Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko asiantuntijatyö keksitty sana? ( ei tarkoita mitään)

Vierailija
30.05.2018 |

vai voitteko luetella 3 tälläistä työtä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistosuunnittelija, tutkija (millä vai alalla), lääkäri, esim...

Vierailija
2/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli kaikki työt jos tietää mitä tekee?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei, vaan työt joissa tarvitaan jonkin alan syvällistä erikoisasiantuntijuutta, sellaista, mitä suurimmalla osalla ihmisiä ei ole. Siis työt joihin ei voi palkata ihan ketä tahansa, vaan vaatimuksia on paljon.

Vierailija
4/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyöllä yleensä tarkoitetaan korkeakoulutusta vaativaa työtä, varsinkin jos se ei ole fyysis-konkreettista materiaalin käsittelemistä vaan käsittää pikemmin suunnittelua tai symbolien parissa operointia.

Vierailija
5/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei, vaan työt joissa tarvitaan jonkin alan syvällistä erikoisasiantuntijuutta, sellaista, mitä suurimmalla osalla ihmisiä ei ole. Siis työt joihin ei voi palkata ihan ketä tahansa, vaan vaatimuksia on paljon.

eli palomies ja nuohoaja.

Vierailija
6/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se tarkoita lähinnä korkeasti koulutettua duunaria? (ennen kun olivat usein pomoja)

Vierailija
7/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.kansanedustajan assarit ovat usein asiantuntijoita. Sitten taas esim.teollisuuspuolella projektipäälliköt ovat asiantuntijoita, usein myös etenevät esimiehiksi

Vierailija
8/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä noin aggressiivinen asenne? Ei termiä ole sinun loukkaamiseksi kehitelty, eikä se ole sinulta pois.

Kyllä asiantuntijatyö on ihan hyvä termi, koska se kattaa uudenlaisen, tiedon prosessointiin, analyysiin ja soveltamiseen keskittyvän ammattityypin. Joku jako duunareihin, käsityöläisiin, maanviljelijöihin, valkokaulustyöntekijöihin, yrittäjiin ja yritysjohtajiin on yli satakunta vuotta vanha, ja se ei kata asiantuntijatyöläisiä.

Eli asiantuntijatyöläiset ovat akateemisesti koulutettuja, tiedon prosessointiin liittyviä ammattilaisia, joiden työhön liittyy tietty ajallinen vapaus, mistä toisaalta usen seuraa se, että he tekevät työtä myös osin vapaa-ajalla. Työ ei yleensä ole fyysistä, eikä siihen yleensä sisälly juurikaan esimiesvastuita, esimiesvastuullinen asiantuntijatyö menee herkästi esimies/päällikkötyön laariin.

Asiantuntijatöitä ovat erilaiset suunnittelijan ja tutkijan työt hallinnosta yrityksiin. Lääkärit. Toimittajat. Analyytikot.

Täällä on aiheesta lisää:

http://www.lily.fi/blogit/chasing-my-future/74-asiantuntijatyon-erityis…

Vierailija
9/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vain , mutta vastaukset kuulostaa samalta kuin 5 vuotias sanoisi ammatikseen supersankari. miksi ei voisi asiantuntija ammatin sijaan sanovansa suunnittelevansa suomen joukkoliikenteen sujuvuuden parantamista jne.

ap

Vierailija
10/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tavallinen tyhmä amis duunari, kiwa inspectan sertifioima asiantuntija.

Vierailija
11/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! En tarkoita ettei työ olisi arvostettavaa, mutta tuo "asiantuntijatyö" on turhaa itsensä korottamista.

Vierailija
12/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä aloitus. Hanki apua.

Vierailija
13/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei lääkäriksi voi palkata ketään muuta kuin lääkäreitä. Siis ovat saaneet lääkärin koulutuksen, oli asiantuntija sitten tai ei, lääkäri mikä lääkäri.

Vierailija
14/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä ollut paikoissa, joissa on sun mitä laskutusasiantuntijaa tai järjestelmäasiantuntijaa. Eivät todellakaan ole olleet korkeakoulutettuja, mutta ovat saaneet oikeuden puhua tärkeinä narisevalla äänellä työstään ja omasta erinomaisuudestaan kolmen vartin kahvipausseillaan.

Tuo asiantuntijatyötermi toimii siis hyvin myös hölmöjen tyytyväisinä pitämiseen.

Vierailija
15/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anteeksi vain , mutta vastaukset kuulostaa samalta kuin 5 vuotias sanoisi ammatikseen supersankari. miksi ei voisi asiantuntija ammatin sijaan sanovansa suunnittelevansa suomen joukkoliikenteen sujuvuuden parantamista jne.

ap

Riippuu ihan siitä, missä ja kenen kanssa puhuu. Asiantuntijatyöstä nyt vain on helpompi puhua, jos keskustelun kannalta ei tarvitse selostaa, mitä asiaa tarkalleen suunnittelee työkseen. Esim. täällä av:lla.

Vierailija
16/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.kansanedustajan assarit ovat usein asiantuntijoita. Sitten taas esim.teollisuuspuolella projektipäälliköt ovat asiantuntijoita, usein myös etenevät esimiehiksi

Ei se ole "etenemistä" esimiehiksi. Meillä ainakin on hyvin yleistä siirtyminen esimiehestä asiantuntijaksi ja takaisin. Monesti asiantuntijoilla on jopa parempi palkka kuin esimiehellään, näin on muunmuassa minulla. Ja olen ollut myös esimiehenä, ja nykyään koulutan ja valmennan esimiehiä usealta tasolta.

Vierailija
17/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole "etenemistä" esimiehiksi. Meillä ainakin on hyvin yleistä siirtyminen esimiehestä asiantuntijaksi ja takaisin. Monesti asiantuntijoilla on jopa parempi palkka kuin esimiehellään, näin on muunmuassa minulla. Ja olen ollut myös esimiehenä, ja nykyään koulutan ja valmennan esimiehiä usealta tasolta.

Hyvä, mutta et kuitenkaan osaa sanoa, mitä työhösi kuuluu :D 

Sama jos sanoisin olevani asiantuntijaäiti

ap

Vierailija
18/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnalla on aika laaja repertuaari asiantuntijoita kuultavana, kun säätävät lakeja. Monesti kuulevat "kertaluonteisesti", mutta on niillä ns. vakkariluottoasiantuntijoitakin, mm. oikiksen proffia. Voiko sen jo lukea asiantuntijatyöksi, johon ei pääse kuka vaan suoraan yliopistosta?

Vierailija
19/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, mutta et kuitenkaan osaa sanoa, mitä työhösi kuuluu :D 

Sama jos sanoisin olevani asiantuntijaäiti

ap

Juurihan sanoin. Muunmuassa koulutan ja valmennan esimiehiä paremmiksi johtajiksi. Lisäksi suunnittelen yritysarkkitehtuuria. suunnittelen ja analysoin niin M&A-, outsourcing ja nearshoring mahdollisuuksia. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Enterprise_architecture

Vierailija
20/63 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aihetta sivuten.

Mua ainakin vi tuttaa tää telkkarin "ammattina sankari" sarja.

Sori vaan, mutta mikä hel vetin sankari on lihiksiä mussuttava rekkakuski?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme