Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette meidän häämenusta?

Vierailija
31.05.2018 |

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti

Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat

Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?

Kommentit (270)

Vierailija
1/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin hyvällä ruokahalulla :)

Vierailija
2/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ok, sille kasvissyöjälle voisitte keksiä jotain pääruokaa kyllä :) juureksia perunalla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niin perus, että tylsää. Miksi kaikilla pitää aina olla täysin sama menu?

Vierailija
4/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on niin perus, että tylsää. Miksi kaikilla pitää aina olla täysin sama menu?

On kyllä juu aika perus, mutta meillä on aika pieni budjetti ja minulla jonkinmoista nirsousongelmaa. Mietittiin sellaisia tarjottavia joista jokainen löytäisi ainakin jotain. 

Ap

Vierailija
5/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lihapullista voisi olla kasvispullia, varmaan muillekin kuin kasvissyöjälle maistuisi.

Vierailija
6/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein ok, sille kasvissyöjälle voisitte keksiä jotain pääruokaa kyllä :) juureksia perunalla :D

Jotenkin mielessäni ajattelin että hänelle riittäisi nuo salaatit ja uunijuurekset kastikkeella. Kasvissyöjiä on kuitenkin vain se yksi noin 90 vieraasta mukaan laskettuna bändi ja kuvaaja. Pitäisikö uunijuuresten tilalle vaihtaa joku muu, esimerkiksi kasvisgratiini? Olisiko se enemmän pääruokatyylinen? 

Vierailija
7/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lihapullista voisi olla kasvispullia, varmaan muillekin kuin kasvissyöjälle maistuisi.

Loistava idea, miten en itse tullut ajatelleeksi!

Ap

Vierailija
8/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta jotenkin tuli mieleen ruotsinlaivan buffa.

Vierailija
9/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa. Kasvissyöjä ehkä tykkäisi saada pääruokana muutakin kuin juureksia ja perunaa, esim. (valmiita) kasvispyöryköitä tai linssi/papukastiketta (voi olla tuo kermainen pippurikastike pohjana). Mutta toki yksi ilta menee ihan noillakin, onhan tuossa salaattia yms. eli ei nälkään kuole vaikka pääruoka olisi juuri tuo.

Vierailija
10/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lämpimissä ruoissa on vain lihavaihtoehdot? Minulle jäisi tuosta nälkä, koska en syö lihaa. Kalaa ja kanaa kyllä,

Vierailija
11/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisista tavallisin. Ihan kiva ja nälkä lähtee. Ei aiheuta mitään tuntemuksia.

Ehkä kuitenkin haluaisin ihan tavallista kakkua, enkä mitään hyydykettä.

Vierailija
12/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lämpimissä ruoissa on vain lihavaihtoehdot? Minulle jäisi tuosta nälkä, koska en syö lihaa. Kalaa ja kanaa kyllä,

Mitähän ne kana ja kala ovat jos eivät lihaa?

Vierailija
13/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttusuklaa on mielestäni tunkkaisen makuinen varsinkin kesällä. Itse laittaisin mieluummin vaikka mansikkahyydykekakun. Mutta söisin kyllä.

Aika perinteinen menu, mutta koska tuossa ei ole turhia kikkailuja, niin varmasti kelpaa suurimmalle osalle ihmisiä.

Vierailija
14/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa montaa lajia! Siinähän on enemmän kuin monen ravintolan menussa! Varmasti löytää nirsompikin lempiruokansa tästä pitopöydästä.

Vierailija
15/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska juhliin on tulossa vain 1 kasvissyöjä, muilla on normaali ruokavalio kuten aloitusviestissä sanoin. Kellään muulla ei ole rajoituksia punaisen lihan suhteen. Aikaisempi kommentoija ehdotti kasvispullia lihapullien lisäksi, ja sen varmaankin lisään tuohon listaan vielä ettei kasvissyöjän tarvitse syödä pelkkää juuresta vaan ja kasvispullista tykkäisivät varmasti muutkin. 

Ap

Vierailija
16/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat jotain kasvispullia niin katso, etteivät ole vaan juuresjauhomössöä vaan niissä olisi vähän jotain proteiiniakin.

Vierailija
17/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tykkää hyydykekakuista yhtään, vaikka muuten syön kaikkea makeeta.

Vierailija
18/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minttusuklaa on mielestäni tunkkaisen makuinen varsinkin kesällä. Itse laittaisin mieluummin vaikka mansikkahyydykekakun. Mutta söisin kyllä.

Aika perinteinen menu, mutta koska tuossa ei ole turhia kikkailuja, niin varmasti kelpaa suurimmalle osalle ihmisiä.

Minä rakastan minttusuklaata yli kaiken, siksi me mauksi tuo valittiinkin. Voi olla että jotain muutakin vielä keksimme tuon lisäksi, ehkä jotain muffineja tai vastaavaa. Juhlat ovat siis talvella.

Se onkin tarkoitus että kelpaa kaikille eikä kukaan, edes nirsot, jää nälkäiseksi. Me ollaan miehen kanssa kuitenkin ihan tavallista makaronilaatikkokansaa. 

Ap

Vierailija
19/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mielessäni ajattelin että hänelle riittäisi nuo salaatit ja uunijuurekset kastikkeella. Kasvissyöjiä on kuitenkin vain se yksi noin 90 vieraasta mukaan laskettuna bändi ja kuvaaja. Pitäisikö uunijuuresten tilalle vaihtaa joku muu, esimerkiksi kasvisgratiini? Olisiko se enemmän pääruokatyylinen? 

Kelpaisi hyvin, ja kasvissyöjänä minulle riittäisi nuo mainitsemasi, etenkin jos olisin ainoa kasvissyöjä.

Vierailija
20/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperunat ja kermainen kastike? Eikö ihan keittoperunat olisi parempi vaihtoehto? Tai ei perunoita ollenkaan, ainoastaan noita uunijuureksia. Mutta muuten oikein hyvä, juuri sopiva talveen. Oisko jotain pilkottuja, tuoreita hedelmiä lisäksi tuohon jälkiruoka-osaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan