Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso oli kuin ei tuntisi...

Q
28.05.2018 |

Viikonloppuna avopuolisoni kanssa päädyttiin vahingossa samalle terasille (oltiin sovittu että molemmat menee omien kavereiden kanssa ja kotiin sitten vain yöksi), mutta kun avopuolisoni näki minut pöydässä istumassa naiskaverini kanssa hän ei sen jälkeen katsonutkaan minuun ei tullut pöytään moikkaamaan ja oli aivan niinkuin ei olisi tuntenut minua.

Sunnuntaina otin asian puheeksi ja kysyin, että miksi hän käyttäytyi noin, että se loukkasi minua suuresti että hän oli noin välinpitämätön ja kylmä, mutta en saanut vastausta. Itkinkin hälle asiaa ja hän vaan tuumasi et "hö, typerä mies (tarkoitti itseään)"

Asia kaihertaa minua vieläkin, mutta en tiedä kannattaako asiaa nostaa enää uudestaan pöydälle kun mitään syytä hänen käytökselleen tuskin saan...
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mistä tällänen voisi johtua?

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihonnut viime aikoina? Jotkut miehet on nimittäin välillä tosi lapsellisia.....

En ole lihonnut ja mieheni kehuukin minun kroppaani täydelliseksi. En usko että asiat liittyy mitenkään ulkonäkööni jos pettämisestä kyse... Pikemminkin siihen että suhteemme on alkanut arkipäivästyä (pelkään että mieheni kyllästyy minuun) -> hakee jännitystä muualta

Ap

Jos puolen vuoden tuntemisella muuttaa yhteen, niin siinä on vaikea ylläpitää romanttista seurustelusuhdetta. Miksi ihmiset eivät enää halua tutustua toiseen ennen avoliittoon muuttamista? Miksi halutaan hypätä yli siitä ainutlaatuisesta vaiheesta, kun se kumppani ei ole "itsestäänselvyys" vaan välillä joutuu kärsimään (saa kärsiä!) myös ikävää ja kaipausta, kun ei tavata ihan joka päivä?

Ollaan miehen kanssa tunnettu 3 vuotta

Ap

Mutta olette seurustelleet vasta 1,5 vuotta, josta vuoden olette asuneet yhdessä. Näin ainakin tuolla aiemmin kerroit.

Vierailija
82/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselleni tuli mieleen, että häpeää sinua. Tunteeko kaverit sinut? Jos ei halunnut näyttää kavereilleen että olet hänen naisystävänsä.

Kyllä jotenkin tuntuu hassulta tilanteelta, luulis että miehen kaveritkin ois sanoneet, että kato Lissukin on tuolla

Jos häpeäisi minua tuskin kävelisi kaupungilla kanssani käsi kädessä, esittelisi minua sukulaisilleen ja ystävilleen tai jakaisi meistä sosiaaliseenmediaan kuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihonnut viime aikoina? Jotkut miehet on nimittäin välillä tosi lapsellisia.....

En ole lihonnut ja mieheni kehuukin minun kroppaani täydelliseksi. En usko että asiat liittyy mitenkään ulkonäkööni jos pettämisestä kyse... Pikemminkin siihen että suhteemme on alkanut arkipäivästyä (pelkään että mieheni kyllästyy minuun) -> hakee jännitystä muualta

Ap

Jos puolen vuoden tuntemisella muuttaa yhteen, niin siinä on vaikea ylläpitää romanttista seurustelusuhdetta. Miksi ihmiset eivät enää halua tutustua toiseen ennen avoliittoon muuttamista? Miksi halutaan hypätä yli siitä ainutlaatuisesta vaiheesta, kun se kumppani ei ole "itsestäänselvyys" vaan välillä joutuu kärsimään (saa kärsiä!) myös ikävää ja kaipausta, kun ei tavata ihan joka päivä?

Ollaan miehen kanssa tunnettu 3 vuotta

Ap

Mutta olette seurustelleet vasta 1,5 vuotta, josta vuoden olette asuneet yhdessä. Näin ainakin tuolla aiemmin kerroit.

Kyllä seurustelua 1,5 vuotta mutta ollaan oltu kavereita ennen sitä toiset 1,5 vuotta.

Ap

Vierailija
84/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? :D Ymmärrän, että jos on tarkoitus olla omien kavereiden kanssa niin näin voidaan tehdä eikä ole pakko olla koko aikaa tai ollenkaan porukalla, mutta jos ei muutamaa sanaa saati tervehdystä omalle kumppanille heru niin on erittäin omituista. Jos meille poikaystävän kanssa kävisi joskus noin, joka olisi mahdollista kun silloin tällöin molemmat lähtee viettämään iltaa omien kavereiden kanssa samaan aikaan, niin varmasti me moikattaisiin ja heitettäisiin jotain siitä, että oho hassua kun päädyttiin molemmat samaan paikkaan tms. Ja myös niitä toisen kavereita tervehdittäisiin, ihan peruskäytöstapoihin kuuluu sellainen. Kun toinen alkaisi suunnitella lähtöä, ihan varmasti kävisi sanomassa toiselle, että aikoo kohta lähteä, mites sun pläänit. Kivempi mennä yhtä matkaa yhteiseen määränpäähän eli kotiin, jos molemmilla on aikomus lähteä suunnilleen samoihin aikoihin. Tietysti olisi siis ok, jos toinen haluaisi vielä jäädä jatkamaan iltaa, sitten se olisi vaan tyyliin "heippa, nähdään kotona" ja joku pieni pusu kenties päälle.

Mielestäni tuollainen käytös parisuhteessa on normaalia, ei tuollainen en tunne tuota-tyyppinen käytös. Todella hämmentävää oikeasti :D Itse olen sellaiseen törmännyt viimeksi ala-asteella, silloin saatettiin "seurustella" jonkun kanssa kehtaamatta kuitenkaan kasvotusten olla tekemisissä, etenkään jos oli kavereita ympärillä.

Vierailija
85/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies säikähti että tulit kytikselle ja vittuuntui tästä. Olisit itsekkin ihan hyvin voinut miestä mennä moikkaamaan, ja mistä tiedät ettei mies vilkuillut sinua samalla lailla kun sinä häntä? Vai tuijotitko kokoajan että katsooko mies sinuun päin? Jos näin oli niin mies varmasti kuvitteli että tulit vain stalkkaamaan hänen menoaan.

Kännissä ei välttämättä huomannut edes lähtöäsi jos on ollut juttu pahasti kesken kavereidensa kanssa.

Ja tuo seuraavan päivän käytös kertoo siitä että yritti paikata tökeröä käytöstään ja oli häneltä vähän kuin anteeksi pyyntö.

Älä kuuntele JÄTÄ SE! kommentteja.

Mutta jos asia vaivaa sinua niin puhu vielä miehesi kanssa, ettet vaan itse vatvo pahassa olossa

Vierailija
86/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? :D Ymmärrän, että jos on tarkoitus olla omien kavereiden kanssa niin näin voidaan tehdä eikä ole pakko olla koko aikaa tai ollenkaan porukalla, mutta jos ei muutamaa sanaa saati tervehdystä omalle kumppanille heru niin on erittäin omituista. Jos meille poikaystävän kanssa kävisi joskus noin, joka olisi mahdollista kun silloin tällöin molemmat lähtee viettämään iltaa omien kavereiden kanssa samaan aikaan, niin varmasti me moikattaisiin ja heitettäisiin jotain siitä, että oho hassua kun päädyttiin molemmat samaan paikkaan tms. Ja myös niitä toisen kavereita tervehdittäisiin, ihan peruskäytöstapoihin kuuluu sellainen. Kun toinen alkaisi suunnitella lähtöä, ihan varmasti kävisi sanomassa toiselle, että aikoo kohta lähteä, mites sun pläänit. Kivempi mennä yhtä matkaa yhteiseen määränpäähän eli kotiin, jos molemmilla on aikomus lähteä suunnilleen samoihin aikoihin. Tietysti olisi siis ok, jos toinen haluaisi vielä jäädä jatkamaan iltaa, sitten se olisi vaan tyyliin "heippa, nähdään kotona" ja joku pieni pusu kenties päälle.

Mielestäni tuollainen käytös parisuhteessa on normaalia, ei tuollainen en tunne tuota-tyyppinen käytös. Todella hämmentävää oikeasti :D Itse olen sellaiseen törmännyt viimeksi ala-asteella, silloin saatettiin "seurustella" jonkun kanssa kehtaamatta kuitenkaan kasvotusten olla tekemisissä, etenkään jos oli kavereita ympärillä.

Minä lähdin terassilta siis yökerhoon ja yhdellä kyydillä mentiin kotiin klo 3 kun mies soitti että mennäänkö samalla kyydillä ja olenko valmis lähtemään.

87/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miehesi vaikkapa ei kokenut tilannetta aivan samalla tunnepitoisella tasolla kuin sinä. Mies lähtee kavereiden kanssa rentoutumaan ja rentoutuu, naiset puhuvat tunne-elämästään ja asioista henkevällä tasolla... Miehet ei.

Muutama sidukka ja nainen heittäytyy tunteelliseksi usein ja alkaa miettimään vähän turhankin kirjavasti asioita.

Mitä jos miehesi toivoikin aloitetta sinulta, että hänellä on välittävä naisystävä, mutta joutui pettymään hiljaa mielessään koska et mennyt hänen luokseen? Eikä edes alkanut tiedustelemaan jälkikäteen tai tekemään numeroa moisesta..

Vierailija
88/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin terassilta siis yökerhoon ja yhdellä kyydillä mentiin kotiin klo 3 kun mies soitti että mennäänkö samalla kyydillä ja olenko valmis lähtemään.

Jos mun mies ei tuntisi mua, en vastais puhelimeen enkä menisi kotiin yöksi, saati harrastaisin seksiä.

Vierailija
89/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä tuli jotenkin mieleen Lifeofsilja ja Tatu..:D Hehän ovat tunteneet 3 vuotta, eli vuodesta 2015 kun Exiä rannalla kuvattiin.. :) Seurusteluajat voi huijata tänne ettei tunnistettais ja iätki vähän sinne suuntaan. Eikös Life Of Silja täytäkkin 23 tänä vuonna. Sori.. :D Voisin kuvitella Tatun tuollaisena.

Vierailija
90/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö sua yhtään huoleta, että haluat selittää miehen huonon kohtelun parhain päin?

Onko sulla surkea perhetausta, olet tottunut huonoon kohteluun?

Läheisriippuvuus ja äitiltäni olen nähnyt huonon parisuhde mallin. 

Yritän kyllä päästä läheisriippuvuudesta eroon ja antaa miehelleni saman vapauden mennä mitä hän antaa minulle.

Ap

No niin tunnistin tämän koska mulla sama.

Läheisriippuvuus ei tarkoita, että roikkuisit miehen jalassa ettei hän pääse edes lenkille.

Se tarkoittaa juuri tuota, että varot näkemästä mitään merkkejä että sinulla on väärä, vahingollinen mies, ja että olet valmis antamaan anteeksi ja unohtamaan ihan mitä tahansa.

Nyt et suostu näkemään ja annat anteeksi ja unohdat, että hän kohtelee sinua kuin p*kaa.

Hän muuten testaa sinua, miten annat itseäsi kohdella. Jos tämä menee läpi, lisää on luvassa.

Ei tietoisesti tietenkään, mutta näinhän ihmiset oppii.

Seuraavaksi saat olla huomaamatta, että hän vaikka tekstaa tai haukkuu tai ei tule yöksi kotiin, tai ei anna sinun opiskella. Jos huonosti käy, alat ymmärtää ja antaa anteeksi mustia silmiä ja murtumia.

Herää, lue juttusi ikään kuin äitisi olisi kirjoittanut elämästään? " rakastan häntä yli kaiken"? " ei hän varmaan tarkoittanut sitä"?

Läheisriippuvainen tarkoittaa, että et pelkää mitään niin kuin eroamista. Tuntuu että elämä loppuu siihen että juuri tämä ihmeellinen mies hylkää sinut, etkä koskaan ikinä enää ole onnellinen, ja olet lopun ikää yksin ja säkissä ja tuhkassa.

Sori kovat sanani, kun olen itse tuon p**kan kahlannut läpi, haluaisin että sinä heräät vähän aiemmin kun minä.

Vierailija
91/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäselvää tässä taas oli, aikuiset ihmiset itkette tuollaista paskaa ja pinnallisuuksia. Molemmilla oli vapaa ilta. THAT'S IT.

Vierailija
92/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies ei tuntisi mua, en vastais puhelimeen enkä menisi kotiin yöksi, saati harrastaisin seksiä.

Sen takia miehesi käykin panemassa vierasta pillua ainakun tilaisuus sallii. Vain naiset käyttää seksiä rangaistuksena.

Jos mun mies haluaa jonkun muun naisen, ihan vapaa on menemään. Mun luo ei ole enää tulemista.

Jos mies kohtelee mua huonosti, todellakaan en mene sen kanssa sänkyyn. Siksi etten halua nähdä edes sen naamaa koska olen niin vihainen. Seksi ei ole palkinto eikä oikeus, eikä ilman jääminen rangaistus.

-eri-

Vierailija
93/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni suutuit ihan aiheesta. Jos olisimme avopuolisoni kanssa joutuneet tuohon tilanteeseen, niin ehdottomasti jommat kummat olisivat liittyneet toisten pöytään. Jos tilanne olisi ollut sellainen, että pyötään ei mahtuisi tai jos jompi kumpi olisi halunnut jutustella enemmän omassa porukassaan, niin siltikin moikataan tultaessa ja lähtiessä ja vaihdetaan ehkä nopeat pusut tai lähdetään yhdessä koko porukalla jatkamaan iltaa muualle. 

Yrititkö kuitenkin itse elehtiä miehellesi tai jotaenkin moikata? Sivuuttiko hän vain sinut? Kumpi lähti ensin sinä vai miehesi ja ettekö silloin vaihtaneet mitään moikkauksia?

Just sun kaltaisiin kavereihin olen viilettänyt välejä. Siitä miehestä ei voida olla erossa hetkeäkään vaan pitää lyöttäytyä seuraan ja jatkaa vielä iltaakin samassa porukassa. Jos ei voi olla siitä miehestä erossa ja omien kavereiden kesken hetkeäkään niin ei kannata edes kutsua niitä omia kavereita mukaan.

Ja toki olisin itse käynyt kyllä miestäni samassa tapauksessa moikkaamassa, mutta viettänyt kuitenkin illan omalla porukalla.

Vierailija
94/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Suomea mies on kotoisin? Tiedän pari tyyppiä Pohjois-Pohjanmaalta, jotka ovat juuri tuollaisia. Olen päätellyt, että sielläpäin on eri tavat. Loukkaavalta tuollainen käytös tuntuu, ei voi mitään.

Vierailija
95/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea mies on kotoisin? Tiedän pari tyyppiä Pohjois-Pohjanmaalta, jotka ovat juuri tuollaisia. Olen päätellyt, että sielläpäin on eri tavat. Loukkaavalta tuollainen käytös tuntuu, ei voi mitään.

Pohjanmaalta

ap

Vierailija
96/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutit asiasta keskustelemisen suhteen liian helpolla. Nyt itket täällä miehen käytöstä. Ota asia uudelleen puheeksi äläkä luovuta ennen kuin saat jonkin selityksen miehen käytökselle. Tuolla tavalla toimimalla parisuhteenne ei tule onnistumaan.

Vierailija
97/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni kävelikin kerran baarissa vastaan vaikka piti olla 200km päässä työmatkalla... Toki minäkin sanoin meneväni aikaisin kotiin  eli molemmat jäi kiinni valheesta. Siinä oli sitten vähän molemmilla selittämistä.

Mutta jos olisin sinä niin puhuisin miehen kanssa vielä, eihän tuo ole hyväksyttävää käytöstä, mutta uskon ettei vastaavia tilanteita tule. Miehesi käytös on ollut varmaan juurikin tuota kovajätkän roolia ja ajattelemattomuutta.

Vierailija
98/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö sua yhtään huoleta, että haluat selittää miehen huonon kohtelun parhain päin?

Onko sulla surkea perhetausta, olet tottunut huonoon kohteluun?

Läheisriippuvuus ja äitiltäni olen nähnyt huonon parisuhde mallin. 

Yritän kyllä päästä läheisriippuvuudesta eroon ja antaa miehelleni saman vapauden mennä mitä hän antaa minulle.

Ap

No niin tunnistin tämän koska mulla sama.

Läheisriippuvuus ei tarkoita, että roikkuisit miehen jalassa ettei hän pääse edes lenkille.

Se tarkoittaa juuri tuota, että varot näkemästä mitään merkkejä että sinulla on väärä, vahingollinen mies, ja että olet valmis antamaan anteeksi ja unohtamaan ihan mitä tahansa.

Nyt et suostu näkemään ja annat anteeksi ja unohdat, että hän kohtelee sinua kuin p*kaa.

Hän muuten testaa sinua, miten annat itseäsi kohdella. Jos tämä menee läpi, lisää on luvassa.

Ei tietoisesti tietenkään, mutta näinhän ihmiset oppii.

Seuraavaksi saat olla huomaamatta, että hän vaikka tekstaa tai haukkuu tai ei tule yöksi kotiin, tai ei anna sinun opiskella. Jos huonosti käy, alat ymmärtää ja antaa anteeksi mustia silmiä ja murtumia.

Herää, lue juttusi ikään kuin äitisi olisi kirjoittanut elämästään? " rakastan häntä yli kaiken"? " ei hän varmaan tarkoittanut sitä"?

Läheisriippuvainen tarkoittaa, että et pelkää mitään niin kuin eroamista. Tuntuu että elämä loppuu siihen että juuri tämä ihmeellinen mies hylkää sinut, etkä koskaan ikinä enää ole onnellinen, ja olet lopun ikää yksin ja säkissä ja tuhkassa.

Sori kovat sanani, kun olen itse tuon p**kan kahlannut läpi, haluaisin että sinä heräät vähän aiemmin kun minä.

Tämä.

T. Saman kokenut

Vierailija
99/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistiko mies sinut varmasti? Kuulostaa typerältä, mutta niin... :D

Vierailija
100/153 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut suuttunut sinulle? Mustasukkainen jostain ihan järjettömästä syystä? Ehkä näki sinut juttelemassa jollekin miespuoliselle, kun et itse huomannut? Tai ehkä hän oli ärsyyntynyt, koska kuvitteli sinun tahallaan tulleen samaan paikkaan? Oliko hän kännissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan