Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla mies?

Vierailija
04.06.2018 |

Voi kertoa mitä tahansa, minkä olettaa liittyvän miehisyyteen. Millaisia odotuksia voi miehenä kokea olevan? Eroaako miehenä eläminen jotenkin oleellisesti naisena elämisestä? Millaisia myyttejä miehisyydestä on ja onko ne taakka, niin kuin itse ainakin koen jotkut kulttuurin myytit naiseudesta taakaksi?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo-Heikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo-Heikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo-Heikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaippa se eroaa jossain määrin naisena olemisesta lähinnä erilaisen hormonitoiminnan vuoksi. Ei muuten erityisen poikkeavaa.

Tuo minullekin tuli juuri mieleen. Meillä miehillä on enemmän testosteronia, mikä lisää agressiivisuutta ja kilpailuhenkisyyttä. Keskivertomiehen elämä melko helppoa ja mukavaa, mutta joukkoon soveltumattomilla onkin varmaan vaikeaa.

Vaimon, naispuolisten ystävien tai sukulaisten olen tullut käsitykseen, että naisille merkitsee paljon enemmän, miten asiat sanotaan tai miltä ne näyttävät. Miehille asiat ovat niin kuin ovat. Se on kai sitä paljon mainostettua putkiaivoisuutta. 

Tuo että miehille asiat ovat niin kuin ovat, kuulostaa siltä, että miehet näkisivät asioista jonkin objektiivisen totuuden, vaikka ihan yhtä lailla miehetkin tekevät omat tulkintansa, ja kommunikointi suodattuu jokaiselle ihmiselle erilaisten subjektiivisten suodattimien läpi. Kunhan huomautin. :)

Tokkopa miehet ovat sen objektiivisempia kuin naisetkaan. Tarkoitin, että miehet harvemmin yrittävät lukea rivien välistä tai etsiä asioiden piilomerkityksiä.

Olen kuullut tuon monesti, mutta en ole ikinä ymmärtänyt mitä tuolla tarkoitetaan. Millaisia tilanteita? Viitataanko tuolla intuitioon? Että miesten intuitio olisi heikompi kuin naisten?

Olen kuullut ja lukenut naisten pohtivan, mitä joku tarkoitti sanoessaan jotain. Onko sanottu vaikkapa sarkasmia, passiivisagressiivista piilovittuilua tai joitan muuta kuin mitä sanat ovat tarkoittaneet. Miehet useammin tulkisevat sanoja kirjaimellisesti. Näin siis vähän yksinkertaistettuna.

Ahaa - itsekin kyllä naisena sanat ovat minulle lähes toissijaisia kaiken muun kanssa! :D Mutta sehän onkin tutkittu tosiasia, että suurin osa ihmisten välisestä kommunikaatiosta tapahtuu sanattomasti. Suusta voi esim päästää valheita, mutta keho paljastaa, ainakin jos ei ole ihan patologinen tapaus kyseessä.

Vierailija
62/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itsellä pyörii seksi mielessä jatkuvasti. Etenkin näin kesällä, kun naiset pukeutuvat paljastavasti. Trikoisiin pukeutuvat naiset pakottavat katsomaan perään, koska saan mielihyvää naisen pepun näkemisestä. No, tämä ei pidä paikaansa lihavien kohdalla. Olen naimisissa, ja harrastin viikonloppunakin seksiä kolmeen kertaan vaimon kanssa, ja silti päivällä oli taas hirveä panetus kun noita ihania naisia tuli jatkuvasti vastaan. Voisipa vapaasti valita ja ottaa siitä vaan...

M41

Tässä tämän näkee, mitä mies lopulta on. Joku, yksisoluinen.

Mitäpä jos tässä ketjussa miehet saisivat ihan vapaasti vastata ap:lle ilman että tungette halveksumaan koko miessukupuolta? Voisitteko edes yhdessä ketjussa venyä sellaiseen suoritukseen, naiset?

No sitä tässä odotellaan, antaa kirjoittaa vaan! Ihan mielelläni haluaisin jotain muutakin näkökantaa kuin pelkän seksinnälän. Kerro sinä, millaista on olla mies? Millaista on olla mies, kun toiset miehet vaan kirjoittaa pelkästä panemisesta ja naiset pitää sen takia kaikkia ääliöinä.

Olen kirjoittanut jo ensimmäisellä sivulla. Viesti numero 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nainen, eikä minulla sitten ole varmaan ollenkaan testosteronia, kun en jotenkin pysty olemaan, tai no pikemminkin näyttämään vihaa/aggressiivisuutta, vaikka se edistäisi tilannettani. Voikohan tuollaiseen vaikuttaa jotenkin? Onkohan miesten ja naisten välinen eroavaisuuden syy aggression suhteen jostain kasvatuksesta vai hormoneista johtuvaa? Muistan ainakin kuulleeni, että keskimäärin miehet ja naiset kokevat yhtä paljon aggressioita, eli erot eivät ole niin huimat kuin käytöksestä ja tilastoista voisi päätellä.

Se, että testosteroni aiheuttaisi agressiivisuuden on myytti. Suoraa yhteyttä agressiivisuuteen ei ole ihmisissä havaittu, se uskomus on perua ikivanhoista eläinkokeista.

Tarkoitatko, että sukupuolten luonne-erot johtuvat vain ulkoisista tekijöistä?

No en. Sukupuolierotkin johtuvat pitkälti testosteronista, mutta sukupuoli on tässä yhtälössä muuttuja. Ei suoraa yhteyttä ei tarkoita, etteikö testosteroni vaikuttaisi henkilön agressiivisuuteen, vaan se ei ole itse agressiivusutta aikaansaava tekijä.

Vierailija
64/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähän putos kivi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itsellä pyörii seksi mielessä jatkuvasti. Etenkin näin kesällä, kun naiset pukeutuvat paljastavasti. Trikoisiin pukeutuvat naiset pakottavat katsomaan perään, koska saan mielihyvää naisen pepun näkemisestä. No, tämä ei pidä paikaansa lihavien kohdalla. Olen naimisissa, ja harrastin viikonloppunakin seksiä kolmeen kertaan vaimon kanssa, ja silti päivällä oli taas hirveä panetus kun noita ihania naisia tuli jatkuvasti vastaan. Voisipa vapaasti valita ja ottaa siitä vaan...

M41

Tässä tämän näkee, millaisia naisia tällä palstalla pyörii. Milloinhan tämäkin miesvihaaja on saanut seksiä, vai liekö ikinä? 

En voi sanoa halveksivani, ehkä ihmettelen. Pettynyt?

Mitä lisäarvoa seksinsaaminen tuo elämääni, jos sitä on tältä yksisoluiselta saatavissa?? Nainen saa seksiä jos avaa ikkunan ja pyytää jonkun kylään. Mutta saako nainen muuta, mitä tarvitsee?

Mitäpä jos kokeilisit? Ei ehkä tuo pipo kiristäisi päätä niin pahasti. 

Vierailija
65/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nainen, eikä minulla sitten ole varmaan ollenkaan testosteronia, kun en jotenkin pysty olemaan, tai no pikemminkin näyttämään vihaa/aggressiivisuutta, vaikka se edistäisi tilannettani. Voikohan tuollaiseen vaikuttaa jotenkin? Onkohan miesten ja naisten välinen eroavaisuuden syy aggression suhteen jostain kasvatuksesta vai hormoneista johtuvaa? Muistan ainakin kuulleeni, että keskimäärin miehet ja naiset kokevat yhtä paljon aggressioita, eli erot eivät ole niin huimat kuin käytöksestä ja tilastoista voisi päätellä.

Se, että testosteroni aiheuttaisi agressiivisuuden on myytti. Suoraa yhteyttä agressiivisuuteen ei ole ihmisissä havaittu, se uskomus on perua ikivanhoista eläinkokeista.

Ihanko totta? Sittenhän kyseessä täytyy olla pelkkä kulttuurin luoma ero aggressiivisuuden näyttämisen suhteen.

Voi hyvin olla että kulttuuri vaikuttaa eli miehellä olisi lupa näyttää aggressionsa ja naisen odotetaan ne piilottavan. Samahan toimii empatian suhteen päinvastoin, naisilla on taipumusta tuoda empatia esiin voimakkaammin ja miehillä taas vaimentaa sitä, vaikka kehon tahdottomia reaktioita mitatessa empatiassa ei ole eroja tai miehet reagoivat jopa voimakkaammin.

Vierailija
66/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Sittenhän kyseessä täytyy olla pelkkä kulttuurin luoma ero aggressiivisuuden näyttämisen suhteen.

Voi hyvin olla että kulttuuri vaikuttaa eli miehellä olisi lupa näyttää aggressionsa ja naisen odotetaan ne piilottavan. Samahan toimii empatian suhteen päinvastoin, naisilla on taipumusta tuoda empatia esiin voimakkaammin ja miehillä taas vaimentaa sitä, vaikka kehon tahdottomia reaktioita mitatessa empatiassa ei ole eroja tai miehet reagoivat jopa voimakkaammin.

Omalla kohdallani on varmasti kyse tästä. Empatian näyttämisen suhteen ei ole ongelmaa. Sen sijaan minua patistettiin olemaan kiltti tyttö, jos lapsena toin aggressioita esille. Veljeni sen sijaan saivat tehdä sen vapaammin, ja tekevät niin vieläkin.

Vierailija
67/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kysytään ja sitten vastaukset ei kuitenkaan kelpaa? Miksi seksin nälkä on väärä vastaus?

Millaista on olla mies? Yksinäistä se on. Tuntee itsensä mitättömäksi. kukaan ei sano, että olet tärkeä, että elämälläsi on väliä, et saa kehuja ulkonäöstä, hyvästä työstä. Eipä sitä toisaalta siksi edes kaipaa. Ego kutistuu rusinaksi, ei tiedä kuka on, onko kukaan? Olenko minä minä ollenkaan? Vähän sellaisen zen-fiilis koko ajan.

Samanlaista se on naisenkin elämä. Ei näytä olevan mitään eroa.

Vierailija
68/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun testosteroni yhdistetään aina aggressiivisuuteen niin mihin estrogeeni sitten yhdistetään? Miksi vain testosteronista puhutaan ja arvostetaan vain jonain kylmänä menestyshormonina? Epätasa-arvoa!

Vierailija
69/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päähän putos kivi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

Tässä tämän näkee, millaisia naisia tällä palstalla pyörii. Milloinhan tämäkin miesvihaaja on saanut seksiä, vai liekö ikinä? 

En voi sanoa halveksivani, ehkä ihmettelen. Pettynyt?

Mitä lisäarvoa seksinsaaminen tuo elämääni, jos sitä on tältä yksisoluiselta saatavissa?? Nainen saa seksiä jos avaa ikkunan ja pyytää jonkun kylään. Mutta saako nainen muuta, mitä tarvitsee?

Mitäpä jos kokeilisit? Ei ehkä tuo pipo kiristäisi päätä niin pahasti. 

Eikö muuta?

Vierailija
70/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia käsityksiäni ja kokemuksiani:

Olet fyysisesti vahvempi eikä sinulla ole kuukautisia. Odotettu elinikäsi on kuitenkin selkeästi alhaisempi. Vanhempana sinulla on luultavasti enemmän vaivoja.

Seksiviettisi on vahva nuorena mutta laskee huomattavasti vanhempana. Ellet pidä huolta itsestäsi, seksin harrastaminen loppuu ehkä jo keski-ikään.

Työelämässä saat hieman helpommin arvostusta osaksesi, mutta vain mikäli kykenet ottamaan miehen roolin. Sinua pidetään helpommin vakuuttavana. Toisaalta mikäli et yllä tietylle tasolle, sinua ei pidetä yhtään minään - silloin olisi parempi olla nainen.

Ajattelet suoraviivaisemmin ja keskityt paremmin yhteen asiaan, multitasking muuttuu hankalammaksi. Asiat ovat joko valmiita tai ei-valmiita. Mieskollegoiden kanssa on selkeämpää, mutta kovempaa. Asioita ei siloitella eikä tunteita oteta huomioon.

Roolivalikoimasi on kapea. Naisena oli valittavana perinteinen naisen rooli tai moderni naisen rooli (= miehen rooli). Miehenä vain miehen rooli.

Kehut loppuvat. Naisena viikonloppuretki kansallispuistoon toi kehut rohkeudesta. Miehenä se ei ole mitään, vastaa ehkä iltalenkkiä lähipuistossa. Verrattava saavutus olisi vaarallisen vuoren valloitus tai 2 viikon soolovaellus pohjoisnavalle.

Et saa osaksesi ymmärrystä, eikä kukaan pelasta sinua. Ei kaveriksi eikä parisuhteeseen. Jos olet ujo ja hiljainen, nämä piirteet on piiskattava ulos vaikka väkisin.

Nuorempana kaveriporukoissa joudut puolustamaan asemiasi hyvinkin aggressiivisesti. Asemasta hierarkiassa vallitsee kova kilpailu, ja kiusatun asema on synkkä.

Vanhempana kaveriporukoissa vallitsee naisporukoita parempi hegemonia. Toisaalta mikäli et ole vähintään keskitasoa, jäät kokonaan yksin.

Testosteroni auttaa olemaan ainakin jossain määrin rohkeampi/aloitteellisempi, mutta sinulta myös odotetaan sitä. Vaaratilanteessa sinun on syöksyttävä toimintaan kun enemmistö naisista etsii suojaa.

Mikäli olet nuori tai nuorehko, saamasi romanttis-seksuaalinen huomio rysähtää maan läpi Kiinaan asti. Ellet ole hyvin komea, olet näkymätön. Ennen kuin teet jotain, et ole mitään.

Ulkonäössä ratkaisee genetiikka. Ei auta meikki, sali eikä vaatetus.

Vierailija
71/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistettyjä eroja löytyy, mutta niitä ei voi yleistää yksilöitä koskeviksi. Onneksi länsimaat ovat muuttuneet sukupuolineutraalimmaksi.

Vierailija
72/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi olla Alfa, niin elämä olisi paratiisi maan päällä. Betana Suomessa paskaa.. on miehen velvollisuudet ilman oikeuksia.

Olisipa edes Beta, mutta kun minä olen pelkkä Omega-mies. :/

Vierailija
73/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun testosteroni yhdistetään aina aggressiivisuuteen niin mihin estrogeeni sitten yhdistetään? Miksi vain testosteronista puhutaan ja arvostetaan vain jonain kylmänä menestyshormonina? Epätasa-arvoa!

Estrogeeni yhdistetään empatiaan, hoivaviettiin ja moneen muuhun naisellisuuteen liitettyyn ominaisuuteen. Eikä tämä tietenkään tarkoita, etteikö yksilöiden välillä olisi suuria eroja. Muttä tämä pätee suureen joukkoon ihmisiä keskimäärin.

Vierailija
74/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla tulee kuva itsesäälissä kieriskelevistä outomiehistä. Mutta luulisi, että miehenä on mukavaakin joskus? Siis mukavaa sillä tavalla, joka ei liity toiseen sukupuoleen mitenkään, vaan miehenä olemiseen. Tai ei liity jonkun toisen ihmisen alistamiseen, vahhingoittamiseen, mitätöimiseen tai itsensä perusteettomaan ylentämiseen.

Minusta olisi kiva kuulla milloin on kivaa vaan miehenä olo ja elo.

Naisena voin kuvitella mitkä jutut on sellaisia, kuten vaikka halkojen hakkaaminen hyvillä käsivoimilla, mutta en oikeasti tiedä. Kertokaa miehet!

Miehenä olemisen antoisimpia hetkiä lienee, kun viettää aikaa hyvien mieskavereiden kanssa mukavien harrastusten parissa. Naisen lisääminen tähän tilanteeseen pilaa helposti koko homman, kun miehillä alkaa pyöriä pi**u mielessä ja pitää alkaa kilpailemaan sen naisen huomiosta. 

Vierailija
75/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenkokemuksia kirjoitti:

Omia käsityksiäni ja kokemuksiani:

Olet fyysisesti vahvempi eikä sinulla ole kuukautisia. Odotettu elinikäsi on kuitenkin selkeästi alhaisempi. Vanhempana sinulla on luultavasti enemmän vaivoja.

Seksiviettisi on vahva nuorena mutta laskee huomattavasti vanhempana. Ellet pidä huolta itsestäsi, seksin harrastaminen loppuu ehkä jo keski-ikään.

Työelämässä saat hieman helpommin arvostusta osaksesi, mutta vain mikäli kykenet ottamaan miehen roolin. Sinua pidetään helpommin vakuuttavana. Toisaalta mikäli et yllä tietylle tasolle, sinua ei pidetä yhtään minään - silloin olisi parempi olla nainen.

Ajattelet suoraviivaisemmin ja keskityt paremmin yhteen asiaan, multitasking muuttuu hankalammaksi. Asiat ovat joko valmiita tai ei-valmiita. Mieskollegoiden kanssa on selkeämpää, mutta kovempaa. Asioita ei siloitella eikä tunteita oteta huomioon.

Roolivalikoimasi on kapea. Naisena oli valittavana perinteinen naisen rooli tai moderni naisen rooli (= miehen rooli). Miehenä vain miehen rooli.

Kehut loppuvat. Naisena viikonloppuretki kansallispuistoon toi kehut rohkeudesta. Miehenä se ei ole mitään, vastaa ehkä iltalenkkiä lähipuistossa. Verrattava saavutus olisi vaarallisen vuoren valloitus tai 2 viikon soolovaellus pohjoisnavalle.

Et saa osaksesi ymmärrystä, eikä kukaan pelasta sinua. Ei kaveriksi eikä parisuhteeseen. Jos olet ujo ja hiljainen, nämä piirteet on piiskattava ulos vaikka väkisin.

Nuorempana kaveriporukoissa joudut puolustamaan asemiasi hyvinkin aggressiivisesti. Asemasta hierarkiassa vallitsee kova kilpailu, ja kiusatun asema on synkkä.

Vanhempana kaveriporukoissa vallitsee naisporukoita parempi hegemonia. Toisaalta mikäli et ole vähintään keskitasoa, jäät kokonaan yksin.

Testosteroni auttaa olemaan ainakin jossain määrin rohkeampi/aloitteellisempi, mutta sinulta myös odotetaan sitä. Vaaratilanteessa sinun on syöksyttävä toimintaan kun enemmistö naisista etsii suojaa.

Mikäli olet nuori tai nuorehko, saamasi romanttis-seksuaalinen huomio rysähtää maan läpi Kiinaan asti. Ellet ole hyvin komea, olet näkymätön. Ennen kuin teet jotain, et ole mitään.

Ulkonäössä ratkaisee genetiikka. Ei auta meikki, sali eikä vaatetus.

Hauska, ja aika osuva omiinkin käsityksiini verrattuna. Itse lisäisin vielä yhden asian: en ole koskaan kuullut yhdenkään miehen kertovan, että he olisivat kokeneet mitään "sosiaalisia" seuraamuksia vapaan seksin harrastamiseen liittyen. Naisilta sen sijaan olen kuullut paljon vastaavaa. Seksuaalisuuteen liittyvät haukkumasanatkinhan koskevat lähinnä vain naisia.

Vierailija
76/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni yhdistetään empatiaan, hoivaviettiin ja moneen muuhun naisellisuuteen liitettyyn ominaisuuteen. Eikä tämä tietenkään tarkoita, etteikö yksilöiden välillä olisi suuria eroja. Muttä tämä pätee suureen joukkoon ihmisiä keskimäärin.

No mutta mitäs sitten, kun molemmat sukupuolet omaavat molempia hormoneja, ja yksittäiset erot ovat valtavat, niin miksi ihmeessä tuollaisia suuren otannan eroja sitten yleistetään yksilöitä koskeviksi.

Vierailija
77/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kertoa mitä tahansa, minkä olettaa liittyvän miehisyyteen.

Ihan tavallista... Jos nyt ajatellaan vain suomalaisia miehiä, niin pitää päättää mitä tekee armeijan suhteen. Aikani asiaa pyöriteltyäni päätin suorittaa intin, vaikka sivarikin oli harkinnassa.

Luulisin että naisen on ainakin nuorena helpompi saada pelkkää seksiä, jos haluaa. Toisaalta ehkä eivät niin usein halua? Oma ongelmani on löytää nainen, joka ei haluaisi lapsia. Tosin mistäs sitä tietää milloin minullakin mieli muuttuu. 

Teknisellä alalla uskon että nainen voi kohdata syrjintää, mutta en tiedä onko sama sitten miehillä, jos on vaikka lastentarhanopettaja. Kaikki miehet (esim. työkaverini) eivät tuohon mahdolliseen syrjintään usko. Miehiäkin on monenlaisia. Ja sitten kaikista puheista huolimatta väkivaltaa kaduilla kohtaa mies useammin kuin nainen. 

Vierailija
78/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla tulee kuva itsesäälissä kieriskelevistä outomiehistä. Mutta luulisi, että miehenä on mukavaakin joskus? Siis mukavaa sillä tavalla, joka ei liity toiseen sukupuoleen mitenkään, vaan miehenä olemiseen. Tai ei liity jonkun toisen ihmisen alistamiseen, vahhingoittamiseen, mitätöimiseen tai itsensä perusteettomaan ylentämiseen.

Minusta olisi kiva kuulla milloin on kivaa vaan miehenä olo ja elo.

Naisena voin kuvitella mitkä jutut on sellaisia, kuten vaikka halkojen hakkaaminen hyvillä käsivoimilla, mutta en oikeasti tiedä. Kertokaa miehet!

Ehkä kyse on siitä että valta on jakautunut epätasaisesti miesten kesken (samoin kuin seksi, jne).

Ne miehet jotka ovat hierarkian huipulla, ovat paremmassa asemassa kuin hierarkian huipulla olevat naiset.

Mutta jos katsoo niitä loppuja, ei miehen asema todellisuudessa ole kummoinen. "Etuoikeudet" ovat pitkälti odotuksia, asioita joita miehen kuuluu tehdä ja osata. "Seksiobjektin" rooli taas on itseisarvo joka miehiltä puuttuu; emme ole haluttavia omana itsenämme, ilman toimintaa ja kyvykkyyttä.

Parhaimmillaan miehen rooli taitaa olla 40+ iässä kun istutaan kavereiden kanssa oluella. Ei ole enää kisaa tytöistä, siitä kuka on kingi. Hegemonia on vahvempi, joskus mukana oleva poikatyttö hämmästelee kuinka ei ole juonittelua.

Ylävartalossa on kyllä enemmän voimaa. Olen 171cm/60kg rimpulamies joka yrittää treenata ainakin kerran viikossa. Teen yleensä treenin 2x15-20kg käsipainoilla jotka taitaisivat olla liian raskaat useimmille naisille.

Halkojen hakkaamisessa ei tarvita voimaa, tekniikkalaji :)

Vierailija
79/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mitäs sitten, kun molemmat sukupuolet omaavat molempia hormoneja, ja yksittäiset erot ovat valtavat, niin miksi ihmeessä tuollaisia suuren otannan eroja sitten yleistetään yksilöitä koskeviksi.

Etkö sitten huomaa sukupuolten eroja ympäristössäsi vai luuletko niiden johtuvan vain kulttuurista ja kasvatuksesta? Vai mistä ne mielestäsi johtuvat?

Vierailija
80/104 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on tullut järkeviäkin vastauksia! <3 :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä