Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua keskenmenon saaneen lohdutus

Vierailija
10.12.2009 |

Mitä voisi sanoa keskenmenon kohdanneelle? Mitä ei ainakaan saisi sanoa?

Läheiseni kohtasi keskenmenon jokunen vuosi sitten ja vasta nyt sain tietää asiasta. Koska itse en ole kokenut keskenmenoa olen epätietoinen, miten voisi ko. aiheesta jutella läheisen kanssa, joka pitää asian sisällään ja masentunut.

Kiitos etukäteen!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit vaikka sanoa, että kuulit tapahtuneesta ja olet pahoillasi ystäväsi puolesta, ja kysyä haluaisiko hän puhua siitä. jos ystäväsi tietää, että tiedät asiasta, niin varmaan kuitenkin tuntuisi mukavalta, että otat asian puheeksi, ettet vain ole kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. hänelle voi olla helpompi puhua asiasta, kun toinen aloittaa keskustelun, eikä itse tarvitse kerätä rohkeutta ja alkaa puhua.

ei ehkä kannata sanoa, että tiedät tai ymmärrät miltä hänestä tuntuu, jos et ole itse kokenut km:a.

toisille se on vaikeampi paikka kuin toisille. toiset puhuvat suoremmin omista asioistaan. suruun varmaan vaikuttaa sekin, kuinka kovasti vauvaa on yritetty. esim. jos on vuosi yritystä takana ja ainoa plussa päättyy keskenmenoon, niin varmasti se tuntuu todella pahalta. enkä siis tarkoita sanoa, etteikö km aina tuntuisi pahalta. itse sain km:n yllätysraskauden päätteeksi, ja vaikka aikaa siitä on jo puoli vuotta, niin edelleen suren sitä. sellaista se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla