? Ihan oikeasti. Sillä ei ole mitään merkitystä sille lapsettomalle, mutta sille perheelliselle se lastenhoidon järjestäminen voi olla vaikeaa.

Tottakai sillä voi olla väliä, sillä mm. monet kesätapahtumat ovat heinäkuussa. Kuinka itsekkäitä lapselliset voivat olla?

Vierailija
204/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ekaluokkalainen on vähän pieni olemaan koko päivän yksin kotona, mutta isommat alakoululaiset kyllä pärjäävät jo. Jos teillä on kaksi alakouluikäistä lasta, niin olettaisin, että pärjäilevät. Voisiko toinen vanhemmista poiketa esim. ruokatauolla kotona tai soittaa ja kysyä, että kaikki on ok. Ehtisikö mummo tai vaari hoitamaan lapsia teillä, tai vaihtoehtoisesti ottamaan pariksi viikoksi mummolaan hoitoon. Olisiko naapurustossa nuorisoa, jotka pientä palkkaa vastaan vahtisivat lapsianne sen aikaa, kun olette töissä, tai kävisi päivällä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa.

Mä ymmärrän, että tuo lastenhoito aiheuttaa harmaita hiuksia joissakin perheissä. Lapsettomien on tätä tietenkin vaikea ymmärtää. Onko sillä nyt eroa, vietätkö lomasi heinäkuussa vai elokuussa? Ihan oikeasti. Sillä ei ole mitään merkitystä sille lapsettomalle, mutta sille perheelliselle se lastenhoidon järjestäminen voi olla vaikeaa.

Miten niin ei ole mitään merkitystä lapsettomalle? Eikö sinun elämässäsi ole mitään muuta kuin lapset? Etkö edes ymmärrä että muiden ihmisten elämässä on? Lapseton voi haluta puolison kanssa yhtä aikaa lomalle tai kaveriporukan kans yhdessä matkalle tai lempifestareille tai vapaaehtoistyöhön urheolutapahtumaan. Lapseton voi jopa haluta heinäkuun vapaaksi siksi että pääsee hoitamaan sukulaisen lapsia, koska sukulaisen ei saanut heinäkuuta vapaaksi.

Niin. Työkaverin lapsi itkee kotona yksinään, mutta tärkeintä on tietenkin, että sinä pääset festareille. Tämä sinulle toki suodaan. Mutta muista, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. 

Ne lapset ovat ihan itsesi, ei työkavereiden vastuulla. Itse muistan lapsena, kuinka yksinhuoltajaäiti joutui olemaan kesällä töissä ja olimme yksin kotona. Ei siellä mitään itketty, vaan kivaa oli. Reilut loma-ajat kunniaan.

Vierailija
205/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ennen perheelliset varasi parhaat kuukaudet, koululaisten lomaviikot ja silti kitisivät. Onneksi tuli uusi pomo pari vuotta sitten ja sen jälkeen lapsettomatkin saa pitää lomansa kesällä. Ne, joilla on täydet lomaoikeudet pitää yhden viikon touko- tai syyskuussa. Uusi pomo sääti kiertävät lomat, joten nyt kaikki kiertää, jopa koulujen lomaviikoilla on lapsettomillakin mahdollisuus pitää lomaa! Perheelliset kitisi, että kun on jo mökki tai matka varattuna. Pomo käski ensin odottamaan lomien vahvistukset ja vasta sitten varaamaan mökit tai lomamatkat. Kyllä me ennen syrjityt pidetään sitten paljon tästä uudesta pomosta (nainen, jolla on myös lapsia).

Minä olen sitä mieltä, että naisten solidaarisuus ei tarkoita sitä, että kaikki parhaat lomat menee aina perheellisille. Muutenkin naisvaltaisella alalla nämä perheelliset on poissa paljon, kun lapset sairastelee, mikä kuormittaa muita, kun sijaisia ei oteta. Näitä lasten sairastumisia on muutenkin kumman paljon ennen pyhiä tai yksittäisiä työpäiviä alku/loppuviikosta.

