Pituuskysely!
1. Oma pituutesi (nainen/mies)
2. kumppanisi pituus (nainen/mies), tai edellisen kumppanin pituus
3. unelmapituus kumppanille
4. minimipituus / maksimipituus joka ei vielä olisi turn-off
5. (vapaaehtoinen), miksi ensisijaisesti koet että omalla tai kumppanin pituudella on merkitystä?
Jos saan pyytää niin ei kinastelua ym tähän, helpottaa vastausten lukemista :)
Kommentit (424)
Tilastot tasoittuvat jonkun verran. Uskon että näissä on bias joka aiheutuu siitä etteivät kaikki vastaajat halua tukea "stereotypiaa". Myöhemmissä vastaajissa tosin paljon enemmän naisia joiden pituustoivomus on vähäisempi suhteessa omaan pituuteen, kun vertaa alkupuoliskoon tähän mennessä vastanneista.
Siksi pyysin ettei väiteltäisi, että kaikki saisivat vastata rauhassa...
1. N ja 179.
2. 183
3. 188
4. min. 175 ja max. 195
5. Olen itse pitkä nainen ja haluaisin tuntea edes kumppanini kanssa olevani "pieni" ja naisellinen. Olen myös ehkä vähän pinnallinen, mutta näyttäisi hassulta jos mies olisi paljon lyhyempi ja varsinkin kun käyttäisin korkoja. Eihän pituus nyt sinänsä ole mikään dealbreaker jos on rakastunut
Vierailija kirjoitti:
1. Oma pituus: 156 (nainen)
2. Kumppani: 189 (mies)
3. en osaa sanoa
4. 165 - 195
5. Kaikilla tapaamillani lyhyillä miehillä on ollut aikamoinen Napoleon-kompleksi, mikä saa minut suhtautumaaan pienikokoisiin miehiin varauksella. Kaksimetrisen miehen rinnalla taas pituusero alkaisi näyttää jo liiankin koomiselta :)
Napoleon-kompleksi! Paha mennä tuota omienkaan kokemusten perusteella kieltämään. 😂
1. 153cm nainen
2. 178cm mies
3. 175cm
4. 165cm / 185cm
5. Kumppani ei saa olla liian pitkä, se hankaloittaa seisten haalaamista, pussaamista ja puhumista. Varsinkin kun keskustelee, joutuu ottamaan välimatkaa että pystyn katsomaan luontevasti silmiin. Keskustelu pidemmällä hajuraolla on hieman kiusallisen tuntuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. en osaa sanoa
4. 165 - 195
5. Kaikilla tapaamillani lyhyillä miehillä on ollut aikamoinen Napoleon-kompleksi, mikä saa minut suhtautumaaan pienikokoisiin miehiin varauksella. Kaksimetrisen miehen rinnalla taas pituusero alkaisi näyttää jo liiankin koomiselta :)Napoleon-kompleksi! Paha mennä tuota omienkaan kokemusten perusteella kieltämään. 😂
Miksi voisimme kutsua lihavia naisia, jolla on kompleksi kehostaan? Läskiperse-kompleksi...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
engarde kirjoitti:
Hyvä ketju.
Olen aina ollut sitä mieltä ettei tietyille ulkonäköasioille voi mitään, oli kyse sitten pituudesta, vartalotyypistä, tms ja olen siksi ajatellut että on tyhmää olla pinnallinen tai väätellä toisen naisellisuutta/miehekkyyttä.
Nyt voin hyvällä omallatunnolla muuttaa mieleni. Sanan säilä heilukoon vapaasti.
Ja:1. 181 (m)
2. 164 (exä)
3. 160
4. 150/165
5. naisen kuuluu olla siro ja pieni, isot naiset ovat rumia ja epänaisellisia, etenkin jos vartalotyyppi on miehelle ominainen (ei kapoista vyötäröä, leveät hartiat, rasvaa pakkautuu vatsaan)
Kirjoititko sinä siis tämän vastauksen vain provosoidaksesi naisia, vai oletko ihan oikeasti viehtynyt nimenomaan pieniin ja siroihin naisiin, mutta et ole sitä pinnallisuuden pelossasi vain ääneen sanonut?
Niin siis tässä on joku 10 sivua kommentteja naisilta, jotka kertovat viehättyvänsä 190 cm miehistä. Kerrohan nyt rehellisesti, pidätkö näitä naisia pinnallisina?
Miksi et vastannut kysymykseeni vaan aloit esittämään minulle vastakysymyksiä? Ja huomaa, että sinä itse käytit termiä pinnallinen, siksi minäkin sitä käytin.
151cm/nainen
n. 190cm/mies
Pitkä, 180cm ylöspäin. Tosin yleensä lyhytkin mies jaksaa nostella ja kannella mua, se on pituutta tärkeämpää :)
155cm/230cm (onko niin pitkiä ihmisiä?)
5. (vapaaehtoinen), miksi ensisijaisesti koet että omalla tai kumppanin pituudella on merkitystä?
Tähän asti mies on saanut piilotettua asioita multa laittamalla ne ylähyllylle (toiseksi ylin riittää). Näppärää, hänen kannaltaan. Itse joudun säilyttämään eteisessä jakkaraa jotta ylettäisin hattuhyllylle, samoin vessassa jotta näkisin meikata muutakin kuin otsan.
En tahtoisi tehdä kääpiölapsia, lastenhankinta hirmuisen lyhyen miehen kanssa mietittyttäisi. Lyhyitä miehiä tosin on mukavampi halia, tulee aika lapsellinen fiilis kun halaat miestäsi ja painat posken hänen vatsalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
engarde kirjoitti:
Hyvä ketju.
Olen aina ollut sitä mieltä ettei tietyille ulkonäköasioille voi mitään, oli kyse sitten pituudesta, vartalotyypistä, tms ja olen siksi ajatellut että on tyhmää olla pinnallinen tai väätellä toisen naisellisuutta/miehekkyyttä.
Nyt voin hyvällä omallatunnolla muuttaa mieleni. Sanan säilä heilukoon vapaasti.
Ja:1. 181 (m)
2. 164 (exä)
3. 160
4. 150/165
5. naisen kuuluu olla siro ja pieni, isot naiset ovat rumia ja epänaisellisia, etenkin jos vartalotyyppi on miehelle ominainen (ei kapoista vyötäröä, leveät hartiat, rasvaa pakkautuu vatsaan)
Kirjoititko sinä siis tämän vastauksen vain provosoidaksesi naisia, vai oletko ihan oikeasti viehtynyt nimenomaan pieniin ja siroihin naisiin, mutta et ole sitä pinnallisuuden pelossasi vain ääneen sanonut?
Niin siis tässä on joku 10 sivua kommentteja naisilta, jotka kertovat viehättyvänsä 190 cm miehistä. Kerrohan nyt rehellisesti, pidätkö näitä naisia pinnallisina?
Miksi et vastannut kysymykseeni vaan aloit esittämään minulle vastakysymyksiä? Ja huomaa, että sinä itse käytit termiä pinnallinen, siksi minäkin sitä käytin.
En ole tuo joka nuo speksit kirjoitti. Joten vastaa nyt, miksi selasit 10 sivua kommentteja naisilta, jossa kertoivat viehättyvänsä 190 cm miehistä, mutta vasta sen ensimmäisen kommentin kohdalla, jossa mies sanoi viehättyvänsä lyhyistä ja siroista naisista, kutsuit kirjoittajaa pinnalliseksi? Ihan oikeasti haluaisin ymmärtää logiikkaasi.
Ei todellakaan kiinnosta, mitä mieltä toiset ovat siitä että kuinka pitkä kumppanin tulisi olla..
1. Oma pituus: 168 (N)
2. Kahden eri eksän pituus: 170 ja 186 (M)
3. 180-185
4. 170-190
5. Liian pitkän kanssa vaan on jo vaikeaa kun ollaan niin eri kokoa (joutuu vekslaamaan jatkuvasti esim auton penkkejä, eikä pussaamaankaan yllä), siksi tuo 190 yläraja ja sekin on jo omaan makuun aika pitkä. Muuten pituus ei oikeastaan merkitse minulle juuri mitään. Enemmän merkitystä on painolla ja elintavoilla eli niillä, joihin voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
3. en osaa sanoa
4. 165 - 195
5. Kaikilla tapaamillani lyhyillä miehillä on ollut aikamoinen Napoleon-kompleksi, mikä saa minut suhtautumaaan pienikokoisiin miehiin varauksella. Kaksimetrisen miehen rinnalla taas pituusero alkaisi näyttää jo liiankin koomiselta :)
Taitaa itselläsikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lyhyen naisen muka pitäisi parinvalinnnassa suosia lyhyitä miehiä? Elämä lyhyenä ei ole kovin helppoa. Olisi mukavaa, jos omat lapset ylettyisivät omin avuin ottamaan ruokaa kaupan pakastealtaasta tai nostamaan kotona tavaroita ylähyllyiltä. Kahden lyhyen ihmisen lapset todennäköisesti olisivat vielä vanhempiaankin lyhyempiä tai korkeintaan enintään samanpituisia.
Juuri kun luulin, etteivät naisten kommentit voi olla enää typerämpiä... :D
Ja mikä tässä oli typerää? Aika monet jutut on mitoitettu vähintään keskipituista ihmistä ajatellen.
Jos oma 155 cm äitini pystyy nostamaan tavaroita ylähyllyltä (jakkarat on keksitty) tai ottamaan pakastealtaasta mitä nyt ikinä haluaa, niin ei sen luulisi olevan sinullekaan ylitsepääsemätön ongelma, olit sitten kuinka tappi tahansa. Nämä on taas niitä ensimmäisen maailman ongelmia.
Jos äitisi olisi etsinyt nuorena itselleen pitkän miehen, niin tätäkään kitinääsi ei kukaan täällä joutuisi nyt lukemaan. Olisi nyt pitänyt silloin yllä jotain tasoa, niin meillä kaikilla menisi nyt paljon paremmin.
gggggggggggggg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tästä ketjusta muuta paljastunutkaan kun että ovatpa naiset naurettavia. Ihannepituus suurella osalla 190cm+, jotkut jopa yli 2m. Eikä sekään haittaa jos nainen itse on jotain 150-160cm. Vaatimukset on kuitenkin tapissa.
Miksi sen pitäisi jotenkin haitata jos nainen on 150-160?
Rautalangasta...
Keskipituudet on 179,6cm (miehet) ja 165,9cm (naiset).
160cm nainen = 173,7cm mies
155cm nainen = 168,7cm mies
150cm nainen = 163,7cm mies
Kuinka moni ketjun lyhyistä naisista on kertonut miehen parhaan pituuden olevan alle 170cm? Ei yksikään.
Unelmapituus on järjestään 180-195cm, riippumatta naisen pituudesta. Ne harvat poikkeuksetkin ovat todella lyhyitä naisia jotka haluavat keskipituisen miehen.
Lukuun ottamatta naisten omaa pituutta, vastaukset on kuin vedetty copypastella. Perustelutkin on aina samat ("haluan tuntea itseni turvatuksi", "haluan tuntea olevani pieni ja siro", "pitkä mies nyt vain on vetoavampi", "korkkarit").
No unelmapituus nyt on ihan eri asia kuin se, minkä pituisen ihmisen kanssa voisi oikeasti pariutua. Lisäksi tällainen kysely luonnollisestikin kerää vastaajiksi enimmäkseen niitä ihmisiä, joille pituudella on merkitystä ja jotka ylipäätään ovat miettineet tällaisia asioita. Itse esimerkiksi en edes suunnitellut vastaavani tähän kyselyyn mitään, koska pituus on itselleni niin merkityksetön asia, etten ole koskaan miettinyt sellaisia juttuja, kuin että mikä olisi unelmapituus miehelle tai minkä pituinen olisi liian lyhyt/pitkä. Kysely on selkeästi kohdennettu enimmäkseen niille, joille pituudella on merkitystä tai joilla on kiinnostusta miettiä tällaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lyhyen naisen muka pitäisi parinvalinnnassa suosia lyhyitä miehiä? Elämä lyhyenä ei ole kovin helppoa. Olisi mukavaa, jos omat lapset ylettyisivät omin avuin ottamaan ruokaa kaupan pakastealtaasta tai nostamaan kotona tavaroita ylähyllyiltä. Kahden lyhyen ihmisen lapset todennäköisesti olisivat vielä vanhempiaankin lyhyempiä tai korkeintaan enintään samanpituisia.
Juuri kun luulin, etteivät naisten kommentit voi olla enää typerämpiä... :D
Ja mikä tässä oli typerää? Aika monet jutut on mitoitettu vähintään keskipituista ihmistä ajatellen.
Jos oma 155 cm äitini pystyy nostamaan tavaroita ylähyllyltä (jakkarat on keksitty) tai ottamaan pakastealtaasta mitä nyt ikinä haluaa, niin ei sen luulisi olevan sinullekaan ylitsepääsemätön ongelma, olit sitten kuinka tappi tahansa. Nämä on taas niitä ensimmäisen maailman ongelmia.
