Millaista on olla mies?
Voi kertoa mitä tahansa, minkä olettaa liittyvän miehisyyteen. Millaisia odotuksia voi miehenä kokea olevan? Eroaako miehenä eläminen jotenkin oleellisesti naisena elämisestä? Millaisia myyttejä miehisyydestä on ja onko ne taakka, niin kuin itse ainakin koen jotkut kulttuurin myytit naiseudesta taakaksi?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä ku voi poimia koko ajan mansikoita kakusta.
Maailma on edelleen miehen maailma.
Ja se tarkoittaa sitä, että koulupudokkaat ovat pääosin miehiä, kuten myös asunnottomat, pitkäaikaistyöttömät, päihderiippuvaiset, sosiaalisesti syrjäytyneet, itsemurhaan päätyneet jne. Lyhyemmästä eliniästä puhumattakaan. Ihania mansikoita! <3
En oikein jaksa tätä betajankutusta. Miehen tarvitsee naisen saadakseen parantaa persoonaansa ja sosiaalisia taitojaan. Ruma ja keskivertomies voi saada hyvänkin naisen, jos käytös ja hygienia on kunnossa ja jonkinlaista elämänhallintaa on. Naisella ulkonäkö on keskeisemmässä osassa suhteen saamiseen, vaikka muillakin asioilla on merkitystä. Vaatii vähän enemmän työtä löytää kunnollinen mies, jos on epäviehättävä nainen, jota ei meikillä ym. pysty parantamaan.
Negatiiviset valittajamiehet ilman mitään halua ottaa vastuuta elämästään eivät varmaan saakaan naista, ja se on heille ihan oikein.
En sitten tiedä, mitä betajankuttajat oikeastaan tarkoittavat naisen saamisella. Ei heillä välttämättä mahiksia olekaan moniin instabeibeihin, mutta tavalliseen, nättiin naiseen ja oikeaan suhteeseen on kyllä, jos vain viitsii itse tehdä itsestään naiselle sen arvoinen, olla luotettava kumppani jne. Jos se naisen saaminen tarkoittaa eri kaunista tyttöä joka ilta, niin sitten on tavoitteet liian kaukana todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se tarkoittaa sitä, että koulupudokkaat ovat pääosin miehiä, kuten myös asunnottomat, pitkäaikaistyöttömät, päihderiippuvaiset, sosiaalisesti syrjäytyneet, itsemurhaan päätyneet jne. Lyhyemmästä eliniästä puhumattakaan. Ihania mansikoita! <3
Lähteitä? Miksihän näin on? Miehet joutuvat myös enemmän väkivallan kohteeksi, kuin naiset. Väkivalta tapahtuu yleensä toisen miehen taholta. Seksuaalista väkivaltaa miehet eivät sen sijaan kohtaa yhtä paljon, mutta sitten kun kohtaavat, on se suurempi tabu kuin naisten kohdalla.
Kikkelillä on kiva pökkiä naista persuuksiin
Vierailija kirjoitti:
sanotaan että naisilla on 24 vuotiaana ollut kymmeniä seksikumppaneita.
Minulla beta miehenä ei ole yhtäkään.
Kuvitellaan, että minulla olisi ollut kymmeniä seksikumppaneita. Elämäni olisi silloin ihanaa.....? N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan päihteidenkäyttö ihan kivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa asiaan globaali näkökulma. 7 miljardia ihmistä, oikeuksien jakautuminen.
Hirveetä ruikutusta ja kukaan ei anna p****a. :D Siis tämä on se mitä näistä kommenteista luin. Ajattelin tämän olevan hyvä ja mielenkiintoinenkin ketju, mutta ei.
Oletteko te kaikki ihan sekaisin, vai tätäkö se suomalainen mies oikeasti on?!
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaat alfanaisia ja betamiehiä toisiinsa?
Minä olen betanainen, ja olen neitsyt vielä 30-vuotiaanakin.
Ihan kivaa. En haluaisi ikinä olla nainen, koska naiset ovat fyysisesti heikkoja. Palkka voisi kyllä olla parempi ja tietysti vehkeellä hieman enemmän kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Tasoluokittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä beta-miehetkin sentään poikuudestaan ovat tuohon ikään mennessä eroon päässeet.
Ei kai nyt vielä? Beta alkaa kelpaamaan siinä 30v paikkeilla ja silloinkin tosi rajoitetusti
- toinen beta
Tutkimusten mukaan naiset aloittavat yhdynnät keskimäärin 16,5 vuotiaana ja miehet 17,5 vuotiaana. Alfoja on siis määritelmäsi mukaan varmaan 80% miehistä, joten ei ole mitään syytä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Heikko tai huonosti pärjäävä mies ei ole yhtään mitään miesten eikä naisten silmissä. Miesten maailmassa on ankarampi kilpailu kuin naisten maailmassa, ja heikkoja ei ainoastaan jätetä yksin, vaan heitä avoimesti halveksitaan. Naisella on olemassa tietty itseisarvo, jota miehellä ei ole. Ja valitettavasti tässäkin asiassa hyvä luo hyvää, koska onnistumiset vahvistavat itsetuntoa ja epäonnistumiset heikentävät sitä. Siksi miehiä jää täysin osattomaksi kaikesta hyvästä elämässä paljon enemmän kuin naisia.
Olen huonosti pärjäävä nainen ja en ole kyllä huomannut mitään itseisarvoa. Aivan yhtä hyvin naisilla voi mennä huonosti. Itse koen epäonnistuneeni elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteitä? Miksihän näin on? Miehet joutuvat myös enemmän väkivallan kohteeksi, kuin naiset. Väkivalta tapahtuu yleensä toisen miehen taholta. Seksuaalista väkivaltaa miehet eivät sen sijaan kohtaa yhtä paljon, mutta sitten kun kohtaavat, on se suurempi tabu kuin naisten kohdalla.
Lähteitä löydät googlaamalla. Itse olen seurannut mediaa, joten siksi olen tietoinen asioista. Miesjärjestöjen sivuilla niitä kaipaamiasi lähteitä on varmaan listattu.
Syitä noille epäkohdille on varmaan moniakin, mutta kaikkia rakenteita ei edelleenkään tunnisteta, koska sukupuolentutkimuksen laitos tutkii käytännössä vain naisten ongelmien taustalla olevia rakenteita, ei miesten. Tarvittaisiin akateemista tietoa vaikuttavista tekijöistä, jotta ei turhaan osoiteltaisi syyttävällä sormella sinne sun tänne, yleensä vain mieheen itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaippa se eroaa jossain määrin naisena olemisesta lähinnä erilaisen hormonitoiminnan vuoksi. Ei muuten erityisen poikkeavaa.
Vielä kun ymmärtäisit mitä kaikkea tämä tarkoittaa. Hormonitoiminta määrittää koko sukupuolen, sikiöstä alkaen.
Mitä jos harhaisessa ylemmyydentuntoisuudessa tapahtuvan kuittailun sijasta kertoisit oman näkemyksesi siitä, mitä se tarkoittaa? Toisit sinäkin näin jotain keskusteluun.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan hormonitoiminta määrittää geenien sukupuolisidonnaisen toiminnan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivaa. En haluaisi ikinä olla nainen, koska naiset ovat fyysisesti heikkoja. Palkka voisi kyllä olla parempi ja tietysti vehkeellä hieman enemmän kokoa.
Itse en haluaisi olla ikinä mies, sillä miehet ovat julmia ja egoistisia. Samanlainen totuus, kuin naisten fyysinen heikommuus. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vertaat alfanaisia ja betamiehiä toisiinsa?
Minä olen betanainen, ja olen neitsyt vielä 30-vuotiaanakin.
olisi hienoa jos joku keksisi tavan yhdistää beta naiset ja miehet yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa asiaan globaali näkökulma. 7 miljardia ihmistä, oikeuksien jakautuminen.
Elän kuitenkin Suomessa, joten en voi kertoa millaista on elää miehenä muualla. Siksi tuo näkökulma oikeuksien jakautumisesta globaalisti sukupuolten välillä on minusta vähän harhaanjohtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kikkelillä on kiva pökkiä naista persuuksiin
Mitä mielessäsi liikkuu tuollaisella kyseisellä hetkellä?
Ainakin itsellä pyörii seksi mielessä jatkuvasti. Etenkin näin kesällä, kun naiset pukeutuvat paljastavasti. Trikoisiin pukeutuvat naiset pakottavat katsomaan perään, koska saan mielihyvää naisen pepun näkemisestä. No, tämä ei pidä paikaansa lihavien kohdalla. Olen naimisissa, ja harrastin viikonloppunakin seksiä kolmeen kertaan vaimon kanssa, ja silti päivällä oli taas hirveä panetus kun noita ihania naisia tuli jatkuvasti vastaan. Voisipa vapaasti valita ja ottaa siitä vaan...
M41
Mitä jos harhaisessa ylemmyydentuntoisuudessa tapahtuvan kuittailun sijasta kertoisit oman näkemyksesi siitä, mitä se tarkoittaa? Toisit sinäkin näin jotain keskusteluun.