Miksi ihmeessä lapseton haluaisi pitää lomansa koulujen lomaviikolla? Jokainen täysijärkinen tietää että matkat ovat paljin kalliimpia kuin normaalisti, joka paikka arkipäivänäkin tukossa ja niitä lapsia on oikeasti joka paikassa, luulisi lapsetonta jo ärsyttävän.

Mistä oletus, että lomalla kaikki matkustavat ja mistä oletus, että lapsettomia ärsyttää se, että lapsia on mihin tahansa meneekin. Ei, ei näin. Ei lapseton ole automaattisesti mikään lastenvihaaja.

En minä ainakaan vihaa lapsia tai ole erityisesti matkustamassa mihinkään lomalla. Mutta en pidä siitä, että joustoa vaaditaan vain siitä syystä, että toisella on lapsia ja "sinulla ei, joten voit pitää lomasi milloin vain". Joo niin voisin, mutta samalla tavalla on oikeus pitää se parhaaseen loma-aikaan keskellä kesää. Ja pidänkin, jos vain saan. Ja huonompana aikana silloin, jos se kohdalleni osuu. Yhtään kitisemättä. Koska tiedän, että elämässä ei aina voi saada mitä haluaa ja siihen on vain sopeuduttava.

Vierailija
206/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritimme miehen kanssa järjestellä lomia niin, että lapsilla olisi lähes koko kesän ainakin toinen vanhempi seuranaan. No pieleenhän tuo meni. Molempien lomat on nyt sitten kesäkuussa. Mihin nuo lapset heinäkuussa menevät? Yritin koko kevään korostaa esimiehelle, miten tärkeää olisi minulle saada heinäkuu vapaaksi. Se ei nyt vaan onnistunut, vaan lapseton sai sen heinäkuun vapaaksi. Ei perheellisiä ja lapsettomia saa tietenkään syrjiä, mutta järkeä ja inhimillisyyttä voisi käyttää. Lapseton voi mennä vaikka Thaimaahan syyskuussa, mutta minun olisi oltava kesälomalla lasten kanssa. Minua ärsyttää tämä tilanne ihan hirveästi.

Olen onnellinen, ettet saanut tahtoasi läpi. Taidatte miehen kanssa kuulua ns. " parempaan" perheeseen. Hanki elämä!

Vierailija
207/240 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies vahvistaa lomat ja päättää ajankohdan yksiselitteisesti. Tasapuolisuus ja yhdenvertaisuus on muistettava, mutta työnantajalla on velvollisuus huolehtia myös työhyvinvoinnista. Perheellisellä tuo voi tarkoittaa sitä, että työteho ja -hyvinvointi laskee, jos työntekijällä on koko heinäkuun huoli lapsien hyvinvoinnista.

Itse perheellisenä minulla on ollut vain yksi vuosi, jolloin tarvitsin heinäkuun lomaksi, ja onneksi sen sain.

Tämä työntekijä olisi ollut aika väsynyt, kun olisi töihin mennyt 7, vietyään ensin lapset varahoitoon 3:lla bussilla ja sieltä 2:lla töihin ja taas iltapäivällä sama toisinpäin.

Työnantaja ymmärsi, ja joustoa on sen jälkeen löytynyt hyvin paljon. 6 vuoteen en ole ollut nyt heinäkuussa lomalla, olen väistänyt, kun muilla on yhtä painavat syyt.

Katsotko muut kuin lapset painaviksi syiksi?

Vierailija
208/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kaikki ovat samanarvoisia. Henkilökohtaisen elämän valinnat, kuten perheen perustaminen ovat työntekijän oma asia ja omalla vastuulla. Lapsiperheiden suosiminen on törkeää syrjintää ja sellainen johtaa nykypäivänä äkkiä vakaviin seurauksiin työnantajalle. Välillä hävettää kuulua samaan ihmisryhmään näiden pohjattoman itsekkäiden perheellisten kanssa. Lähes kaikki haluavat lomailla keskikesällä, jolloin Suomessa on paras mahdollisuus lämpimiin ja aurinkoisiin keleihin. Mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
209/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vanhemmat jousta keskenään? Työpaikan kaikilla vanhemmilla ei voi olla tismalleen saman ikäiset lapset, sama elämäntilanne ja samat lomatarpeet. Vanhemmat tietävät, kuinka ikävää on kun lapsi joutuu olemaan yksin kotona tai kun perhe ei voi lomailla yhdessä, eli luulisi löytyvän ymmärrystä työkavereille.

Ei me ainakaan voida joustaa. Mun miehellä on aina heinäkuu lomaa ja me halutaan kans yhdessä perheenä viettää lomat. Mitä siitäki tulis jos lomat olis eri aikaan. Se olis varma ero se...

Ehkä kannattaisi vähän miettiä kenen kanssa menee naimisiin, jos noin helposti ollaan erokorttia viuhuttamassa. Ihan samalla tavalla ne lapsettomatkin parit haluaa pitää lomat samaan aikaan, ja tietysti silloin kun Suomen lyhyt kesä on yleensä parhaimmillaan.

Vierailija
210/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löytyy työpaikkoja joissa perheellisiä ei suosita lomien jakamisessa! 

Kaikenlaista on sinkkuna tullut nähtyä, mm. työpaikka missä ilmoitettiin että lapsettomat lomailevat joko touko- tai syyskuussa. Laitoin lomista sellaisen härdellin päälle, että hr päätti siirtyä kiertäviin lomiin, muistelevat minua varmaan siellä edelleen lämmöllä :D. 

Vierailija
211/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole mitään merkitystä lapsettomalle? Eikö sinun elämässäsi ole mitään muuta kuin lapset? Etkö edes ymmärrä että muiden ihmisten elämässä on? Lapseton voi haluta puolison kanssa yhtä aikaa lomalle tai kaveriporukan kans yhdessä matkalle tai lempifestareille tai vapaaehtoistyöhön urheolutapahtumaan. Lapseton voi jopa haluta heinäkuun vapaaksi siksi että pääsee hoitamaan sukulaisen lapsia, koska sukulaisen ei saanut heinäkuuta vapaaksi.

Niin. Työkaverin lapsi itkee kotona yksinään, mutta tärkeintä on tietenkin, että sinä pääset festareille. Tämä sinulle toki suodaan. Mutta muista, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. 

Työkaverin lapset ei ole lapsettoman ongelma. Totta kai suurin osa ihmisistä, myös lapsettomista, on sen verran empaattisia että toivoisivat että kaikille lapsille löytyisi hyvä järjestely kesäksi. Mutta se ei tarkota että lapsettoman pitää uhrata oma elämänsä työkavereiden lasten takia. Lapseton on ite valinnut että haluaa mielummin käydä festareilla kuin olla vastuussa lapsesta. Suodaan tämä valinta hänelle. Perheellinen on itse valinnut tehdä lapsia niin saa myös itse keksiä miten lapsensa hoitaa.

Niin se on sun oikeus. Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Turha varmaan odotella sitten, että se perheellinen vaihtaa vapaita tai lomiaan, kun sulla olisi jotain menoa tai jos myöhemmin saat lapsia. 

Osa lapsellisista on niin itsekkäitä, että he eivät jousta kuitenkaan koskaan :D -ohis

Vierailija
212/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin lapset ei ole lapsettoman ongelma. Totta kai suurin osa ihmisistä, myös lapsettomista, on sen verran empaattisia että toivoisivat että kaikille lapsille löytyisi hyvä järjestely kesäksi. Mutta se ei tarkota että lapsettoman pitää uhrata oma elämänsä työkavereiden lasten takia. Lapseton on ite valinnut että haluaa mielummin käydä festareilla kuin olla vastuussa lapsesta. Suodaan tämä valinta hänelle. Perheellinen on itse valinnut tehdä lapsia niin saa myös itse keksiä miten lapsensa hoitaa.