Jos äitisi olisi etsinyt nuorena itselleen pitkän miehen, niin tätäkään kitinääsi ei kukaan täällä joutuisi nyt lukemaan. Olisi nyt pitänyt silloin yllä jotain tasoa, niin meillä kaikilla menisi nyt paljon paremmin.
Sinun äidillesi olisin ihan vaan suositellut kondomin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tästä ketjusta muuta paljastunutkaan kun että ovatpa naiset naurettavia. Ihannepituus suurella osalla 190cm+, jotkut jopa yli 2m. Eikä sekään haittaa jos nainen itse on jotain 150-160cm. Vaatimukset on kuitenkin tapissa.
Rautalangasta...
Kuinka moni ketjun lyhyistä naisista on kertonut miehen parhaan pituuden olevan alle 170cm? Ei yksikään.
Unelmapituus on järjestään 180-195cm, riippumatta naisen pituudesta. Ne harvat poikkeuksetkin ovat todella lyhyitä naisia jotka haluavat keskipituisen miehen.
Lukuun ottamatta naisten omaa pituutta, vastaukset on kuin vedetty copypastella. Perustelutkin on aina samat ("haluan tuntea itseni turvatuksi", "haluan tuntea olevani pieni ja siro", "pitkä mies nyt vain on vetoavampi", "korkkarit").
No unelmapituus nyt on ihan eri asia kuin se, minkä pituisen ihmisen kanssa voisi oikeasti pariutua. Lisäksi tällainen kysely luonnollisestikin kerää vastaajiksi enimmäkseen niitä ihmisiä, joille pituudella on merkitystä ja jotka ylipäätään ovat miettineet tällaisia asioita. Itse esimerkiksi en edes suunnitellut vastaavani tähän kyselyyn mitään, koska pituus on itselleni niin merkityksetön asia, etten ole koskaan miettinyt sellaisia juttuja, kuin että mikä olisi unelmapituus miehelle tai minkä pituinen olisi liian lyhyt/pitkä. Kysely on selkeästi kohdennettu enimmäkseen niille, joille pituudella on merkitystä tai joilla on kiinnostusta miettiä tällaisia asioita.
95 % kyselyyn vastanneista on naisia. Naiset ovat siis se pinnallisempi sukupuoli, vaikka muuta aina itkevät.
kyselyikäinen kirjoitti:
5. (vapaaehtoinen), miksi ensisijaisesti koet että omalla tai kumppanin pituudella on merkitystä?Jos saan pyytää niin ei kinastelua ym tähän, helpottaa vastausten lukemista :)
1. Mies 180 cm
2. -
3. 160-170 cm
4. 145 cm/190 cm
5. Ei sillä tietenkään ole suurtakaan merkitystä, jos se oikea osuu kohdalle, mutta kyllä oman kokemuksen perusteella itseä 5-10 cm lyhyemmät naiset kolahtavat eniten. Pitkien naisten kohdalla tulee ainakin itselle vähän epävarma olo enkä helposti pystyisi olemaan oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalangasta...
95 % kyselyyn vastanneista on naisia. Naiset ovat siis se pinnallisempi sukupuoli, vaikka muuta aina itkevät.
Meinaatko, että vauvapalstalla on miehiä ja naisia yhtä paljon?
1. 165 N
2. 192
3-4. Vähintään 175 mielellään. Yli 200 olisi jo aika hurjaa, joten ehkä ei.
5. Minusta se vaan tuntuu normaalilta, että mies on pitempi kuin minä. Kovin lyhyillä miehillä on sitä paitsi usein itsetunto-ongelmia. Heidän pitää yrittää pönöttää ja päteä.
Nainen 170
Mies 186
180-190
175
Minä olen 153cm, eikä minulle merkkaa miehen pituus mitään. Enkä myöskään tunne itseäni mitenkään huonommaksi ihmiseksi kuin pidemmät naiset, vaikka ilmeisesti sinusta pitäisi, jos kerran ihmettelet miksi jotkut lyhyetkin voivat vaatia pituutta mieheltä. Ja vaikka joku laittaisikin unelmapituudeksi 190cm, ei se tarkoita etteikö voisi seurustella lyhyemmänkin kanssa. Kai ymmärrät, että unelma ja todellisuus ovat eri asioita.