Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla tietoa, milloin sun mies on tulossa kotiin? Toi sun kuvauksesi olostasi kyllä kuulostaa vähän huolestuttavalta, nyt kun vielä uudestaan luin. Todennäköisesti tuskin mitään hengenhätää sinänsä, että tänään pitäis mennä näyttään, mut suosittelen kyl huomenna äitiyspolilla käymistä. Toivottavasti en huolestuta sua, mut kun itellä on ollut kans yhdessä raskaudessa paineet tota luokkaa, muttei olo kuitenkaan ihan mahdottoman outo (paitsi kun just mietti, että onko outo olo vai ei), niin jos päätä puristaa, niin kuulostaa jo astetta vakavammalta. Mut eihän siinä sinänsä mitään hätää oo. Jos huomenna kuitenkin meet näytille ainakin terkkarille, tai ainakiin äitiyspolilla voivat katsoa ja tutkia ja päättää sitten jatkosta. Voihan olla, että sitä seurataan useitakin viikkoja vielä, ettei tarvitse käynnistää. Mutta parempi ainakin hankkiutua kunnon seurantaan. Mulla seurattiin n. 3vk ja sit käynnistettiin. Pientä puuhailua tein(istualtaan), mut lasten kokopäiväinen hoito yksin jo vähän turhan rankkaa tollaseen tilanteeseen(jotain apua sainkin). Väsynyt ja ehkä tavallista hermostuneempi kyllä olin, että sinänsä en ihmetellyt, kun terkka kertoi, mitä paineet oli. Mut kyllähän tässä vaiheessa raskautta muutenkin tunteet heittää ja pinna meinaa olla kireällä lasten kanssa. Sulla on varmaan se vaukirjan odotus-opas? Siellä muistaakseni oli maininta, milloin syytä epäillä raskausmyrkytystä (kun 3 kriteeriä täyttyy, mm.verenpaine, valkuainen virtsassa).

No, nettihäirikkö yrittää pysyä taas taustalla...

Vierailija
42/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ostin samanväriset vaunut kuin sä =). Alkuun oranssi, mitä metalliin vivahtavaa onkaan, oli outo mutta nyt olen tosi tyytyväiinen että uskalsin ottaa tuon värisen. Väri mielestäni sopii molemmille ja mitä parasta, mustaa on minimaalisen vähän.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin sitten yksityisellä gynellä kun ei siitä mun neuvolantädistä saa mitään selvää.

Siellähän vauva köllötteli ihan oikein päin, ja tän hetken paino arviolta 2 438 g, eli aika keskikäyrillä, vähän yläpuolella. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 2cm.

Kaikki siis masussa hyvin, ja kyllä putos kivi sydämeltä :)

Hiivatulehduksen se multa bongas mutta sano ettei kannata hoitaa jos ei oo oireita kun tulis varmaan uudestaan. Kokeili myös lantion ja oli kuulemma oikein hyvin tilaa vauvan tulla :)

Onko muita joilla ei oo vielä tullu yhen yhtä supistusta ja muutenkin loistava olo? Kun tuntuu että kaikki on saikulla suppareitten takia ja ihan puolikuntosena, mut itel tuntuu et on elämänsä kunnossa ja jaksais vaikka mitä.

Mut sit muihin asioihin...

Imetyspaidoista: Mä oon ostanu kaks H&M:n imetyspaitaa, toinen valkonen lyhythihanen ja toinen musta toppi. Ja lindexiltä löysin muuten kauniit siniset imetysliivit.

Vaunut on meillä Oran Jovi Airit, tollaset beige/mustat.

Nyt pitää lähtee haravoimaan ku paistaa kivasti aurinko takapihalle :)

Nazuli rv 34+4

Vierailija
44/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan yhdessä koossa (onneksi). Kiitos kaikille aatoksista ja muistamisesta.

Olen tässä kahden päivän aikana sitten levittänyt haarujani useamman kerran ja saanut vastaukseksi ???????? Eli Lääkärit on tutkineet ja koplannneet (tosi sellasta....) Syytä limoille ja väreille ei ole löytynyt, tarjottu on kaikkea limatulpasta istukan verenvuotoon... No vaavilla onneksi kaikki hyvin ja supistuksissakaan ei nyt lepäilyn tuloksena ole enää sellaista terää. Yhden satsin kortisoonia pistivät vaavin keuhkoja silmälläpitäen, kun epäilivät istukan vuotoa. No ei siitä sen kummempaa löytynytkään, joten tänään kotiudittiin. Kohdun suu on pehmentynyt ja sormelle auki, mutta ei sielläkään mitään selittävää ole. Tässä siis tuli saikkua ä-loman alkuun ja määräys ottaa rauhassa samoin kun lähteä hyvin helposti näytille, jos jotain vastaavaa ilmaantuu. Nyt on alapää hellä kaikista tutkailuista... Voi saasta, täytyyhän tässä jostain valittaa, kun säikähdyksellä selvittiin....