Niin se on sun oikeus. Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Turha varmaan odotella sitten, että se perheellinen vaihtaa vapaita tai lomiaan, kun sulla olisi jotain menoa tai jos myöhemmin saat lapsia. 

Osa lapsellisista on niin itsekkäitä, että he eivät jousta kuitenkaan koskaan :D -ohis

No ei tietenkään voi, koska janne-petteri 😂

Vierailija
213/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin että totta kai voin vaihtaa lomia, jos se ei omia menoja häiritse. Mutta en todellakaan ala perua kavereiden kanssa sovittua lomamatkaa työkaverin lapsen takia. En myöskään odota että työkaveri jättää lapsen kevätjuhlat välistä että minä pääsisik festareille.

Epäilen, että sun työkavereilla on jatkossa aina sovittu meno, kun sun pitäisi vaihtaa vuoroa. Mulla ainakin olisi aina sovittuna jotain. 

Reilut työkaverit saavat asiat aina sumplittua🙂 Minä-minä-mammoja ketään ei kiinnosta auttaa.

Tätä mä juuri tarkoitan. Se on ihmiselle aika suuri hätä, jos ei saa ekaluokkalaiselle järjestettyä hoitoa. Sinä et vaikuta mitenkään reilulta ja mukavalta työkaverilta. Toivottavasti sulle ollaan yhtä ystävällisiä, kuin sä olet muille. :)

Kuinka reilu sinä / kaltaisesi olet / ovat, kun pyydätte lapsetonta työkaveria pyytämään työkaveria siirtämään lomaansa, vaikka heillä on sovittu lomamatka / vanhemman hautajaiset / häät jne.? Näin ystävällinen eräs lapsellinen työkaverini on.

Vierailija
214/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton voi mennä vaikka Thaimaahan syyskuussa, mutta minun olisi oltava kesälomalla lasten kanssa.

Sinähän olet lasten kanssa lomalla - kesäkuussa.

Heinäkuu ei ole vain lapsellisten lomakuukausi. Myös lapsettomilla on oikeus olla heinäkuussa lomalla. Teidän työpaikallanne on toteutunut työntekijöiden tasa-arvoinen kohtelu vuosilomien määräämisessä. Lasten hoito-ongelmat eivät ole työnantajan ongelma.

Vierailija
215/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanvatkaaja kirjoitti:

Kaikkein oikeudenmukaisinta olisi että me lapsettomat saataisiin ensin valita loma-ajankohdat, ja vasta sen jälkeen valitsis ne joilla on lapsia. Me lapsettomat kun maksetaan jo teidän ylisuuret lapsilisät ja muut tuet.

Voisitte te joilla on lapsia, osoittaa meille vähän solidaarisuutta tässä loma-asiassa, tai muuten täytyy pyytää jotain kansanedustajaa laittamaan asiasta lakialoite vetämään.

Syntyvyys on nykyään niin alhaalla, että saapa nähdä kuka sinunkin eläkkeet maksaa ja kakkavaippasi vaihtaa, kun olet vanha, etkä pääse sängystä yhtään mihinkään. Melkein kaikilla se on edessä, vaikka eihän sitä kukaan arjessaan ajattele. Nykyisillä eläkemaksuilla maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeet. Meidän lapset maksavat sinun eläkkeesi. Enkä kyllä millään pysty ymmärtämään tuota kommenttiasi, että lapsettomat kustantaisivat lapsiperheiden lapsilisät. Vai väitätkö etteivät perheelliset kävisi töissä ja maksaisi veroja? Väitätkö ettei yhteiskunta tarjoaisi tukia, erilaisia palveluita ja verohelpotuksia myös lapsettomille? Lapsista on kuluja vanhemmille ja lapsiperheille suunnatuilla tuilla on tarkoitus tasata valtavia tuloeroja lapsiperheiden ja lapsettomien välillä. Yhteiskunnalle on välttämätöntä, että lapsia syntyy.

Esim. lapseton nelikymppinen työssäkäyvä pariskunta on nettoveronmaksaja. Se tarkoittaa sitä, että he maksavat enemmän veroja kuin hyötyvät verovaroin kustannetuista palveluista. Lapsiperheet taas maksavat vähemmän veroja kuin mitä hyötyvät verovaroin kustannetuista palveluista. Nettoveronmaksajallakin siis lienee veronmaksajan oikeus perseenpyyhintään siinä vaiheessa, kun siihen ei enää itse kykene.

Vierailija
216/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tiimissä miesten kesken tappelu heinäkuun lomista. Yksi sanoi että aina on lomaillut heinäkuussa ja lomailee nytkin kun vaimolla on silloin loma, toisella lomamatkaa ja kolmannella jotain muuta. Ratkaisin asian tasapuolisesti niin, että kukin sai heinäkuulle kaksi viikkoa ja loput muualle.

Vierailija
217/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joustettiin aina ja lapselliset saivat ottaa sen heinäkuun lomaa joka vuosi. Kuinkas sitten kävikään, lapset ovat kasvaneet ja nyt nämä samat mammat edelleen tarvitsevat sen heinäkuun lomaa, kun pitää hoitaa lastenlapsia.

Vierailija
218/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin että totta kai voin vaihtaa lomia, jos se ei omia menoja häiritse. Mutta en todellakaan ala perua kavereiden kanssa sovittua lomamatkaa työkaverin lapsen takia. En myöskään odota että työkaveri jättää lapsen kevätjuhlat välistä että minä pääsisik festareille.

Epäilen, että sun työkavereilla on jatkossa aina sovittu meno, kun sun pitäisi vaihtaa vuoroa. Mulla ainakin olisi aina sovittuna jotain. 

Reilut työkaverit saavat asiat aina sumplittua🙂 Minä-minä-mammoja ketään ei kiinnosta auttaa.

Tätä mä juuri tarkoitan. Se on ihmiselle aika suuri hätä, jos ei saa ekaluokkalaiselle järjestettyä hoitoa. Sinä et vaikuta mitenkään reilulta ja mukavalta työkaverilta. Toivottavasti sulle ollaan yhtä ystävällisiä, kuin sä olet muille. :)

Kuinka reilu sinä / kaltaisesi olet / ovat, kun pyydätte lapsetonta työkaveria pyytämään työkaveria siirtämään lomaansa, vaikka heillä on sovittu lomamatka / vanhemman hautajaiset / häät jne.? Näin ystävällinen eräs lapsellinen työkaverini on.

Täysin samaa mieltä. Hassua, että kehdataan puhua joustosta ja reiluudesta, vaikka nimenomaan ollaan vaatimassa itselle etuoikeuksia muiden työntekijöiden kustannuksella. Siitä on kyllä minusta reiluus aika kaukana.

Vierailija
219/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran tiimissä miesten kesken tappelu heinäkuun lomista. Yksi sanoi että aina on lomaillut heinäkuussa ja lomailee nytkin kun vaimolla on silloin loma, toisella lomamatkaa ja kolmannella jotain muuta. Ratkaisin asian tasapuolisesti niin, että kukin sai heinäkuulle kaksi viikkoa ja loput muualle.

Minusta sille, joka itsekin tunnustaa lomailleensa aina heinäkuussa voisi hyvin todeta, että sittenhän se on nyt parina seuraavana vuonna jonkun muun vuoro.

Vierailija
220/240 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa! Onnellinen se lapseton, joka sai heinäkuussa lomaa. Teidän työpaikalla ei selkeästikään syrjitä lapsettomia!

Terveisin se (tahattomasti) lapseton, joka on viimeiset kymmenen vuotta pitänyt lomansa aina muulloin, paitsi koulujen loma-aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan