Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso oli kuin ei tuntisi...

Q
28.05.2018 |

Viikonloppuna avopuolisoni kanssa päädyttiin vahingossa samalle terasille (oltiin sovittu että molemmat menee omien kavereiden kanssa ja kotiin sitten vain yöksi), mutta kun avopuolisoni näki minut pöydässä istumassa naiskaverini kanssa hän ei sen jälkeen katsonutkaan minuun ei tullut pöytään moikkaamaan ja oli aivan niinkuin ei olisi tuntenut minua.

Sunnuntaina otin asian puheeksi ja kysyin, että miksi hän käyttäytyi noin, että se loukkasi minua suuresti että hän oli noin välinpitämätön ja kylmä, mutta en saanut vastausta. Itkinkin hälle asiaa ja hän vaan tuumasi et "hö, typerä mies (tarkoitti itseään)"

Asia kaihertaa minua vieläkin, mutta en tiedä kannattaako asiaa nostaa enää uudestaan pöydälle kun mitään syytä hänen käytökselleen tuskin saan...
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mistä tällänen voisi johtua?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Haluaisin kuitenkin nähdä että tilanteessa olisi muitakin vaihtoehtoja kun ero. Mielestäni suhde lopetetaan aivan liian helposti tänä päivänä. 

Puhun mieheni kanssa vielä asiasta ja myös omasta käytöksestäni. 

Kaikkien joiden neuvo on jätä se! niin kysymys: eroatteko te heti vastoinkäymisten edessä? 

Ap

Ei tuo ole vastoinkäyminen.

Kyseessä miehen luonne miten kohtelee sinua omien kavereidensa ja sinun kavereiden nähden ja julkisella paikalla.

Sinun pitäisi olla hänen elämänsä tärkein ihminen ja sinun pitöisi tuntea, että hän ajattelee niin.

Viimeinen pisara olisi minjlle, että vonkaa seksiä, kun ensin loukannut minua.

Vierailija
62/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi muutenkin tyly ja sosiaalisesti taidoton? Ainakin vaikuttaa siltä jos tuollainenkin tilanne on miehelle niin hämmentävä että ei osaa edes tervehtiä.

Miehelläni on joskus pieni "rooli" päällä, hyvien ystävien kanssa osaa olla oma itsensä ja lepertelee minulle yms. mutta mikäli jotain puolituttuja ympärillä niin yrittää esittää kovaajätkää.

Ap

Ap rakastatko sinä oikeasti tuota miestä? Arvostatko ja kunnioitatko häntä?

Arvostaako ja kunnioittaako hän sinua? Koetko, että teillä on tasapainoinen ja onnellinen parisuhde, jossa molempien tarpeille on tilaa?

Rakastan tuota ihmistä ylikaiken ja olen kyllä onnellinen hänen kanssaan ja minulla on hyvä olla hänen seurassaan, mutta välistä kyllä on alkanut tuntumaan että annan itse enemmän mitä saan...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihonnut viime aikoina? Jotkut miehet on nimittäin välillä tosi lapsellisia.....

En ole lihonnut ja mieheni kehuukin minun kroppaani täydelliseksi. En usko että asiat liittyy mitenkään ulkonäkööni jos pettämisestä kyse... Pikemminkin siihen että suhteemme on alkanut arkipäivästyä (pelkään että mieheni kyllästyy minuun) -> hakee jännitystä muualta

Ap

Jos puolen vuoden tuntemisella muuttaa yhteen, niin siinä on vaikea ylläpitää romanttista seurustelusuhdetta. Miksi ihmiset eivät enää halua tutustua toiseen ennen avoliittoon muuttamista? Miksi halutaan hypätä yli siitä ainutlaatuisesta vaiheesta, kun se kumppani ei ole "itsestäänselvyys" vaan välillä joutuu kärsimään (saa kärsiä!) myös ikävää ja kaipausta, kun ei tavata ihan joka päivä?

Vierailija
64/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erilainen tilanne, mutta olin kerran eksäni avecina eräissä juhlissa, joissa oli hänen ystäviä, mutta minä en tuntenut ennestään ketään. Kun mies humaltui, niin hän lakkasi ottamasta minua huomioon ja katosi juttelemaan ystäviensä kanssa jonnekin sanomatta edes että minne menee. Ei käynyt välillä katsomassa, että onko minulla juttuseuraa tms. No olen itse hyvin sosiaalinen joten menin siellä vain sitten juttelemaan niiden vieraiden miesten kanssa ja viihdyin ihan hyvin, mutta koin kyllä tuon seurustelukumppanini käytöksen loukkaavana ja epäkohteliaana, eniten tosin ihmetyttävänä, koska olen tottunut siihen että kaikki ihmiset on kohteliaita. Lopulta ilta päättyi niin, että kaksi miehen kaveria tuli pyytämään minulta anteeksi miehen puolesta ja sanomaan, että toivottavasti en jätä miestä hänen epäkohteliaan käytöksen vuoksi. Eli muut ihmiset kiinnitti asiaan huomiota ja ihmetteli myös. Jätin miehen viikkoa myöhemmin, mutta tosin erään toisen syyn vuoksi.

Vierailija
65/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi apua, ette te tarvitse pelisääntöjä tilanteeseen, että sattumoisin kohtaatte jossain kadulla tai kaupungilla. On itsestään selvää normaalia kohteliaisuutta, että silloin tervehditään.[/quote]

Kadulla tai kaupungilla törmääminen on aivan eri kuin terassilla törmääminen. Tässä on mielestäni kyse sosiaalisesti kömpelöstä kaverista, joka ei ole tiennyt miten toimia, kun törmää tuollaisessa paikassa. Todella typerää, että täällä hoilotetaan erovinkkejä tän perusteella!

Mies on varmasti ollut moodissa, että tänään ollaan kavereiden kanssa, ja sitten tyttöystävän yllättävä ilmestyminen on pistänyt pasmat sekaisin. Mullekin kyllä särähtää vähän toi, että miehen kaveri tuli moikkaamaan, mutta mies pysyi kaukana, tälle en keksi mitään ymmärrystä.

Vierailija
66/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan paikkakunnalla, jossa ei ole montaa terassia. Jos on lähdetty molemmat eri porukassa liikkeelle, hyvin voi käydä, että osutaan samalle.

Olisin tyttökaverien kanssa etsinyt oman pöydän, sitten sanonut "Jape on tuolla, käyn moikkaamassa". Sitten olisin käynyt pussaamassa sitä, ja se olisi todennäköisesti kiertänyt käden mun ympärille, ja mä olisin siinä moikannut sen kaverit ja palannut kohta tyttöjen pöytään.

Jos ei olisi käynyt niin, että he kutsuvat mukaan. Mutta ehkä me haluttiinkin olla kaverien kanssa.

Ettei olisi tuntevinaan, olisi törkeää. Ei tarvitsisi samaan makuuhuoneeseen tulla, ja harkitsisin kyllä eroa vakavasti. En keksi mitään hyväksyttävää syytä

.

Ilmeisesti bunkkaa sun luona, mutta muualla esittää sinkkua. Ei oo avopuoliso vaan väliaikainen panokaveri.

Vierailija
67/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Haluaisin kuitenkin nähdä että tilanteessa olisi muitakin vaihtoehtoja kun ero. Mielestäni suhde lopetetaan aivan liian helposti tänä päivänä. 

Puhun mieheni kanssa vielä asiasta ja myös omasta käytöksestäni. 

Kaikkien joiden neuvo on jätä se! niin kysymys: eroatteko te heti vastoinkäymisten edessä? 

Ap

Kyllä, jos vastoinkäyminen johtuu siitä, että mies kohtelee minua kuin kynnysmattoa. Koska luonteesta ja kunnioituksen puutteesta johtuva loukkaus (jota haluat kutsua vastoinkäymiseksi) on vain alkusoittoa siitä kurjasta suhteesta joka tulee olemaan.

Vastoinkäyminen on vaikka että toinen jää työttömäksi ja tarvitsee sinua. Vastoinkäyminen on vaikka, että kumppanin äiti sekaantuu elämäänne.

Ero on aiheellinen, jos kumppani ei edes yritä etsiä töitä ja elää sinun rahoilla, tai jos kumppanin mielestä äiti on vain oikeassa ja sinä olet huono perheenäiti.

Ymmärrätkö eron? Sinulla ei ole vastoinkäyminen parisuhteessa, sinulla on m**kku mies joka on vastoinkäyminen sinun elämässä.

Vierailija
68/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä moukka on 30 v.

Järkyttävää, että joku selittää käytöstä epäsosiaalisuudella.

Repesin kun luin, että esittää kovista.

Pistä poika vaihtopenkille vielä kasvamaan.

Vierailija
69/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat...

Vierailija
70/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän erilainen tilanne, mutta olin kerran eksäni avecina eräissä juhlissa, joissa oli hänen ystäviä, mutta minä en tuntenut ennestään ketään. Kun mies humaltui, niin hän lakkasi ottamasta minua huomioon ja katosi juttelemaan ystäviensä kanssa jonnekin sanomatta edes että minne menee. Ei käynyt välillä katsomassa, että onko minulla juttuseuraa tms. No olen itse hyvin sosiaalinen joten menin siellä vain sitten juttelemaan niiden vieraiden miesten kanssa ja viihdyin ihan hyvin, mutta koin kyllä tuon seurustelukumppanini käytöksen loukkaavana ja epäkohteliaana, eniten tosin ihmetyttävänä, koska olen tottunut siihen että kaikki ihmiset on kohteliaita. Lopulta ilta päättyi niin, että kaksi miehen kaveria tuli pyytämään minulta anteeksi miehen puolesta ja sanomaan, että toivottavasti en jätä miestä hänen epäkohteliaan käytöksen vuoksi. Eli muut ihmiset kiinnitti asiaan huomiota ja ihmetteli myös. Jätin miehen viikkoa myöhemmin, mutta tosin erään toisen syyn vuoksi.

Minulla samanlainen ex-kokemus, vieläpä häissä! Mies lähti hujeltamaan heti muiden kanssa ja jätti minut yksikseen porukkaan, josta en tuntenut hänen lisäkseen ketään (melko tuore suhde). Samoin illanistujaisissa oli tapana jättää minut yksikseen jonnekin ja keskittyä vain kavereihinsa.

Eipä pitkään kyseinen suhde kestänyt. Silloin nuorena ajattelin, että minussa on varmaan vikaa (ap:n ikäluokkaa), mutta nyt aikuisena näen hirveästi hälytysmerkkejä sekä miehessä, että meidän suhteessamme. Onneksi homma kaatui, ennen kuin siitä tuli vakavaa esim. asuminen  yhdessä!

AP, tämä ei ole vastoinkäyminen tai haaste, vaan miehen valitsemaa käyttäytymistä ja sitä, ettei hän kunnioita sinua yksilönä. Varmaan asustelee kanssasi vain helpon seksin takia. Näitäkin on nähty...

Vierailija
71/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihonnut viime aikoina? Jotkut miehet on nimittäin välillä tosi lapsellisia.....

En ole lihonnut ja mieheni kehuukin minun kroppaani täydelliseksi. En usko että asiat liittyy mitenkään ulkonäkööni jos pettämisestä kyse... Pikemminkin siihen että suhteemme on alkanut arkipäivästyä (pelkään että mieheni kyllästyy minuun) -> hakee jännitystä muualta

Ap

Jos puolen vuoden tuntemisella muuttaa yhteen, niin siinä on vaikea ylläpitää romanttista seurustelusuhdetta. Miksi ihmiset eivät enää halua tutustua toiseen ennen avoliittoon muuttamista? Miksi halutaan hypätä yli siitä ainutlaatuisesta vaiheesta, kun se kumppani ei ole "itsestäänselvyys" vaan välillä joutuu kärsimään (saa kärsiä!) myös ikävää ja kaipausta, kun ei tavata ihan joka päivä?

Ollaan miehen kanssa tunnettu 3 vuotta

Ap

Vierailija
72/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen ex-kokemus, vieläpä häissä! Mies lähti hujeltamaan heti muiden kanssa ja jätti minut yksikseen porukkaan, josta en tuntenut hänen lisäkseen ketään (melko tuore suhde). Samoin illanistujaisissa oli tapana jättää minut yksikseen jonnekin ja keskittyä vain kavereihinsa.

Eipä pitkään kyseinen suhde kestänyt. Silloin nuorena ajattelin, että minussa on varmaan vikaa (ap:n ikäluokkaa), mutta nyt aikuisena näen hirveästi hälytysmerkkejä sekä miehessä, että meidän suhteessamme. Onneksi homma kaatui, ennen kuin siitä tuli vakavaa esim. asuminen  yhdessä!

AP, tämä ei ole vastoinkäyminen tai haaste, vaan miehen valitsemaa käyttäytymistä ja sitä, ettei hän kunnioita sinua yksilönä. Varmaan asustelee kanssasi vain helpon seksin takia. Näitäkin on nähty...

