Äitiní syyllistää minua siitä, etten halua pitää häneen yhteyttä
En silti aio pitää. Mutta niin kauan kun hän syyllisti, en voinut lopettaa pitämästä, koska hän halusi. En tiennyt, mitä itse haluan. Tai tiesin, mutta mulla ei ollut oikeutta toimia niin. Nyt mä en enää ajattele, vaikka äiti syyllistäisi siksi, että hänellä on paha olla. Olkoot.
Hän syyllistää lähinnä jotenkin hylkäämisellään. Ei halua tulla hylkäömäkseni. Ihmeellistä, kun itse on aina viis veisannut mun tunteistani. Ilmeisesti kuvittelee, että mäkin haluan välit häneen velvollisuudesta.
Erittäin loukkaava oletus. En todellakaan halua. Vain sydämestä. Ja se sanoo ei.
Kommentit (145)
Sähän tässä se paska äiti olet, joka ei asu lastensa kanssa ja viis veisaa heidän tunteistaan. Sä olet se, joka on epäonnistunut elämässäsi, työurallasi, ja parisuhteessasi ja sotkenut taloutesi isän perintöä odotellessa. Sä olet se joka asuu yksin vuokrayksiössä. Ainoa kenelle ”kostat” olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Sähän tässä se paska äiti olet, joka ei asu lastensa kanssa ja viis veisaa heidän tunteistaan. Sä olet se, joka on epäonnistunut elämässäsi, työurallasi, ja parisuhteessasi ja sotkenut taloutesi isän perintöä odotellessa. Sä olet se joka asuu yksin vuokrayksiössä. Ainoa kenelle ”kostat” olet sinä itse.
Äitini epäonnistui ensin, eikä se ole käynyt terapioissa kestääkseen sitä totuutta! Koska se luulee itsestään liikoja! Sellaista, mitä se ei ole! Ja mä aion paljastaa sen kaiken sen siskopuolelle, kertoa, ettei äiti enää pitänyt yhteyttä, kun mä sain tarpeekseni siitä, että äiti viis veisasi mun tunteistani ja aiheutti sillä hirveitä haavoja mulle.
ap
Odotan vain sopivaa tilaisuutta ja sen tullen kerron sen siskopuolelle, joka on minun kummini.
ap
Äitini on kehdannut lastata syyt riitoihimme minun niskoilleni siskonsa edessä, vaikka on itse aikuinen ja minä olin lapsi. Mä kostan sen.
ap
Äitini kuvittelee, etten mä olisi rehellinen siskopuolelle. Oh yes, kyllä mä aion olla. Vihdoinkin.
ap
Mä olen aikuinen. Paljon kypsempi kuin te.
ap
Äitipuoli taas. Miksei tämä saa bannia?
Sääli sen äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Sääli sen äitiä.
Äitihullu se on. Sääli sen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sääli sen äitiä.
Sivusta, miksi tämä pitäisi bännata? Pitääkö kaikki ihmiset bännata joista sinä henkilökohtaisesti et pidä? Tietysti jos tekee aloituksia liukuhihnalta niin että niitä on useita yhtä aikaa, bännit on paikallaan. Mitä tämä ei kai tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiriippuvainen narsisti sen kun jatkaa saman iänikuisen virren veisaamista. Koita nyt jo päästää irti äidistäsi ja ota pikkuhiljaa itse vastuu omasta elämästäsi, niin ehkä se alkaa ennen pitkää tuntua elämisen arvoiselta.
https://kaksplus.fi/threads/eraes-ihminen-selitti-olevansa-vastuussa-ju…
Luepa täältä vähän vastuun ottamisesta elämässä. On meinaan aivan eri asia, kuin syyllisyys ongelmaan.
apSillä ei ole paljonkaan merkitystä kumpi teistä on syyllinen mihinkin. Tosiasia on että olet ylivoimaisesti äidistään riippuvaisin henkilö jonka ajatuksia olen kuullut tai lukenut ja käytännössä ulkoistanut vastuun elämästäsi täysin äidillesi. Ihan riippumatta siitä kuinka suuri osa äidistäsi kertomistasi jutuista on edes totta, pääsisit elämässäsi parhaiten eteenpäin katkaisemalla tuon epäterveen riippuvuussuhteen ja ottamalla itse vastuun omasta elämästäsi. Valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä ja niin kauan kuin sysäät vastuun itsestäsi äitisi niskoille ei sinulla myöskään tosiasiallisesti ole juurikaan valtaa vaikuttaa omaan elämääsi.
Ja et tajua: enhän minä sitä vastuuta äidin niskoille sysää, vaan äitini on ottanut sen minulta.
apEt taida itse tajuta ironiaa tässä vastauksessasi - tämähän oli oikein malliesimerkki juuri siitä vastuun siirtämisestä mistä aiemmassa viestissä oli kyse.
Sinä et tajua, mitä tarkoittaa, kun narsisti toimii ja varastaa toiselta oikeudet omaan tahtoon. Et tajua sitä. Kuvittelet, että mä annoin, jotenkin VALITSIN tämän. En todellakaan valinnut. Mä olisin pärjännyt paljon paremmin jos äitini ois kuollut, kun olin 5, tai edes, kun olin 20v.
ap
Höpö höpö. Et sinä olisi pärjännyt yhtään paremmin vaikka äitisi olisi kuollut ollessasi 5 tai 20 vuotias. Kaltaisesi mielisairaat länkyttäjät eivät pärjää koskaan eikä missään.
Oletko ap harkinnut ryömimistä takaisin äitisi sisään? Silloin kaikki muuttuisi hyväksi ja menneet epäonnistumiset elämässäsi katoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut ryömimistä takaisin äitisi sisään? Silloin kaikki muuttuisi hyväksi ja menneet epäonnistumiset elämässäsi katoaisivat.
Hyvä ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Mä tuhoan sen, mä kerron sen siskolle, että siinä ihmisessä on vikaa, jopa niin pahasti, että mä en voi enää olla häneen yhteydessä. Hän voi, äiti, sitten "meriittinään" kasvattajana kertoa siskopuolelleen, että "niin mutta lapsenipas ei asukaan lastensa kanssa! niin huonosti mä olen hänet maailmaan evästäny.... eikun siis uuuups, mites mä tän nyt muotoilisin siis ööööm...."
Niin, mietipäs se tarkkaan, miten saat säilytettyä siinä virheettömyytesi kasvattajana ja äitinä, kumppaninahan jo epäonnistuit täysin, koska teille tuli ero..... samoin rahaa et ole osannut säästää, luuseri.
ap
Säälittää äitisi. Noin kamala tytär. Ja samaa ajattelee se sisko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei ole vielä tajunnut, että valtataistelussa on tehty siirto. Jossa hänen pelilautansa uppoaa. Tietty se sama, jossa minunkin nappulani ovat, mutta mun elämäni ja ihmissuhteeni eivät ole sillä laudalla. Hänen lapsuutensa on.
apOlet hassu. Ei äitisi tiedä koska pelisi on ihan omassa päässäsi. Hänellä ei ole siinä osuutta
No, silloinhan hänen ei pitäisi ihmetellä sitä, miksi minusta ei kuulu, vaan olisi oletettavaa tajuta, että olen loukkaantunut jostain. Koska olen ollut vihainen hänelle.
ap
Ainahan sä olet vihainen jostain. Voi vain arvailla mistä syystä tällä kertaa.
Hae nyt vihdoin ne lääkkeet, sinun kirjoitukset ovat ihan sairaita.
Apua sinä tarvitset, kun noita sinun kirjoituksia lukee, niin sina taidat olla vaarallinen ihminen. Se joka uhkailee kostosta ja vielä yleisellä keskustelupalstalla, ei ole terve ja sinä tarvitset nyt laitoshoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei! Mulkvisti-paska ei osaa ottaa huomioon keitään muita kuin itsensä!
ap
Kokemus puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiriippuvainen narsisti sen kun jatkaa saman iänikuisen virren veisaamista. Koita nyt jo päästää irti äidistäsi ja ota pikkuhiljaa itse vastuu omasta elämästäsi, niin ehkä se alkaa ennen pitkää tuntua elämisen arvoiselta.
https://kaksplus.fi/threads/eraes-ihminen-selitti-olevansa-vastuussa-ju…
Luepa täältä vähän vastuun ottamisesta elämässä. On meinaan aivan eri asia, kuin syyllisyys ongelmaan.
apSillä ei ole paljonkaan merkitystä kumpi teistä on syyllinen mihinkin. Tosiasia on että olet ylivoimaisesti äidistään riippuvaisin henkilö jonka ajatuksia olen kuullut tai lukenut ja käytännössä ulkoistanut vastuun elämästäsi täysin äidillesi. Ihan riippumatta siitä kuinka suuri osa äidistäsi kertomistasi jutuista on edes totta, pääsisit elämässäsi parhaiten eteenpäin katkaisemalla tuon epäterveen riippuvuussuhteen ja ottamalla itse vastuun omasta elämästäsi. Valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä ja niin kauan kuin sysäät vastuun itsestäsi äitisi niskoille ei sinulla myöskään tosiasiallisesti ole juurikaan valtaa vaikuttaa omaan elämääsi.
Ja et tajua: enhän minä sitä vastuuta äidin niskoille sysää, vaan äitini on ottanut sen minulta.
apEt taida itse tajuta ironiaa tässä vastauksessasi - tämähän oli oikein malliesimerkki juuri siitä vastuun siirtämisestä mistä aiemmassa viestissä oli kyse.
Sinä et tajua, mitä tarkoittaa, kun narsisti toimii ja varastaa toiselta oikeudet omaan tahtoon. Et tajua sitä. Kuvittelet, että mä annoin, jotenkin VALITSIN tämän. En todellakaan valinnut. Mä olisin pärjännyt paljon paremmin jos äitini ois kuollut, kun olin 5, tai edes, kun olin 20v.
apHöpö höpö. Et sinä olisi pärjännyt yhtään paremmin vaikka äitisi olisi kuollut ollessasi 5 tai 20 vuotias. Kaltaisesi mielisairaat länkyttäjät eivät pärjää koskaan eikä missään.
Olisinhan pärjännyt, pärjäämisellä tarkoitan sitä, miten iloisena eläisin elämääni. Eläisin iloisena, koska joku ei olisi pilannut iloani haukkumalla minua kaikesta, mitä teen, millainen olen ja mikä olen. Ei mulla ole itseni suhteen mitään valittamista, vaan äitini. Ja olisin saanut enemmän apua muilta, kun ei olisi ollut äitini siinä välissä väittämässä, ettei kukaan halua minua auttaa, koska hän ei halunnut nähdä, että toisetkin välittävät tunteistani enemmän, kuin hän.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuhoan sen, mä kerron sen siskolle, että siinä ihmisessä on vikaa, jopa niin pahasti, että mä en voi enää olla häneen yhteydessä. Hän voi, äiti, sitten "meriittinään" kasvattajana kertoa siskopuolelleen, että "niin mutta lapsenipas ei asukaan lastensa kanssa! niin huonosti mä olen hänet maailmaan evästäny.... eikun siis uuuups, mites mä tän nyt muotoilisin siis ööööm...."
Niin, mietipäs se tarkkaan, miten saat säilytettyä siinä virheettömyytesi kasvattajana ja äitinä, kumppaninahan jo epäonnistuit täysin, koska teille tuli ero..... samoin rahaa et ole osannut säästää, luuseri.
apSäälittää äitisi. Noin kamala tytär. Ja samaa ajattelee se sisko
Eikä ajattele, kyllä se ymmärtää asioita kuullessaan, että eipä olekaan tiennyt kaikkea.
ap
Mä kerron kaikille, mikä epäonnistunut, surkea, HUONO, IHAN PASKA ÄITI SÄ OOT OLLUT, koko mun elämäni ajan, olisit vain jo saaatana tappppanut itsesi! Toivottavasti kuolet ihan helvetin pian!
ap,