Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinulle pyhää?

Vierailija
31.05.2018 |

häät?
kuolema?
hautajaiset?
syntymä?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten luonteen paremmuus ja hienous. Nään punaista, jos joku mies menestyy, koska se on vienyt sen paikan paljon lahjakkaamman naisen nenän edestä.

Jo tämä sinun lausuntosi osoittaa, ettei tuo pidä paikkaansa. Olettaen että olet nainen itse. Miten ihmeessä munasarjat tekisivät luonteesta paremman ja hienomman? Et voi olla tosissasi. Tämä on provo ja minä onneton uskoin.

N61

Vierailija
62/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon sakramentit, esim kristillinen avioliitto, joka määritelty Paavalin kirjeissä. M27

Oletko siis katolilainen? Protestantit eivät pidä avioliittoa sakramenttina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sänky ja toimiva parisuhde

64/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys, Luottamus ja Rakkaus.

Vierailija
65/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvi, metsä ja pähkinävoin syöminen suoraan purkista.

Vierailija
66/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali ja se, että toimin omien arvojeni mukaisesti. Se, ettei minua voi taivutella ja pysyn oikeidenmukaisesti päätöksieni takana. Se etten toimi niin, että saisin huonon omantunnon tai aiheuttaisin pahaa muille. Se, että autan muita ( auttamisvelvollisuus) ja toivon, että minuakin autettaisiin jos apua kaipaan. Luonnon ja eläintenoikeuksien puolustaminen ja valintojen (ruoka, ostokset jne) tekeminen niin, että pyrin ottamaan ne huomioon. Näiden perusteella koitan elää. Paljon pahaa olen kokenut osin juuri siksi, että olen liian kiltti. Silti en koskaan voisi tehdä samaa muille, koska nyt vasta tiedän miltä se tuntuu, kun saat kaiken pahan elämääsi. Voin ainakin sanoa, vaikka tuomarin edessä, että minä en ole tehnyt mitään pahaa kenellekään koskaan ( jos ei sitä kinastelua leluista lapsena lasketa) ja siinä mielessä syytön. Jos jotakin siis jo pelkkä läsnäoloni ärsyttää niin sillä en voi mitään. Olisin silti halunnut seesteisemmän elämän,koska vaikka itse yrität vältellä pahaa niin se ei auta jos sinut silti vedetään kaikkeen pahaan mukaan ja joudut sen keskelle ilman mitään syytä. Se vaan imee kaiken voiman ja ilon elämästä, vaikka yrität olla positiivinen. No, olen vasta nuori ja nyt ehkä vihdoin pääsemässä eroon "pahasta". Vuosia on silti mennyt ja uskoni "hyviin" ihmisiin murentunut vielä entisestään.Itse haluan olla se hyvä ihminen ja löytää muita hyviä. Vääryyttä en siedä. Ilkeät ihmiset saavat nykyisin minut suuttumaan ja heidän seuraansa välttelen viimeiseen asti. En silti halua tuomita ketään, mutta minulla on tietyt kriteerit eli esim. toisten ihmisten pilkkaaminen, eläinten huono kohtelu, väkivalta, rikollisuus ovat asioita joihin en halua, että läheiseni "on sekaantunut". 

Vierailija
67/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe sekä miehen ja naisen välinen avioliitto.

Omien vanhempien kunnioittaminen.

Vierailija
68/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä.

Lapseni.

Ihmisen koskemattomuus ja itsemäärämisoikeus.

Rehellisyys itselleen ja muille.

Vapaus.

Vierailija
69/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jääkaappi. En tykkää, kun ulkopuoliset tonkii

Vierailija
70/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto rakkaan miehen kanssa. Olen aviossa ja muiden kanssa en ala säätämään. Totta, että saatan ihastua johonkin muuhun, mutta se hiipuu, kun sitä ei ruoki.

Uskollisuudessa on tärkeää suhtautua kunnioittavasti ja arvostavasti puolisoon. Kohteen käytöksen on myös oltava rakkauden arvoista.

Jotenkin karmivaa miten te naiset luulette edelleen että teitä alistava instituutio on pyhä. Niin naiivia. Onko mielestäsi tyttöjen abortointikin pyhää? Sitä tehdään juuri avioliiton takia. Vaimoja saa hakata ja ottaa väkisin valtaosassa maailmaa. Nainen ei monissa maissa saa valita nimeään.

Siinä että miehet käyttävät teitä omaam valtaansa ja seksihaluihin ei ole pyhää. Miehelle avioliitto on seksiä. Eivät miehet nimiä vaihda tai omista hiuksia puolisolleen.

Vierailija
71/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, ihmisoikeudet, luonto ja eläimet, moraali. Muuten en ole uskovainen, mutta tämän ohjeen mukaan pyrin elämään: Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. En silti sano, että tämä toimisi useinkaan. Jos yrität hyvää niin saat pahan palkaksesi.

Vierailija
72/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut, perhe

Vierailija
73/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto rakkaan miehen kanssa. Olen aviossa ja muiden kanssa en ala säätämään. Totta, että saatan ihastua johonkin muuhun, mutta se hiipuu, kun sitä ei ruoki.

Uskollisuudessa on tärkeää suhtautua kunnioittavasti ja arvostavasti puolisoon. Kohteen käytöksen on myös oltava rakkauden arvoista.

Jotenkin karmivaa miten te naiset luulette edelleen että teitä alistava instituutio on pyhä. Niin naiivia. Onko mielestäsi tyttöjen abortointikin pyhää? Sitä tehdään juuri avioliiton takia. Vaimoja saa hakata ja ottaa väkisin valtaosassa maailmaa. Nainen ei monissa maissa saa valita nimeään.

Siinä että miehet käyttävät teitä omaam valtaansa ja seksihaluihin ei ole pyhää. Miehelle avioliitto on seksiä. Eivät miehet nimiä vaihda tai omista hiuksia puolisolleen.

Sä et taida olla päässyt naimisiin. Otan osaa.

Vierailija
74/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puut.

Kun istuu ulkona, ja kuuntelee kuinka tuuli kahisuttaa puiden lehtiä, tajuaa miten siinä on kaikki. Se on maailman kaunein ääni.

Lisäisin sateen äänen.

Ironisesti sateen ääni tulee muutamassa vuosikymenessä tarkoittamaan Kuoloa koska myrkyt leviävät ilmakehässä. Nauti kun vielä voit ja ei tarvitse paeta maan alle.

T. Varautunut

Vierailija
75/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontososiologian opiskelijana tama ketju on erityisen kiinnostava. Pyhyys ja uskonto instituutiona eivat ole mitenkaan riippuvaisia toisistaan. Korkeamman tarkoituken voi antaa mille asialle tahansa, kuten ketjussa on huomattu. Esimerkiksi luonto (puut, elaimet) voivat olla yhden toteemi ja toiselle taysin maallinen asia. 

Vierailija
76/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puut.

Kun istuu ulkona, ja kuuntelee kuinka tuuli kahisuttaa puiden lehtiä, tajuaa miten siinä on kaikki. Se on maailman kaunein ääni.

Lisäisin sateen äänen.

Ironisesti sateen ääni tulee muutamassa vuosikymenessä tarkoittamaan Kuoloa koska myrkyt leviävät ilmakehässä. Nauti kun vielä voit ja ei tarvitse paeta maan alle.

T. Varautunut

Mihin tieto perustuu?

Vierailija
77/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän vesi on pyhää. Siis viski.

78/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut. Linnut ovat jotenkin silmissäni lähes jumalallisia olentoja, uskomattoman älykkäitä, kauniita, osaavat lentää ja suunnistaa maailman halki ja takaisin, selviytyvät armottomissakin olosuhteissa. Linnut olivat niitä harvoja eläimiä, jotka selvisivät liitukauden joukkosukupuutolta. En ihmettele yhtään, miksi enkelit kuvataan aina siivekkäinä. Lintujen poikaset ovat myös maailman viattomampia olentoja.

Koskematon luonto, järvien rauhalliset rannat, metsät ja eläimistö. En voi sanoa sen olevan täysin pyhää, mutta se herättää kunnioitusta ja levollisuutta.

Myös Jumala on minulle pyhä. En ole aina parhaissa väleissä hänen kanssaan, ja otan vastaan kyllä kritisointia uskostani, mutta silti Luoja on tänä päivänä minulle pyhä.

Vierailija
79/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus

Vierailija
80/128 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ja eläimet. Myös totuuden puhuminen. Myönnän välillä päästäväni valkoisia valheita. Tilanteesta riippuen totuuden puhuminen ei aina ole hyväksi.