Keskusteluja oli pinossa enemmältikin, koitan nyt johonkin vastailla:

Imetyspaitoja olen harkinnut, mutta likan kanssa pärjättiin mainiosti ilmankin.

Synnytysasennosta olen ajatellut kontillaan tai polvillaan olevan omin. No katsotaan sitten mitä tapahtuu.

Kaikille tuskissaan oleville toivottelen jaksamista! Vaikka ankkakävely ja liitosten hel...linen särky onkin raastavaa, on muutama viikko eteenpäin vielä ainakin mulle ihan tervetullutta! Menkäähän helposti sinne näytille ja valittakaa rohkeasti vaivojanne=)

Masussa siis kaikki toistaiseksi hyvin. Kaveri potkuttelee tasaisesti ja porautuu todella alas. Sf-mitta on merkillinen eli eilen 28 ja tänään 33 saman mittaajan ottamana. On siis toinen kehittänyt hissin itselleen....

Lytte ja Masukki 32+4

Vierailija
45/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Summersnow ja kaikki muutkin!

Ultrassa oon käynyt 25 viikolla viimeksi ja lapsivettä on kaikissa kolmessa ultrassa ollut vähän + lapsen kokoa mittojen mukaan sanottu pieneksi.

Oulussa on 3/4D ultrat, millä pystyy todella tarkkoihin tuloksiin. Täällä kun on menossa joku valtakunnallisesti tosi kovatasoinen tutkimusprojekti ultrassa. Me päästiin vielä johonkin tosi tarkkaan ultraan sen munuaishomman kanssa.

Vauvahan tulee jäämään todennäköisesti muutenkin aika pieneksi, kun se kolmas napanuora-valtimo puuttuu.

Vauvan kasvusta ei ole ultran jälkeen muuta tietoa, kuin terkan ja lääkärin käsikopelo-arviot ja sf-mitta. Ei siis mitään raskaan sarjan tietoa.

Itsekin ajattelin tuota proteiini-juttua, että jos on seksin jälkeen ehtinyt käydä monellakin alapesulla ja ottaa keskivirtsa-näytteen kaikkien ohjeitten mukaan, niin miten siinä voisi sperman proteiinit vielä näkyä. Eri asiahan olisi heti seksin jälkeen, ilman pesuja.

Supparithan ei tässä tapauksessa ole pahasta, kun lapsella alkaa olemaan istukan vajatoiminnan (=raskausmyrkytys yksinkertaistaen) takia muutenkin hankala olo. Levähtää kun pitäisi oman verenpaineen nousun (=vauva saa istukan kautta entistä huonommin tarvitsemansa) takia.

Nyt olen illan köllötellyt lähes mitään tekemättä. Opiskeluhommia olisi, mutta olo on niin höpö, etten jaksa ajatellakaan.

Mies tulee joskus yhdeksän aikoihin, siihen asti ajattelin pärjäillä näitten meidän viikareitten kanssa. On kyllä tullut itkeskeltyä, että kun ois etes mummu tai joku lähisukulainen, keltä pyytää apua. vierita ihmisiä en osaa pyytää.

Siskolle yritin soittaa mieltäni purkaakseni, mutta se alkoi kiljumaan ja märisemään, että:" Nyt viet lapset lastenkotiin ja menet taksilla tai ambulanssilla päivystykseen..." Mulla tuli itku siitäkin, kun katoin lasten ilmeitä. Sanoin pojille tosi tiukkaan ja varmasti, että mihinkään lastenkotiin en niitä vie. Ei ole kyllä niin " hätäinen" olo vielä. Levähtelen ja kattelen.

Kiitos siis, Kerttuset, että jaksatte lukea näitä vuodatuksia ja vielä vastailla ja rohkaista!

Miona rv 34

Vierailija
46/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niitä piisaa: Oon kuivattanu ensin hyvin, sitten harjannut materiaalista riippuen joko vanhalla astiaharjalla tai juúriharjalla kurat pois. Lopuksi pyyhin mikrokuitu-liinalla. Sitten kuivatellaan, lankataan tarvittaessa, sisälle sanomalehtiä ja ilmavaan koriin kaappiin. Hyvin on toiminut vuosikaudet.

Meillä onneksi on talvitamineet poissa ja pestyinä, sekä kevätsiivoukset tehtyinä, joten voi rauhassa keskittyä tähän hermoiluun... :)

Joku kysyi sukista vauvalle. Esikoiselle oli ne kahdet äippäpaketin sukat etukäteen ja hyvin päästiin vauhtiin. Niitä tulikin sitten lahjaksi tosi paljon. Nyt on vauvansukkia kolmen pojan jäljiltä ihan oma laatikollinen! Ei kannata ostaa ite, monet laittaa esim. kortin kaveriksi kukkien lisänä juuri sukkia. Ne kun on söpöjä ja edullisialahjoja!

(Miksi en osaa sanoa mitään lyhyesti -mökkihöperyyskö riivaa? ;) )

Miona taas

Vierailija
47/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laittaa sinne listaan Warmaksi pojaksi!

Vierailija
48/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkästi pinoa tälle päivälle. En jaksa muistaa ihan kaikkea, mutta kommentoin jotain.

Miona, toivotaan ettei tilanne pahene. Aika jännä, että sulla tulee myrkytyksen oireita vasta neljännessä raskaudessa. Yleensä on esikoisen odottajien vaiva. Oireet on kyllä otettava vakavasti. Lepo on ainut mikä auttaa ja tarkoittaa tosiaan ihan täydellistä lepoa. Itse makoilin esikoista odottaessa 11vrk sairaalassa ennen synnytystä juuri tuosta syystä. Menehän huomenna käymään neuvolassa tarkistamassa tilanne.

Lytellä oli ollut kans melkoinen säikähdys! Ihmeellistä ettei mitään vikaa sitten löytynyt. Otahan sinäkin rauhallisesti. Toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä masussa muutaman viikon.

Ite en tuota 4D:tä eilen kattonut, onneksi! Oon vähän herkkä tommosille jutuille, joten parempi varmasti näin että ohi meni tuo ohjelma minulta. Hyi kauhistus!

Saara, mulla on kans sama vaiva eli tuo häpyhuulten suonikohjut.. Ei kiva juttu ollenkaan. Mulla kyllä välillä niitä aika kovasti pakottaakin, jos on pitkään pystyssä. Aiemmissa raskauksissa ei oo moista vaivaa ollut. Neuvolan kätilö lohdutti kyllä, että ne lähtevät pois heti synnytyksen jälkeen. Toivon todella, että niin käy. Onneksi ei kuitenkaan jalkoihin ole moisia ilmaantunut. Niistä kun ei pääse eroon ku leikkaamalla.

Täällä on alkanut selkä vihoitella. Oli virhe eilen käydä 5km kävelyllä rattaiden kanssa. Yöllä en meinannut vessaan päästä kun pisti niin pakaraan, eikä jalka ottanut alleen. Samaa vaivaa on myös mulla tuon pissan suhteen, ettei meinaa tulla mitään kun vauvaa on rakon päällä. Tästä nää vaivat tuskin helpottaa ennen synnytystä... :/

Imetyspaidoista vielä. Niitäkö nykyään saa ihan kaupoista? Saako muualta ku H&M:lta? Silloin 2 v sitten kun viimeksi imetin, niin silloin en mistään niitä löytänyt vaan teetin yhden t-paidan juhlia varten. Se on siis valmiina odottamassa, mutta ostan kyllä lisää jos niitä jostain saa. Minkä hintaisia ovat?

Hyviä vointeja teille toivottelee,

Mirju ja pikku-pööpöti 32+3

Vierailija
49/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Lytestä tullutkaan ensimmäinen jakautunut Kerttu, hyvä niin. Vähän turhan aikaista vielä. Eiköhän me kaikki edes toukokuulle odoteta?

Käväistiin miehen kanssa moottoripyöräajelulla ja tötteröjäätelöllä. Aivan ihana ilma! Lähes 20 astetta plussan puolella. Lainatakin omistajakin soitti ja sanoi että tarvitsee takin takaisin vapuksi. Eli taitaa olla meikäläisen ajelut toistaiseksi tässä. Ehkä tällä viikolla vielä ehtii, mutta tokkopa enää saa takkia lainaan.. No, syksymmällä sitten.

Nyt iltapalaa.

Muista Miona ottaa rennosti!!

Vierailija
50/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

en nyt ihan tajunnut, miten tuonne esittelysivuille tietoja lisätään, oliko siellä jokin painike tai jotain. Ilmeisesti Krisse yläpitää niitä eli tässä olisi meikäläisen tiedot:

Nimimerkki: oravmi76

Asuinpaikka: Vaasa

Oma ja miehen ikä: 29 ja 29

Monesko lapsi tulossa: toinen

laskettuaika ja synnytyssairaala 20.06.20.06, VKS

Tosiaan toinen lapsi tulossa. Ensimmäinen raskaus ja synnytys oli äärimmäisen helppo. Synnytys kesti kokonaisuudessaan vähän alle neljä tuntia, synnytys käynnistyi lapsiveden menolla. Saliin mentäessä kätilö meinasi, että ei se synny vielä pitkään aikaa, saat lähteä kotio, mutta minä pyysin kaikesta huolimatta mittaamaan supistukset ja mitä vielä suoraan synnyttämään sitä lähdettiin. Synnytyksen jälkeen tokaisin kätilölle, että nyt voisin synnyttää toisen heti perään:)

Ensimmäinen lapsi oli 4340 kg ja 54 cm, ja kätilön mukaan olisi isompikin mahtunut ulos, vaikka itse en mikään iso olekaan (160 cm ja rapiat, paino ennen raskautta reippaasti alle kuuskyt).

