Vegaaninen valkolakki, vuoden vitsi > lippa PVC-muovia
Eikö vegaanit tiedä, että muovi on ekosysteemille eli eri eläinlajeille suuri uhka ja tuho tällä hetkellä. Miljoonat eläimet kuolevat muoviin luonnossa.
Minulla ei ole mitään vegaaneja vastaan, en minäkään lihaa syö (kaikkea muuta kyllä) ja olen aina eläinten puolella, mutta vegaaneilla tuntuu toisinaan olevan pallo vähän hukassa, kuten tässäkin nyt taas mennään ojasta allikkoon.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, pitää vain huolen että se lippa ei joudu luontoon, vaan tarpeen tullen hävitetään muun suomalaisen muoviroskan tapaan polttolaitoksessa.
Merten roska on peräisin maista, joissa suomalaisia ylioppilaslakkeja harvemmin käytetään.
Voi sinua tyhmää sinisilmää.
Mielummin otan sen muovisen lakin kuin sellaisen, jossa on eläimen nahkaa. Aika monessa ei vegaanisessakin lakissa on muovia
Vierailija kirjoitti:
Merten roska on peräisin maista, joissa suomalaisia ylioppilaslakkeja harvemmin käytetään.
Merten roska on peräisin kaikkialta, etenkin länsimaista, joka hukkuu muoviin.
Mutta muovi ei ole eläinperäistä - ja sehän on se vegaaniuden juttu. TOKI muovi myös on erittäin pahasta luonnolle, mutta kaikkea vastaan ei voi taistella koko ja yhtä aikaa.
Taidat olla käsittänyt termin veganismi väärin. Vegaanit välttelevät eläinkunnan tuotteita. Muovi harvemmin tehdään lehmästä. Ymmärrän kyllä, että muovi todellakaan ei ole mikään ympäristöystävällisin materiaali, mutta tuskin yksi minun kerran elämässä ostama lakki tuhoaa koko maapallon. Teen jo osani kierrättämällä muovit ynnä muut arkielämässä
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, pitää vain huolen että se lippa ei joudu luontoon, vaan tarpeen tullen hävitetään muun suomalaisen muoviroskan tapaan polttolaitoksessa.
Haloo, pvc-muovia ei saa laittaa energiajätteen joukkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 90% merten roskasta on peräisin kymmenestä joesta, joista yksikään ei ole länsimaassa:
- Jangtse
- Indus
- Keltainen joki
- Hai He
- Niili
- Ganges
- Helmijoki
- Amur
- Niger
- Mekong
Silloin, kun veganismi edellisen kerran rantautui Suomeen, noin vuonna 1995, vegaanit valitsivat pvc:n esim. maihareissa nahan edelle. Ja hunaja oli kamalaa, ja hiiva. Tosin me oltiin silloin Tiedostavia Teinejä. :)
Miksi vegaaneista pitää keskustella täällä päivittäin? En ymmärrä. Ja nämä keskustelut on 80% ajasta sekasyöjän aloittamia. Mikä niissä riepoo niin pahasti, ottaako omatuntoon vai mikä on? Voitaisiinko lopettaa muiden ruokavalion ja elämämtapojen arvostelu jo
Terveisin sekasyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 90% merten roskasta on peräisin kymmenestä joesta, joista yksikään ei ole länsimaassa:
- Jangtse
- Indus
- Keltainen joki
- Hai He
- Niili
- Ganges
- Helmijoki
- Amur
- Niger
- Mekong
Hmmm... voisiko väestön määrällä olla jotain yhteyttä tähän...
En tiedä oletteko huomanneet että suurimman osan näistä vegaanikeskusteluista aloittaa sekasyöjät? Tuntuu että täällä on lähes päivittäin jokin keskustelu valittamassa siitä, kuinka vegaanit tekee sitä ja tätä. Ja sitten heitä kutsutaan ärsyttäväksi.. Aika ironista
Vierailija kirjoitti:
Mielummin otan sen muovisen lakin kuin sellaisen, jossa on eläimen nahkaa. Aika monessa ei vegaanisessakin lakissa on muovia
:O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jangtse
- Indus
- Keltainen joki
- Hai He
- Niili
- Ganges
- Helmijoki
- Amur
- Niger
- MekongHmmm... voisiko väestön määrällä olla jotain yhteyttä tähän...
Saattaa kulttuuri ja elintasokin vaikuttaa jonkin verran.
Roskaamiseen ei ole ennen ollut suurta tarvetta puuttua, mutta elintason noustessa muoviset ja muoviin pakatut tuotteet ovat alkaneet tehdä kauppansa, ja jätehuolto laahaa perässä. Vaan jospa ympäristötietoisuus leviäisi pikku hiljaa.
Eli vegaaneja saa arvostella ja se on ihan suvaittavaa, mutta jos vegaani sanoo jotain vastaavaa hän on kunnon ärsyttävä nipottaja
On se surkuhupaisaa. Nuorilla ei ole vielä tietoa asioista.
Vierailija kirjoitti:
Eli vegaaneja saa arvostella ja se on ihan suvaittavaa, mutta jos vegaani sanoo jotain vastaavaa hän on kunnon ärsyttävä nipottaja
????
Kai kaikkia ideologioita saa arvostella, varsinkin jos paljastuu tekopyhää käyttäytymistä.
Koska minä olen tiedostava, minä saan vaatia, minä saan ladella ehtoja, minulla on oikeus, minun valintoja ei saa arvostella, minä tiedän vaikka väärin kunhan saan halveksua. Teitä. Tolloja tiedostamattomia maailmantuskanlisääjiä.
T. Minä joka ottaa nyt hörpyn maailman saastuneimman meren yli rahdattua bulkkiolutta. Mutta sitä ette arvostele koska mulla on The Aate.
No eihän se vegaanien vika ole, jos valmistajat tekevät noin hölmön ratkaisun. Kai sitä maailmassa muutakin materiaalia on kun vain muovi ja eläimen nahka?
Välttelen muovia niin paljon kuin pystyn, olen luonnon ystävä.