Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Indigo] ...mitä nyt on vähän väsynyt olo, kun neljältä heräsin, enkä saanut enää unta. unettomuutta siis ilmassa. 4.45 oli sit pakko nousta, kun oli niiin kova nälkä.

(.) heilui yöllä tasaiseen tahtiin. hirveän kova meno oli vaavilla, tuli siis heräiltyäkin sinä aikana, kun sain nukuttua. mut jotenkin tuntuu mukavammalta, kun tietää, ettei yksin valvo, vaan on kaveri jakamassa öisiä hetkiä :) ikävämpi oli herätä siihen tunteeseen, että vauva änkeää kohta alakautta ulos, sattui ihan kohtuullisen paljon, mutta onneksi helpotti sitten kun vaihdoin asentoa.

sellainen hassu ajatus tuli mieleen, että olisi kiva lähteä lenkille nyt aamutuimaan. harmi vaan, että kävelykin on niin tuskaa, etten edes uskalla ajatella juoksemista. tosin en kyllä ole ikinä käynyt oikeasti juoksulenkillä, mutta nyt ois ollut sopiva fiilis siihen, jos sellaista harrastaisin... onpa mulla järkevät ajatukset tähän aikaan vuorokaudesta... koittakaa kestää :)

nyt ois ollut hyvin aikaa vastailla kaikkiin gallupeihin, mutta yhtään ei tule mieleen... keksitäänpä vaikka uusi:

[color=red] G: oletteko hankkineet/aiotteko hankkia imetyspaitoja?

[color=Indigo] minäpä vastailen heti ekana :). esikoisen imetyksen loppuaikoina vasta heräsin, että nehän ois aika käteviä. silloin hommasin pari paitaa, kun poika oli vuoden. ne on siis vielä ihan hyvässä kunnossa, ja nyt olen hankkinut yhden t-paidan ja yhden pitkähihaisen, sekä yhden topin jo tulokkaan imetystä varten. ja mahdollisesti hommaan sit lisää, jos tuntuu, että tarvii. toki tavallisellakin paidalla pärjää, mutta olen kai vanhemmiten tullut sen verran häveliääksi, etten halua esitellä vatsanahkaani koko maailmalle. pojan vauva-aikana imetin missä vaan enkä paljon ajatellut, että joku voi vaikka säikähtää, kun vilahtaa paljasta ihoa. noilla imetyspaidoilla imettäminen on kuitenkin huomaamattomampaa, vaikka imettäiskin julkisella paikalla.

oikein ihanaa keskiviikkoa kerttuleille!

gabriela rv 32+5

Vierailija
2/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla venähti myöhäseen opiskeluhommissa ja sitten tulikin yöstä melko kipeä ja levoton. Neljän jälkeen nousin jatkamaan kouluhommia ja ressaamaan koko opiskelua.

Tänne näyttäs olevan tulossa taas lämmin ja aurinkoinen päivä kelin puolesta. Hyvä niin, josko sitä sais muksut aamusta ulkoilemaan ja itse otettua tirsat. Onneksi nuo poitsut on niin isoja, että pysyvät kiltisti tuossa omalla pihalla. Tämä meidän omakotialue on muutenkin tien pää ja metän keskellä, joten ei niitä kyllä edes kiinnosta tuosta mihinkään lähteä.

Tänään tulee eräs naisihminen käymään. Halauaisi kuulema mulle asiakkaaksi. Tiedän vain, ettei sillä oo rahaa. Muutenkin se on -rumasti sanottuna- aika yksinkertainen tapaus, joka hakee vain seuraa. Aikoi tulla puoleltapäivin ja kyseli, onhan mulla aikaa hälle iltaan asti. Sanoin, ettei ole kuin tunteroinen. Ihmetteli vähän, että miten niin vähän. Sanoin, että se on paljon.

Jos rehellisiä - ja vähän pahantuulisiakin- ollaan, niin, tiedän sen naisen tulevan vain katselemaan meille paikkoja. En ole täältä kyliltä ottanut ennen meille noita uteliaita mammoja kylään: Arvokasta työaikaa menee hukkaan, kun ei niitä kiinnosta mun työ ollenkaan. Hakevatpa vain jutun juurta juoruilleen. Kökkö miten olen ilkeä, mutta kokemus on opettanut. :( Sori tämä vuodatus, mutta pinna on aika tiukilla näitten aikataulujen ja kipujen kanssa.

Oma napa on pikkuinen ja masu vielä pienempi. Vauvaa on sanottu pieneksi (ultran perusteella), sf-mitta on pieni ja lapsivettäkin vähän.

Vauva on jotenkin tosi alhaalla ja pää painaa melko ilkeästi kohdunsuuta = supistelee jatkuvasti + liitoskivuista on tullut parissa päivässä tosi hirveitä! Tiedän, että vauvalle ja omille töille ois parempi, jos tässä vielä kärvisteltäis, mutta toisaalta voisin lähteä jo synnyttämään.

