Avopuoliso oli kuin ei tuntisi...
Viikonloppuna avopuolisoni kanssa päädyttiin vahingossa samalle terasille (oltiin sovittu että molemmat menee omien kavereiden kanssa ja kotiin sitten vain yöksi), mutta kun avopuolisoni näki minut pöydässä istumassa naiskaverini kanssa hän ei sen jälkeen katsonutkaan minuun ei tullut pöytään moikkaamaan ja oli aivan niinkuin ei olisi tuntenut minua.
Sunnuntaina otin asian puheeksi ja kysyin, että miksi hän käyttäytyi noin, että se loukkasi minua suuresti että hän oli noin välinpitämätön ja kylmä, mutta en saanut vastausta. Itkinkin hälle asiaa ja hän vaan tuumasi et "hö, typerä mies (tarkoitti itseään)"
Asia kaihertaa minua vieläkin, mutta en tiedä kannattaako asiaa nostaa enää uudestaan pöydälle kun mitään syytä hänen käytökselleen tuskin saan...
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mistä tällänen voisi johtua?
Kommentit (153)
Sillä oli joku toinen böönä kiikarissa siinä, eikä halunnut sille näyttää olevansa varattu. Ihan selvä tapaus. Ei onnistunut kuitenkaan pokaamaan ja sun vierees tuli seksiä vonkaamaan. Teidän suhde ei valitettavasti kuitenkaan kauaa elä anyways. Ei ole rakastuneen miehen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Multa (mies 35 v.) löytyy hivenen ymmärrystä miehen käytökseen, vaikka se oudohkolta kuulostaakin. Miehet ei osaa ajatella noin monimutkaisesti kuin naiset, joten todnäk hänen on ollut helpompi olla huomaamatta sut, kuin huomioida sua ja samalla riskeerata että seurueenne liittyvät sen seurauksena yhteen tms. Nää jutut ois voinut olla parempi sopia etukäteen, että on ok vaan moikata/pussata ohimennen ja sitten tiet jatkuu taas omiin menoihin. Itse olen sellainen, että tietysti menisin moikkaamaan rakastani ja seuruetta jos heihin törmäisin, ja olettaisin samaa häneltä. Tuo käytös on varmastikin johtunut siitä, että mies ei ole tiennyt miten tulisi toimia, ja on ajatellut että tämä on ainakin varmasti oikea tapa (= ja valitsi sen ainoan väärän tavan toimia). Ei hän osoittanut tällä, ettei hän rakasta tai välitä sinusta, voit olla huoleti.
Kiitos tästä vastauksesta. Hyvä saada toisen miehenkin näkökulma asiaa ja ehkä tosiaan murehdin ja analysoin liikaa.
Jatkossa tulevaisuuden varalta täytynee sopia pelisäännöt vastaavanlaisiin tilanteisiin.
Ap
Oli miehen syy käytökseensä sitten mikä tahansa niin hän ei taida olla kovin rakastunut sinuun.
Q kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa (mies 35 v.) löytyy hivenen ymmärrystä miehen käytökseen, vaikka se oudohkolta kuulostaakin. Miehet ei osaa ajatella noin monimutkaisesti kuin naiset, joten todnäk hänen on ollut helpompi olla huomaamatta sut, kuin huomioida sua ja samalla riskeerata että seurueenne liittyvät sen seurauksena yhteen tms. Nää jutut ois voinut olla parempi sopia etukäteen, että on ok vaan moikata/pussata ohimennen ja sitten tiet jatkuu taas omiin menoihin. Itse olen sellainen, että tietysti menisin moikkaamaan rakastani ja seuruetta jos heihin törmäisin, ja olettaisin samaa häneltä. Tuo käytös on varmastikin johtunut siitä, että mies ei ole tiennyt miten tulisi toimia, ja on ajatellut että tämä on ainakin varmasti oikea tapa (= ja valitsi sen ainoan väärän tavan toimia). Ei hän osoittanut tällä, ettei hän rakasta tai välitä sinusta, voit olla huoleti.
Kiitos tästä vastauksesta. Hyvä saada toisen miehenkin näkökulma asiaa ja ehkä tosiaan murehdin ja analysoin liikaa.
Jatkossa tulevaisuuden varalta täytynee sopia pelisäännöt vastaavanlaisiin tilanteisiin.
Ap
Voi apua, ette te tarvitse pelisääntöjä tilanteeseen, että sattumoisin kohtaatte jossain kadulla tai kaupungilla. On itsestään selvää normaalia kohteliaisuutta, että silloin tervehditään.
Mieshän toimi, kuten olitte sopineet.
Olisit itse käynyt sanomassa moi ja todennut, että "pitäkää pojat hauskaa :) "
42 asian kiteytti; paikalla oli tai sinne oli tulossa joku, josta miehesi oli kiinnostunut. Kuulostaa tosi pahalta, että tuollaisen julkisen nolaamisen jälkeen tulee vielä hakemaan sulta seksiä. Ihastus ei siis vielä antanut...
Rakastava mies käyttäytyy julkisestikin rakastavasti ja on ylpeä avio/avopuolisostaan.
Olisin toki moikannut miestäni ja odottanut häneltä samaa, mutta en olisi sen kummemmin käynyt hänen pöydässään ja keskeyttänyt juttua kavereidensa kanssa. Mielummin itsekin juttelisin pitkästä aikaa omien kaverieni kanssa, illan kuulumiset ehtii vaihtaa miehen kanssa sitten kotona.
Joo huonolta näyttää, miehen kaveri tuli juttelemaan kanssasi, mutta miehesi leikki ettei tunne sinua.
Vaihtoon lähtisi mies.
Ja olet kynnysmatto.
Olet loukkaantunutt mutta silti keksit miehen käytökselle selityksiä.
Onko miehesi muutenkin tyly ja sosiaalisesti taidoton? Ainakin vaikuttaa siltä jos tuollainenkin tilanne on miehelle niin hämmentävä että ei osaa edes tervehtiä.
Haluaisin kuitenkin nähdä että tilanteessa olisi muitakin vaihtoehtoja kun ero. Mielestäni suhde lopetetaan aivan liian helposti tänä päivänä.
Puhun mieheni kanssa vielä asiasta ja myös omasta käytöksestäni.
Kaikkien joiden neuvo on jätä se! niin kysymys: eroatteko te heti vastoinkäymisten edessä?
Ap
Sun miehes ei ole sellainen mies, johon kannattaa satsata, luottamusta tai rakkautta. Hengaillaan.
Q kirjoitti:
Haluaisin kuitenkin nähdä että tilanteessa olisi muitakin vaihtoehtoja kun ero. Mielestäni suhde lopetetaan aivan liian helposti tänä päivänä.
Kaikkien joiden neuvo on jätä se! niin kysymys: eroatteko te heti vastoinkäymisten edessä?
Ap
No ei erota heti, mutta mielestäni tuo teidän tilanne ei ole vastoinkäyminen vaan aika outoa käytöstä mieheltä. Haluatko sinä olla törpön miehen kanssa?
Kumma valittaja. Mariset ettei miehesi moikannu ja itsekään et moikannu.
Q kirjoitti:
Ap
Onko sinulle siis ok loppuelämääsi ajatellen, että miehesi valehtelee ja pettää, ei kunnioita sinua ja nöyryyttää omien kavereidensa ja sinun kaveriesi edessä?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi muutenkin tyly ja sosiaalisesti taidoton? Ainakin vaikuttaa siltä jos tuollainenkin tilanne on miehelle niin hämmentävä että ei osaa edes tervehtiä.
Miehelläni on joskus pieni "rooli" päällä, hyvien ystävien kanssa osaa olla oma itsensä ja lepertelee minulle yms. mutta mikäli jotain puolituttuja ympärillä niin yrittää esittää kovaajätkää.
Ap
Q kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on joskus pieni "rooli" päällä, hyvien ystävien kanssa osaa olla oma itsensä ja lepertelee minulle yms. mutta mikäli jotain puolituttuja ympärillä niin yrittää esittää kovaajätkää.
Ap
Ap rakastatko sinä oikeasti tuota miestä? Arvostatko ja kunnioitatko häntä?
Arvostaako ja kunnioittaako hän sinua? Koetko, että teillä on tasapainoinen ja onnellinen parisuhde, jossa molempien tarpeille on tilaa?
ex kerran yritti karata bussipysäkiltä kotiinsa kun satuinkin tulemaan siihen itse. yritti livahtaa pois. kummallista. oli puhetta että menee kotiinsa joten iloisesti olisi voinut tervehtiä kun törmättiinkin ennen lähtöään :D mutta ei, hän oli kiusaantunut kun ei ehtinytkään pakoon.
se suhde loppui miehen mykkäkouluiluihin ja jahkailuun haluaako edes olla kanssani. minulle riitti ja jätin lopulta.
ja eiköhän tuo kovis rooli ole syynä tässä. mies ei osaa olla omissa nahkoissaan luonnollisesti, ja sinä paikalla: rooli sekaisin. taitaa hävetä itseään eikä sua
Mä näen asian niin, että miestä vitutti nähdä sut samalla terassilla kun just oli sovittu että ollaan erikseen. Mulla oli aikanaan mies joka aina "sattumalta" ilmaantui samaan baariin missä tyttöjen kanssa oltiin. Siellä se istui nurkkapöydässä kyylämässä. Oon tosi allerginen tommoselle stalkkaukselle, ja siks oon miehen puolella tässä. Hän saattoi tilanteessa suuttua, ja aiheesta.
N26
Oikeasti tuo on vielä pahempi, jos miehen kaveriporukasta kävi joku teitä moikkaamassa. Totaalinen huomiotta jättäminen on myös tapa käyttää valtaa tai voi olla henkistä väkivaltaa ja alistamista. Älä suostu tuollaiseen käytökseen.