Kerro viimeisin unesi
Tätä en ole vähään aikaan nähnyt joten tarinoita tulemaan :)
Kommentit (114)
Viime yön uni:
Olimme perheen kanssa menossa korkeasaareen,ja portilla eläintarhan tyyppi alkoi haistatella ja puhui pakkopalautusten puolesta.
Käännyimme pois portilta ja sanoimme boikotoivamme eläintarhas forever!
Olin muutamien tuttujen kanssa liian lujaa ajavan auton kyydissä. Istuin itse takapenkillä, ja olin kauhuissani liian kovasta vauhdista. Pyysin, ettei kuski ajaisi niin lujaa, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Tapailemani mies istui vieressäni, ja alkoi lohduttaa minua ihanasti suutelemalla ja pitämällä sylissään. Ensin siis pelottava uni, mutta sitten muuttui tosi ihanaksi.
Näin unen jossa nykyinen hallitus kaatuu sotesotkuun ja tilalle tulee vielä pahempi
vasemmistovetoinen demarihallitus.
Aamulla, kun mieheni oli lähdössä töihin olin unen ja valveen raamailla ja näin unen, että mieheni/isäni lyö lastamme/veljeäni. Minun oli pakko saada itseni hereillä ja juoksin unessa olohuoneeseen mennäkseni tilanteeseen väliin. Unessa sängyssäni ajattelin, että kyse on miehestäni ja lapsestani, olohuoneessa tajusin (unessa edelleen), että kyse oli isästäni ja veljestäni. Ahdistavaa. Isäni oli ja on henkisesti väkivaltainen. Olen joskus miettinyt onko hän ollut väkivaltainen veljelleni.
Ilmeisesti Tuska-festivaalilla oli todella iso kirjojen ja levyjen myyntiteltta. Kiertelin sitä Tomas Haaken kanssa, ja ostelimme hirveästi kirjoja ja leyjä. Otimme myös hirveästi hassuja selfieitä ja hullutteimme todella pitkän aikaa siellä. Sitten myöhemmin halusin näyttää selfiet lapsilleni, mutta ne olivatkin kadonneet! Heräsin siihen, kun yksi lapsistani sanoi minun nähneen unta :D
Näin unta, että herätyskelloni soi. Heräsin siksi oikeasti suunnilleen tuntia ennen kuin oli tarkoitus.
Yhtenä yönä näin unta eräästä tuttavastani. Se ei ollut eroottinen uni varsinaisesti, mutta meillä oli siinä unessa hyvin tiivis ja intiimi tunnelma - olimme koko ajan kummallisesti lähekkäin ja jotenkin me muka kuuluimme siinä unessa yhteen, olimme rakastuneita, mutta emme voineet näyttää sitä, koska olimme sukujuhlissa ja se olisi ollut sopimatonta. Aamulla herätessäni minulla oli outo tunne siitä ihmisestä, vähän niin kuin olisin rakastunut tai suhteessa hänen kanssaan. Koska minulla jäi se tunnelma päälle pitkäksi aikaa, kuvittelin tämän tuttavani katsovan minua hieman oudosti, ihan kuin hän olisi nähnyt samaa unta ja olisi jotenkin samoissa tunnelmissa :D
Mä näin viime yönä unta, että olin menossa naimisiin Juha Sipilän kanssa, mutta jätinkin sen alttarille ja karkasin.
Unessa oli ex-ystäväni, jonka kanssa mieheni petti minua henkisesti.
Kirjoitin naikkosen paidanrintaan p-a s-k-a.
Olin lapsuudenkodissani, jonka takapihalla on kasvihuone. Otin jääkaapista kananmunan ja istutin sen kasvihuoneessa olevaan ruukkuun. Kananmunasta tuli ulos orava, joka kiintyi minuun ja luuli minua äidikseen. Se seurasi minua joka paikkaan, mutta minä pelkäsin sitä enkä halunnut sen koskettavan minua tai tulevan sisälle taloon. Yritin eksyttää sitä perästäni, jotta pääsisin sisälle. Samalla yritin kouluttaa sellaista valkoista pientä koiranpentua, jonka olin unessani juuri hankkinut. Yritin opettaa koiraa noutamaan ja istumaan, mutta en millään onnistunut. Samalla yritin livahtaa sisätiloihin koiran kanssa ilman, että orava huomaisi.
Näen paljon kummallisia, aivan randomeja unia.
Olin jotenkin päätynyt krapulaisen Ilkka Heiskasen kanssa koulun kanttiinilta näyttävään tilaan. Hän osti minulle kolme berliininmunkkia.
Olin seurakunnan kokouksessa jossa oli papejakin mukana ja yksi papeista olikin Jukka-Pekka Palo. Jotain rupesin hänen kanssa juttelemaan ja hän alkoi ehdottelemaan minule ulkomaan matkaa ensi syksylle. Sanoi, että lähde vaikka Kanariansaarille, että saat pitää pienen loman ja seurakunta maksaa matkasi.
Nyt uni hyppäsi sitten niin, että olinkin kotipihalla pyörävajani edessä. Palo oli edelleenkin pappina seurassani, mutta nyt seuraan onkin liittynyt Paula Vesala joka alkaa laulamaan oikein suurella tunteella Pariisin kevään Kesäyötä.
Niin on ne minunkin unet hämmentäviä välillä.
Olin leiriytynyt yöksi metsään (tätä teen ihan tosielämässäkin) mutta kun heräsin aamulla, joka paikassa oli erilaisia hyönteisiä ihan kuin mattona. Vaikka olin keskellä metsää, avasin siivouskomeron oven (näppärää!) ja otin jotain muurahaisentappoainetta jota aloin suihkia joka puolelle pohtien että toimiikohan tämä noihin kymmeniin muihin lajeihin joita en edes tunnista. Tunsin oloni erittäin uhatuksi ja toisaalta hyönteisten myrkyttäminen aiheutti syyllisyydentunnetta.
Keskimääräistä viattomampi uni meikäläiselle, yleensä kyse on työhön liittyvästä painajaisesta.
Olikin vähän outoa, sillä näin epämiellyttävää unta yhdestä kaverista joka oli unessa kauhea mulkero ja koitti mm. iskeä miestäni ja muutenkin jotenkin tunkeutua elämääni ja varastaa sen. Aamulla kun heräsin, huomasin että tältä samalta kaverilta oli tullut viestiä. Saadaankohan unelle jatkokertomus 😂
Olin vanhalla alakoulullani, joka on nelikerroksinen kivitalo. Olin ylimmässä kerroksessa, ja minun piti päästä alas, mutta portaat olivat todella pelottavat, enkä oikein uskaltanut laskeutua niitä. Ne eivät menneet kuten tavallisesti portaat menevät, vaan niissä oli isoja välejä, joista piti hyppiä ja kiipeillä yli, ja talon ulkopuolella meni hissi, johon olisi pitänyt hypätä tietystä kohtaa, mutta en millään päässyt sinne. Kaiken lisäksi minulla oli kiire, koska olin menossa tunnille, jota piti todella pelottava opettaja - hän oli tosielämässäkin todella pelottava ja ilkeä opettaja, joka ei epäröinyt lyödä viivottimella näpeille, jos mokasi jotain. Heräsin kesken unen todella ahdistuneena, enkä tiedä, pääsinkö perille asti.
Scully ja Mulder olivat asuntovaunussa ja yrittivät nukkua jossain parisängyn tapaisessa. Nukkumisesta ei tullut mitään kun peiton päällä oli pieniä ruskeita sammakoita, joita he tympääntyneenä heittelivät pois. Sammakoita taisi tulla koko ajan lisää.
Unohdin papukaijat häkkiin parvekkeelle jossa lämpötila kohoaa jonnekin yli 40C. En ole pitänyt papsujani kylläkään parvekkeella ollenkaan juurikin kuumuuden takia, en tiedä miksi unessa olin vienyt ne sinne.
Näin viime yönä unta, että vein kuuhun keitettyjä kananmunia. Minun piti verrata, säilyvätkö ne paremmin maassa vai kuussa. Maassa olleet keitetyt kananmunat olivat olevinaan kolme viikkoa vanhoja, murenivat vain, mutta olivat ihan syötäviä. Uni loppui siihen, kun söin munia enkä ehtinyt hakea kuuhun viemiäni munia.
Entisen kaverini kämpillä kuvattiin ruotsalaista rikossarjaa, ja minut ja kaverini otettiin ekstroiksi näyttelemään suomalaisia juoppoja