Nyt neuvolassa onkin varoiteltu, että kesäkuussa ei sitten enää mihinkään kauas sairaalan lähettyviltä, koska baby voi tulla melko vauhdilla maailmaan.

Kohdun korkeus oli tänään 31 cm eli melko ylärajoilla mennään, mutta niin mentiin ensimmäisessäkin raskaudessa. Tämä toinen raskaus on mennyt tosi hyvin siihen asti, kunnes pääsiäisen aikoihin iski kunnon flunssa (kesti kaksi viikkoa). Flunssan jälkeen on supistellut melko paljon. Harmi sinänsä, koska aiemmin kävin vielä spinning:ssä ja muutenkin harrastin kaikkee mahdollista, toki vatsa jonkin verran rajoitti menemisiä. Tänään kävimme kävelemässä ja tein pihassa jonkin verran pihahommia, tuloksena kovat supistukset:(

Vielä muutama viikko töissä ja sitten nautinnollisia hetkiä kotona ennen H-hetkeä.

Mutta kirjoittelen taas, kun ehdin. Lähden huomenna reissuun ja palailen viikonloppuna!

Rv 32+1

Vierailija
51/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka galluppeja:

Mulla on esikon jäljeltä yksi imetyspaita ja ajattelin tässä joku päivä kokeilla josko osaisin ommella toisen. Jos sattuu, että löydän vaippavarastoa laajentaessani netistä kivan, niin saatan tilata...

Vaivoista: Mulla liitoskivut on vaivanneet jo tosi pitkään, nyt ehkä ovat helpottamaan päin, kun ei tarvi koko ajan juosta pää kolmantena jalkana joka paikkaan ja ehtii välillä levätäkkin. Muutenkin olo on energinen ja kohtuu hyvä. En kuitenkaan jaksa esim. siivota kerralla koko kämppää, vaikka neliöitä on vain 76...Pitää jakaa kahdelle päivälle. Tänään oon siivoillut ja leiponut ja nyt väsyttää. Maanantaina käytiin shoppailemassa ja sekin uuvutti. Väsyn aika nopeaa ja jos kovasti rehkin (tyyliin ensin noukin lelut ja sitten imuroin),tulee selkä kipeäksi ja saattaa supistaa, mutta muuten yleisvointi on hyvä.

Enempää en sitten muistakkaan mistä on puhuttu...

omaa napaa. Mulla oli tänään ylimääräinen lääkärineuvola, jossa lääkäri tutki vauvan tarjonnan. Oli ihan oikein päin pää alaspäin ja asettunut jo lähtökuoppiinsa, mutta ei kuitenkaan ole vielä kiinnittynyt. Lääkäri meinasi, että tuskin kääntyy enää.

Mulla on aika kamala kammo sisätutkimukseen (en tiedä miksi), ja sattui oleen opiskelija lääkärillä mukana. Ensireaktio oli sellanen APUA! Mutta tosi hellävaraisesti osas opiskelija tehdä tutkimuksen. Lääkäri kysyi saako tutkia lantion luut, ja lupasin, ja se oli virhe! Tuskan hiki valui kun opiskelijapolo niitä luita tunnusteli ja minä tietty harasin kaikilla lantionpohjan ja alavatsan lihaksilla vastaan :s Ikinä en enää anna kenenkään niitä luita tunnustella! Asiaa ei tietty auttanu se, että nuo liitokset on niin hemmetin kipeänä olleet nyt pari päivää :( Lääkäri kysyi, että oonko kunnossa, sanoin, että ei tässä hätää, " vähän" sattuu...No, toisaalta, arvokasta kokemustahan se oli sille opiskelijalle. Tietääpä mitä se voi pahimmillaan (?) olla niiden luiden tunnustelu ;)

Kohdunkaula oli lyhentynyt (3cm --> 1,5cm) ja kohdun ulkosuu pehmentynyt, mutta lääkärin mukaan se ei tässä vaiheessa haittaa. Lisäksi lohdutti mua, että jokainen supistus mitä tässä ennen synnytystä tulee, on pois sitten synnytyksestä. Hyvä vain jos tulee ajoittain supistuksia, ne kypsyttää valmiiksi paikkoja. Enää ei estellä jos vauva päättää syntyä. Tuskinpa se vielä kuukauteen ainakaan yrittää, kun ei kerran ollut edes vielä kiinnittynyt - saati laskeutunut!

Eggis rv 33+6