Mikä on sinulle pyhää?
Kommentit (128)
Ruoka. Lapsen kanssa huomasin, että en siedä ruualla leikkimistä ja sotkemista. Ruokaa pitää kunnioittaa.
Aamu-uinti omalla pihalla. Sen avulla jaksan taas iltaan asti.
WC.ssä yksin käyminen. En ikinä ole tajunnut äitejä, jotka istuvat pöntöllä vauvaa imettäen....
Illat rauhassa mieheni ja koirani kanssa. Minusta on törkeää, että esimerkiksi puhelimeen tulee viestejä joskus iltakymmeneltä (ei tietenkään silloin, jos jollain on hätä). Siksi en ikinä vastaakaan kun vasta seuraavana päivänä. Vaikka olen vasta 25-vuotias, ja olen mukana tässä nykyajan teknologiassa, niin minulta tulee ihan takaraivosta jo, etten esimerkiksi voi häiritä ihmisiä enää vaikka klo 21 jälkeen ihan kohteliaisuudesta.
Ehkä ne sunnuntait menee samaan kategoriaan. Pidän itse niitä päiviä tärkeänä omana aikana, enkä halua niille päiville ylimääräistä rasitusta tai jotain suunnitteluja. Niin on myös ystäväpiirissäni, eikä tulisi mieleenikään häiritä heitä jollain ei niin kiireisillä asioilla.
Rakkaus ystävääni ja yleensä kaikkia ihmisiä kohtaan. Jokaisella on omat syynsä rakastua ja rakastaa, sitä ei pitäisi kenenkään vähätellä tai kieltää tai naureskella. Tarkoitan esim "epäsuhtaisia" pareja tai hippimäistä lähimmäisenrakkautta.
Näitä lueskellen tajusin, että aika moni asia on mulle pyhää.
Itsenäisyys ja Suomen lippu.
Syntymä ja kuolema, sekä niihin liittyvät uskonnolliset riitit.
Perhe ja koti.
Oma rauha ja uni.
Kataja, tietyt kivet tai maisemat mihin ne kuuluvat.
Se ettei vahingoiteta toista henkisesti, fyysisesti tai taloudellisesti.
Käytän kaapua, mieheni uskonnon vuoksi.Hän ei halua, että muut miehet näkevät kauniit, 130kg. suloni. Ne ovat vain mieheni silmille tarkoitettu.
Suomalaiset perinteet. Olen löytänyt isänmaallisuuteni vasta nyt. Kiitos niille tahoille, joille se kuuluu. En nyt luettele. Ikävä kyllä, ne ovat katoamassa :(. olen pahoillani, nuoret.
Vaginani, lapset, Suomi, suomen luonto, mieheni muna.
Tämä. Koko SoMe:n takana oleva social engineering- projekti tähdänneekin siihen että ihmiset saadaan koulittua antamaan yksityisyytensä pois ja pitämään sitä tilaa normaalina = helpommin hallittava massa.