Millainen ihminen sisustaa kotinsa niillä kauheilla mietelauseilla?
Tarkoitan näitä:
Live love laugh
Home sweet home
No place like home
Ynnä muut latteudet.
Jos täällä on joku, joka on kotiinsa noita hirvityksiä tavalla tai toisella laittanut, niin saanko tietää miksi? Minusta nuo ovat hirveän noloja ja antavat halvan vaikutelman. Iho nousee kanalihalle, kun ajattelen jotain sairaalanvalkoisilla seinillä varustettua espoolaisrivaria, jossa on noita mietelauseita seinillä ja tauluissa.
Kommentit (119)
Minä aina vitsailen miehelle että pitäisikö sisustaa mietelauseilla. Mies on uhkaillut että siinä vaiheessa kun meille sellainen tulee niin hän teetättää oman ison "Eat shit and die" -mietelauseen seinälle. :D
Todellisuudessa minusta näillä mietelauseilla sisustaminen on mielikuvituksetonta ja laimeaa. Meille ei sellaista tulisi, mutta esim. kyllä omalta keski-ikäiseltä akateemisesti koulutetulta äidiltäni löytyy perus "Carpe Diem"-taulu ruokapöydän yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tylsyyden huippu nuo tekosyvälliset lauseet (ja tuo yksi, joka tunnustautuu niiden ystäväksi, ei osaa edes kirjoittaa design..). Tästä oli tehty oikein tutkimus, että ihmiset, jotka näitä lauseita harrastavat, ovat tavallista yksinkertaisempia. No, jaoin artikkelin aiheesta fb-sivulleni ja eikös heti yksi mietelause-fanaatikko vetänyt siitä kirjoituksesta herneen nenäänsä.
Sitäpaitsi: jos sinulla on seinälläsi englanninkielinen tarra jossa lukee: naura enemmän, rakasta enemmän, niin hoksaatko sitten, että ai, nytpä rakasatankin enemmän ja nauran enemmän? Mikä niitten pointti oikein on?!!
Samalla tavalla vetäisit herneitä nenään jos joku kaverisi julkaisisi Ilta-Pulun sivuilla julkaistun nollatutkimuksen liittyen kotisi sisutuselementin ja älykkyytesi korrelointiin.
No ehkä vähän virran mukana mennyt ja jokusen vuoden taakse jämähtänyt eläväinen, nauravainen ja rakastavainen hahmo.
Ittellä ei oo näitä perusmantroja seinillä, mutta muutaman mieheni runon olen kehystänyt. Jopa itse keksimääni aforismia (NOLOO-OO-OO) pidin jonkin aikaa seinässä, jossa oli nyrkillä isketty reikä.
Oletteko muuten ajatelleet, että ihmisillä on ollut todella pitkään tapana ripustaa iskusanoja seinilleen? Vaikkapa entivanhaan ristipistoina Oma koti kullan kallis tai jokin raamatunlause. Kyse on kenties itseilmaisun tarpeesta ja siitä, että haluaa muistuttaa itselleen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä samoja urpoja, jotka pitää P. Coelhoa maailman syvällisimpänä ajattelijana ja D. Wolfea elämäntaidon modernina nerona.
Ihmisiä, joita en pysty sietämään minuuttiakaan.
Kuka tää Wolfe on? Jäi vaivaamaan.
Mulla lukee "Carpe Diem" vessan seinällä, pyttyä vastapäätä, silmien korkeudella.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tylsyyden huippu nuo tekosyvälliset lauseet (ja tuo yksi, joka tunnustautuu niiden ystäväksi, ei osaa edes kirjoittaa design..). Tästä oli tehty oikein tutkimus, että ihmiset, jotka näitä lauseita harrastavat, ovat tavallista yksinkertaisempia. No, jaoin artikkelin aiheesta fb-sivulleni ja eikös heti yksi mietelause-fanaatikko vetänyt siitä kirjoituksesta herneen nenäänsä.
Sitäpaitsi: jos sinulla on seinälläsi englanninkielinen tarra jossa lukee: naura enemmän, rakasta enemmän, niin hoksaatko sitten, että ai, nytpä rakasatankin enemmän ja nauran enemmän? Mikä niitten pointti oikein on?!!
Nollatutkimus.
Kerro mistä sä tykkäät ja kerron sulle kuinka älyvajaa ja mauton olet.
Mistä sun angsti kumpuaa, jotain hampaankolossa jotakin kohtaan joka tykkää näistä lauseista.
Pistetään banniin lyriikatkin.... ne on eräänlaisia mietelauseita nekin.
Itseltäni löytyy yksi englannin kielinen suht kliseinen mietelause, joka muistuttaa nauttimaan tavallisista arkisista asioista ja olemaan onnellinen. Kun hommasin sen (valmiin lauseen) niin mietin että onhan tuo vähän wt-henkinen. Toisaalta, viesti kuitenkin puhuttelee minua, mikä on pääasia.
Ja äkkiäkös tuosta eroon pääsee, jos se alkaa ottaa päähän.
Yhdellä tuttavalla on suurin piirtein jokaisessa kodin sisistustavarassa englannin kielinen sana, mikä tuntuu hieman oudolta tai huvittavalta.
Mun seinällä lukee spaghetti is ready.
Minä olen kirjoittanut noilla tarroilla savolaisia sananlaskuja seinilleni.
Hain joskus oikikseen, ostin valmennuskurssin ja meidän tutori jakeli tuollaisia vastaavia seinätarroissa käytettyjä motivaatiopostauksia meille kännykkään. Mietin kyllä hiljaa mielessäni pitkään, että inspiroiko ja motivoiko tämä oikeasti jonkinmoista ihmisolentoa. Kieltämättä haluaisin tavata sen henkilön, joka jotain instagram-mietelauseita selaamalla saa syvällistä motivaatiota monen kuukauden rääkkiin. Noh, ainakin halvat on motivaattorit.
Miksei, jos se tekee onnelliseksi. Hirveän ylimielinen ajattelutapa ap:lla.
Jollei itse ymmärrä, miten elää, muuta kuin tekstistä lukien, live, laugh, love, sekä mistä löytyy leipä(bread) ja kahvi (coffee), niin olisiko aika käydä muistitestissä testaamassa itseään, onko dementiaa.
Nuoruus ja ehdottomuus. Olin nuorena samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruus ja ehdottomuus. Olin nuorena samanlainen.
Siis olisi ollut suunnaton häpeä laittaa seinälle jotain tuollaista.
En ymmärrä näitä arvostelijoita. Sisustakaa itse miten haluatte, mutta älkää mollatko muiden sisustusratkaisuja. Onko se jotenkin teiltä pois jos joku tykkää mietelauseista? Jokaisella on vain yksi elämä, antakaa kaikkien elää se haluamallaan tavalla. Itselläni ei ole mietelauseita seinillä, mutta ärsyttää ihmiset jotka pitävät itseään muita parempina.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ole jo menneet muodista nuo? Muuttuneet vähän noloiksi.
Mun mielestä noloin on se, joka sisustaa muodin mukaan.
Mä aikakin sisustan oman makuni mukaan, koska haluan persoonallisen kodin.
Enkä ole muutenkaan pinnallinen muodin orja.
Aiemmin oli muotia seinätarrat ja sisustustikkaat. Nykyään sisustustekstit kirjoitetaan niihin rapputauluihin.
Jotkut haluaa seinilleen kuvia, toiset tekstiä, kolmannet ei mitään. Pääasia varmaan on, että itse viihtyy kodissaan.
Huvittavia ovat myös tv:n lyhdynkantaja-, kynttilänsytyttelijä- ja tyynyntaputtelijasisustajat. Maalaan kohta seinäni harmaiksi ja painun mustaan saunaan!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niissä pirun mietelauseissa hiertää just se, että ne on olevinaan niin syvällisiä. Ruma huonekalu on vaan ruma huonekalu, mutta tällainen pseudo-intellektuelli ”Find beauty in every day you live” -sisustaja kuvittelee tyylillään viestivänsä ”katsokaa minua! Minä olen niin syvällinen ja elämänarvoni perustuu muuhunkin kuin materiaan!”
Todellisuudessahan hän viestittää: ”Katsokaa minua! Olen helvetin epävarma ja yksinkertainen ihminen, joka kuvittelee limaisen teennäisten fraasien tuovan jotain sisältöä niin tunneköyhään arkeen.”
Nää on näitä samoja urpoja, jotka pitää P. Coelhoa maailman syvällisimpänä ajattelijana ja D. Wolfea elämäntaidon modernina nerona.
Ihmisiä, joita en pysty sietämään minuuttiakaan.
Kertokaa nyt kuka tää D.Wolfe on!
Google löysi jonkun muusikon ja useita samankaltaisia osumia.
Niitä SAA suomeksi, ja siinä se hirveys onkin. Lauseita löytyy mm. jääkaappimagneeteista, avainnaulakoista ja muista keittiökoristeista.