Kotihoito lisää lasten kehitysongelmia
Siis mistä tämä järjetön aliarvostus äitejä kohtaan kumpuaa?? http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805302200979205_pi.shtml?ref=juur…
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä oli ongelma? Kotiäitiys on huono asia sekä äidille itselleen että lapsille.
Niin miksi? Lapseni oppi lukemaan, laskemaan matikkaa (vaikeampiakin laskuja jo) ja kerhosta suositeltiinkin jättämään eskari väliin ja siirtymään suoraan ekalle. Ja täysin kotihoidettu lapsi kyseessä. Nyt on koulussa vuotta nuorempana ja hyvin menee.
Itse olin myös lasten kanssa kotona ennen kouluikää. Laitoin terveellistä ruokaa. Ulkoilimme, musisoimme, piirsimme, luimme, teimme kädentaitojuttuja, leivottiin, täytettiin erilaisia puuhakirjoja (loogis-matemaattisuus), kävimme uimakoulut, opettelimme muut liikuntaidot jne. Ja tätä kaikkea joka viikko, jopa joka päivä. Kaikki testit esiarissa ja ennen koulua meni loistavasti. Nyt meillä on lapset, jotka jo isoja ja koulu menee aivan loistavasti. Keskiarvo yhdellä 10 ja lähellä 10 toisellakin. Ovat harrastaneet monenlaista, paljon kavereita ja kaiken kaikkiaan elämä menee hyvin. Koko perheen elämänlaatu oli hyvä. Mökkeilimme ja matkustelimme. Ei stressiä. Nyt on minulla taas aikaa tehdä töitä kuten oli ennen lapsiakin.
Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä ettei kaikki äidit kykene kasvattamaan lapsia? En siis väitä että isätkään kykenisivät, mutta monen lapsen kohdalla olisi parempi kun eivät olisi kotona.
Miksi te naiset kehutte itseänni kilpaa? Onko täällä narskijen kokoontumisajot?
Järjestäytynyttä lapsenryöstöä. Ihmistä kohdellaan kuin tuotantoeläintä ja naiset halutaan pelkiksi pilluiksi. Imetyskin halutaan korvata korvikkeella, koska joku pääsee vetämään siinä monta euroa välistä
Kannattaa lopettaa näiden saatanallisten medioiden lukeminen ja kohtelun hyväksyminen. Lääketeollisuus, kaikki "apu" mitä äideille tarjotaan, jne. Äitiyshuoltokin on käytännössä raskaana olevan naisen raiskaamista ja valmistelua lapsen mutilaatioon (synnytysväkivalta, lapsen rokotteet, ym.). Lapset halutaan aina vaan aiemmin laitokseen (päiväkoti ja koulu), sillä ihminen on r aiskattava hyödyke
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että usein perheissä, joissa lapsiin käytetään paljon aikaa ja heihin satsataan ja he ovat terveitä sekä perusälykkäi, lapsilla menee hyvin. Näin omassakin öerheessäni. Ei tarvitse mikään narsku olla. Ja kyllä myös äidit ja isät ansaitsevat arvonsa kasvatustyöstään. Yhdenkin lapsen kasvattaminen on vähintään 18-vuotinen projekti. Monilla se on vielä rankka rasti, jos on erilaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä oli ongelma? Kotiäitiys on huono asia sekä äidille itselleen että lapsille.
Niin miksi? Lapseni oppi lukemaan, laskemaan matikkaa (vaikeampiakin laskuja jo) ja kerhosta suositeltiinkin jättämään eskari väliin ja siirtymään suoraan ekalle. Ja täysin kotihoidettu lapsi kyseessä. Nyt on koulussa vuotta nuorempana ja hyvin menee.
Kerhosta suositeltiin? Kotihoidossa myös sosiaaliset taidot siis huipussaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän kotihoidettu tunnisti neuvolan testeissä eläimetkin paremmin kuin päivähoidossa olleet: eläimen lajin lisäksi mainitsi myös eläimen sukupuolen ym. Neuvolan tädin innostuksella ei ollut mitään rajaa!
Meillä neuvolan testi meni vähän huonommin. Lintua kysyttäessä ei lapsi tunnistanut. Kysyjä päätteli, että ei tiedä että on lintu, kun lapsi ei tunnistanut lajia vaan ihmetteli, että kovin on kummallisen näköinen tiainen. Toisella kerralla piti piirtää joku , ehkä viiva tai ympyrä: "ei kun mä piirrän kissan".
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä ettei kaikki äidit kykene kasvattamaan lapsia? En siis väitä että isätkään kykenisivät, mutta monen lapsen kohdalla olisi parempi kun eivät olisi kotona.
Saattaa olla. Minua peloteltiin pienenä, että joudun kasvatuslaitokseen, jos en tottele. Olisiko lie ollut parempi paikka kuin koti. Päivähoitoa ei niillä seuduilla ollut olemassakaan. Niin vain opiskelin maisteriksi, vaikka ei minusta eikä edes lapsistani kympin oppilaita tullut, tavallisia ammattilaisia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa kissan hännän nostaa jos ei kissa itse? Ja kukapa äitiä kehuisi ennen kuin taas toukokuun puolivälissä.
Mielenkiintoista, että lasten ja nuorten ongelmat, psyykkiset sairaudet, päihteiden lisääntynyt käyttö, ryöstöt, puukotukset ym ovat vaan koko ajan kasvaneet, vaikka päiväkotien muka pitäisi antaa paremmat lähtökohdat kuin kotikasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolan testit on suunnattu päiväkotilapsille. Minä ainakin jännitin, että osaako kotihoidettu lapsemme nimetä kuvasta päiväkodin systeemit, kun ei ole ikinä päiväkodissa ollut. Hyvin osasi kyllä, mutta eihän siinä testissä ollut mitään järkeä, ei ihme, jos saadaan lapsille huonoja tuloksia.
Oliko siinä pottarinki?
Koti on pienelle lapselle paras paikka, ellei kodissa ole jotain isosti vikana.
Sama täällä. Kaikki kolme olivat iloisia ja sosiaalisia lapsia ihan ilman päiväkoteja. Kaikki oppivat lukemaan 4-5-vuotiaina. Menivät ajallaan esikouluun ja kouluun, mutta ulkomaille muuttaessamme hyppäsivät yhden luokan yli, vaikka koulukieli vaihtui! Nyt he ovat jo aikuisia, hyvissä työpaikoissa päällikkötasolla.