Tälläistä ei ole siis tapahtunut jos olemme yhdessä viihteellä, silloin hän huomioi minut, antaa välillä pusun, pitää kädestä yms. 

Ap

Vierailija
73/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä moukkamaistsa käytöstä. Oma mies olisi heti tullut moikkaamaan, tervehtinyt myös kavereitani ja toivottanut mukavaa iltaa.

Vierailija
74/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Viikonloppuna avopuolisoni kanssa päädyttiin vahingossa samalle terasille (oltiin sovittu että molemmat menee omien kavereiden kanssa ja kotiin sitten vain yöksi), mutta kun avopuolisoni näki minut pöydässä istumassa naiskaverini kanssa hän ei sen jälkeen katsonutkaan minuun ei tullut pöytään moikkaamaan ja oli aivan niinkuin ei olisi tuntenut minua.

Sunnuntaina otin asian puheeksi ja kysyin, että miksi hän käyttäytyi noin, että se loukkasi minua suuresti että hän oli noin välinpitämätön ja kylmä, mutta en saanut vastausta. Itkinkin hälle asiaa ja hän vaan tuumasi et "hö, typerä mies (tarkoitti itseään)"

Asia kaihertaa minua vieläkin, mutta en tiedä kannattaako asiaa nostaa enää uudestaan pöydälle kun mitään syytä hänen käytökselleen tuskin saan...

Muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mistä tällänen voisi johtua?

johtuu KUMMELISTA

mies häpeää sinua : juutubeta tää

Vierailija
75/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän häpeää sinua. Pystytkö elämään asian kanssa? Että poikaystävä häpeää sitä, että sinä olet hänen tyttöystävänsä. Joudutte aina kulkemaan julkisilla paikoilla erikseen omissa kaveriryhmissä.

Vierailija
76/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Sanoin sunnuntaina miehelle että jos hän haluaa käyttäytyä noin niin hänelle varmaan sopisi paremmin sinkkuus niin ei tarvitse huomioida naistansa.

Olisin odottanut häneltä anteeksi pyyntöä tai jotain, mutta ei mitään. Sunnuntaina kyllä huomioi minua normaalia enemmän kehui täydelliseksi puolisoksi (hänen mielestään kaikki on hyvin) ja käytti hellittelynimiä..

Ehkä mökötän tosiaan ihan turhaan.

Minulla kävi vaan mielessä että jos hän ei halunnut minua sinne sen takia, ettei pystynyt vapaasti lirkuttelemaan muille.

Ensin koittaa vääntää vitsiksi ("hö, typerä mies") ja sitten huomioi ja kehuu normaalia enemmän. Ja sinä uskot että on tosissaan ja mitään hämärää ei ole missään.

Vierailija
77/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eikö sua yhtään huoleta, että haluat selittää miehen huonon kohtelun parhain päin?

Onko sulla surkea perhetausta, olet tottunut huonoon kohteluun?

Vierailija
78/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia huomioon otettavia juttuja:

- on nautittu alkoholia eli ei mitään vastuuta mistään

- kun on sovittu, että ollaan erikseen, mikään ei voisi ärsyttää enempää kuin toisen näkeminen. Poikkis pitää sinua stalkkaajana

- 23-vuotias on vielä lapsi. Poikkista hävettää olla aloittajan kanssa vain tämän ulkomuodon takia, joten ei ihme, että oli niin kuin ei olisikaan

- naisten kanssa kaikki on aina vaikeaa. Olisi parempi kun teitä ei olisi, mutta sitten ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon

Vierailija
79/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselleni tuli mieleen, että häpeää sinua. Tunteeko kaverit sinut? Jos ei halunnut näyttää kavereilleen että olet hänen naisystävänsä.

Kyllä jotenkin tuntuu hassulta tilanteelta, luulis että miehen kaveritkin ois sanoneet, että kato Lissukin on tuolla

Vierailija
80/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö sua yhtään huoleta, että haluat selittää miehen huonon kohtelun parhain päin?

Onko sulla surkea perhetausta, olet tottunut huonoon kohteluun?

Läheisriippuvuus ja äitiltäni olen nähnyt huonon parisuhde mallin. 

Yritän kyllä päästä läheisriippuvuudesta eroon ja antaa miehelleni saman vapauden mennä mitä hän antaa minulle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän