Millainen ihminen sisustaa kotinsa niillä kauheilla mietelauseilla?
Tarkoitan näitä:
Live love laugh
Home sweet home
No place like home
Ynnä muut latteudet.
Jos täällä on joku, joka on kotiinsa noita hirvityksiä tavalla tai toisella laittanut, niin saanko tietää miksi? Minusta nuo ovat hirveän noloja ja antavat halvan vaikutelman. Iho nousee kanalihalle, kun ajattelen jotain sairaalanvalkoisilla seinillä varustettua espoolaisrivaria, jossa on noita mietelauseita seinillä ja tauluissa.
Kommentit (119)
Meillä on näitä joka seinällä, ei oma valinta, asun vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taulu, jossa on pieni, käsiä silmillään pitävä enkeli ja teksti "keep calm and don't blink".
Kaikkipas ei tiedä, mihin sillä viitataan. Ei haittaa, eikä kiinnosta yhtään, mitä siitä ajatellaan :)
Hahaa, mä tiedän! :) - Beware of the Weeping Angels!
And whatever you do... DON'T BLINK! Ton mietelauseen mäkin voisin ottaa seinälleni. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näitä joka seinällä, ei oma valinta, asun vuokralla.
Nuohan on tarroja,kai ne nyt pois saa?
Sellainen ihminen, joka on mieltynyt pikkuporvarillisen pikkusievään sisustustyyliin.
"Olen vapaa olemaan onnellinen", "Jaa iloa joka päivä", "Elämä on matka, josta kannattaa nauttia".
Siinä vaihtoehtoja noille tavanomaisille englanninkielisille latteuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua enemmän ihmetyttää kuka haluaa laittaa nää kuluneet mietelauseet ihoonsa.
Mutta teille ketä ihmetyttää miksi kaikista ei ole mietelauseet hienoja, oma syyni on se että on niin älytöntä käyttää jotain kulunutta fraasia. Keksikää jotain omaa ja hehkuttakaa sitä.
Siitä on itseasiassa tehty tutkimuskin että näiden kuluneiden fraasien ja aforismien käyttäjien ÄO on alhaisempi. Itse olen somessa ainakin huomannut selkeän korrelaation.
Ja myös empatiakyky on vähäinen niillä ihmisillä, jotka viljelevät tätä sanontaa: "Se mikä ei tapa, vahvistaa". Täyttä roskaa!
Et sinäkään empaattiselta vaikuta, vaan todella tunnekylmältä, vihaiselta ja angstiselta.
Mistä repäisit tuon tunnekylmän? Jos olen sinusta vihainen ja angstinen, niin miten voisin samaan aikaan olla tunnekylmä? Logiikkasi ei nyt oikein pelaa.
Onhan ne hassuja, mutta vielä oudompaa, on kun joku tatuoi nahkaansa noisia. Carpe diem, jeppisjee.... Taikka kiinalaisia merkkejä, taikka jos lasten nimet muutoin unohtuu, niin voi tatuoida ne ihoonsa. Tatuointi se vasta on erittäin syvämietteistä, omaperäistä ja rohkeaa ja yksilöllistä....
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaikkapa leipälaatikoissa on aina teksti bread eikä leipä? Eikö näitä tehdä suomeksi? Vai olisiko Leipä jotenkin itsestäänselvyys?
Ostaisin heti purkkeja, joissa lukisi esim. "Kahvetta" . Suomalaista siis, kiitos! Noi mietelauseetkin on ihan ok suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne hassuja, mutta vielä oudompaa, on kun joku tatuoi nahkaansa noisia. Carpe diem, jeppisjee.... Taikka kiinalaisia merkkejä, taikka jos lasten nimet muutoin unohtuu, niin voi tatuoida ne ihoonsa. Tatuointi se vasta on erittäin syvämietteistä, omaperäistä ja rohkeaa ja yksilöllistä....
Onneksi kaikilla ei ole narsistista tarvetta yrittää olla niin uniikki lumihiutale ja poikkeava. Tai siis kuvitella olevansa. Ihan voin myöntää olevani tavallinen ihminen.
Meillä on, mutten ole itse laittanut. Entinen vuokralainen on laittanut ne jotenkin niin, ettei niitä saa siististi pois, yhden vuokranantaja oli ottanut pois, mutta jäi niin ruma jälki, ettei uskaltanut ottaa muita pois. En itse pidä näistä, kun on korostanut niitä vielä yliampuvilla kimalle tarroilla, mutta minkäs teet.
En tiedä. Tällä hetkellä mietin minkälainen ihminen tatuoi kaljuunsa "Carpe diem". Se on ehkä pidemmälle vietyä syvällisyyttä se.
Joskus nuorempana ihan pidin niistä, mutta nyt aikuisena ihmettelen samaa. Mitään oikeasti syvällistä tai persoonallista niissä ei edes ole ja alkaa vain allöttää muutenkin kaikenlaiset "tea boxit" ym.
Välillä kun katselee sisustusvideoita youtubesta, alkaa vain ärsyttämään se persoonattomuus ja toistensa kopiointi. Joka videolla kun näkyy se sama karvalanka-matto, taljat tuolin päällä, valkoinen väri sisustuksessa, ikean sohva, musta-valko taulut ym niin eikö näillä ihmisillä ole mitään omaa persoonallista tyyliä?
Mietelauseiden laittaminen seinälle on yhtä vanha kuin ihmiskunta. Ennen kaikkien kotien seinällä oli jokin kanavatyö jossa oli joku raamatun jae tai muuta ylevä mietelmä ja suurien kartanoiden ja julkisten rakennusten seiniä koristi joku mietelause. Eli tässä on aivan selvä jatkumo....
Ne ovat mun mielestä todella rumia ja "noloja".
Mummollani oli joku raamatunlause ristipistoilla kirjailtuna, taulu siis. En muista mitä se oli, mutta hyvin samanhenkinen kuin nuo inspiraatioaforismit. Mummo oli oikein ihana ihminen, teki maailman parasta mansikka-kermakakkua aina kun kesällä mentiin vierailulle :)
Meillä on seinällä tällainen https://society6.com/product/a-womans-place-is-in-theresistance_framed-… ja tällainen https://www.etsy.com/se-en/listing/123902221/printable-art-instant-down… . Jäkimmäinen on makkarissa, koska tykkään siitä miltä tuo näyttää ja koen sen rauhoittavana (minulla on tapana yliajatella joitakin asioita). Muutoin seinillä on mm. matkoilta ostettua taidegrafiikkaa, pari vintage-tyyliistä julistetta (liittyvät lempileffoihin ja matkailuun), muutama taidegalleriasta ostettu vesivärimaalaus ja pari öljyvärityötä. Olen optimistinen ja hyväntahtoinen luonnontieteilijä, harrastan mm. valokuvausta, lukemista, käsitöitä ja luonnossa liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Paula Koivuniemen motto Nybergissä oli Live, Love, Laugh
Se on ihan sama mikä sen vanhan harpun motto on.
Ehkä he ovat dementikkoja ja tarvitsevat "muistilapun" seinälle, että tosiaan: "Oma koti kullan kallis"
Nyt kun alan tarkemmin muistella, niin itsellänikin oli 20-25 vuotiaana (vielä maailman pahuudesta tietämättömänä ja kyynistyminenkin oli siihen aikaan vielä joku hamassa tulevaisuudessa (lue: Never) majaileva vanhempien juttu) seinät ja kaapinovet täynnä Karvisen kuvia, joissa luki jotenkin "Anything for lasagne" tai "Wake me when the coffee is ready" ym. omasta mielestä hienoja juttuja. Osaisipa vieläkin olla yhtä naiivi ja iloita elämästä ilman sitä tietoisuutta toisten ihmisten ikävistä ajatuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua enemmän ihmetyttää kuka haluaa laittaa nää kuluneet mietelauseet ihoonsa.
Mutta teille ketä ihmetyttää miksi kaikista ei ole mietelauseet hienoja, oma syyni on se että on niin älytöntä käyttää jotain kulunutta fraasia. Keksikää jotain omaa ja hehkuttakaa sitä.
Siitä on itseasiassa tehty tutkimuskin että näiden kuluneiden fraasien ja aforismien käyttäjien ÄO on alhaisempi. Itse olen somessa ainakin huomannut selkeän korrelaation.
Ja myös empatiakyky on vähäinen niillä ihmisillä, jotka viljelevät tätä sanontaa: "Se mikä ei tapa, vahvistaa". Täyttä roskaa!
Täyttä roskaa tuo ilmaisu ei todellakaan ole, lisää sanonnan perään "lajia" niin ehkä ymmärrät, siis
"Se mikä ei tapa, vahvistaa lajia". Meillä on suuri määrä evolution tutkimisen kautta kertynyttä aineistoa joka selvästi puoltaa tuota näkemystä ja sitä ironisoi satiirinen vuosittain jaettava Darwin-palkinto.
Mutta oli miten oli, jos ja kun tuota käytän itse sitä muodossa, "Se mikä ei tapa, kasvattaa" joka on sen hieman pehmeämpi ja humaanimpi muoto, jonka useimpien luulisi ymmärtävän paremmin.
ps. Enkä todellakaan ole empatiakyvytön, kaikkea muuta. Mutta realisti ja joskus tilaisuuden vakavuudesta riippuen huumorini voi olla joidenkin mielestä hieman kuivaa. Ivallisuutta en harrasta, sarkasmiin tukeudun todella harvoin ja vain jos tunnen kuulijat ja tiedän, että kykenevät sen käsittämään. Sarkasmi ymmärretään helposti tuntemattomien toimesta väärin, että se kääntyy usein itse asiaa ja sen sanojaa vastaan -- mikä ei siis palvele tarkoitusta ja siksi riskiä ei kannata yleensä ottaa.
Viisaimmat kommentit saavat eniten alapeukkuja tällä sivustolla.