Jokohan onnnistuin pilamaan teidän muitten päivän?

Taidan mennä vähäksi aikaa levähtelemään ja tulen sitten -toivottavasti- paremmalla tuulella takaisin...

Onhan niitä iloisiakin asioita, joten turha takertua kurjuuksiin! :)))

M rv34 -uusi r-viikko ---ilonaihe sinänsä! ;)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] koita jaksaa. tule vaan tänne purkamaan, jos ei meinaa jaksaa. sitä vartenhan me täällä ollaan :)

mulla on kyllä välillä vähän samanlainen fiilis tuon synnytyksen suhteen. vaikka viikkoja onkin mulla vielä aika vähän (32+5), niin meinaa jo välillä tämä vaivaisuus kyllästyttää. yritän kuitenkin asennoitua niin, että menee vielä 9 viikkoa ainakin, niin ei tunnu niin kauhean pitkältä loppuodotus, kuin jos odottais synnytystä alkavaksi jo 3-4 viikon päästä. poikaa odottaessa odotin 34 viikolta lähtien (kun alkoi kipeästi supistelemaan) odottamaan synnytystä, ja 41+3 asti sain odottaa. lasketun ajan jälkeen niin minä kuin kaikki sukulaisetkin oltiin jo melkoisen kärsimättömiä! nyt olen sanonut kaikille, että kesäkuun loppuun mennessä syntyy (LA 16.6.).

sullakin opiskelujuttuja. ja olet sentään ahkerasti jaksanut tehdä! mun pitäis 1 vaivanen essee saada kirjoitettua ennen vauvaa. mielessäni olen sitä jo pari kuukautta tehnyt, mutten sivuakaan ole vielä saanut kirjoitettua. on muka väsyttänyt niin paljon. nyt tuntuu, ettei tuo väsymys tästä muutamaan kuukauteen vähene ainakaan, niin olen päättänyt, että tänään pitää saada aloitettua...

uimaan ajattelin vielä mennä tänään. pitää ensin käydä mies heittämässä töihin ja poika päiväkotiin, niin sit pääsee pulikoimaan. voipi olla, että uinnin jälkeen uni maittaa :) millonkahan sitä esseetä sit saa tehtyä..?

edelleen mukavat päivänjatkot!

gabriela

Vierailija
4/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona, ei kannata potea huonoa omaatuntoa, jos jotain tänne purkaa. Sitähän varten tää palsta on olemassa, että saa jaettua ajatuksia, niitä vähemmän kauniitakin. Eikä yrittäjän todellakaan tarvii antaa ihmisten pallottaa itseään. Maksaa se sun työaikas kuitenkin. Ja jos jotain yli jää, niin perheesi sun aikaasi eniten tarvitsee. Tottakai kannattaa olla samalla ystävällinen kuin jämäkkäkin. Asiat voi sanoa monella tapaa. Kyselet tältä " asiakkaalta" johdonmukaisesti, mitä haluaa ja sitten kun asia on selvä, kerrot, et nyt on jatkettava töitä. Eikai siinä mitään kummallista ole. No, otankohan liian tunteella minäkin tuollaiset ärsyttävät ihmiset, ei ehkä pitäisi toisia olla niin kärkkäästi neuvomassa.

Galluppiin; imetyspaitoja olen hiukan katsellut, mutta tuntuu, ettei niistä oikein sellaisia mieluisia löydy. Saisivat mun mielestä olla paremmin istuvia. Ehkä pitäisi kokeilla, osaisiko itse tehdä... Tosin epäonnistuneisiin yrityksiin ei viitsisi kangasta haaskata. Ja muutenkaan, kun imetysaikakin on vaan se vuosi, niin vaatteen käyttöikä ei mahdottoman pitkä silloin ole. Ja kuitenkaan ei kaikki vaatteet voi olla imetysvaatteita (villapaidat jne.). Tietty alkuun, kun on vielä löysä mahanahka, voisi kyllä puoltaa paikkaansa. Tai sitten pitäisi käyttää alla sellaista masutuubin tyylistä? :-)

Lukasenpa eilisen pinon nyt sitten.

Summerska rv32

Vierailija
5/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Mitäs työtä sie Miona teitkään? En muista...Sorry.

Imetyspaidoista: Ostin yhden imetys t-paidan H&M:stä kun kävin Lappeenrannassa. Joensuussa kun ei valikoimaa ole. Onpahan se yksi valmiina ja ostan sitten lisää kun lapsi syntyy. En ole edes kokeillut sitä paitaa, mut se on kyllä ihan perusmalli. Luulis istuvan.

Kysymys: Mulla on ruennut sormet ja sormien välit ihan hirveästi hilseilemään. Nahkaa lähtee ihan paloina pois. Olen yleensäkin rasvan suurkuluttaja eikä tällaista ole ennen ollut. Ei kai se viittaa mihinkään maksan toimintahäiriöön? Onko muilla ollut vastaavaa? Mulla on ens tiistaina neuvola, pitää varmaan ottaa puheeksi.

Taas on kyllä aivan ihana päivä. Luin jonkun aikaa tenttii, mut sitten vauveli heräs ja keskittyminen loppui siihen. Tentii on vasta 19.5, mutta tenttikirjoja on 4 + luentomonisteet. Pitää yrittää hiljakselleen lueskella. Sen kyllä tietää, että jos ei kiinnosta lukea jollain hetkellä, niin ei siitä silloin ole hyötyäkään. Ajatukset rupee vaan harhailemaan.

Taas mulla on kauhea nälkä, vaikka seitsemältä söin aamupalan. Pitää varmaan rueta kohta ruuanlaittoon. Meillä on miehen kanssa rytmi aika aamupainotteinen. Käydään aina illalla yhdeksältä nukkumaan ja herätään puol seitsemän. Lounas onkin jo yleensä kymmeneltä tai yheltätoista.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Tytteli-83 rv 33+0

Vierailija
6/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]MARIEELA: tules moikkaamaan meitä :) pitkästä aikaa.

[color=blue]LYTTE:voi taisit sitten voutua jäämään tarkkailuun...toivottavasti sulla ja vaavilla on kaikki hyvin...melkein meinas yö unetkin mennä :((

[color=green]IMETYSPAIDOISTA:mulla ei oo ollut koskaan...nyt mulla on 1 äitiys paita joka on edestä ommeltu sillain ristiin niin sillä vois saada vähän " säädyllisemmin" imetettyä julkisilla paikoilla :D

[color=blue]ODOTTAVAPARTURI:vielä utelen että saako teitin Warman pojan lisäillä esittely listaan?

[color=green]OMANAPA: valahti yön aikana alas?????...hyvä kun sain housut kiinni aamulla kun kumpu on tosiaan NIIN alhaalla...nytkin joudun istumaan housut auki kun muuten ahdistaa...

pikkuinenkin on ollut tosi hiljainen nyt aamun.

Mistähän nyt tuulee...

[color=blue]MIONA:pura ihmeessä!! kyllä me kestetään ;))

[color=green]eilen aittelin urakalla noita vaavin vaatteita...ihania :)

siirsin mimosan vaatteet korivaunusta(vessassa) lipastoon joka ostettiin ja nyt alan sitten tekemään pesuja vaavin pienimmille vaatteille ja yritän saada joitain tahrojakin pois...hassua miten en edes muistanut noita tahroja...ihan kuin ne olisivat itsekseen ilmestynyt niihin...ja pesun jälkeen käyn ne vielä nukanpoistajalla läpi niin tulee toivottavasti KUin uusia :))

[color=blue]laitan vielä linkin mukaan tuonne " kartalle" :)

nyt kahvetta ja tytöille puuroa...

krisse,tytöt-02 ja-04 ja Aurora/Antonio rv32+4

Vierailija
7/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Miona:Inhottavia tollaset tädit. Ole vain lujana ja laita se pihalle jos alkaa sielä liian kauan viihtyy. Keksi jotain,että on vaikka toinen tulossa tai jotain sellasta.

[color=blue]Gabriela kirjoitteli eilen illalla kun sillä oli tullut supparit tasaseen yhden tunnin ajan. Mulla on kans ollut tosiaan sellanen päivä,että supparit tuli viiden min välein tunnin ajan. Ja olin jo lähdössä synnärille kun ne taas loppui kuin seinään. Ihmeellisiä tollaiset supparit. En oikeen ymmärrä! En ollut kuitenkaan tehnyt mitään poikkeavaa sinä päivänä.

[color=red]Samoin Gabriela kyseli imetyspaidoista.Mä en ole vielä mitään kantaa niihin muodostanut. Odotusaikana olen tosin ostanut yhden mammapaidan alesta,josta sitten huomasin vasta kotona,että se on tarkoitettu imetyspaidaksi. Se on sellainen missä on toppi sisällä joista on rinnankohdat sitten paljaana,päälliosa on kietaisumallinen. On ihanan tyköistuva.Sitä ajattelin kokeilla.Jos sitten toimii niin voi olla,että tekaisen itse jonkun lisäksi. Paitsi,että kesällä tulee varmaan pääasiassa käytettyä toppeja kun on lämmintä kesää luvattu.

[color=blue]Joku jutteli myös ettei kehtaa missä tahansa imettää. No pakko myöntää en minäkään kaupungilla alkais kesken kaiken imettämään. Kyllä olis pullo mukana tai sitten menisin kotiin tai veskiin imettämään. Mä näin kerran yhden äidin joka ruokaravintolassa toisten syödessä alkoi imettämään siinä toisten nähden vauvaa tissi paljaana eikä ollut yhtään häve! Mua kyllä hävetti ihan sen puolesta. Tämä on vaan minun mielipiteeni ei siitä kannata ainakaan kenenkään itseensä ottaa :)

[color=green] Oma napa: Tuntuu että pursuan energiaa. En tiedä mihinkä sitä oikeen käyttäiskään tänään. Vois vaikka siivota,on ihan sellainen olo. Tai no siivota ja siivota. Mutta laittaa tavarat paikkalleen vaatteet kaappiin,niin,että mies saa sitten vaan imuroida,kun en sitä oikeen itse sais tehdä. Eilen sain illalla kauhen vimman siivota lieden. No kuurasin sen sitten ihan vimpan päälle puhtaaksi. Mies ei eilen huomannut mitään,että olin sen putsannut. Aamulla oli pakko mainita,että huomaako se keittiössä mitään uutta. No sitten sen huomas,että hei sähän olet lieden pessyt! Heureka! Mä olin itsestänikin ylpeä,kun en tosiaankaan ole mitään siivooja tyyppiä. Mies vois olla tosiaan todella otettu jos siivoisin kämpän sillä aikaa kun se on töissä!

Sitten kun on siivonnut vois VIHDOINKIN ommella ne kettiön uudet tekstiilit ja ripustaa ikkunaan. Vois kyllä olla asiaa!

Nyytti oli kuin olikin illalla taas vauhdissa. Vähän niin kuin uumoilinkin. Nyt sitten aamulla vasta kahdeksan maissa se päätti äidin herättää. Nyt odottelen sitten että se pian taas heräis uudestaan potkimaan.

Pakko on vielä kysellä,kun on tainnu mennä ohi!Että oliko Lytellä jotain ongelmia? Ei kai vaavi ole syntynyt?

Tänne luvattiin täks päiväks 16 plussaa vois istua vaikka siivouksen jälkeen partsilla ja juoda teetä jos arska paistaa :)

Nyt haen satsi kupin teetä ja alan sitten hommiin.

palailen taas päivän mittaan

Lilli81 34+5

Vierailija
8/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun on iskenyt ihan kaamee väsymys.. Voisin nukkuu varmaan viikon putkeen.. mutta eipä se onnistu. Eeli on vähentänyt päiväunienkin kestoa, toivottavasti väliaikaisesti.

Joku sanoi vauvan olevan tosi alhaalla, niin on mullakin. Supistelee kovasti ja tänä aamuna tuli ensimmäinen oikeasti kipeä supistus. Varsinkin yöllä, kun käyn pissalla, ei meinaa tulla mitään. Taitaa vauva painaa rakkoa melko pahasti.

Mulla oli pissatulehdus ja sain siihen viikon lääkekuurin. En tiedä oliko se nyt sitten kuitenkaan pissatulehdus, kun siinä pikatestissä oli ollut leukkarit kolmella plussalla, mutta viljelystä oli tullut vastaus, että ei kasvua. Käskivät kuitenkin syödä lääkkeet loppuun.

Jos joku sattuu tietämään, niin onko nuo leukkarit niitä, mitä ne kattoo neuvolassakin? Siis valkuaista tai jotain? Kun kättärin kätilö sanoi, ettei ole mitään hätää, mutta huolettaa vähän silti, et miks ne oli koholla..

Rosa rv 34+5 ja Eeli

Vierailija
9/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytte77 - 25.04. 08:41

Huomenta kaikille!

Meinasin pinon laittaa, mut sitten tuli tää Mrs.Marplen juuri sopivasti=)

Täällä on menossa vapaapäivä ja katsotaan, miten tämä työ rupeama tästä eteenpäin... Pe oli niitä kipeitä suppareita ja eilen töitten perään koko illan. Nyt sitten yöllä vaavi meni oikeen rytinällä alaspäin mahassa ja aamulla olikin aivan valtavasti vaaleanpunaista limaa....

Ei taida kuulostaa ihan hyvälle - tai no miten vaan. Neuvolaan menen 10.30 ja varmaan tulee lähete sinne ä-polille. Palaan illalla kertomaan kuulumisia, jos pääsen.

Vierailija
10/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Täällä on herätty ihanaan aurinkoiseen aamuun taas, kun vaan olis mielikin yhtä aurinkoinen :/

Mua ottaa tää raskaus päähän jo NIIIIIN paljon että.... Kaikki nää hemmetin kolotukset ja supistukset yms. Siihen päälle vielä ajoittainen ummetus, takapuolesta on tullut selluliittikeidas ja nyt jalkoihin sitten tuli vielä suonikohjut!!!! Ei muuta kuin tukisukkaa hankkimaan, niitähän onkin sitten mukava pidellä yöt ja päivät läpeensä.

Se synnärikäynti viime viikolla oli piste iin päälle, sen jälkeen ei ole päässä pyörinyt enää mitään muuta kuin synnytys ja vauvan saanti ulos.

Jaa lähden nyt kävelemään sinne kauppaan niitä sukkia hakemaan, jos tuolla pihalla saisi itsensä sitten myös paremmalle tuulelle...

Anteeksi omanapainen valitusvirsi, mutta oli pakko :)

Helmis ja Onsku 31+5[/color]

Vierailija
11/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona: koita jaksaa, mulla samoja fiilareja liian pieni maha yms. kouluhommat painaa päälle..pätin etten enää tee koulujuttuja ns.pakolla tänä keväänä van jätän ne syksyyn. Nyt keskityn vain itseeni ja vauvaan.

Krisse: Mul kans vatsa valahtanut alas ja pienentynytkin samalla?! Muistatko monta viikkoa aiemmin se yleensä laskeutuu? Muistaako joku jotain keskiarvoa?

Imetyspaidat: aattelin kokeilla ja ostaa aluksi muutaman, ei ole aiempaa kokemusta ko paidoista.

Muuten kaikki tavalliseen tapaan, mutta väsyn hirveän helposti, pelkkä kauppareissu on kuin olisi maratonin juossut. Illalla aikasin nukkumaan ja yhet päikkärit niin jotenkuten pärjää. Nostan hattua teille ketkä vielä töissä/ette pysty muuten lepäämään.

Hauskaa päivän jatkoa.

Vierailija
12/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutamaan päivään kirjotellut, kun on kiirettä pitänyt... Mies tuli maanantaina sieltä reissusta ja toi mulle Italiasta ihania vaatteita repullisen... osa menee nytkin päälle ja loput synnytyksen jälkeen. Sen verran on kuitenkin tullu takapuoleenkin massaa, ettei enää vanhat vaatteet käy. Mukana oli muutama hyvä paitapuserokin, jossa imettäminenkin on helppoa... Kyllä mulla on viisas mies :) :) :)

Maanantaina olin myös Bailatinossa... joka tuntui ihan hyvältä... liitoskivut vaan alkoivat vaivata pitkän levon jälkeen kun ilmeisesti selkälihakset on hieman surkastuneet.... Eilen olin sitten uimassa ja tuli jo uitua 400 m (vaikka piti uida vain pari sataa).

Nyt on vauville laitettu hoitopöytä tonne meidän kylppäriin. Sellanen jossa on amme samassa. Sain sen aseteltua ihan lavuaarin viereen niin että ei ole pitkä matka vauvia viedä pyllypesulle. Pesin vanhat vaatteet... Niitä tuli nyt pari vajaata elfa-koria (yhteen perusvaatteet, bodyt, aluspaidat ja sukkikset ja toiseen päälivaatteita)... lisäksi laitan hoitopöydän alatasolle parit pienet korit, joissa saa olla noita perusvaatteita, harsoja ja vaippoja. Sain ystävältä kuviollisia harsoja, jotka käyvät hyvin buklu-räteiksi... valkosia (jotka imevät paremmin) käytän sitten kestovaippoina ja pyllypyyhkeinä.

Oltiin katsomassa miehen kanssa nyt sitten niitä rattaita... Mieskin tykkäsi niistä Herqules-joggereista, mutta eivät menneet kovin hyvin miedän golffiin (piti ottaa koppaosa erikseen)... Mies kyllä oli sitä mieltä että niitä voidaan harkita, jos ne menee kätevästi Audiin (mun autoon). Toiseksi vaihtoehdoksi jäi sitten Emmaljungan Ceroxit.

Miona: Sf-mitasta... mulla on nyt 31 viikkoa ja sf on 26. Vauva on lääkärin mukaan tosi alhaalla (joten myöskin suppailee) ja painaa alas. Vaikka SF onkin kasvanut parissa viikossa vain sentin (jos sitäkään) niin vauva kasvaa ultran mukaan ihan keskikäyrillä. Pieni SF (tai sen hidas nouseminen) johtunee varmasti siitä että vauvi on painunut alaspäin samaa tahtia kuin kasvanut. Liitoskivut kans on mun vaiva olluit nyt kun olen saanut alkaa liikkumaan uudestaan (kuukauden makaaminen vei selkälihakset). UIminen vei ne viimeksi pois ja nyt yritän samaa. Uidessa mulla ei tule suppareita kun painovoima ei vaikuta niin paljon kohdunsuulle ja liitoskivut ei tunnu vedessä.

Lilli: Meillä ainakin Tarjoustalosta ja Prismasta löytyy Novita Wool-lankoja. Itsekin virkkasin pikkuselle peiton, villatakin ja myssyn kyseisestä langasta ja söpöset tuli :)

Sairaalakassi: En ole vielä pakannut (tai oli mulla tossa varmuuden vuoksi repussa parit tee-paidat ja hyg.kassi jos joutus taas suppareiden takia sairaalaan, mutta nyt olen purkanut sen kun halusin käyttää niitä tee-paitoja. Mutta ehkäpä tänään sen kasaisin... ja laittaisin sinne seuraavaa:

-Hygienia vehkeet (saa olla sama kassi kun uimahalliinkin (pitäsköhän ostaa uus hammasharja ja tahna sinne niin ei tarvis erikseen muistaa napata mukaan?), rasvat on ehdottomat kun siellä on niin kuiva ilma!

-Muutama naru-toppi ja kevyet housut (kesällä ainakin kättärillä on törky kuuma ja sairaalassa ei oo muita kun niitä pitkähihasia paituleita). Muutamat sukat ja alushousut.

-Imetysrintsikat (pitää mennä ostamaan) ja liivinsuojia.

- Joku kevyt huppari tms. Sairaalan aamutakit on mulle liian isoja ja en ala raahaamaan omaa kylpytakkia.

- Haluan ehdottomasti sitä uutta Greippi-Novellea isoon pullon mukaan.

- Ukko saa hoitaa kamera puolen.

- Miehelle uimahousut... jos menen ammeeseen ja tarvin samalla hierojan lähelleni.

- Vauville omaan kassiin vaatteet... en ole vielä päättänyt mitä laitan.

Noh... nyt tuli romaani :)

Mutta voisin vielä heittää teitä Gallupilla:

-Mitkä vaunut teiltä löytyy/hankitte ... perustelut?

Ninni rv 31+0

Vierailija
13/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas ihanan lämmin;)kyllä se kesä tulee!

Mä sain eilen äitiyspakkauksen, vanhaa mallia oli, mutta tykkäsinkin enemmän näistä väreistä, joskaan eipä sillä mitään väliä ole.Hurja määrä vaatteita oli ja kaikkea ihanaa, että on meillä suomalaisilla hyvät oltavat;)

Imetyspaidasta en tiedä, ehkäpä jos kaupoilla sattuu törmäämään johonkin kivan malliseen, niin voishan sen ostaakkin.

Vierailija
14/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan laskeutumisesta. Mulle lääkäri sanoi, että usein vauvat killittelevät viikolle 37 korkealla ja kiinnittyy /laskeutuu vasta sen jälkeen. .. mullahan se on jo ollut pariviikkoa laskeutuneena (ehkäpä voi enteillä hieman aikaisempaa synnytystä.)

Vierailija
15/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetin ajatuksissani liika aikasin...

hitto kun on tullut noita suonikohjuja tonne alapäähän, vaikka ikinä ei semmoisia ole jaloissa tai missään muuallakaan ollut.Toivottavasti ne ei siitä kovin hirveästi pahene ja häipyy synnytyksen jälkeen, on ne sen verran hirveän näköiset. onneksi ei sentään ole kipeitä(ainakaan vielä) Kyllä me naiset saamme paljon " kärsiä" supisteluinemme ja liitoskipuinemme ja kaikkine muine vaivoineen, mutta on se sen pikkuisen vauvan arvoista;) Millään ei jaksaisi odottaa että saisi jo pikkuisen mailmaan!

saar@ rv tasan 32

Vierailija
16/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä Lyten tilannetta tuli mietittyä, kun ei sitten illalla enää viestinyt (en ainakaan huomannut että olisi laittanut enää illalla kuulumisia).

Taas tälläinen pitkäksi venähtänyt aamu.. Ja kauhea väsy. Pitäisi tästä neuvolaan jaksaa, puol yksitoista on aika. Viimeksi kun oli valkuaista ja hieman turvotusta, niin halusi heti viikon päästä seurantaan. Toivottavasti painoa ei oo tullu lisää, ainakaan kovin paljon. Pikkasen potuttaa jo että joka viikko tulee vähintään kilo, vaikka syö ihan normaalisti ja liikkuu.. Nyt on jo jotain +15 kg... Voi voi voi.. No, kilot saa aina pois, kunhan ei tulisi raskausmyrkytystä.

Magdalena kyseli toivesynnytysasentoa. Ajatuksena on, että synnytän joko kontiltani, istualtani jakkarassa tai vaikkapa seisaaltani. Kunhan ei tarvitse selältään synnytää. Mutta senhän näkee sitten, ei kai sillä väliä ole kunhan ulos tulee. Samoin ajattelen kipulääkityksestä, eli mahdollisimman luonnonmukaisin konstein, amme, suihku, aquarakkulat, kauratyyny jne. Mutta jos tilanne ja kunto vaatii niin epiduraali. Mutta ensisijaisesti mahdollisimman luonnollisesti.

Gabrielan imetyspaitaG: Olen ajatellut muutaman hankkia, tai sitten ommella. Sellaisen jota voi ihmisten ilmoilla käyttää, eli en ihan tavallista imetys-t-paitaa hanki, kotona käy mikä vaate tahansa. En tiedä onko täällä päin edes valikoimissa, kun äitiysvaatteitakin löytyi niin kehnosti. Piti etelä-Suomessa käydä ostoksilla..

Jos vaikka pistäisi itsensä kohta valmiiksi, tai edes ajattelisi valmistautumista, etten myöhästy neuvolasta. On niin jotenkin pitkissä kantimissa aina nämä meikäläisen aamut nykyisin..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+4

Vierailija
17/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni: Mun oma olo kyllä enteilee aikaistettua : )synnytystä eli tuskin menee kesäkuun puolelle. Vitsi uskaltaisko vielä tulla bailatinoon, oliko siellä porukkaa?

Vaunuista: Käytetyt Emmaljungan yhdistelmät, missä iso kovakoppa-osa ja erikseen ratasosa. Isoa koppaa halusin nyt kesäksi kun olisi sitten viileämpi? vauvan siellä kölliä.

Lisäksi matkarattaat/kuomurattaat Teutonia solanot, jotka menee kätsysti kasaan, mutta ovat tukevarakenteiset ja niissä on hyvä jalkapeite/kuomu=käyvät melkein yhdistelmänä. Menee ihan makuuasentoon ja saan niihin kiinnitettyä adapterilla turvakaukalon kiinni. silloin ei tarvitse reissuun ahdata isoja vaunuja mukaan. Eli satsasin enemmän rahaa näihin rattaisiin.

Vierailija
18/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tähän se mun aika menee, netin ääressä istumiseen)

Vaunuista Ninnille: Meillä on Emmaljungan Duo Combit. Ihan vain siitä syystä, että satuttiin saamaan sopivasti tarjouksesta. Lisäksi haluttiin kovakoppainen ja yhdistelmä, eli käy sitten myöhemminkin. Hoitolaukku tuli samassa, ei tarvitse sitä ostaa erikseen. Kunhan kokoon menee ja työntöaisa kääntyy että sopii molempien kuskata niin ok.

Olen huomaavinani, että täällä on aika moni jo ihan valmis synnyttämään, siis että riittää raskauden kolotukset ja tukaluus.. Noh, ei tässä kauaa mene niin alkaa meidän kuukausi, ja kuitenkin otetaan varaslähtö jo toukokuisten puolella.. ;)

NYT alan lähtemään..

Vierailija
19/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pojan kaheksaksi lähtemään kouluun ja sain sitten nukuttua pienemmiltä tähän asti! Ihanaa! :))

Täällä pohjoisessa on jo nyt +12 lämmintä ja aurinko killottaa täydeltä taivaalta. Ajattelin ottaa opiskeluhommat mukaan ulos, jos sais samalla aurinkoa.

Miehellä on tänään ja huomenna pitkä ilta töissä, mutta viikonloppuna viimeistään kiristän sen hakemaan meidän mökiltä pihakiikun ja kesäkalusteet talvisäilöstä tänne. Sitten loion kiikussa töineni ja nautin! :)))

Kiitos kaikille myös ymmärätäväisyydestä ja pitkämielisyydestä! Unet ei kyllä yhtään parantanu fiiliksiä sen naisen suhteen, mutta pitkää pinnaa ja päättäväisyyttä tuli kyllä lisää! :) Joten, Summersnow, ei mua kyllä yhtään haittaa sun neuvot, päinvastoin: Tuntuu hyvältä, että joku jaksaa yhden pienen ihmisen hölmöistä huolista niin välittää! *Halaa!* :)))

Joku kysyi, mitä siis teen työkseni. Joskus aiemmin sen oon kirjoitellut, mutta toistetaan nyt kuitenkin: Pyörittelen pientä ja alottelevaa taide- ja sisustuspuolen firmaa.

Tyttelille:

Mulla oli samanlaista ihottumaa kakkosta odottaessa. Lääkärissä sanottiin, että sieni-ihottumaa. Ei tehonnu mitkään voiteet, ei ollut etes sientä. Sanottiin, että d-vitamiinin puutetta. Söin lisäannoksia d-vitamiinia, Eikä taaskaan auttanut. Se oli vain pahentunut kosketusihottuma jostain kemikaalista ja lähti sitten apteekin fenurial-voiteella. Voide kirveli älyttömästi, mutta iho parani. Se ei oo mitenkään kauhean kallista mönjää - auttaskohan sullakin?

Imetyspaidoista:

Oon aika tarkka vaatteistani, joten en oo imetyspaitoihin koskaan oikein ihastunut. Paljon olen käyttänyt toppi-paitapusero-yhdistelmää: topin voi pudottaa olkapäältä alas ja paitapuserosta aukasee muutaman napin. Vauva mahtuu väliin syömään siivolla ja huomaamattomasti. Paitapuserolla tarkoitan siis mitä tahansa edestä täysnapitettavaa paitaa, hihoilla tai hihatonta. Niitähän saa nyt aivan ihania erilaisia malleja.

Sen kyllä tunnustan, että esikoisen ja vielä kakkosenkin kohdalla mahanahka oli nätimpi ja sen kehtasi tarpeen vaatiessa paljastaa. Ikä tekee temppujaan... ;))))

Nyt syömään ja ulos!

M

- Vielä tuosta vauvelista ja synnytyksestä + mahasta:

Maanantaisen nlan perusteella siis vauva on Todella alhaalla, kohdunsuuta on jäljellä " ehkä sentti" ja kohdunsuu on kolmelle sormelle auki ja hyvin pehmee. Terveydenhoitaja sanoi, että jos supistuksia alkaa tulla enemmän kuin yksi tunnissa, niin pitää lähteä ajamaan (meiltä 40km sairaalaan), kun tämä on jo neljäs. Synnytys voi kuulema olla tosi nopea. Tällä hetkellä kipeitä, valmistelevia supistuksia tulee 5-6 päivässä ja jos touhuilen, niin enemmän. Tilanne siis kypsyy koko ajan. Toisaalta just noitten raskausmyrkytysoireitten takia aikanen synnytys olisi ihan suotavaa.

Mies paijaa ja hoitelee aivan urakalla, että selvittäis viikonlopun yli: Mulla kun on viimeisten opiskelutöitten palautus yliopistolle pe-la -linjalla. Vappua kyllä aion juhlia kaupungilla ihan huoleti.

Tänne on luvattu upeita vappukelejä, joten hirlimpsis vaan hauskanpitoon, kun on isoimmat hommat silloin takana! :)))))))))))))

Vierailija
20/51 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tossa äsken loput vauvan vaatteet kaappiin ja huomasin,että eihän mulla ole vauvalle puuvillasukkia kuin kahdet. APUA!

[color=red]KUINKA MONILLA PÄRJÄÄ?Pitääkö lahteä paniikkissa ostamaan nyt lisää? Mitä kokoa niiden pitää olla? Jos joku viisaampi vois vastata. (villasukkia mulla kyllä on vauvalle ainakin 6 paria,mutta taitaa olla kesällä liian kuumat)

[color=black] Kiitos Ninnille vinkistä,mistä saa novitawoolia. Meillä on tää kyllä Prisma,joten sinne suunnistan joku päivä sitten lankaa hakemaan.

[color=red]Vaunu galluppiin: Meille tuli tosiaan ne teutonian kombi prestiget krossi-pyörillä. (hoitolaukku,pehmeä kantokoppa,sadesuojat jne. myös) Valintaa vaikutti se,että malli on erityisesti pitkille työntäjille valmistettu. Vaunut saa pieneen tilaan. (muuten olis tullut auton takaluukun koko vastaan)Koko kankaisen vaunuosan saa pois,niin on luvallista säilyttää rappukäytävässä. (jää vain jäljelle metalirunko) Heittoaisa. Kuomusta saa kankaan pois niin,että jää vain hyttysverkko-osa. Putoamissuoja ja 5:pistevaljaat kiinteenä. Ja myös se vaikutti asiaan,että aika monella tutulla on teutoniat ja ovat olleet todella tyytyväisiä valintaansa. Kellään ei ole ikinä mennyt mitään rikki.

[color=black] Joku jutteli masun laskeutumisesta. Mulla se on laskeutunut kait jo sitten 5 viikkoo sitten eli rv:llä 30. Kun silloin lääkäri sanoi pään/pyllyn olevan todella alhaalla. Ja mun SF-mitta on tosiaan sahannut paikallaan melki siitä asti. Tosin nyytti on ollut poikittain nyt neljä viikkoa kun olen käynyt neuvolassa. Perjantaina menen sitten senkin takia sinne polille ultraan. Viime viikollahan mun kaks naapurin tätiä sanoivat,että ompas mun masu jo laskeutunut alas. (tädit on molemmat sairaanhoitajia) Siinä,itseeni peilatessa huomasin sitten että taitavat tädit olla oikeassa.

Mä luulen kans,että piakoin meistä ekat alkaa nyyttejänsä hakemaan synnäriltä. Saa sitten alkaa Krisse päivittelemään tulokkaita pinoon :)

Kiva nähdä myös kuinka äitien arvauksen sukupuolesta pitää paikkaansa. Toivottavasti kaikilla menee vain hyvin sitten kaikki.

[color=red]Pidän täälä peukkuja lytelle ja toivon,että kaikki on hyvin!

Nyt siivoilen taas hetken :)

Lilli81 34+5